handdator

Visa fullständig version : Ska ni handla något speciellt på Black friday/black weekend?


Sidor : [1] 2 3

Wormzie
2017-11-15, 14:08
Som rubriken säger; ska ni handla något under jippot? :)

Black friday och black weekend börjar 24/11, så jag kanske är lite tidig med trådstarten :)

Själv funderar jag på att köpa en klocka och en ny kökskniv. Ska försöka ha koll på priserna nu så man inte luras av förhöjda priser och fejk-rea.

Kanske kan använda tråden till att tipsa om bra köp också?

G.W
2017-11-15, 14:17
Ska köpa ett par hörlurar från Hifiman, de har redan startat sin rea.

Wormzie
2017-11-15, 14:19
Ska köpa ett par hörlurar från Hifiman, de har redan startat sin rea.

Jävlar, det var tidigt! Aldrig hört talas om hifiman, vilken modell ska du köpa?

Pudzianovski
2017-11-15, 14:25
Funderar på en TV. Men antagligen inte.

Köpte en Intel NUC förra veckan på "Singles Day" eller vad det kallades, tyckte jag fick rätt okej rabatt då (2000kr rabatt).

Kanske lite kläder eller någon teknikpryl om det kommer nåt bra erbjudande. cofffee

G.W
2017-11-15, 14:25
Jävlar, det var tidigt! Aldrig hört talas om hifiman, vilken modell ska du köpa?

Jo de tjuvstartar.

Blir ett par Edition S. Köpte ett par vita(tjejiga) till flickvännen förra året, blev en julklapp, och har varit avundsjuk på henne i ett år efter det.

shut teh face
2017-11-15, 14:27
Skruvdragare. Kanske cirkelsåg också

Eller ett bra grundpaket om de dyker upp

panzerpig
2017-11-15, 14:52
Skulle vilja köpa en bärbar speldator, hojta om ni har tips när BF drar igång. Nån för strax under 9k tänkte jag.

Ett Orm
2017-11-15, 14:59
Fick bli en kökskniv - Ohishi nakiri - från cleancuts Black friday.

Peter.B
2017-11-15, 15:23
Tänkte mig en TV.

hahavaffan
2017-11-15, 15:32
Hade velat ha en TIG-svets.

MaxTheMarketer
2017-11-15, 16:13
Var försiktiga och håll koll på priserna några dagar innan nu på Prisjakt och Pricerunner eftersom vissa företag lär smyghöja priserna innan för att kunna sänka priserna sedan så det verkar som om det är rabatterat!

Määng
2017-11-15, 18:04
Bilfan gick oväntat sönder så jag måste köpa ny bil = alla planerade black Friday inköp åt helvete.

Ville bara dela med mig av min bitterhet.

Wormzie
2017-11-15, 20:45
Fick bli en kökskniv - Ohishi nakiri - från cleancuts Black friday.

Får man fråga varför du valde just den? Var det kockkniven du tog? Är som sagt själv på jakt efter kniv och upplever det som en djungel.

Wormzie
2017-11-15, 20:46
Var försiktiga och håll koll på priserna några dagar innan nu på Prisjakt och Pricerunner eftersom vissa företag lär smyghöja priserna innan för att kunna sänka priserna sedan så det verkar som om det är rabatterat!
Absolut.. den här tiden.. fejk-news, fejk-rea o fejk everything :)


Bilfan gick oväntat sönder så jag måste köpa ny bil = alla planerade black Friday inköp åt helvete.

Ville bara dela med mig av min bitterhet.

Surt :(

High1ander
2017-11-15, 20:58
Hoppas mest på någon bra procentrabatt på diverse sidor då jag just nu har all billig teknik jag vill ha (dvs. inge behov av mobil, padda, dator, tv, osv.), utan vill mest spara på dyrare saker som 5000kr-25000kr inom ljud/foto.

Baskagge
2017-11-15, 21:16
Mmmm plast!

Nej, jag ska inte köpa något. Ska nog in en sväng på Media markt och starta slagsmål om produkterna däremot.

King Grub
2017-11-15, 21:25
Jag hade tänkt köpa en ny skärm, men nu gjorde jag det förra veckan i stället och lurade antagligen mig själv på en bra deal.

Agitator
2017-11-15, 21:50
Jag hade tänkt köpa en ny skärm, men nu gjorde jag det förra veckan i stället och lurade antagligen mig själv på en bra deal.

Kan ju lämna tillbaka.

Glen
2017-11-15, 21:54
Mmmm plast!

Nej, jag ska inte köpa något. Ska nog in en sväng på Media markt och starta slagsmål om produkterna däremot.

Jag skrattade högt rakt ut av det där inlägget.

Cooks
2017-11-15, 22:57
Letar efter ny lur, förhoppningsvis dyker det upp något man vill ha till ett bra pris

Ett Orm
2017-11-16, 04:01
Får man fråga varför du valde just den? Var det kockkniven du tog? Är som sagt själv på jakt efter kniv och upplever det som en djungel.

Mycket som stämde med vad jag ville ha. Jag har rätt många knivar men inte så många dyra eller exklusiva och strävar efter mångfald kan man kanske säga.
Dessutom vill jag göra bra köp, att bara samla igenom att kasta pengar rakt ut är inte vidare roligt tycker jag.

När det kommer till den kniven var det att jag har ingen Nakiri (grönsakskniv), ingen i riktigt hårt semi-rostfritt stål, ingen från Ohishi och ingen med så många lager damask.

Men om jag inte redan hade haft en riktigt bra 24 cm kockkniv så hade jag utan tvekan tagit den, den verkar vara riktigt najs. Men det handlar mycket om tycke och smak och efter en viss nivå är det mest nördgrejer som gör skillnad. Men en riktigt välgjord kniv är förbannat trevligt att skära med.
Bor du i stockholm skulle jag absolut åka in till deras butik och klämma lite, de är mycket kunniga och har iaf ok priser.

Wormzie
2017-11-16, 07:35
Mycket som stämde med vad jag ville ha. Jag har rätt många knivar men inte så många dyra eller exklusiva och strävar efter mångfald kan man kanske säga.
Dessutom vill jag göra bra köp, att bara samla igenom att kasta pengar rakt ut är inte vidare roligt tycker jag.

När det kommer till den kniven var det att jag har ingen Nakiri (grönsakskniv), ingen i riktigt hårt semi-rostfritt stål, ingen från Ohishi och ingen med så många lager damask.

Men om jag inte redan hade haft en riktigt bra 24 cm kockkniv så hade jag utan tvekan tagit den, den verkar vara riktigt najs. Men det handlar mycket om tycke och smak och efter en viss nivå är det mest nördgrejer som gör skillnad. Men en riktigt välgjord kniv är förbannat trevligt att skära med.
Bor du i stockholm skulle jag absolut åka in till deras butik och klämma lite, de är mycket kunniga och har iaf ok priser.

Tack :)

eternallord
2017-11-16, 07:54
Reser mycket och börjar bli trött på oväsendet, så funderar på att införskaffa ett par noise cancelling bluetooth-lurar. Funderar på Bose Quiet Comfort 35 eller Sony WH-1000XM2. Någon som har lite insikt?

pepplez
2017-11-16, 08:29
Reser mycket och börjar bli trött på oväsendet, så funderar på att införskaffa ett par noise cancelling bluetooth-lurar. Funderar på Bose Quiet Comfort 35 eller Sony WH-1000XM2. Någon som har lite insikt?

Köpte Bose QC35 för någon månad sen när det var rea på Webbhallen (nedsatta till 2900 kr). Hade ett par billigare från Philips innan (ca 1600 kr) som jag råkade böja sönder. Tycker inte att Bose levererar en kvalitet på ljud och brusreducering som motiverar 2000 kr mer i nypris, men Bose-lurarna sitter bättre över örat och är bekvämare att ha på sig en längre tid.

Och tolka mig inte fel, det är ett par riktigt bra hörlurar. På flygplan tar det bort 80% av allt buller, och kör du dessutom musik eller en film hör du knappt motorerna alls.

Old Nick
2017-11-16, 08:57
Grabben har just börjat klaga över hur långsamt spelen går på den stationära. Inte konstigt, med tanke på att grafikkortet var det billigaste tänkbara och var dimensionerat för att klara Minecraft när vi köpte det för flera år sedan. Så Black Friday kan inte komma lägligare.

Hoppas på att kanske kunna få ett Geforce 1060 till samma pris som ett 1050. Men det kanske är att hoppas på för mycket. Vi får väl se. Billigare lär det bli i alla fall. Nånstans.

baktung
2017-11-16, 09:20
Brukar det vara bra rabatter på proteinpulver?

Köttis
2017-11-16, 09:47
Får man fråga varför du valde just den? Var det kockkniven du tog? Är som sagt själv på jakt efter kniv och upplever det som en djungel.Vad har du för kniv nu och hur hade du tänkt ta hand om kniven?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

hahavaffan
2017-11-16, 10:23
Reser mycket och börjar bli trött på oväsendet, så funderar på att införskaffa ett par noise cancelling bluetooth-lurar. Funderar på Bose Quiet Comfort 35 eller Sony WH-1000XM2. Någon som har lite insikt?Om du föredrar bättre ljud så är imho Sennheiser Momentum ett bättre val än Bose QC! Bytte för ett drygt halvår sedan, eftersom att jag ville ha bättre ljudkvalitet. Dock är NC-funktionen inte lika bra som hos Bose, men det kan jag leva med.

MaxTheMarketer
2017-11-16, 11:41
Grabben har just börjat klaga över hur långsamt spelen går på den stationära. Inte konstigt, med tanke på att grafikkortet var det billigaste tänkbara och var dimensionerat för att klara Minecraft när vi köpte det för flera år sedan. Så Black Friday kan inte komma lägligare.

Hoppas på att kanske kunna få ett Geforce 1060 till samma pris som ett 1050. Men det kanske är att hoppas på för mycket. Vi får väl se. Billigare lär det bli i alla fall. Nånstans.

