Visa fullständig version : ''Skräpmat''
Hur ofta käkar ni skräpmat? Som t.ex pizza, kebab, pommes frites osv... Håller mej borta från det oftast, men det är klart, nån gång slinker det ner en och annan onyttighet såklart.
Och lasagne har jag funderat på, det är ju pasta o köttfärs, men massa ost. Vad tror ni om det? Förbannat gott hur som helst.
King Grub
2004-05-02, 18:46
Hur ofta käkar ni skräpmat?
När jag är sugen på det. Vilket inte blir alltför ofta, faktiskt. Ofta visar det sig inte vara lika gott som man trodde innan, vad det nu var man var sugen på.
Så länge basen i kosten är bra spelar ett skräpmål här och där ingen roll.
Och lasagne har jag funderat på
Långsamma kolhydrater, fullvärdigt protein, mängder av fett, våldsamt högt insulinpåslag.
Originally posted by King Grub
Så länge basen i kosten är bra spelar ett skräpmål här och där ingen roll.
Det är ju bra att veta iaf. Ibland verkar det som att folk tror dom kommer gå upp 5kg för det slinker ner en pizza någongång...
Pressarn
2004-05-02, 19:16
Så ofta som möjligt, några gånger i veckan. :eating:
Bara när jag är full och det händer väldigt sällan nu för tiden. Käkade kebab 2 gånger i fredags och det var första gången jag åt skräpmat på ca: 8 månader. :cool:
En gång i veckan.
Det är inte vad man äter som är avgörande för att lägga på sig fett utan det är hur mycket du äter av det.
Ligger jag på energiunderskott en dag kan jag lätt smälla i mig en pizza och känna mej nöjd med det. Så länge energiuttag och energiintag är i balans.
Jag kan äta skäpmat en hel dag men ändå går ner i vikt, det är helt avgörande hur mycket av det som jag äter.
Sen när jag äter skäpmat dricker jag ALDRIG läsk, käkar aldrig pommesfrites utan jag fokuserar mer på proteinerna i målet.
Tex brukar jag köpa en sallad med extra skinka och mindre ost. Likaså pizza. Hamburgare brukar jag beställa med 3 kött i.
Gott :)
Hur beställer man en hamburgare med "3 kött i"? Kostar det inte mycket extra?
Själv äter jag nästan aldrig skräpmat i vardagen, det blir när man är ute och reser med bilen.. Fast imorgon, om jag klarar ett löptest bra, då ska jag köpa en stor låda kokosbollar att äta helt själv :D Och sen aldrig mer springa ;)
Jo det kostar extra!
Men man kan pruta rätt bra när vissa inte har fasta priser på sitt kött. Mcdonalds med 3 kött kostar 10 kr extra per kött när jag handlat där.
Det sista man ska snåla på är mat!
Originally posted by cali
Jo det kostar extra!
Men man kan pruta rätt bra när vissa inte har fasta priser på sitt kött. Mcdonalds med 3 kött kostar 10 kr extra per kött när jag handlat där.
Det sista man ska snåla på är mat!
Ooo skit, 10kr, deet där är ju MINIMALA 20 grams skivor..! Nej så rik är jag inte :cryout: Fast det är ju kul att pruta...
GhostFace
2004-05-02, 20:08
Originally posted by snej
Hur ofta käkar ni skräpmat? Som t.ex pizza, kebab, pommes frites osv... Håller mej borta från det oftast, men det är klart, nån gång slinker det ner en och annan onyttighet såklart.
Och lasagne har jag funderat på, det är ju pasta o köttfärs, men massa ost. Vad tror ni om det? Förbannat gott hur som helst.
Pizza- 1-2 ggr / månad.
Kebab- Oftast blir det Kebabpizzza, se ovan.
Pommes Stripes- 3 ggr/månad.
Hamburgare- ex. McD / BK 1 g/månad.
Lasagne- 1-2g/månad.
Kaffebröd- hrrmmm, lite oftare...
igår (min ätardag) blev det tex.
frukost: vitt bröd med smält ost på 10 st. 2 l fun light
Lunch: 1 kebabpizza med extra tjock botten, 1 Capriciosa, 1l cola
Mellanmål: 1 kg godis, 1 l fun light
Kvällen: 1 stor kebebtallrik med pommes och 1 l cola
kvällssnacks: 1 påse sourcrem chips, 1 påse jordnötter, 1 l fun light.
ITA WAS GOOOOOOODD. LÄNGTAR TILLS NÄSTA LÖR
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
King Grub
2004-05-02, 20:28
Originally posted by TCOG
Varför hålla på och hälla i sig halvmesyrer som Fun Light på en ätardag, när du ändå är i sockertagen? Lite riktig saft skulle väl inte skada, plus att den är så fabulöst mycket godare. Svart vinbärsssaft... http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/drool02.gif
Originally posted by TCOG
ITA WAS GOOOOOOODD. LÄNGTAR TILLS NÄSTA LÖR
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
De e möjligtvis inte så att du deffar? ;)
Vadå ett kilo godis...det går ju inte!!
Fy fan för att vara din mage och ändtarm dagen efter.
Jag tycker du tar ätardag till överdrift, det går att ha lura kroppen att bibehålla förbränningen med lite mindre mat också.
Löjtnant Blank
2004-05-02, 20:48
Min första ätardag igår:
500 g Hönökaka
250 g salami
Ca 100 g ost
Ca 50 g Philadelphiaost
1,5 l Fanta
200 g chips
200 g ostbågar
200 g choklad
400 g smågodis
1 Fläskkotlett, ris
Köpte även 800 g Pytt-i-panna med ost men det orkade jag aldrig smälla i mig. :cryout: Jag käkade för närmare 200 kr igår. Som sagt, mat ska man aldrig snåla med. :eating:
Originally posted by King Grub
Varför hålla på och hälla i sig halvmesyrer som Fun Light på en ätardag, när du ändå är i sockertagen? Lite riktig saft skulle väl inte skada, plus att den är så fabulöst mycket godare. Svart vinbärsssaft... http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/drool02.gif
tycker fun light peach passion är GOOOOOOODDDD
Callister
2004-05-03, 06:58
Jag har inte riktigt några ätardagar, men brukar nöjja mig med att äta en större frukost ibland;
2 kokta ägg
havregrynsgröt ( kanske med socker ;) )
2 dubbelmackor med gurka, sallad, paprika, skinka, korv och ost
Juice
Te
Youghurt
:eating:
En pizza med mängder av fyllning brukar väl slinka ner efter nått träningspass (:
Snapphanen
2004-05-03, 12:17
käkar ganska ofta typ hamburgare... och några pizzor i månaden. its all good baby.. inte pommes fries eller ngn läsk, förutom diet coke...
Det är skumt det där, jag smaskade för ett tag sedan i mig första pizzan på 4 månader och kom efter ett par tre tuggor fram till att den smakade "skit" :MrT: , och då hade jag sprungit runt och gläfst som en kåt byracka efter pizzajäveln hela förmiddan.
:em:
Men jag vägde upp den missen med att smaska i mig nån meter vitlöksbaugette med hemskans god fetaost och annat smask på ist, så vid dagens slut var jag nöjd iaf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.