handdator

Visa fullständig version : Vad värderar svenska tjejer högst? Attraktion eller pengar & status?


FrankNewton
2017-11-02, 17:31
Vad värderar svenska tjejer högst? Attraktion eller pengar & status?

Jag vill inte skriva denna fråga på flashback eftersom alla där är oskulder, unga eller inte eftertraktade på marknaden.

Attraktion kan vara - Magrutor, muskler, fin käke, snygga kläder osv.

Pengar & status kan vara - Läkare, har dyr bil, dyr bostad osv.

Vad är det genomsnittliga svenska tjejer är ute efter? Vi alla kan vara överens om att svenska tjejer lever ganska bra i Sverige även om de jobbar deltid eller går på bidrag.

Petoria
2017-11-02, 17:35
Hur många trådar man kan skapa på en timme

trädgårdsmöbel
2017-11-02, 17:40
Du borde samla dina funderingar i vad som egentligen är ett ämne i en tråd. Det är för sent nu, men till nästa gång så kan du döpa ämnet till kanske "Frågor om tjejer" där du skriver vad du undrar, i form av flera frågor, fast i samma tråd.

Det skulle kunna se ut såhär:

Jag funderar en del på vad brudar gillar och inte gillar, så jag skulle vilja ha svar på:

* Är att ha en fin bostad viktigt för tjejer?
* Är det viktigt med fin bil isåfall vilken bil är bäst?
* Är det viktigast med pengar eller snygg kropp för att få tjejer?
* Är det bäst med en fin käklinje eller att vara läkare om man vill attrahera tjejer?

(Fast i samma ämne, samma tråd)

Diomedea exulans
2017-11-02, 17:49
Du borde samla dina funderingar i vad som egentligen är ett ämne i en tråd. Det är för sent nu, men till nästa gång så kan du döpa ämnet till kanske "Frågor om tjejer" där du skriver vad du undrar, i form av flera frågor, fast i samma tråd.

Det skulle kunna se ut såhär:

Jag funderar en del på vad brudar gillar och inte gillar, så jag skulle vilja ha svar på:

* Är att ha en fin bostad viktigt för tjejer?
* Är det viktigt med fin bil isåfall vilken bil är bäst?
* Är det viktigast med pengar eller snygg kropp för att få tjejer?
* Är det bäst med en fin käklinje eller att vara läkare om man vill attrahera tjejer?

(Fast i samma ämne, samma tråd)

Han kan även skriva om det i tråden om dejting/relationer.

ApexProcyon
2017-11-02, 17:54
Jurister med dyra bilar är vad alla svenska tjejer vill ha - utan undantag. Uppfyller man inte dessa kriterier så har man inte en chans då jurister är lite rikare, mycket smartare och mycket snyggare än alla andra.

Bob90
2017-11-02, 17:55
Han kan även skriva om det i tråden om dejting/relationer.

Eller i tråden för dumma frågor.

awesomooo
2017-11-02, 18:04
Lite av både och skulle jag tro. Är väl högst individuellt. Snackar vi riktiga Instagrampsychos drar dom väl sig stenhårt till magrutor alternativt pengar.

”Vanligt folk” om man får säga så tror jag inte är i första hand ute efter pengar, men ett snygg kropp eller mycket pengar är väl alltid en bonus.

Minikubik
2017-11-02, 19:32
Jag är ful, fattig, har ett låg status jobb och rostig bil. Men har ändå lyckats träffa tjejer flertalet gånger så svaret är helt enkelt att ha tur... Och mycket sprit

Aryt
2017-11-02, 19:49
Jag är ful, fattig, har ett låg status jobb och rostig bil. Men har ändå lyckats träffa tjejer flertalet gånger så svaret är helt enkelt att ha tur... Och mycket sprit

Mycket sprit - ad modum Virtanen?

Bärsärk
2017-11-02, 19:58
Alla tjejer värderar högst att man är normalt fungerande i hjärnan och att man är stabil.

vicarious
2017-11-02, 20:01
Hur mycket man tar i bänkpress.

Pudzianovski
2017-11-02, 20:15
Jurister med dyra bilar är vad alla svenska tjejer vill ha - utan undantag. Uppfyller man inte dessa kriterier så har man inte en chans då jurister är lite rikare, mycket smartare och mycket snyggare än alla andra.