Testa köpa från Tyskland? Även där kommer många att köra Black Friday.

(Kan dock inga tyska datoraffärer att rekommendera dig)

Kif
2017-11-16, 12:09
Något bra spel till Nintendo switch i fysisk form hoppas jag på. Men det lär ju inte hända att dem blir billigare :-(

r1kkie
2017-11-16, 12:34
Funderar på en xiaomi robotdammsugare. Se om Aliexpress har någon BF :)

eternallord
2017-11-16, 14:19
Om du föredrar bättre ljud så är imho Sennheiser Momentum ett bättre val än Bose QC! Bytte för ett drygt halvår sedan, eftersom att jag ville ha bättre ljudkvalitet. Dock är NC-funktionen inte lika bra som hos Bose, men det kan jag leva med.

Har läst att Momentum ska vara de vassaste ljudmässigt, men de är märkbart dyrare och har som du säger något sämre NC, vilket är den viktigaste faktorn för min del i nuläget. Men kanske försöker testa de olika modellerna.

Kimball
2017-11-16, 14:25
Brukar det vara bra rabatter på proteinpulver?

Tycker MMsports mfl varje månad har någon form av rabatt, typ 100:- rabatt vid köp över 400:- osv, men de hade en hel del andra erbjudanden förra året också vill jag minnas.

High1ander
2017-11-16, 15:47
Reser mycket och börjar bli trött på oväsendet, så funderar på att införskaffa ett par noise cancelling bluetooth-lurar. Funderar på Bose Quiet Comfort 35 eller Sony WH-1000XM2. Någon som har lite insikt?

Tycker QC35 är sjukt bra. Hade ett par andra brusreducerande innan som bleknar i jämförelse. Nu har ju version 2 släppts precis så kanske kan få 1 billigare. Tvåan är ointressant för mig iaf. Batteritiden är grym också på 15-20 timmar.

LoveMachine
2017-11-16, 16:32
Det blir väl som det brukar, ett gäng tshirts från Threadless. Frakten brukar vara gratis så då kan jag skicka allt till Sverige och slippa släpa med mig dem i samband med flytten.

shadowfire
2017-11-16, 16:33
Ska nog köpa någon SSD-disk till. Har en mekanisk kvar att byta ut, så den ryker nog.

Fredszky
2017-11-16, 17:08
Tycker QC35 är sjukt bra. Hade ett par andra brusreducerande innan som bleknar i jämförelse. Nu har ju version 2 släppts precis så kanske kan få 1 billigare. Tvåan är ointressant för mig iaf. Batteritiden är grym också på 15-20 timmar.

Jag förstår inte vad skillnaden är med II:an egentligen. En knapp för googleassistant? Jaha, vad är skillnaden på det och att jag håller in playknappen på min QC35 I så att jag kan ge kommandon till telefonen? Är inte det också googleassistant? Fråga om vädret och skit.

Wormzie
2017-11-16, 20:38
Vad har du för kniv nu och hur hade du tänkt ta hand om kniven?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Använder i princip enbart en ikea santukokniv. Hade tänkt ta hand om den som en baby, men även knivvässande/slipande verkar vara en djungel :D har du några tips?

Agitator
2017-11-16, 21:24
Själv har jag en prisvärd enkel kockkniv och en keramisk pinne att slipa mot. Oavsett kvalite på kniven när man börjar betala mer än 500 kr känns skitsamma. Det är ett nöje att slipa kniven 1-2 gånger i månaden på under 1 minut mot pinnen och ha den som ny i eggen.

Självklart kul med dyra knivar. Men lägger hellre pengar på annat än kniv som man ändå måste slipa oavsett hur dyr den är. Det är även kul att slipa.

Tror jag köpte min kockkniv för 600 för över tio år sedan. Blir kanske 15-20 slipningar per år på den lite snabbt mot min pinne.

Kif
2017-11-16, 21:37
Använder i princip enbart en ikea santukokniv. Hade tänkt ta hand om den som en baby, men även knivvässande/slipande verkar vara en djungel :D har du några tips?

https://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/50289169/
Den använder jag. Det räcker med att titta på tomaterna så skivar de sig själva efter man slipat budgetknivar i den slipen.

unsuspected
2017-11-16, 22:09
Fick bli en kökskniv - Ohishi nakiri - från cleancuts Black friday.

Bor 10min promenad ifrån, mycket fint i affären

Ett Orm
2017-11-16, 23:31
Använder i princip enbart en ikea santukokniv. Hade tänkt ta hand om den som en baby, men även knivvässande/slipande verkar vara en djungel :D har du några tips?

Nu frågade du iofs inte mig men: Spyderco sharpmaker är mitt tips, smidig och ger bra resultat.
Dyr dock men stavarna håller bra kvalitet. Finns billigare på typ whish, men kvaliteten vet jag inget om.

Bor 10min promenad ifrån, mycket fint i affären

Lyllos dig! Jag skulle nog gå bankrutt.:d

High1ander
2017-11-17, 02:35
Jag förstår inte vad skillnaden är med II:an egentligen. En knapp för googleassistant? Jaha, vad är skillnaden på det och att jag håller in playknappen på min QC35 I så att jag kan ge kommandon till telefonen? Är inte det också googleassistant? Fråga om vädret och skit.

Typ min tanke också. Skulle jag köpa "nya" idag så skulle jag nog fortfarande ta första versionen om det inte är samma pris. Jag själv pendlar ofta flera timmar per dag på tåg och buss, och det är sjukt hur skönt det är med brusreduceringen. Jag kan lyssna på lägre volymer än utan och höra bättre, njuta mer än utan NC. Sitter jag t.ex. på bussen eller tåget och tar av mig lurarna så märker man snabbt "skit, är det verkligen så här jävla mycket buller och oljud jag slipper höra?" Nu känns det som att flyga kommer vara mycket trevligare, då oljudet eller behöva ha öronproppar är drygt vid flyg i 10 timmar...

Agitator
2017-11-17, 02:51
Själv har jag kört öronproppar på alla flygningar över atlanten. Ser film med öronproppar even. Rätt bekvämt att ha hörlurarna ovanpå öronpropparna när man ser film.

Budgetvarianten av brusreducerande.

pepplez
2017-11-17, 07:54
Själv har jag kört öronproppar på alla flygningar över atlanten. Ser film med öronproppar even. Rätt bekvämt att ha hörlurarna ovanpå öronpropparna när man ser film.

Budgetvarianten av brusreducerande.

Går över huvud taget inte att jämföra öronproppar med brusreducering när man snackar flygresor.

SirreASDF
2017-11-17, 08:02
Nyligen separerat, så jag sitter och funderar på om det är något jag behöver köpa.. (Har inte löst alla möbler ännu)..

Men det enda jag eg. kommer på är en TV.. men vad ska man ha? storleksmässigt är det svårt att avgöra då jag inte vet hur mitt framtida vardagsrum kommer se ut.. men utöver det? Några rekommendationer?

eternallord
2017-11-17, 08:08
Går över huvud taget inte att jämföra öronproppar med brusreducering när man snackar flygresor.

Nej skillnaden är enorm. För att inte prata om hur öronproppar förstör ljudet från vilken källa man än sätter ovanpå om man försöker lyssna på musik eller film genom dem.

Köttis
2017-11-17, 09:38
Använder i princip enbart en ikea santukokniv. Hade tänkt ta hand om den som en baby, men även knivvässande/slipande verkar vara en djungel :D har du några tips?Jag använder stenar och tycker det fungerar bra. Kan verka svårt men man blir snabbt bättre på det och du har ju iaf en billig kniv att öva på. Jag har aldrig använt sharpmaker eller liknande men det rekommenderas av många så fungerar säkert bra om du inte vill lära dig slipa. Stenar känns dock mer mångsidigt och lite mer "äkta" om man bryr sig om det. Bara dj inte förstår kniven med någon rullslip eller liknande otyg. Jag drar även några gånger på ett keramiskt bryna innan varje användning och tycker att knivarna håller sig vassa betydligt längre då. Finns billiga stenar på typ tradera men de är oftast små och inte lika sköna att jobba med som en dyrare från cleancut till exempel.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Akerhage
2017-11-17, 11:14
Är på jakt efter detta, hojta gärna till om ni ser ngt.
* Mobiltelefon - Huaweii Mate Pro 10 eller OnePlus 5T (antagligen ej på rea)
* Hörlurar (Kanske blir QC35)
* Robotdammsugare (Vilka bör man köpa?)

Agitator
2017-11-17, 12:54
Nej skillnaden är enorm. För att inte prata om hur öronproppar förstör ljudet från vilken källa man än sätter ovanpå om man försöker lyssna på musik eller film genom dem.

Ja klart skillnaden är stor. Men jag stör mig en del på motorvinandet samt blåsten och sist jag satt med brusreducerande från Bose med on ear så fungerade det inte riktigt lika skönt som öronproppar om jag ska vara ärlig.

Men brusreducerande är guld i vardagstrafiken!

Wormzie
2017-11-17, 13:02
Jag använder stenar och tycker det fungerar bra. Kan verka svårt men man blir snabbt bättre på det och du har ju iaf en billig kniv att öva på. Jag har aldrig använt sharpmaker eller liknande men det rekommenderas av många så fungerar säkert bra om du inte vill lära dig slipa. Stenar känns dock mer mångsidigt och lite mer "äkta" om man bryr sig om det. Bara dj inte förstår kniven med någon rullslip eller liknande otyg. Jag drar även några gånger på ett keramiskt bryna innan varje användning och tycker att knivarna håller sig vassa betydligt längre då. Finns billiga stenar på typ tradera men de är oftast små och inte lika sköna att jobba med som en dyrare från cleancut till exempel.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Tack! Jag har försökt läsa på lite om europeisk och japansk slipning.. men stenar lär fungera för både europeiska och japanska knivar sålänge man anpassar vinkeln när man slipar? Vilken hårdhet på stenarna kör du?

