handdator

Visa fullständig version : Ni som arbetar schemalagda helger, hur ofta jobbar ni helg?


trädgårdsmöbel
2017-10-27, 07:09
Jag tänkte mig på en liten undersökning för oss som arbetar i yrken med schemalagda helger. Hur ofta jobbar du helg?

J.V
2017-10-27, 07:25
Varje helg, om jag inte tar ledigt/byter pass for nagon speciell tillstallning. Fredag och lordag, 21-05.

Shqypnia
2017-10-27, 08:41
Varannan, men händer att man jobbar extra de helger man inte ska arbeta. Har inga problem öht med att arbeta helger.

ceejay
2017-10-27, 11:16
Kör ett 5-skift. 5 olika jobbveckor som rullar. 2 av dem är helg.

trädgårdsmöbel
2017-10-27, 11:57
På mitt nya schema jobbar jag 4/6 helger, 4 helger på raken, 2 lediga helger, repeat. Lördag från 14 till söndag kl 15 varav 7 av de timmarna är "sovande jour" (där man måste vara på jobbet, men inte får riktig lön ändå). Men det blir färre vardagar. Vettifan vad jag tycker än så länge:)

Kabuto
2017-10-27, 12:03
Sovande jour och man måste ändå vara på jobbet men inte få fullt betalt tycker jag låter så jävligt alltså, fyfan.

trädgårdsmöbel
2017-10-27, 12:12
Sovande jour och man måste ändå vara på jobbet men inte få fullt betalt tycker jag låter så jävligt alltså, fyfan.

Det är lite surt ja. Men jag älskar jobbet i övrigt, just nu "jobbar" jag tex.

Matsa
2017-10-27, 12:30
Varannan helg är ganska standard i mitt yrke. Ett problem med det för mig personligen är att det är symmetriskt, man har antingen alltid frihelg jämna eller alltid udda helger. Detta innebär att jag får välja bort att umgås med vissa bekanta eftersom de också har samma sorts mönster. Jag hade kunnat tänka mig att t.ex jobba längre dagar för att få en extra frihelg i kvartalet eller något sådant, det hade underlättat en del. Just nu är dock detta problemet mindre tack vare att mitt nuvarande schema ligger så att den ena jobbhelgen har ledig lördag, dessutom slutar jag tidigt på fredagen så det blir nästan som en ledig helg ändå. Sen brukar det även gå att byta arbetspass med kollegor om man behöver så det mesta löser sig.

mattilainen
2017-10-27, 13:31
Jobbar i ambulansen. Vi ska göra minst 9 helgpass på en 10 veckors period. Beroende på hur man lägger det blir det fler eller färre helger. Till helgpass räknas fredag natt till och med söndag natt. Vi gör dag eller natt.