:d

blåvitt
2017-11-02, 22:12
De är individer med individuell smak och individuella preferenser.

xan
2017-11-02, 22:15
De är individer med individuell smak och individuella preferenser.

https://media.giphy.com/media/EldfH1VJdbrwY/giphy.gif

Scratch89
2017-11-02, 22:15
De är individer med individuell smak och individuella preferenser.

Haha, ja. Vettigt svar. Synd att du ödslar det på TS som verkar behöva jobba lite med sig själv.

J.V
2017-11-03, 01:53
De vill ha killar som inte behover skapa 90 tradar pa Kolozzeum for att redan ut vad tjejer gillar.

Frågenarkomanen
2017-11-03, 02:08
Vad värderar svenska tjejer högst? Attraktion eller pengar & status?

Attraktion ELLER pengar? Attraktion kan uppstå delvis på grund av pengar, och definitivt på grund av social status och makt.

Jag vill inte skriva denna fråga på flashback eftersom alla där är oskulder, unga eller inte eftertraktade på marknaden.
HAahH! Säger killen med nada kunskap om vilka som "hänger" där.

Oavsett: du har fel om det. I den här frågan får du antagligen bättre svar på Flashback, där pick-up-artist grejen var rätt stor för inte så länge sedan.

Attraktion kan vara - Magrutor, muskler, fin käke, snygga kläder osv.

Pengar & status kan vara - Läkare, har dyr bil, dyr bostad osv.

Har du missförstått begreppet attraktion? Allt detta du nämner kan skapa attraktion.

Generellt så är för män utseende mindre viktigt när det gäller att få kvinnor intresserade. Har man ett utomordentligt utseende så spelar det också in, men de allra flesta män ser inte så pass bra ut att man kan ta sig fram enbart på det.

Det som attraherar tjejer/kvinnor är (utan inbördes ordning) självförtroende, aggressivitet, social status, en kille/man som absolut inte viker sig för henne (har själv haft ett undantagsfall men generellt, likt allt jag skriver), pengar, attraktiv karriär(-smöjligheter), fysisk storlek/tuffhet (detta låter lite löjligt men vi (särskilt kvinnor ...*popcorn*) är ju nästan helt och hållet stenåldersmänniskor fortfarande, och min erfarenhet är att de vill känna sig trygga med att deras respektive pojkvänner kan beskydda dem.


]Vad är det genomsnittliga svenska tjejer är ute efter? Vi alla kan vara överens om att svenska tjejer lever ganska bra i Sverige även om de jobbar deltid eller går på bidrag. De har ju redan allt de behöver så de letar efter den bäste de kan få, och eftersom tjejer kan vraka och välja som aldrig förr, så blir väldigt många nästan helt utanför "marknaden".


Jurister med dyra bilar är vad alla svenska tjejer vill ha - utan undantag. Uppfyller man inte dessa kriterier så har man inte en chans då jurister är lite rikare, mycket smartare och mycket snyggare än alla andra. Jurister kommer nästan aldrig i toppen av topplistorna.

De yrken som alltid dyker upp i topp-listor över "sexigaste yrken för killar" är: snickare/hantverkare, läkare, advokat och uniformerad personal. Ibland dyker det upp andra men tror dessa är med på alla listor jag sett.

Sedan finns ju yrken med på listorna som man (jag, alltså) inte begriper sig på öht. Hur är lärare ett sexigt yrke för män? Visst, för i tiden, med respekten som följde och att de eventuellt hade lite auktoritet.

Eller i tråden för dumma frågor. Jaha, för att? Eller ännu bara en dryg osaklig kommentar från dig?

Alla tjejer värderar högst att man är normalt fungerande i hjärnan och att man är stabil. Hhahaha, nej. Verkligen inte.

De är individer med individuell smak och individuella preferenser.

Haha, ja. Vettigt svar. Synd att du ödslar det på TS som verkar behöva jobba lite med sig själv.

Fast det där stämmer inte. Ni vill att det ska vara så, men vi är liksom samma djur och har genomgått samma evolution och har generellt samma preferenser, med små kulturella och individuella diton. Tjejer verkar vara ännu mer tighta:

Tjejer föredrar generellt samma typ av killar. Det är lätt att googla men jag är på gott humör:

http://www.medicaldaily.com/what-type-men-most-women-prefer-according-science-299252

DESSUTOM! Föredrar tjejer killar som är upptagna, eftersom den killen redan är "accepterad" och därför måste ha Något. Men detta vet ni förstås redan.