G_lund
2017-11-17, 13:25
Proteinpulver
Omega-3
D-vitamin

Funderar även på några basic tyngdlyftarskor om jag hittar till riktigt bra pris.

Sugen på en projektor också, men det är jag nog för snål för.

Tipsa gärna om ni hittar något av ovanstående till vettigt pris. :em:

Köttis
2017-11-17, 14:14
Tack! Jag har försökt läsa på lite om europeisk och japansk slipning.. men stenar lär fungera för både europeiska och japanska knivar sålänge man anpassar vinkeln när man slipar? Vilken hårdhet på stenarna kör du?Jag har en sten med 8000 grit, en 1000/6000 samt en grövre som jag endast använder om jag vill avlägsna material från en loppiskniv eller liknande som är i uselt skick. En dubbelsten med 1000/6000 tycker jag dock räcker utmärkt oftast. Det är enkelt att anpassa vinkeln beroende på kniv (vilket inte ska vara lika smidigt med sharpmaker har jag fått för mig).

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Leeee
2017-11-17, 14:17
En ny maffig grill, med onödiga effekter osv

shadowfire
2017-11-19, 10:23
Inte för att jag tror någon kommer slänga ut det på black friday här i Sverige (i USA gör man det dock), men ett vettigt löpband skulle jag nog impulshandla om det dök upp.

Kamp
2017-11-19, 10:34
Kolstålspanna

J.V
2017-11-19, 10:51
Inte för att jag tror någon kommer slänga ut det på black friday här i Sverige (i USA gör man det dock), men ett vettigt löpband skulle jag nog impulshandla om det dök upp.Nu var det sakert 10 ar sedan jag kollade, men om man da skulle ha ett vettigt lopband i Sverige ar det LANG vantetid, och dyrt. Jag gissar att de svenska handlarna bestaller direkt fran tillverkaren, som formodligen ar i USA. (Eller ja, inte de som faktiskt tillverkar, men varumarket och deras lager).

Kan nog vara samma lika prismassigt att leta upp amerikansk saljare.

StarkaUlf
2017-11-19, 11:17
Inte för att jag tror någon kommer slänga ut det på black friday här i Sverige (i USA gör man det dock), men ett vettigt löpband skulle jag nog impulshandla om det dök upp.

Blev det inget från gymmet som skulle göra sig av med några? För det är nog svårt att komma undan billigare än så om du ska ha ett bra löpband.

Jockefoten
2017-11-19, 11:47
Lite sugen på kombon:

Beyerdynamic DT990
FiiO E10K Olympus 2
Antlion Audio ModMic 4


Om det reas ut.

Captainwide
2017-11-19, 16:50
Tänkte se om jag kan hitta en gedigen kamera till sambon. Budget 3 - 4k, någon som vet något ställe som troligen kommer ha en? Alt någon som kan tipsa om någon bra allround i prisklassen?

Tar även emot lite förslag när rean väl går igång.

Rabi
2017-11-19, 16:53
Brusreducerande hörlurar från Bose här med.

The_RobRoy
2017-11-19, 17:14
Nu var det sakert 10 ar sedan jag kollade, men om man da skulle ha ett vettigt lopband i Sverige ar det LANG vantetid, och dyrt. Jag gissar att de svenska handlarna bestaller direkt fran tillverkaren, som formodligen ar i USA. (Eller ja, inte de som faktiskt tillverkar, men varumarket och deras lager).

Kan nog vara samma lika prismassigt att leta upp amerikansk saljare.

Technogym är italienskt..

shut teh face
2017-11-19, 17:59
Torktumlaren gav upp så det kanske blir en sådan också. :(

rooz
2017-11-19, 18:11
Technogym är italienskt..

Och har leveranstider och priser som gör det lättare att vänta på ett löpband från Rolex.

Matsa
2017-11-19, 19:43
Lite sugen på kombon:

Beyerdynamic DT990
FiiO E10K Olympus 2
Antlion Audio ModMic 4


Om det reas ut.

Är också på jakt efter ett par lurar till datorn, här är vad jag hoppas hitta på rea:

AKG K240 MkII
Audioquest Dragonfly Black
Billiga datorhögtalare (inte jättemycket användning för dem så billigt och smått är prio)
Wifi-repeater
Shure SE215-BT1 (kanske)

Jag har faktiskt sneglat på DT990, de verkar bra.

sailaways
2017-11-19, 21:18
imorgon kommer jag beställa/köpa en sån här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3613828

Philips Brilliance BDM4350UC

det är en dataskärm på 43"

antar att den inte kommer vara på rea på fredag så jag kör...

Akerhage
2017-11-20, 09:41
Var och provlyssnade Bose 35 samt Sennheiser Momentum på Elgiganten. Vet dock inte exakt vilka Momentum-hörlurar det var. Men tyckte att dem lät bättre än Bose iaf. Så kanske blir dem istället om de sänks något.

Finns ju massa Momentum 2-lurar som är helt olika, trodde "Momentum" var något modellnamn men har väl fel. Vilka Momentum-lurar anses vara bäst?
Momentum 2 är ju dessutom snäppet billigare än Bose 35.

eternallord
2017-11-20, 10:12
Akerhage: Så vitt jag vet finns det Momentum 1 och 2, i modelllerna on-ear och over-ear. Jag har ett par Momentum 1 on-ear sedan innan, och ljudet är bra men jag valde bort dom nu delvis för att jag tycker att bågen som sitter på huvudet är obekväm under längre användning. Momentum 2 wireless verkar vara nedsatt till 350€ nu på sennheisers hemsida, det är nog en väldigt bra deal.

För ljudkvalité är det tydligen viktigt också vilken källa man har med tanke på codecs. Kör man apple så är Bose lämpligare än Sonys (och vice versa för Sony med Android-telefoner) då de stödjer olika ljudcodecs, och om man inte har ”rätt” kombo så kör de sämre codecs.

baktung
2017-11-20, 10:18
Lite mer procent hos MyProtein nu. 5 kg vassle för 427 kr. Jag satsar för övrigt på ett par knävärmare också. MM Sports har flaggat med att man kommer fira Black Friday!

Akerhage
2017-11-20, 10:28
För ljudkvalité är det tydligen viktigt också vilken källa man har med tanke på codecs. Kör man apple så är Bose lämpligare än Sonys (och vice versa för Sony med Android-telefoner) då de stödjer olika ljudcodecs, och om man inte har ”rätt” kombo så kör de sämre codecs.

Asså, hade jag ingen koll på. tack för tipset. Blir att jag kommer köpa en OnePlus 5t eller Pro Mate 10, så kommer köra android. Då är alltså Bosen inte att rekommendera där? Skall kolla vad priset blir på fredag, antar dessa är bäst, med NC?
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/M2AEBT/sennheiser-momentum-2-tradlosa-around-ear-horlurar
De kostar nu 2990kr på elgiganten iaf. Värt att nämna är väl att till 90% kommer jag lyssna med mobilen som ljudkälla då.

Akerhage: Så vitt jag vet finns det Momentum 1 och 2, i modelllerna on-ear och over-ear.
Finns också around ear, som är de dyraste på ex elgiganten.

Akerhage
2017-11-20, 10:42
Är dessa samma?
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/M2AEBT/sennheiser-momentum-2-tradlosa-around-ear-horlurar
https://sv-se.sennheiser.com/momentum-m2

Eller är det dessa?
https://sv-se.sennheiser.com/momentum-wireless

Isf 1000kr billigare på sennheisers hemsida. Och tveksamt de kommer sänka dessa mer på fredag ändå.

JacobHeitmann
2017-11-20, 11:57
---

Shqypnia
2017-11-20, 11:59
La precis en beställning från myprotein. If it counts. :D

eternallord
2017-11-20, 14:52
Är dessa samma?
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/M2AEBT/sennheiser-momentum-2-tradlosa-around-ear-horlurar
https://sv-se.sennheiser.com/momentum-m2

Eller är det dessa?
https://sv-se.sennheiser.com/momentum-wireless

Isf 1000kr billigare på sennheisers hemsida. Och tveksamt de kommer sänka dessa mer på fredag ändå.

Så vitt jag kan se är Over Ear och Around Ear samma sak, skillnaden på headseten du länkar är att de billiga är med kabel, de dyrare är trådlösa.

StarkaUlf
2017-11-20, 14:57
Vore fint om man kunde hitta en ny telefon till bra pris, typ en Huawei Honor 8 eller något.

J.V
2017-11-20, 21:59
Fick ett mail fran Marshall Headphones precis, 30% rabatt med koden MHEXCLUSIVE30, galler till torsdag. Riktiga Black Friday-rean verkar borja fredag, sa oklart vad som kommer vara basta dealen.

Major II Bluetooth ar riktigt javla fina for det priset. Far ut 30h+ batteritid.

Bärsärk
2017-11-21, 06:55
Är det natten till fredag eller natten till lördag det brukar vara bäst erbjudanden? Minns att de va ganska sent förra året som de kom ut bra erbjudanden

shut teh face
2017-11-21, 08:54
Orka inte sitta och vänta på bättre erbjudande så jag köpte dessa två .. :P

https://bolist.se/produkt/borrskruvdragare-ds18djl-inkl-2bat-hitachi-15ah-18v/
https://bolist.se/produkt/cirkelsag-c6ss-hitachi-1050w/

Rizza
2017-11-21, 10:02
En 55" TV runt 10k, vet dock inte vilken. Någon som har tips på vad man ska kika på? En bra all-around TV helt enkelt

Snobbe
2017-11-21, 11:40
Är dessa samma?
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/M2AEBT/sennheiser-momentum-2-tradlosa-around-ear-horlurar
https://sv-se.sennheiser.com/momentum-m2

Eller är det dessa?
https://sv-se.sennheiser.com/momentum-wireless

Isf 1000kr billigare på sennheisers hemsida. Och tveksamt de kommer sänka dessa mer på fredag ändå.

Around ear och over ear är samma sak. Dvs de kommer sitta runt öronen och inte på dom som on ear gör.

Däremot så är jag ganska säker på att de för 1900 är utan aktiv brusreducering och endast med kabel medans de för 3000 har aktiv brusreducering och wireless (fungerar även med kabel).

https://www.head-fi.org/threads/sennheiser-momentum-2-0-and-wireless.749606
Finns en del folk som skrivit om dom här.

agazza
2017-11-21, 11:42
Jag skulle vilja ha ett hälsoarmband men det finns fan inga bra

shut teh face
2017-11-21, 11:51
Jag skulle vilja ha ett hälsoarmband men det finns fan inga bra
Du kanske kan få tag på Eliassons "tafsa inte"-armband istället?

Akerhage
2017-11-21, 11:56
Tack för förklaringen ang Momentum. Blev lite rörigt då de på Sennheisers hemsida inte kallades för Momentum 2. Men har läst runt lite nu och förstått vilka som är vilka. Blir ett par "Wireless Momentum 2" med aktiv brusreducering. Kostar nu 2990kr så hoppas på att dessa sänks något. Annars köper jag dem ändå :p

agazza
2017-11-21, 12:27
Du kanske kan få tag på Eliassons "tafsa inte"-armband istället?

Fast jag uppskattar tafs och oönskat tafs kan jag ju neka eller glömma, så jag vetefan :/

J.V
2017-11-21, 12:31
Jag skulle vilja ha ett hälsoarmband men det finns fan inga braVad ska du anvanda det till?

Mest for traning/fysisk aktivitet eller ar du ute efter nagot man har pa sig 24/7?

ccm
2017-11-21, 13:26
En 55" TV runt 10k, vet dock inte vilken. Någon som har tips på vad man ska kika på? En bra all-around TV helt enkelt

Kolla in LG:s skärmar. Riktigt bra OS också. Philips har tagit sig den senaste tiden också.

Vinter
2017-11-21, 14:46
Kan vara ett tips:

https://www.prisjakt.nu/tema/black-friday

anvihl
2017-11-21, 14:48
Ska köpa en ny vinterrock tänkte jag, om jag hittar något snyggt.

Maximal
2017-11-21, 17:14
Tack för förklaringen ang Momentum. Blev lite rörigt då de på Sennheisers hemsida inte kallades för Momentum 2. Men har läst runt lite nu och förstått vilka som är vilka. Blir ett par "Wireless Momentum 2" med aktiv brusreducering. Kostar nu 2990kr så hoppas på att dessa sänks något. Annars köper jag dem ändå :p

Du kommer bli otroligt nöjd med lurarna. Köpte mina förra året till samma pris. Ett av de bästa köpen jag gjort. Det ända negativa är att brusreduceringen inte är på top jämfört med t ex bose qc, men fortfarande skitbra

StarkaUlf
2017-11-21, 17:19
Dom här lurarna ni pratar om. Vilka lurar dom? Och kan man tjäna bra pengar med dom?

Vinter
2017-11-21, 17:23
Dom här lurarna ni pratar om. Vilka lurar dom? Och kan man tjäna bra pengar med dom?

Du kan bli lurendrejare, sälj "stora" skålar med fin bild och skicka mikroskopiska identiska skålar istället.

StarkaUlf
2017-11-21, 17:24
Du kan bli lurendrejare, sälj "stora" skålar med fin bild och skicka mikroskopiska identiska skålar istället.

Tack för tipset! Skål! :cheers:

agazza
2017-11-21, 21:17
Vad ska du anvanda det till?

Mest for traning/fysisk aktivitet eller ar du ute efter nagot man har pa sig 24/7?

Nej jag söker ett hälsoarmband, hade ett UP3 men det gick i bitar hur många gånger som helst, men jag fick åtminstone nytt på garantin.

Sen gick jag på en kickstarter där armbandet mätte blodtryck, men det gick i graven.

Jag vill mäta så många olika saker med min kropp som möjligt då jag tror att det kan vara bra för sjukdomsdiagnos att spara så mycket data man kan, tills man blir gammal.

Men alla armband inriktar sig på några jävla töntiga konditionsidrottare, vilket är helt fel sätt att motverka döden.

Har lagt en övervakning på fitbit charge 2 på prisjakt men jag väntar på nästa generations armband då inget armband har det jag egentligen vill ha ännu.

AlexGBG
2017-11-22, 05:50
Nej jag söker ett hälsoarmband, hade ett UP3 men det gick i bitar hur många gånger som helst, men jag fick åtminstone nytt på garantin.

Sen gick jag på en kickstarter där armbandet mätte blodtryck, men det gick i graven.

Jag vill mäta så många olika saker med min kropp som möjligt då jag tror att det kan vara bra för sjukdomsdiagnos att spara så mycket data man kan, tills man blir gammal.

Men alla armband inriktar sig på några jävla töntiga konditionsidrottare, vilket är helt fel sätt att motverka döden.

Har lagt en övervakning på fitbit charge 2 på prisjakt men jag väntar på nästa generations armband då inget armband har det jag egentligen vill ha ännu.

Finns det några armband som inte ser ut som klockor? Jag skulle hellre vilja ha en utan display som man kopplar till sin telefon istället då jag redan har en klocka, och det ser ju lite dumt ut att kora dubbla...

laham
2017-11-22, 08:30
Jag / vi ska sälja. Vår första black friday :)

agazza
2017-11-22, 11:12
Finns det några armband som inte ser ut som klockor? Jag skulle hellre vilja ha en utan display som man kopplar till sin telefon istället då jag redan har en klocka, och det ser ju lite dumt ut att kora dubbla...

Massor. Jawbone UP3 har mest sensorer och samlar mest data men strular mycket och armbandet går av årligen, däremot har jag alltid fått ett nytt gratis inom garantitiden, jättesmidigt, jag har fått ett nytt typ 4 gånger, men nu är jag less.

Pepparspray
2017-11-22, 11:13
Köpte Overwatch.

StarkaUlf
2017-11-22, 11:30
Jag / vi ska sälja. Vår första black friday :)

Vad säljer du/ni? :)

laham
2017-11-22, 12:11
Vad säljer du/ni? :)
kläder!

Frantic
2017-11-22, 16:08
Tänkte köpa en moccamaster och en telefon. En Samsung S8 eller Oneplus 5t.

Matsa
2017-11-22, 23:42
Ok, det här har inte så mycket med just black friday att göra men eftersom det verkar vara fler än jag som ska köpa datorlurar så tänkte jag att det kanske är bra att nämna det här ändå.

Massdrop släppte precis Sennheiser HD6XX för 199$, det är alltså precis samma som HD650 som kostar 3-4000kr. Jag har aldrig beställt från Massdrop och jag tror inte att jag kommer att beställa de här heller då jag tror att det kan bli krångligt att returnera från Sverige samt att det alltid föreligger en risk att åka på tull. Fast frestad är jag verkligen. De verkar dock återkomma med den modellen rätt ofta så man lär få fler chanser, det är nog ett av deras mest efterfrågade drops.

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx?utm_source=Iterable&utm_medium=email&utm_campaign=ftp_v1_cust_%5B%5Burl%5D%5D&referer=B2K6YW&mode=guest_open&iterableCampaignId=204116&iterableTemplateId=292190

pUKbI8p2bRk

G.W
2017-11-23, 08:34
På tal om lurar så rear Hifiman ut He 400i

Finnss på amazon till riktigt bra pris.

https://www.amazon.co.uk/dp/B00NTPNGF4/ref=asc_df_B00NTPNGF41511265600000/?tag=pric097-21&creative=22374&creativeASIN=B00NTPNGF4&linkCode=df0&smid=A2VF9KEX2FFK1B

Rizza
2017-11-23, 09:02
På tal om lurar så rear Hifiman ut He 400i

Finnss på amazon till riktigt bra pris.

https://www.amazon.co.uk/dp/B00NTPNGF4/ref=asc_df_B00NTPNGF41511265600000/?tag=pric097-21&creative=22374&creativeASIN=B00NTPNGF4&linkCode=df0&smid=A2VF9KEX2FFK1B
Nu blev man sugen!
Fanns även på deras egna sida http://store.hifiman.com/index.php/he-400i.html Vet dock inte varifrån de skickas och man åker på tull/moms.

Någon som har erfarenhet av dessa? Använder idag ett par audio technica ath-m50 med PC utan dac/förstärkare. Kanske inte värt det då om inte även en sådan införskaffas?

Akerhage
2017-11-23, 10:01
På tal om lurar så rear Hifiman ut He 400i

Finnss på amazon till riktigt bra pris.

https://www.amazon.co.uk/dp/B00NTPNGF4/ref=asc_df_B00NTPNGF41511265600000/?tag=pric097-21&creative=22374&creativeASIN=B00NTPNGF4&linkCode=df0&smid=A2VF9KEX2FFK1B

Dessa är mer lämpade för studion/hemmabruk då?

Har varit inne och provlyssnat mer nu på Sennheiser Momentum Wireless, Bose QC-35 samt Sonys nya WH-1000XM2 som enligt mig faktiskt var bättre än både Sennheiser och Bose. Man vill ju liksom ha det bästa :D

G.W
2017-11-23, 10:20
Dessa är mer lämpade för studion/hemmabruk då?

Har varit inne och provlyssnat mer nu på Sennheiser Momentum Wireless, Bose QC-35 samt Sonys nya WH-1000XM2 som enligt mig faktiskt var bättre än både Sennheiser och Bose. Man vill ju liksom ha det bästa :D

Jo de är inte bärbara, du behöver förstärkare och dessutom är de öppna så släpper in/ut mycket ljud.

Kör de till datorn med en modmic då jag geymar.