Journal of Experimental Social Psychology, DOI: 10.1016/j.jesp.2009.04.22

Wain
2017-11-03, 08:20
Sedan finns ju yrken med på listorna som man (jag, alltså) inte begriper sig på öht. Hur är lärare ett sexigt yrke för män? Visst, för i tiden, med respekten som följde och att de eventuellt hade lite auktoritet.


Trots det förfall som råder i den svenska skolan så handlar det ju trots allt i grunden om en dominant maktposition.

Nu har jag iof bara undervisat på universitetet utomlands, men då är det jag som vet allt och bestämmer.

wintersnowdrift
2017-11-03, 08:59
Intelligens och kunskap är attraktivt. Jag kunde inte bry mig mindre om magrutor, bilar eller social status.

baktung
2017-11-03, 09:17
Det enda som egentligen spelar roll för attraktion åt båda hållen är hur man ser ut i ansiktet. Uppfyller man minimikraven för detta så räcker det att vara sig själv för att kunna hitta en partner.

Beemel
2017-11-03, 09:58
Jurister kommer nästan aldrig i toppen av topplistorna.

De yrken som alltid dyker upp i topp-listor över "sexigaste yrken för killar" är: snickare/hantverkare, läkare, advokat och uniformerad personal. Ibland dyker det upp andra men tror dessa är med på alla listor jag sett.

Är inte advokaten en jurist?

Macroman
2017-11-03, 12:00
Vad värderar svenska tjejer högst? Attraktion eller pengar & status?

Jag vill inte skriva denna fråga på flashback eftersom alla där är oskulder, unga eller inte eftertraktade på marknaden.

Attraktion kan vara - Magrutor, muskler, fin käke, snygga kläder osv.

Pengar & status kan vara - Läkare, har dyr bil, dyr bostad osv.

Vad är det genomsnittliga svenska tjejer är ute efter? Vi alla kan vara överens om att svenska tjejer lever ganska bra i Sverige även om de jobbar deltid eller går på bidrag.

Status/att vara framstående på ngt är det som attraherar kvinnor. De är inte alls lika utseendefixerade som män som vi alla vet. Utseendet är dock inte oviktigt förstås.

smerk
2017-11-03, 12:14
Att se bra ut i ansiktet är garanterat det viktigaste. Har deffat ned mig en del och det är löjligt vad mycket lättare det blir med kvinnor. Kroppen spelar ingen roll, så länge man inte är pinnsmal eller lönnfet.

ARMSTARK
2017-11-03, 14:36
Status/att vara framstående på ngt är det som attraherar kvinnor. De är inte alls lika utseendefixerade som män som vi alla vet. Utseendet är dock inte oviktigt förstås.

Det där är inte sant, det finns inga mer utseendefixerade än kvinnor. Att de SÄGER att utseendet inte spelar någon roll betyder inte att de menar det, utan bara att de är kvinnor och förväntas säga det. Ungefär som män förväntas säga att gravida kvinnor är vackra, man betraktas som ett svin om man säger något annat.

shadowfire
2017-11-03, 14:57
Är inte advokaten en jurist?

:d

Wain
2017-11-03, 15:05
De är inte alls lika utseendefixerade som män som vi alla vet. Utseendet är dock inte oviktigt förstås.

Som påpekats har du fel. T.ex. så är längd en enormt viktig utseendefaktor för kvinnor.

Diomedea exulans
2017-11-03, 15:06
Att se bra ut i ansiktet är garanterat det viktigaste. Har deffat ned mig en del och det är löjligt vad mycket lättare det blir med kvinnor. Kroppen spelar ingen roll, så länge man inte är pinnsmal eller lönnfet.

Oh fan, då borde jag ligga på 20-30 % bf för att optimera mina chanser.

smerk
2017-11-03, 15:11
Oh fan, då borde jag ligga på 20-30 % bf för att optimera mina chanser.

Du ser bra ut i ansiktet nu, att dina kolleger klagar på att du är för smal för att de själva är lönnfeta betyder ingenting

Diomedea exulans
2017-11-03, 15:36
Du ser bra ut i ansiktet nu, att dina kolleger klagar på att du är för smal för att de själva är lönnfeta betyder ingenting

Hehe, tack!

Iofs, på Facebookbilden jag fick flest likes, hjärtan och sugmunnar (eller vad den där gapande munnen nu föreställer) så hade jag ungefär lika låg bf som nu. Så jag kanske ska revidera mitt lönnig=snygg-tänk.