Matsa
2017-11-23, 11:07
På tal om lurar så rear Hifiman ut He 400i

Finnss på amazon till riktigt bra pris.

https://www.amazon.co.uk/dp/B00NTPNGF4/ref=asc_df_B00NTPNGF41511265600000/?tag=pric097-21&creative=22374&creativeASIN=B00NTPNGF4&linkCode=df0&smid=A2VF9KEX2FFK1B

Fan vad nice, de är dessutom riktigt snygga! :D

timoat
2017-11-23, 11:12
https://www.icahemma.se/bildammsugare-dustbuster-flexi-auto-12v-black--decker-p-46644-c-2589.aspx

Ica har bra pris på bildammsugare-dustbuster-flexi-auto-12v-black, jävligt praktiskt. 349 kr, kostar tex 819 på elgiganten.

baktung
2017-11-23, 11:32
MMSports har ju tjuvstartat idag (som alla nog sett). Slog till på ett par knävärmare.

Kryss
2017-11-23, 12:38
Lurar på en Garminklocka och redan några priser som krypit ner. Väger mellan Fenix 5S eller en Forerunner 935, men har lite beslutsångest. 935 finns för 4400 nu men åker 5S ner betydligt så blir det nog den.

Tomten
2017-11-23, 13:02
Blir nog att beställa en del saker from aliexpress och banggood och andra "kinasiter" Vet inte om priset blir så mycket bättre på blackfriday, men bra priser på vissa grejer just nu

amazfit smartklocka ~960kr

https://www.gearbest.com/smart-watches/pp_687047.html?wid=4

Tclast T8 tablet

https://www.banggood.com/Teclast-T8-MT8176-4G-RAM-64G-ROM-Android-7_0-OS-8_4-Inch-Tablet-PC-p-1214374.html?cur_warehouse=CN

motsvarande smartklocka kostar väl kring 3000kr i sverige. Motsvarande tablet kostar väl 4000+

Akerhage
2017-11-23, 13:03
Halva priset på Samsung S8 (Antar man måste bli eller vara kund dock)
https://www.tele2.se/handla/aktuella-kampanjer/black-friday

King Grub
2017-11-23, 13:04
På eBay får man under Black Friday 10 % rabatt på allt från kinesiska säljare med koden PBLACKF17

StarkaUlf
2017-11-23, 13:10
På eBay får man under Black Friday 10 % rabatt på allt från kinesiska säljare med koden PBLACKF17

Konichiwa.

Tomten
2017-11-23, 13:32
På eBay får man under Black Friday 10 % rabatt på allt från kinesiska säljare med koden PBLACKF17

Nej. Du får 10 dollar rabatt på en order över 20 dollar.

Akerhage
2017-11-23, 13:49
Enda lurarna hittils med bra prissättning, någon som vet ngt om dessa?
Skillnad mot de andra jag tagit upp i tråden innan?

https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/225896-akg_n60nc

High1ander
2017-11-23, 13:56
Enda lurarna hittils med bra prissättning, någon som vet ngt om dessa?
Skillnad mot de andra jag tagit upp i tråden innan?

https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/225896-akg_n60nc

Hade dom innan jag skaffa Bose QC35. De är OK, men om jag ska sätta betyg på brusreducering så är de typ 60% och QC35 100% (då QC35 är de bästa jag testat). NC60 sitter inte så skönt heller efter någon timme, då de sitter "på" örat (även delvis därför som den inte heller brusreducerar lika mycket). Men de är iaf. bättre än icke-brusreducerande om man reser.

G.W
2017-11-23, 14:01
Fan vad nice, de är dessutom riktigt snygga! :D

Rekommenderas, gick från sennheiser hd 650 till dem.

CalleP
2017-11-23, 18:04
Vill köpa en ny datorstol!

Jocke67
2017-11-23, 18:45
Shoppade loss lite på mmsport, lite T-shirts och grejet, rätt bra rabatter. Men bonusen (1500kr=ett linne) var slutsålt, undrar om man kan ha det innestående till nästa köp?

shut teh face
2017-11-23, 19:27
Funderar på vinterkängor .. jag har ett bar Meindl men de är ju egentligen vandringskängor .. inte till för att trosa omkring på till vardags... :d (ursäkt)

Men det är svårt att avgöra om det är bra eller dåliga erbjudanden just nu .. när man inte haft koll på specifika modeller och priser innan.

unsuspected
2017-11-23, 20:00
Dessa är mer lämpade för studion/hemmabruk då?

Har varit inne och provlyssnat mer nu på Sennheiser Momentum Wireless, Bose QC-35 samt Sonys nya WH-1000XM2 som enligt mig faktiskt var bättre än både Sennheiser och Bose. Man vill ju liksom ha det bästa :D

Testat Audio-Tecnicas nya BT lurar?

Akerhage
2017-11-23, 21:02
Testat Audio-Tecnicas nya BT lurar?

Nupp, inte testat

QC 35 för 2990kr!
https://www.hages.se/produkter/visa/hoerlurar/horlurar/slutna/bose-quiet-comfort-35/?variant=3029

shadowfire
2017-11-24, 00:58
faen, sitter och blir äckligt köpsugen... fingrar på knappen till ett löpband just nu och har redan beställt koststillskott. GnnNfrff.... dags för en SSD också innan läggdags.

Knaz
2017-11-24, 05:30
Någon sida med bra rabatt på leksaker? Typ brio tågbana eller så?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

timoat
2017-11-24, 08:48
Brukar dealen sträcka sig över helgen eller är det bara idag? Man får fanimej panik med alla deals, till sist sitter man med 15 tabs öppna och handlingsförlamning!

mela
2017-11-24, 08:54
Brukar dealen sträcka sig över helgen eller är det bara idag? Man får fanimej panik med alla deals, till sist sitter man med 15 tabs öppna och handlingsförlamning!

Är ju cybermonday på måndag med. SÅ du kan nog vara lugn.

OnT: Har köpt tanks frå northernspirit och lite andra kläder från iciw. Ska eventuellt beställa lite vassle också.

shadowfire
2017-11-24, 08:57
Oftast är det ju produkter som stått som "dammsamlare" på hyllan som butiker vill bli av med, så flera saker jag söker är inte på rea utan bara sämre varianter av dem. Så gjorde vi med när jag jobbade i butik själv. Höjde priset på varor som sålde dåligt veckorna innan, sedan försökte snuskdumpa dem för att bli av med dem och göra plats på lagret för andra produkter.

kaer
2017-11-24, 09:30
Funderar på vinterkängor .. jag har ett bar Meindl men de är ju egentligen vandringskängor .. inte till för att trosa omkring på till vardags... :d (ursäkt)

Men det är svårt att avgöra om det är bra eller dåliga erbjudanden just nu .. när man inte haft koll på specifika modeller och priser innan.

Samma sits för mig, både vill och behöver köpa lite bättre skor, höst, vinter, och ett par snyggare vardagsskor.

delta_mats
2017-11-24, 09:46
Blir oftast besviken över att de grejer jag vill köpa antingen inte reas ut överhuvudtaget eller bara blir något prissänkt så det inte känns lönt att köpa något egentligen.

r1kkie
2017-11-24, 10:03
Blir oftast besviken över att de grejer jag vill köpa antingen inte reas ut överhuvudtaget eller bara blir något prissänkt så det inte känns lönt att köpa något egentligen.

Mycket som "reas" ut är ju sånt som butikerna har haft svårt att bli av med. Iaf dem grejerna som dem prissänker mest (efter dem höjt priset några veckor innan) :D

Wain
2017-11-24, 10:07
Som rubriken säger; ska ni handla något under jippot? :)

Nej.

Rizza
2017-11-24, 10:56
LG 55SJ800V för 9kkr ser det ut som just nu, någon som tycker/vet ifall det finns bättre val för samma pris?
https://www.netonnet.se/art/startpage/lg-55sj800v/243194.4790/

ceejay
2017-11-24, 11:03
Oftast är det ju produkter som stått som "dammsamlare" på hyllan som butiker vill bli av med, så flera saker jag söker är inte på rea utan bara sämre varianter av dem. Så gjorde vi med när jag jobbade i butik själv. Höjde priset på varor som sålde dåligt veckorna innan, sedan försökte snuskdumpa dem för att bli av med dem och göra plats på lagret för andra produkter.

Är det inte olagligt?

Shqypnia
2017-11-24, 11:57
500kr rea på Rum21 (hemsidan) när man handlar över 3000kr, lägg därtill 10% studentrabatt.

Pudzianovski
2017-11-24, 12:39
Blev en Samsung SSD 500 GB till min Intel NUC. Det var väl inget superpris men lite nedsatt iaf.

Pokkes
2017-11-24, 13:01
Bytte mobil abonnemang:
Fick en Huawei Honor 9 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4350829
Fick en Huawei Mediapad T3 10 LTE https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4333477
Tjänar 30 kr i veckan

ganska nöjd :D

Baskagge
2017-11-24, 13:08
Tur man är sjukskriven så man kan CP-handla hela dagen. Ni ser mig i kommande säsong av Lyxfällan.

#FuckThePlanet.

Det blev en bok för min del. Om man ska ha verktyg så har Jula 50 % på Bahco med mera.

shadowfire
2017-11-24, 13:33
Bytte mobil abonnemang:
Fick en Huawei Honor 9 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4350829
Fick en Huawei Mediapad T3 10 LTE https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4333477
Tjänar 30 kr i veckan

ganska nöjd :D

Tjänar du pengar på affären så skulle jag också vara nöjd ;)

leee
2017-11-24, 13:35
Dammsugare.

shadowfire
2017-11-24, 13:48
Jag blir sådär fånigt köpkåt på allt möjligt trams bara. Impulsköp av ny ratt+pedaler så jag kan nöta lite bilspel på projektorn igen kanske? :P

KalleBalik
2017-11-24, 14:03
Blev lite proteinpulver + omega3, jo man tackar.

Matsa
2017-11-24, 15:17
Någon som sett någon bra deal på en router? Max 2000kr men gärna lägre. Har en elak betongvägg som sabbar täckningen i vardagsrummet.

Armed Dingo
2017-11-24, 15:20
Sony WH-1000XM2 för 2750 :-
iPad 2017 för 2200 :-

Råkar befinna mig i staterna så kan tyvärr inte länka till en svensk affär med dessa priser.

Blev 4 kg Whey80, en burk D-Vitamin samt 1 burk Creakong för drygt 550 kr på ********* dock.

JacobHeitmann
2017-11-24, 16:05
Någon som sett någon bra deal på en router? Max 2000kr men gärna lägre. Har en elak betongvägg som sabbar täckningen i vardagsrummet.

Ring till inet och fråga om denna skulle passa dig: https://www.inet.se/produkt/5402772/netgear-r7800-nighthawk-x4s-ac2600
Nu 1 490 kr
Förut 2 290 kr

Stoltz
2017-11-24, 16:55
Jag håller mig oftast borta från affärer på den här helgen men akut behov av jeans dök upp (tog sönder två par på tre dagar), och vasslet tog slut igår.

Så två jeans inköpta och en jävla massa protein :D

agazza
2017-11-24, 16:56
Någon som sett någon bra deal på en router? Max 2000kr men gärna lägre. Har en elak betongvägg som sabbar täckningen i vardagsrummet.Var någon som hade asus lyra meshrouter för 1600 har jag för mig.
Kolla prisjakt, men köp ett parti meshroutrar


Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

anvihl
2017-11-24, 16:57
Ny vinterrock, check. Ordinarie (kollade flera veckor innan) 7999kr, 70% rabatt. Älskar denna fredag.

Pepparspray
2017-11-24, 17:11
Ny vinterrock, check. Ordinarie (kollade flera veckor innan) 7999kr, 70% rabatt. Älskar denna fredag.

Vad blev det för någon?

wintersnowdrift
2017-11-24, 17:25
Jag köpte en tvättmaskin. Googlade deals och testresultat hela förmiddagen för att tillslut slå till på en Bosch WAT283L8SN. Har aldrig känt mig vuxnare i hela mitt liv.

Bärsärk
2017-11-24, 17:31
Blev lite proteinpulver + omega3, jo man tackar.

Vilka är de som säljer proteinpulver billigt?

Baskagge
2017-11-24, 19:17
https://twitter.com/OnlineMagazin/status/934052629306658817

Captainwide
2017-11-24, 19:26
https://twitter.com/OnlineMagazin/status/934052629306658817


Haha dagen efter Thanksgiving kommer Thankstaking.

Matsa
2017-11-24, 21:40
Ring till inet och fråga om denna skulle passa dig: https://www.inet.se/produkt/5402772/netgear-r7800-nighthawk-x4s-ac2600
Nu 1 490 kr
Förut 2 290 kr

Var någon som hade asus lyra meshrouter för 1600 har jag för mig.
Kolla prisjakt, men köp ett parti meshroutrar


Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Tack för tipsen! Det blev dock en TP-Link Archer C3200 (https://www.komplett.se/product/887489/datorutrustning/natverk/router/tp-link-archer-c3200-wireless-router#) istället. Hittade inte Lyra för bra pris och tycker nog att man inte ska behöva ta till meshrouters när man bor i en 3a, även om den är stor.

Min kompis varnade mig för TP-Link men han är märkessnobb så får hoppas att han överdriver. :)

lanzal
2017-11-24, 21:46
Vilka är de som säljer proteinpulver billigt?

mmsports

shadowfire
2017-11-24, 21:58
Köpt hittills;
Lite löparkläder fysiskt på plats i butik (20% rabatt)
En ny gamingstol/kontorsstol (några hundringar under ordinarie pris), dock restnoterad nu och ett par veckor framåt
Kosttillskott (EAA; d-vitamin) + nya gymbrallor då jag har hål efter marklyft i mina nuvarande

Detective
2017-11-24, 22:07
Tillskott, träningsbok och nya handskar

Carcer
2017-11-24, 22:13
Årskort på m room. 15% really plus lite Merc.

Rahf
2017-11-24, 22:19
Pulsklocka, träningskläder, julklappar, löparskor, och allehanda saker.

Snubben
2017-11-24, 22:19
Ny jaktradio. Ord. 1600, fick den för 999:-. Najs.

MaxTheMarketer
2017-11-24, 23:12
Någon som ser på streamen på CDON?! :D

gohei
2017-11-24, 23:24
En ny mobil samt ett gäng serietidningar.

Agitator
2017-11-24, 23:56
Någon som ser på streamen på CDON?! :D

Du kanske ska länka till streamen också.

shut teh face
2017-11-25, 07:40
Phillips Smart TV 55" 4k, diverse tools på jula, 50% på stainly/bacho
Hitatchi borrskruvdragare, cirkelsåg, styrskena, elektroniska termostater

Hann inte mer, skulle köpt frånluftstumlare och en rejäl borrmaskin + hålsåg också.. :confused:

Shqypnia
2017-11-25, 08:20
Jag tror jag fick sms igår från 12-13 olika avsändare, en var från min fru och resten var endast reklam. Såg vänner på sociala medier som hade handlar för flera, flera tusentals kronor, flera över 10k.

Själv har jag köpt lite proteinpulver och en stringhylla till hallen.

Igår måste ha varit rekord känns det som. Nu på måndag igen så är det Cyber Måndag direkt, återigen REA.

HMB
2017-11-25, 09:15
Blev en TV:
https://brain-images-ssl.cdn.dixons.com/4/4/10160644/l_10160644_006.jpg
samt en tv-bänk:
https://d2lhb5rbruih0q.cloudfront.net/eyJ2IjoxMDMsInQiOiJwcm9kdWN0IiwibiI6IjUxOTEwMCgzKS 5qcGcifQ==/104127.jpg?q=85&w=2010&h=1341

Edit: Just ja, frun köpte en syskonvagn samt lite annat skräp.

srenix
2017-11-25, 10:42
Vart en Sous vide från Anova samt en gjutjärnsgryta från Le Creuset!

Bärsärk
2017-11-25, 10:42
Jag tror jag fick sms igår från 12-13 olika avsändare, en var från min fru och resten var endast reklam. Såg vänner på sociala medier som hade handlar för flera, flera tusentals kronor, flera över 10k.

Själv har jag köpt lite proteinpulver och en stringhylla till hallen.

Igår måste ha varit rekord känns det som. Nu på måndag igen så är det Cyber Måndag direkt, återigen REA.

Ja det var många kedjor som sålde över redan högt satta förväntningar.

Wain
2017-11-25, 10:48
Ja det var många kedjor som sålde över redan högt satta förväntningar.

http://d38zt8ehae1tnt.cloudfront.net/images/news/700_24f06972f53f73e22abd4788eba34d3b.jpg

agazza
2017-11-25, 12:46
Tack för tipsen! Det blev dock en TP-Link Archer C3200 (https://www.komplett.se/product/887489/datorutrustning/natverk/router/tp-link-archer-c3200-wireless-router#) istället. Hittade inte Lyra för bra pris och tycker nog att man inte ska behöva ta till meshrouters när man bor i en 3a, även om den är stor.

Min kompis varnade mig för TP-Link men han är märkessnobb så får hoppas att han överdriver. :)

TP-link gör väldigt prisvärda saker.

Köpte exakt samma modell till min mor och fars villa på 170kvm i två plan, och jag måste säga att räckvidden inte var det jag trodde på 5ghz bandet, med tanke på priset, men den är riktigt bra i övrigt.

Rabi
2017-11-25, 15:39
Nupp, inte testat

QC 35 för 2990kr!
https://www.hages.se/produkter/visa/hoerlurar/horlurar/slutna/bose-quiet-comfort-35/?variant=3029


Tog tyvärr slut väldigt fort. Trist, hade velat köpa ett par QC35.

Jockefoten
2017-11-25, 15:48
Witcher 3 - Game of the year edition, på Steam för 200 kr. :Virro

Minikubik
2017-11-25, 16:05
Köpte inget detta året heller,kan inte komma på en enda sak jag vill ha

Kryss
2017-11-25, 19:22
Witcher 3 - Game of the year edition, på Steam för 200 kr. :Virro

Grymt bra pris!

Själv köpte jag en induktionsplatta på the interwebs (för hot pot vid bordet t.ex.) och råkade pricka mitt besök i Runners Store med att det var just denna fredag, så de reade ut skor och kläder. Bra timing.

Krampus
2017-11-25, 19:30
Köpte kullersten och fick öl. Besynnerlig dag.

eternallord
2017-11-26, 12:57
Är i Hongkong för tillfället, här kan man köpa Bose QC35 II för 3000kr. Tror ni det är värt att försöka vänta ut någon rea på QC35 I för runt 2500kr (bor i Tyskland men kan även shoppa i UK då jag är där ofta), eller är det inte troligt att man kommer hitta? Jag har ingen användning för de nya funktionerna i II-serien, så hade hellre betalt mindre för I, men kanske inte troligt att man hittar någon bra deal där inom den närmsta framtiden.

Vattenflaska
2017-11-26, 18:29
Någon som sett en prisvärd tv? 40-50tum?

Eller brukar teknikprylar vara bättre att köpa på cybermonday?

High1ander
2017-11-27, 00:31
Är i Hongkong för tillfället, här kan man köpa Bose QC35 II för 3000kr. Tror ni det är värt att försöka vänta ut någon rea på QC35 I för runt 2500kr (bor i Tyskland men kan även shoppa i UK då jag är där ofta), eller är det inte troligt att man kommer hitta? Jag har ingen användning för de nya funktionerna i II-serien, så hade hellre betalt mindre för I, men kanske inte troligt att man hittar någon bra deal där inom den närmsta framtiden.

Vet inte vad företagen har för avtal om de måste sälja QC 35 till högt pris för att inte kanibalisera på QC35 II. T.ex. nu på BF så fanns/finns 2:an för 3200kr och "gamla" 1:an för 3600... Jag har då inte sett några version 1 för typ 2600kr eller liknande sen 2:an kom (billigaste jag sett är 2800 någonsin) så verkar inte vara tänkt att man ska "köpa gamla".

eternallord
2017-11-27, 07:19
Vet inte vad företagen har för avtal om de måste sälja QC 35 till högt pris för att inte kanibalisera på QC35 II. T.ex. nu på BF så fanns/finns 2:an för 3200kr och "gamla" 1:an för 3600... Jag har då inte sett några version 1 för typ 2600kr eller liknande sen 2:an kom (billigaste jag sett är 2800 någonsin) så verkar inte vara tänkt att man ska "köpa gamla".

Ja det verkar ju nästan så, samtidigt känns det ju märkligt, hur ska företagen bli av med sitt lager av I-serien? Blev inga hörlurar i HK, får hoppas på en rea nu kring juletid istället.

Termy
2018-11-11, 10:23
Singles Day idag. Själv söker jag någon kvalitativ TV, typ nån mellandyr OLED-variant. Tips någon? Finns ju en på Elgiganten där det står "spara 5000kr", men kostar 14990 på rean. Hade helst hittat någon bra för kanske 10, max 12 papp. Letar vidare.

Övriga tips? Har ni köpt något? Söker ni något?

King Grub
2018-11-11, 10:27
Du lär hitta bättre priser på Black Friday.

King Grub
2018-11-11, 10:29
Men en bra OLED för 10000 får du nog vänta ett par år på.

ceejay
2018-11-11, 10:29
Yea, man lär behöva pynta 14-18 för en bra sådan just nu.

Termy
2018-11-11, 10:52
Gränsen är väl lite flytande, men om black friday generellt har bättre priser så är det ju inte direkt någon brådska för min del.

willis
2018-11-11, 11:17
Tror ni att man kommer komma undan billigare än ~4400:- för Playstation 4 1TB Pro + Red Dead Redemption 2 på black friday?

Rahf
2018-11-11, 11:19
Tror ni att man kommer komma undan billigare än ~4400:- för Playstation 4 1TB Pro + Red Dead Redemption 2 på black friday?

Det är inte ens två veckor kvar, så varför inte vänta?

willis
2018-11-11, 11:20
Det är inte ens två veckor kvar, så varför inte vänta?

Jag har svårt att kontrollera mitt begär för RDR2 *popcorn*

Rahf
2018-11-11, 11:23
Jag har svårt att kontrollera mitt begär för RDR2 *popcorn*

Då blir det ett övervägande: tålamod och kanske spara lite pengar, eller köp nu och tillfredsställ ditt begär. Ingenting kommer hända under tiden och RDR2 kommer vara kvar.

willis
2018-11-11, 11:26
Då blir det ett övervägande: tålamod och kanske spara lite pengar, eller köp nu och tillfredsställ ditt begär. Ingenting kommer hända under tiden och RDR2 kommer vara kvar.

Borde tillägga att 4990:- är standardpris, 4400:- för Singles day (11% rabatt).

Rahf
2018-11-11, 11:27
Jag tror man kan hoppas på lite bättre under BF. Om inte där du kollar, så förmodligen någon annanstans.

Tobbey
2018-11-11, 11:42
Blev ett par skor idag under Singles Day rean. Normalpris 1200 spänn fick de för 596. Har lite andra inköp jag planerar göra till Black Friday.

Bob90
2018-11-11, 11:52
Singles day? Är det något nytt påhitt? Aldrig sett förut.

agazza
2018-11-11, 12:03
Singles Day idag. Själv söker jag någon kvalitativ TV, typ nån mellandyr OLED-variant. Tips någon? Finns ju en på Elgiganten där det står "spara 5000kr", men kostar 14990 på rean. Hade helst hittat någon bra för kanske 10, max 12 papp. Letar vidare.

Övriga tips? Har ni köpt något? Söker ni något?Lg b eller c7 eller c8.

Sikta på c8. Bättre processor.
Jag vet inte ifall jag ska köpa en Qled eller oled. Rädd att familjen ska skapa massa burn ins då vi spelar en del

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Prsson
2018-11-11, 12:50
Är också ute efter en tv runt 50tum, tänkte ha den till och spela ps4 och se på film. Vilken är den bästa Tv:n man kan få då för runt 8tusen? Kikat lite på Elgigantens erbjudanden i dag men kanske mer värt och vänta tills Black friday eller cyber monday ?

Yes
2018-11-11, 17:55
Singles day? Är det något nytt påhitt? Aldrig sett förut.
Bra fråga, men det var ju trevligt att få 20% rabatt när jag brände några tusen på kläder idag.

Yes
2018-11-11, 18:00
Tror ni att man kommer komma undan billigare än ~4400:- för Playstation 4 1TB Pro + Red Dead Redemption 2 på black friday?
Jag hade inte väntat. Till att börja med brukar det vara svårt att hitta just de saker man vill ha på black friday, och sedan är det värt rätt mycket att slippa kriga med vilda idioter. När Gnu-hjorden stormar butikerna kan du sitta hemma och spela.

Sen hade jag förvisso valt ett Xbox One X istället, eftersom grafiken är bättre på den.

agazza
2018-11-11, 18:57
Jag hade inte väntat. Till att börja med brukar det vara svårt att hitta just de saker man vill ha på black friday, och sedan är det värt rätt mycket att slippa kriga med vilda idioter. När Gnu-hjorden stormar butikerna kan du sitta hemma och spela.

Sen hade jag förvisso valt ett Xbox One X istället, eftersom grafiken är bättre på den.Man handlar ju ba online på reor

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Baldr
2018-11-11, 19:01
man handlar ju ba online

ftfy

Bob90
2018-11-11, 19:57
Bra fråga, men det var ju trevligt att få 20% rabatt när jag brände några tusen på kläder idag.

Smutt! Exempel på klädaffärer som har rean? Har inte hittat någon.

xan
2018-11-11, 20:01
Någon stekpanna i klass med Skeppshult man kan få tag på nu under Black Friday? <1000 kr

Yes
2018-11-11, 20:03
Smutt! Vilka affärer som har kläder har rean? Har inte hittat någon.
Jag ramlade in på en lokal butik då jag behöver en schysst outfit inför morgondagen. Vet inte om andra har rea. Gick förbi Dressman, MQ och HM men där såg jag inget.

Yes
2018-11-11, 20:04
Man handlar ju ba online på reor

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Då får du en virtuell kö och vänta en vecka på varorna.

Lillgrabben
2018-11-11, 20:35
Tänkte handla ett Akrapovic eller ett Zard helsystem till hojen, var på G förra gången det begav sig men besinnade mig innan jag hann klicka hem grejerna!

Oj vad jag har förbannat min snåla vuxenhet under hojturerna i sommar....*grr27*

Hobbes
2018-11-11, 23:10
Då får du en virtuell kö och vänta en vecka på varorna.

PRIME, over night shipping:d

Diomedea exulans
2018-11-11, 23:11
Nope.

agazza
2018-11-18, 20:49
Mediamarkt sänkte just LG c8 55 med 3 papp. Måste vara någon praktikant som jobbar



Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

vicarious
2018-11-18, 20:53
Behöver en köksmixer.

Annars blir det kanske lite proteinpulver och sånt. Alla företag har ju "Black Friday" nuförtiden oavsett vad de säljer.

Lafayette
2018-11-18, 21:00
Lilla julafton på Xbox Live Marketplace på fredag.

Rahf
2018-11-18, 21:01
De flesta inköp i år kommer fokusera på den mastodontmängd löpning jag kommer behöva göra i förberedelse för High Coast Ultra och förhoppningsvis Laugavegur Ultra. Således blir det trek-stavar, kläder, pannlampa, och ett andra par terrängskor. Möjligt att jag behöver införskaffa en liten uppsättning arbetsskläder för kontorsmiljö också.

baktung
2018-11-18, 21:06
Skulle behöva nya glasögon. Kanske slår till.

Lafayette
2018-11-18, 21:07
Skulle behöva nya glasögon. Kanske slår till.

Unna dig.

Dreas
2018-11-18, 21:18
Tänkte hörlurar men nu fick jag ett par nya QC 35 II för 2100 så tror det blir noll.

En robotgräsklippare om det blir bra pris iofs.

agazza
2018-11-19, 06:39
Tänkte hörlurar men nu fick jag ett par nya QC 35 II för 2100 så tror det blir noll.

En robotgräsklippare om det blir bra pris iofs.Finns bra robotgräsklippare på AliExpress.

Varför inte Sonys nya brusreducerande? Bara för att du fick bra pris?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Isseman
2018-11-19, 07:01
Ska kika efter ett nytt lavinkit m. sändare, spade och sond! Mammut Barryvox S tänkte jag. Kanske blir billigt på typ sport-conrad eller spor-bittl :)

Dreas
2018-11-19, 08:07
Finns bra robotgräsklippare på AliExpress.

Varför inte Sonys nya brusreducerande? Bara för att du fick bra pris?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via TapatalkSämre för samtal, de är tydligen riktigt dåliga. Var inställd på xm3 efter att ha testat xm2 i någon dag. Hade hellre haft Sony men funktion i form av samtal är viktigt i detta fall.

Vill ha en Stiga eller något från Husqvarna/Gardena då det känns tryggt. 5k för en som kan appstyras och tar 500kvm är PK :)

hahavaffan
2018-11-19, 08:51
Sämre för samtal, de är tydligen riktigt dåliga. Var inställd på xm3 efter att ha testat xm2 i någon dag. Hade hellre haft Sony men funktion i form av samtal är viktigt i detta fall.

Vill ha en Stiga eller något från Husqvarna/Gardena då det känns tryggt. 5k för en som kan appstyras och tar 500kvm är PK :)Min chef har QC35 och vi dissar honom dagligen när han använder det som headset. Om inte micen är framför munnen så hör vi inte honom, helt värdelösa. Men han hör ju oss väldigt bra iaf :D

Dreas
2018-11-19, 09:15
Min chef har QC35 och vi dissar honom dagligen när han använder det som headset. Om inte micen är framför munnen så hör vi inte honom, helt värdelösa. Men han hör ju oss väldigt bra iaf :DVersion 1 eller 2? Sen Juni ska en firmware update gjort det bättre för QC 35 II. Sen är dom inte perfekta men bättre än Sonys :)

Kabuto
2018-11-19, 09:37
Finns bra robotgräsklippare på AliExpress.

Varför inte Sonys nya brusreducerande? Bara för att du fick bra pris?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Ska försöka hitta några Sony-lurar till frugan i julklapp. Frågan är vilken prisklass som är mest prisvärd.

shadowfire
2018-11-19, 09:38
Hoppas på lite spelrea på PC-titlar.
Kanske köksknivar.
Ny stekpanna.

shadowfire
2018-11-19, 10:51
Landade precis en order på lite sockor + handskar av merinoull. Bra shit.

Läskeblask
2018-11-19, 10:58
Vinterjacja, analvibrator kanske nån tröjja

Lennix
2018-11-19, 11:43
Ska kolla efter en dammsugare.. någon som har tips?

shadowfire
2018-11-19, 12:15
Så lol, nu kör vissa butikskedjor igång med black week - med typ samma priser som de kört på "kampanj" innan i höst. Misstänker att prisjakt kommer bli sönderspammat denna vecka.

leo1
2018-11-19, 12:30
Så lol, nu kör vissa butikskedjor igång med black week - med typ samma priser som de kört på "kampanj" innan i höst. Misstänker att prisjakt kommer bli sönderspammat denna vecka.

En affär där jag bor gick i konkurs bara för att reaorna blivit fler och längre så det gick inte att hålla ordinarie priser tillräckligt mycket. Det var en av anledningarna iaf.

Black week spär på det en aning 😊

MaxTheMarketer
2018-11-19, 12:33
Tuffare ekonomisk tid detta år - blir en svag BF.

Baldr
2018-11-19, 17:18
Blir en ny Garmin då Löparshop har vettiga Black Week-priser.

935 för 2500 kr och Fenix 5 Sapphire för 3500 kr. De sålde slut omgående men ska komma in igen senare i veckan. Måste bara bestämma mig för om designen är värt den där extra tusenlappen. Förutspår även att 645 Music säljs för runt 3000 kr vilket inte direkt underlättar valet. Funktionsmässigt så är den klockren men 5 mm mindre än Fenix 5 gör skillnad.

Kommer även köpa en Google Home (mini).

Har lite andra saker på min allmänna önskelista såsom SSD och drönare men inget jag är i akut behov av. Samsungs minnen har ju t.ex. halverats i pris sedan årsskiftet så känns ekonomiskt vettigt att vänta in i det sista.

I övrigt så har jag siktet inställt på Tradera. Det är gratis att lägga upp produkter 23-25 november med koden KÖPÄLSKASÄLJ.

Lennix
2018-11-19, 19:07
Köpte precis sbd knävärmare på mmsport som var nedsänkt från 759 till 559. Använde matkoma15 som rabattkod också så 475:-! (No spons) :d

Tobbey
2018-11-19, 20:09
Inköpslistan:

Bluetooth over-ear hörlurar.
Väckarklocka med sånt där trevligt ljus.
Knivställ.
Ny telefon.
Spinningcykel.
Träningsskor.

Sätter budget på 10-12k.

High1ander
2018-11-19, 21:57
Har en lista på saker som ska köpas, men inte haft superbehov att ha innan.

Har redan köpt för 25k, och kommer nog bli 10-50k till. Men är mest sånt som jag vet inte går ner i pris annars.

Enda grejen jag hoppas på ska bli billigare och som troligtvis inte kommer bli är DJI Mavic 2 Pro, hoppas någon sida kör 10-15% på allt, isf. plockas den. Det däremot är en produkt som man vet kommer kosta ca hälften om 18 månader... men är för jobb så den betalar tillbaka sig på den tiden. Kostar ju nu ca 16000kr om det ska vara svensk återförsäljare.

Livet
2018-11-19, 21:59
Köpte precis sbd knävärmare på mmsport som var nedsänkt från 759 till 559. Använde matkoma15 som rabattkod också så 475:-! (No spons) :d

Bra att du skrev, blir att jag slänger iväg en beställning på mmsports jag också *flex*

xan
2018-11-19, 22:03
Hoppas på lite spelrea på PC-titlar.
Kanske köksknivar.
Ny stekpanna.

Vilken stekpanna blir det?

Aryt
2018-11-19, 22:20
Vilken stekpanna blir det?

Ronnebybruk kan jag rekommendera pga skötselråden.
Eller något annat märke, då samma gäller för alla egentligen, men Ronnebys är vetenskapligt belagda.

Tomas W
2018-11-19, 22:21
Sugen på att beställa en kaffekokare om ser något bra erbjudande.

svartakronan
2018-11-19, 22:38
Gymkortet tog slut idag, och gymmet skulle ha lite erbjudanden på black friday, så blir gymkort.

Skickat från min G3311 via Tapatalk

Kräket
2018-11-20, 12:30
Skulle behöva lite tips inför eventuellt ”black-friday”-köp. Behöver förstärka wi-fi i min lägenhet, och kör nu med USB-ansluten extern antenn till min stationära dator. Tyvärr tappar den signalen titt-som-tätt.

Kikar lite på mesh-system, och har kollat på asus lyra-mesh, som det är lite rabatt på. Dock kostar den fortfarande 2500 kr.

Någon som har erfarenhet av mesh-system och tycker den är prisvärd?

shadowfire
2018-11-20, 13:02
Vilken stekpanna blir det?

Inte bestämt mig än faktiskt, ska göra lite research. Avskyr gjutjärn och vill inte ha någon billig teflonpanna heller, så ska kolla runt. Kör idag Biotan Gastrolux som jag tycker har teflonpannans egenskaper, men bättre beläggning, så något åt det hållet kanske.

agazza
2018-11-20, 13:19
Jag kör gjutjärnsredskap, riktiga, inga med keramikbehandling.

Frugan får en ny billig tjockbottnad teflonpanna på halvårsbasis.
Det är åtgångsmateriel hos oss.

shadowfire
2018-11-20, 15:19
Ska kolla prishistorik på sängar. Blev fan sugen på att byta. Kapitalistsvinet i mig har vaknat.

Baldr
2018-11-20, 20:31
Snubblade över Google Kanadas Black Friday. Kanske en hint om svenska:

https://store.google.com/ca/category/black_friday_cyber_monday_promos

Applicerar man rabattprocent rakt av så är det 289 kr för Home Mini och 795 kr för Home.

timpaz
2018-11-20, 20:56
Funderar stark på LG c8 55" oled för 13990.

User Name
2018-11-20, 21:43
Det blev en tvättmaskin till kommande flytt. Bra pris verkar det ha varit då konkurrerande firmor tar nästan det dubbla för samma maskin.

Kabuto
2018-11-21, 11:31
Ooh elgiganten har nedsatt Sony wh-1000xm2 till 2330 och jabra elite sport nere på 1290.

Akerhage
2018-11-21, 11:59
Ooh elgiganten har nedsatt Sony wh-1000xm2 till 2330 och jabra elite sport nere på 1290.

Bra pris för dom hörlurarna, riktigt nöjd med mitt köp förra året. Fast klart man är sugen på att testa de nya.

Dreas
2018-11-21, 12:44
Ooh elgiganten har nedsatt Sony wh-1000xm2 till 2330 och jabra elite sport nere på 1290.Vart hittar du det? Xm2 ligger på 2990 vad jag hittar :)

KalleBalik
2018-11-21, 12:49
Har precis köpt hus så skulle behöva inhandla en del verktyg, får se om jag hittar några bra deals, är sugen på en MTB också.

Kabuto
2018-11-21, 13:08
Vart hittar du det? Xm2 ligger på 2990 vad jag hittar :)

Måste nog in på deras black Friday sida, eller så är det bara i deras utskick än så länge. Blir ordinarie pris om jag lägger i varukorgen.

Baldr
2018-11-21, 13:10
Elgigantens priser är bara preview. 33h till man kan beställa för det priset.

Dreas
2018-11-22, 06:36
Damn, 299 aud för ett par Bose QC 35 II sen cashback på det. Det är ett riiiiiiktigt bra pris! Finns det någon sån tjänst som vidareskickar från Australien?

svag74
2018-11-22, 08:19
Eftersom en vanlig Braun rakapparat inte verkar finnas nedsatt nånstans, så blir det ingen konsumtion för mig.

Eller jo, de som kostar 18 miljarder och där det följer med en stor pool som rakapparaten kan simma fjärilsim i efter varje rakning är nedsatta så de bara kostar 15 miljarder istället, men någon sån vill jag inte ha och har inte plats för allt som följer med heller *grr27*

http://www.sherv.net/cm/emoticons/everyday/shaving-smiley-emoticon.gif

Zrob
2018-11-22, 10:21
Eftersom en vanlig Braun rakapparat inte verkar finnas nedsatt nånstans, så blir det ingen konsumtion för mig.

Eller jo, de som kostar 18 miljarder och där det följer med en stor pool som rakapparaten kan simma fjärilsim i efter varje rakning är nedsatta så de bara kostar 15 miljarder istället, men någon sån vill jag inte ha och har inte plats för allt som följer med heller *grr27*

http://www.sherv.net/cm/emoticons/everyday/shaving-smiley-emoticon.gif

Classe O har många nedsatta

svag74
2018-11-22, 13:16
Classe O har många nedsatta

Tackar för tips, de hade några till bra priser, men inga av dem är något för mig.

Dels denna, mycket billig och liknande den jag har nu, men verkar ha helt usel batteritid :smash:

http://www.clasohlson.com/se/Rakapparat-Braun-300s-red-Series-3/44-2526#moreinfo

Och så den här, som verkar jobbig att raka skallen med då rakhuvudet sitter helt löst och flyger runt en massa för att följa konturer bättre eller nåt.

http://www.clasohlson.com/se/Rakapparat-Braun-Series-5,-5030s/44-3515

Jag inväntar mellandagsrea, eller whatever - min håller ihop än, bara man byter rakhuvud några ggr/år :cool: