handdator

Visa fullständig version : Fråga till män: har du utsatts för #metoo-liknande övergrepp


Frågenarkomanen
2017-10-24, 03:08
Hej!

Enligt de normer #metoo format så ingår allt från "sexuella övergrepp på nätet" till brutal överfallsgruppvåldtäkt.

Eller jag googlade nu och även kommentarer generellt, maktutövande "komplimanger" inom citationstecken räknas. Som att det ständiga maktutövandet, med kommentarer, "komplimanger", maktutövande och händer där de inte hör hemma, inte är nog för att räknas.

Vilka kommentarer eller "komplimanger" som räknas klargörs inte men jag antar att det egentligenräcker med att samtycke inte finns där, men om man inte visat samtycket innan handlingen så skulle den utförts oavsett om man i efterhand samtyckte eller inte.

För att det ska gälla ur jämställdhetsperspektiv så ska det dock vara en kvinna som utsatt er. Varför? Jag vet inte - men det är så #metoo är uppbyggt: (vita cis-?) män som dessa övergrepp mot kvinnor.


Nåväl. Har ni en kvinna/kvinnor utsatt er för något från kommentarer till "komplimanger" till gruppvåldtäkt, utan ert samtycke?

Leeee
2017-10-24, 04:47
När jag studerade extraknäckte jag som krogvakt, blev "antastad" varje arbetspass för mig personligen var det inget jag upplevde som kränkande kanske för att jag visste att jag kan övermanna dessa tjejer om så behövdes, hade jag varit tjej och råkat ut för samma behandling av killar hade jag nog grinat ut idag. Jag log bara på min tid i dörren

Rahf
2017-10-24, 05:26
Ja, men betydligt mer sällan än alla kvinnor i mitt liv. Och i mitt fall har maktförhållandet emellan mig och "förbrytaren" som sämst varit jämlikt.

J.V
2017-10-24, 05:42
Varenda nattpass som taxichauffor. Hander pa laret, nackmassage fran baksatet, forfragan om att fa resan gratis om 'vi myser' i baksatet, nagra som letat upp mig pa Facebook eller mitt telefonnummer (efter att ha sett fulla namnet och personnummer pa taxilegitimationen som maste vara synlig) och inte slutat hora av sig forran jag blockat, ett par stycken som fragat efter mig nar de ringde och bokade taxin och var det inte jag som kom sket de i resan och ringde igen, osv, etc.

Sedan en massa tillfallen nar man rullat hatt pa lokal; hander pa roven eller innan for trojan. Blev en gang fasthallen av tva tjejer som tyckte det var lampligt att ga in pa herrtoan. Och kvinnor av alla aldrar pa herrtoan ar ganska vanligt.

Bob90
2017-10-24, 05:47
Ja då, både fått "olämpliga komplimanger" och blivit "antastad" på ett sätt som säkerligen skulle väckt uppståndelse om en kvinna råkat ut för det. Kommit främst från ganska till väldigt högt uppsatta chefer men även "vanligt" folk. Detta kan också vara på allt från i pågående styrelsemöten (om tekniken tex krånglade så var jag en av de som först skulle kolla om jag fick igång skiten igen), i köket till i lagerlokaler.

Jag har aldrig tagit illa upp av det, utan tycker mest det är lite kul att uppleva "polariseringen" i brist på bättre ord :d

King Grub
2017-10-24, 05:54
Ja, och det har varit uppskattat.

trädgårdsmöbel
2017-10-24, 06:19
Ja, några gånger av badhusbögar när jag var kanske mellan 12 och 14. En del klämmande av damer runt 40-50 när jag själv var 18-22 kanske. Inte av några "Milfar" utan av kategorin kärringar.

Livet
2017-10-24, 06:20
Har juridiskt sett blivit våldtagen två gånger av två olika kvinnor.

Grahn
2017-10-24, 06:35
Undrar om kvinnor som inte antastats funderar över vad som är fel på just dem, rent spontat så tenderar nog iaf män att se det lite som en positiv om än lite besvärande sak och det är inte enbart för att vi inte känner oss speciellt fysiskt hotade.

EDIT: Givetvis nej, aldrig upplevt att jag blivit kränkt så.

Perramja
2017-10-24, 06:51
O ja, men det har knappast följts av rädsla. Vi män behöver ju inte direkt vara oroliga över att den antastande kvinnan gömmer sig i en buske och väntar på oss när vi ska hem. Har ett ex som blivit grovt sexuellt utnyttjad och resultatet av senare sexuella trakasserier var ren panik och ångest. Det är skillnad på att bli lite kränkt om man nu blir det än att vara rädd för att bli våldtagen.

Ladugårdsdörr
2017-10-24, 07:06
I mycket begränsad omfattning. Någon kommentar om min snygga röv i högstadiet (mycket uppskattat!) och någon klämning på krogen. Hade gärna fått vara mer!

Pepparspray
2017-10-24, 07:13
Ja det har hänt att äldre kvinnor klämt mig på armarna och kanske tafsat mig på arslet. Jag har dock aldrig blivit ledsen. Antagligen för att jag enkelt skulle kunna värja mig.

Hade jag varit en tjej på 50kg och stora karlar gjorde samma saker hade det nog varit mer obehagligt då jag inte haft någon chans att värja mig ifall det eskalerade.

Perramja
2017-10-24, 07:21
I mycket begränsad omfattning. Någon kommentar om min snygga röv i högstadiet (mycket uppskattat!) och någon klämning på krogen. Hade gärna fått vara mer!

Det finns ju olika typer av "klämningar" ett litet tjuvnyp av en fager dam far man väl inte direkt illa av. Men jag kan säga att vid det tillfälle där en medelålders full dam på krogen tog ett stadigt hårt tag om hela paketet och vägrade släppa så var det allt annat än angenämt :krampus

shadowfire
2017-10-24, 07:24
I Thailand upplevde jag nog delar av det som kvinnor i Sverige upplever på nattklubbar och det var faktiskt rätt olustigt och otrevligt. Jag lackade ur totalt på en nattklubb då jag hela tiden fick en hand i skrevet och det var liksom inte den där supersnygga europeiska tjejen som stod på dansgolvet, utan det var prostituerade ruggugglor och shemales som provade att se om jag ville ha skoj genom att sonika greppa kuken. De var den kvinnliga motsvarigheten till "Bengt, 58" som tog för sig. Riktigt irriterande att inte kunna få dansa och mingla ifred.

Här i Sverige har det mest varit äldre kvinnor som tagit för sig någon gång, men det har inte hänt så ofta att det blivit ett problem och hade det varit ett problem så hade jag haft det fysiska övertaget för att ordna upp det.

ARMSTARK
2017-10-24, 07:53
Jag var rätt snygg när jag var ung.
En gång har jag blivit våldtagen på en fest enligt lagtexten. Vid två tillfällen har en kvinna tagit ett rejält tag om hela paketet. Flera gånger har vilt främmande kvinnor "tvångskysst" mig. Plus ett otal oönskade inviter.
Ska man räkna med tillfällen då jag varit så berusad att jag inte vetat vad jag gjort, och vaknat naken hos en främmande kvinna, så har jag blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad fler gånger än jag minns.
#MeToo :d

Cooks
2017-10-24, 07:55
Ja, utan tvekan.

Tog jag åt mig eller brydde mig öht? Nej. Minns det knappt men jag vet med 100% säkerhet att det någon gång har hänt om man ska utgå ifrån det alla SJW gör.

Fordon
2017-10-24, 08:02
jag kan dra två exempel av flera:

1. Jag (då 2 år gammal), min flickvän och 3 andra vänner sitter mitt på dagen en lördag och tänkte ta en öl på lokala puben. En gammal tant på 50-55 år med leopardförgad klädsel kommer från ingenstans och gränslar mig, samtidigt som hon för sitt finger från min panna, nedför näsan och över mina läppar samtidigt som hon ger mig någon komplimang och förklarar att hon gillar unga starka killar.

Mina vänner samt tjejen nästan springer ut och viker sig dubbelt av skratt. Själv var jag lite småchockad, äcklad och visste inte hur jag skulle få bort tanten utan att vara otrevlig. Det här var inte det minsta uppskattat. Än idag, 12 år senare, så dyker det här upp som samtalsämne ibland.

2. En nära väns nära vän som var drygt 4-5 år yngre än jag var hemma hos mig under en fest som jag hade styrt upp. Den här gången var jag cirka 25 år gammal. Den här tjejen kom från ingenstans Och tryckte upp ett finger (hårt) mellan skinkorna på mig när jag hade en konversation med en kompis. Jag hade såklart byxor på mig men hon träffade ändå rövhålet och det var jävligt obehagligt och jag kände mig kränkt i ordets rätta betydelse. Hon fick sig en utskällning och senare så hittade jag henne hånglandes med den fullaste personen i lägenhet - min lillebror.

Dessa borde nog kvala in till den här hashtaggen.

ARMSTARK
2017-10-24, 08:18
Fordon, en tant som gränslar en 2 åring, det är riktigt äckligt faktiskt! *jorgen*

King Grub
2017-10-24, 08:26
1. Jag (då 2 år gammal), min flickvän och 3 andra vänner sitter mitt på dagen en lördag och tänkte ta en öl på lokala puben.

Brådmogen?

xan
2017-10-24, 08:33
Mina vänner samt tjejen nästan springer ut och viker sig dubbelt av skratt. Själv var jag lite småchockad, äcklad och visste inte hur jag skulle få bort tanten utan att vara otrevlig. Det här var inte det minsta uppskattat. Än idag, 12 år senare, så dyker det här upp som samtalsämne ibland.

Ledsen att du tog illa upp, men varför var du oroad över att vara otrevlig i en situation som den? Är väl bara att kasta av kärringen.

Yes
2017-10-24, 09:05
Blivit tafsad på både task och rumpa, raggad på ungefär som Fordon beskriver och fått en hel del olämpliga kommentarer.

timoat
2017-10-24, 09:13
Jag är snubbe och också me too are. När jag var 12 så knackade det på en invandrare med en lapp på engelska som förklarade att han sålde nån sorts tryck. Jag var ensam hemma och släppte in honom. Detta var i en liten by utanför Båstad, så. Man var inte direkt van med att följande scenario skulle utspelas. . Han fick mig att hålla upp tavlorna samtidigt som han stod bakom och tryckte kuken mot mitt arsle. Det höll på i flera Minuter. Riktigt obehagligt och jag berättade de inte för nån. Men hur var det, cis män fick väl inte lov att använda #metoo

trädgårdsmöbel
2017-10-24, 09:22
Rolig anekdot. En ytligt bekant (kille) hävdade att han inte hade vart otrogen utan blivit våldtagen. Hon hade flirtat med honom på jobbet och gett inviter, men han hade sagt nej. Så när de var på konferens så knackade hon på hans hotellrum, han släppte in henne och hon klädde av sig naken. Hon var väldigt snygg och naken, då kunde han inte kämpa emot längre och sedan hade de sex, alltså våldtäkt (enligt honom) :)

oath5
2017-10-24, 09:23
Ja, och den personen som gjorde det hade en snygg metoo hashtag på sin facebook hörde jag. Ironin i det asså, ironin i det.

Grahn
2017-10-24, 09:26
Rolig anekdot. En ytligt bekant (kille) hävdade att han inte hade vart otrogen utan blivit våldtagen. Hon hade flirtat med honom på jobbet och gett inviter, men han hade sagt nej. Så när de var på konferens så knackade hon på hans hotellrum, han släppte in henne och hon klädde av sig naken. Hon var väldigt snygg och naken, då kunde han inte kämpa emot längre och sedan hade de sex, alltså våldtäkt (enligt honom) :)

Om hjärnans egna substanser kan räknas som att bli drogad, lyckligtvis är vi nog inte där ännu. ;)

Fordon
2017-10-24, 10:00
Fordon, en tant som gränslar en 2 åring, det är riktigt äckligt faktiskt! *jorgen*

Brådmogen?

Alltså :laugh: 20 skall det vara :D

Ledsen att du tog illa upp, men varför var du oroad över att vara otrevlig i en situation som den? Är väl bara att kasta av kärringen.

Jag vet inte riktigt, såhär i efterhand så är det så enkelt att säga att man ska sätta ned foten i sådana lägen, men blir man helt ställd och upplever det som obehagligt så är man kanske oroad över att förvärra saken om man är otrevlig själv. Jag minns inte exakt alla tankar som for genom huvudet. Jag fattar inte ens hur man kan göra en sån sak.

Grahn
2017-10-24, 10:03
Jag vet inte riktigt, såhär i efterhand så är det så enkelt att säga att man ska sätta ned foten i sådana lägen, men blir man helt ställd och upplever det som obehagligt så är man kanske oroad över att förvärra saken om man är otrevlig själv. Jag minns inte exakt alla tankar som for genom huvudet. Jag fattar inte ens hur man kan göra en sån sak.

Händer nog de flesta som hamnar i en obekant situation helt oförberedd, både män och kvinnor borde nog ha en mer inövad respons kan man tycka.

Frågenarkomanen
2017-10-24, 10:18
Ja, som jag misstänkte.

Hela 23 % har röstat nej. Galet. Finns dessa på riktigt? Är de väldigt unga, eller hur har de levt för att kvinnor inte ska göra något av detta? Någon man som kan ge sig till känna? Jag förstår inte hur det är möjligt, och det skulle inte förvåna mig om någon av dessa 0 % kvinnor som röstat trycker "nej".

Objektiv motivering?

I samband med #metoo-kampanjen har jag inte sett en enda kvinna hävda att män generellt utsätts av kvinnor.

Massvis med kvinnor, och hela syftet med kampanjen, är att hävda att man som kvinna generellt utsätts av män och om någon man påpekar något annat så möts denne inte sällan av mothugg. Även män har stämt in i detta.

baktung
2017-10-24, 10:19
Nix, jag har varit helt förskonad. Tänk vilken lyx det vore att få bli tafsad på.

Å andra sidan har jag fått negativa kommentarer av främmande kvinnor.

ceejay
2017-10-24, 10:23
Ska mycket till att jag ska använda en hashtagg för sexuellt ofredande. Tar någon mig på kuken så lär jag inte bry mig så mycket även om jag inte uppskattade det. Skulle någon göra det varje dag dag så skulle jag nog reagera.

Frågenarkomanen
2017-10-24, 10:24
Ska mycket till att jag ska använda en hashtagg för sexuellt ofredande. Tar någon mig på kuken så lär jag inte bry mig så mycket även om jag inte uppskattade det. Skulle någon göra det varje dag dag så skulle jag nog reagera. Det var inte frågan. Frågan är om du skulle kunna göra det utan att fara med osanning?

Frågenarkomanen
2017-10-24, 10:25
Nix, jag har varit helt förskonad. Tänk vilken lyx det vore att få bli tafsad på.

Å andra sidan har jag fått negativa kommentarer av främmande kvinnor. Då borde du röstat ja, enligt trådens syfte.

Yes
2017-10-24, 10:27
Jag blir mest förbannad på sånt. Objudna ska ge fan i min ***, precis som jag ska ge fan i att greppa tjejer mellan benen.

Bob90
2017-10-24, 10:36
Det här med att bli tagen på ze D "medvetet" är ju lite intressant. Överkåt och uppmärksametshorig som man generellt sett är som kille så hade det ju inte alls gjort någon skada om det var någon man tyckte var åtminstone halvsnygg. Men om det vore någon man verkligen ogillade eller tyckte var direkt äcklig skulle det ju inte vara lika kul. Men jag skulle tro att tjejer nog tar illa upp av det oavsett om inte finns ett genuint intresse för lite sänghalm.

Tänker även på nedan bild. Ljust är "anything goes", svart är "no toques nada!".
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/10/26/15/2DCD8B6200000578-3290112-image-a-1_1445873743950.jpg

Jag har bara råkat ut för misstag, typ någon som går förbi och råkar smälla till eller smeka den, råkar lägga handen på istället för på låret, eller vid massage/sjukgymnastbehandling råkar komma åt den etc. På samma sätt som man kan råka göra med kvinnors bröst.

Jag har själv, och förväntar mig att tjejer också gör så om man råkar "röra varandra" bara låtsats som att det regnar, eller om man får ett "oj förlåt" bara skratta åt det eller svara att det är lugnt och inte gör något.

Saker som sticker ut kan man råka nudda av misstag, shit happens :P

ceejay
2017-10-24, 10:40
Det var inte frågan. Frågan är om du skulle kunna göra det utan att fara med osanning?

Jag tyckte att titeln borde ha gett mig tillräckligt med information, men det var tydligen bara en clickbait.

Frågenarkomanen
2017-10-24, 10:41
28 % nej - men inte en enda som röstat korrekt röstat på detta har skrivit om det?

Bob90
2017-10-24, 10:42
28 % nej - men inte en enda som röstat korrekt röstat på detta har skrivit om det?
Beror ju på om man läser svaren eller inte, minst en person har jag skrivit om det.

Frågenarkomanen
2017-10-24, 10:43
Jag tyckte att titeln borde ha gett mig tillräckligt med information, men det var tydligen bara en clickbait. Den gav så mycket information som möjligt på den ytan. Men i efterhand borde jag ha struntat i #metoo och "övergrepp" och skrivit något om definitionen i stället.

Frågenarkomanen
2017-10-24, 10:45
Beror ju på om man läser svaren eller inte, minst en person har jag skrivit om det. Nej.

Bob90
2017-10-24, 10:47
Nej.
Jag orkar egentligen inte, men av princip sak, jo.

Nix, jag har varit helt förskonad. Tänk vilken lyx det vore att få bli tafsad på.

Å andra sidan har jag fått negativa kommentarer av främmande kvinnor.

ARMSTARK
2017-10-24, 11:00
Nix, jag har varit helt förskonad. Tänk vilken lyx det vore att få bli tafsad på.

Å andra sidan har jag fått negativa kommentarer av främmande kvinnor.

DET om något är väl ett övergrepp! Övervikt är tydligen accepterat att kommentera tycker vissa, hur fult det är med stora muskler ännu fler. Jag har aldrig förstått varför människor har sådant behov av att "säga vad de tycker", är det någon form av Tourettes?

Frågenarkomanen
2017-10-24, 11:04
Jag orkar egentligen inte, men av princip sak, jo.

Nej.

Vad snackar du om? Läs relevanta inlägg och tänk om ännu en gång. Men du orkar antagligen inte. Om du orkar men ändå inte fattar så kan jag tydligt förklara vad du inte förstår men eftersom det inte är oklart på något sätt antar jag hellre att du inte läst ordentligt än att du är en idiot.

baktung
2017-10-24, 11:05
Då borde du röstat ja, enligt trådens syfte.

Jag röstade faktiskt ja, men jag klickade fel. Tolkar #metoo-kampanjen som att det förekommit mer än bara en kommentar, d.v.s. tafsande eller kladdande eller försök till utnyttjande av maktposition. Samt att offret befunnit sig i zonen för förövarens sexuella begär. Inte bara att en random motkönad uttryckt att man ser bra ut, och verkligen inte att denne uttryckt att man ser dålig ut.

Alla har väl fått någon form av estetisk-sexuell kommentar som grundar sig i hur man ser ut? I mitt fall har de varit negativa, t.ex. "fan vad äcklig han ser ut i ansiktet" som en av två till synes vuxna kvinnor på en parkbänk råkade utbrista lite väl högt en gång när jag gick förbi. Å andra sidan har jag blivit bjuden på fika av en lika okänd kvinna på stan så det är för mig, som för många antar jag, oftast oklart hur jag betraktas.

Frågenarkomanen
2017-10-24, 11:10
Inte bara att en random motkönad uttryckt att man ser bra ut, och verkligen inte att denne uttryckt att man ser dålig ut.Nu blev jag fascinerad. Vad är logiken i att en komplimang inte är ett övergrepp, och att en förolämpning verkligen inte är det?

Alla har väl fått någon form av estetisk-sexuell kommentar som grundar sig i hur man ser ut? I mitt fall har de varit negativa, t.ex. "fan vad äcklig han ser ut i ansiktet" som en av två till synes vuxna kvinnor på en parkbänk råkade utbrista lite väl högt en gång när jag gick förbi. Å andra sidan har jag blivit bjuden på fika av en lika okänd kvinna på stan så det är för mig, som för många antar jag, oftast oklart hur jag betraktas. Det där är långt över vad som kvalar in. Hade de sagt att du ser snygg ut i ansiktet hade det räckt.

Drfg
2017-10-24, 11:10
Fått hand nerkörd i byxorna några gånger men inget jag brydde mig om direkt även om en var ganska ful och kompisarna såg det, så det kändes lite pinsamt därför.

Sen tog min hemkunskapslärare mig på rumpan några gånger hon var 60+ så man blev lite förvånad och obekväm, fick dock oförtjänt MVG i hemkunskap sen så då var det ok igen ;)

Tjejer har det garanterat värre på denna fronten dock, även om jag kan hålla med om att metoo-taggen är för bred och att så gott som alla lär innefattas av den, män som kvinnor.

baktung
2017-10-24, 11:20
Nu blev jag fascinerad. Vad är logiken i att en komplimang inte är ett övergrepp, och att en förolämpning verkligen inte är det?

Det där är långt över vad som kvalar in. Hade de sagt att du ser snygg ut i ansiktet hade det räckt.
Håller inte med. Det är inget sexuellt övergrepp eller någon "maktutövande komplimang". Däremot är det förstås en mycket nedlåtande förolämpning jag fick, förmodligen mer nedbrytande än att få en sexuell anspelning. En annan gång fick jag höra följande när jag passerade två unga damer: "Herregud vad ful, den där killen kommer aldrig få sex."

En motbjudande kommentar men som enligt min uppfattning inte sorterar under #metoo. Poängen håller jag dock med om, nämligen att kvinnor kan vara minst lika råa som män.

Bob90
2017-10-24, 11:25
Nej.

Vad snackar du om? Läs relevanta inlägg och tänk om ännu en gång. Men du orkar antagligen inte. Om du orkar men ändå inte fattar så kan jag tydligt förklara vad du inte förstår men eftersom det inte är oklart på något sätt antar jag hellre att du inte läst ordentligt än att du är en idiot.

https://imgflip.com/s/meme/Bill-Murray-Golf.jpg

trädgårdsmöbel
2017-10-24, 11:28
Hur många killar har i unga år blivit antastade av bögar/homosexuella pedofiler? Där tror jag vi har ett massivt mörkertal.

Frågenarkomanen
2017-10-24, 11:36
https://imgflip.com/s/meme/Bill-Murray-Golf.jpg]

Okej. Snyggt att idiotförklara sig själv. *flex*

Vinter
2017-10-24, 12:40
Jag blir mest förbannad på sånt. Objudna ska ge fan i min ***, precis som jag ska ge fan i att greppa tjejer mellan benen.

Amen

anvihl
2017-10-24, 13:07
Blivit våldtagen på fyllan av en brud en gång, svinfull och så stenad att jag var typ paralyserad på en efterfest, dimmiga minnen av en äcklig stinkande hårig f itta som gned i hela ansiktet som jag verkligen inte hade önskat, sen red hon mig tills jag kom i henne, vet fortfarande inte om hon blev gravid. Hon tog tillfället i akt när en paralyserad man låg på soffan halvdöd helt enkelt. Rätt skambelagt eftersom mindre begåvade tycker att det inte kan vara våldtäkt om man har en orgasm. Blivit tafsad på hundratals gånger, sexuella trakasserier på jobb, skola och krogen, detta är av kvinnor. Sen blev jag som ung våldtagen av min innebandytränare när de spreds rykten om att jag var bisexuell tyckte han att det var hans plikt att visa hur sex mellan män gick till,helt mot min vilja. Han blev avskedad sen.

Jocke67
2017-10-24, 13:17
28 % nej - men inte en enda som röstat korrekt röstat på detta har skrivit om det?

Jag röstade nej. Jag har aldrig (vad jag kommer ihåg just nu i alla fall) blivit utsatt för något som jag uppfattat som sexuellt kränkande handling, eller att jag blivit sexuellt trakasserad. Så det finns inget att skriva om.

xan
2017-10-24, 16:14
Blivit våldtagen på fyllan av en brud en gång, svinfull och så stenad att jag var typ paralyserad på en efterfest, dimmiga minnen av en äcklig stinkande hårig f itta som gned i hela ansiktet som jag verkligen inte hade önskat, sen red hon mig tills jag kom i henne, vet fortfarande inte om hon blev gravid. Hon tog tillfället i akt när en paralyserad man låg på soffan halvdöd helt enkelt. Rätt skambelagt eftersom mindre begåvade tycker att det inte kan vara våldtäkt om man har en orgasm. Blivit tafsad på hundratals gånger, sexuella trakasserier på jobb, skola och krogen, detta är av kvinnor. Sen blev jag som ung våldtagen av min innebandytränare när de spreds rykten om att jag var bisexuell tyckte han att det var hans plikt att visa hur sex mellan män gick till,helt mot min vilja. Han blev avskedad sen.

Vad är det som gjort att just du blivit utsatt så mycket? Dom flesta män slipper ju detta helt. Tänker främst på hundratals tafsningar och sexuella trakasserier.

trädgårdsmöbel
2017-10-24, 16:37
Vad är det som gjort att just du blivit utsatt så mycket? Dom flesta män slipper ju detta helt. Tänker främst på hundratals tafsningar och sexuella trakasserier.

Notera att han skrev "stenad". Det händer mycket skumma sex-grejer bland knarkare. Särskilt med droger som GHB inblandat.

Bärsärk
2017-10-24, 16:39
Notera att han skrev "stenad". Det händer mycket skumma sex-grejer bland knarkare. Särskilt med droger som GHB inblandat.

Oftast är det ålderskillnader med mellan knakare, jag har i egenskap av hantverkare varit hemma hos många pundare och inte ovanligt att en 25 åring öppnar dörren varvid en 50 årig gubbe finns i bakgrunden.

Yes
2017-10-25, 09:33
Oftast är det ålderskillnader med mellan knakare, jag har i egenskap av hantverkare varit hemma hos många pundare och inte ovanligt att en 25 åring öppnar dörren varvid en 50 årig gubbe finns i bakgrunden.
Den där 50-åriga gubben brukar vara runt 30. Pundare åldras inte med värdighet.

Frågenarkomanen
2017-10-25, 12:04
[IM]https://imgflip.com/s/meme/Bill-Murray-Golf.jpg[/IMG] Eftersom jag förstår att du har svårt för läsförståelsen så tar jag ett exempel på att ingen som skrivit i tråden har röstat nej korrekt. Jag skrev inte att ingen i tråden hade röstat nej, utan att ingen hade gjort det korrekt, d v s enligt trådens principer. Se:


Håller inte med. Det är inget sexuellt övergrepp eller någon "maktutövande komplimang". Däremot är det förstås en mycket nedlåtande förolämpning jag fick, förmodligen mer nedbrytande än att få en sexuell anspelning. En annan gång fick jag höra följande när jag passerade två unga damer: "Herregud vad ful, den där killen kommer aldrig få sex."

En motbjudande kommentar men som enligt min uppfattning inte sorterar under #metoo. Poängen håller jag dock med om, nämligen att kvinnor kan vara minst lika råa som män. Vad som är enligt ens egen uppfattning har inte i tråden att göra!

Hur kan detta inte framgå? Det handlar om vad som enligt #metoo-principerna hade varit ett potentiellt övergrepp. Vad man själv tycker hör inte till tråden att göra.

Som King Grub skrev i inlägg 6 så kan man själv uppskatta ett beteende som enligt #metoo hade varit ett potentiellt övergrepp.

Den där 50-åriga gubben brukar vara runt 30. Pundare åldras inte med värdighet. Det där stämmer möjligtvis i högre ålder men aldrig att en ung pundare ser så gammal ut. Det är mer troligt att han i sådana fall ser yngre ut.

Långvarigt missbruk leder till lägre testosteronnivåer som ger brukaren ett pojkaktigt utseende. Korrekt använt skulle heroin snarare kunna göra att man ådras långsammare.

ARMSTARK
2017-10-25, 12:17
Eftersom jag förstår att du har svårt för läsförståelsen så tar jag ett exempel på att ingen som skrivit i tråden har röstat nej korrekt. Jag skrev inte att ingen i tråden hade röstat nej, utan att ingen hade gjort det korrekt, d v s enligt trådens principer. Se:


Vad som är enligt ens egen uppfattning har inte i tråden att göra!

Hur kan detta inte framgå? Det handlar om vad som enligt #metoo-principerna hade varit ett potentiellt övergrepp. Vad man själv tycker hör inte till tråden att göra.

Som King Grub skrev i inlägg 6 så kan man själv uppskatta ett beteende som enligt #metoo hade varit ett potentiellt övergrepp.

Det där stämmer möjligtvis i högre ålder men aldrig att en ung pundare ser så gammal ut. Det är mer troligt att han i sådana fall ser yngre ut.

Långvarigt missbruk leder till lägre testosteronnivåer som ger brukaren ett pojkaktigt utseende. Korrekt använt skulle heroin snarare kunna göra att man ådras långsammare.

Det där låter som bull shit men det stämmer faktiskt, heroinister stannar i utvecklingen. Dock brukar de flesta sluta äta, sova, tvätta sig och lever i allmän missär med överdos som absolut största dödsorsaken. Men de som lever ett någolunda ordnat liv med heroinmissbruk ser likadana ut efter 20-30 års missbruk.

baktung
2017-10-25, 12:18
Men de som lever ett någolunda ordnat liv med heroinmissbruk ser likadana ut efter 20-30 års missbruk.
På utsidan kanske.

Frågenarkomanen
2017-10-25, 12:30
På utsidan kanske. Förutom vid överdos så skadas kroppen nästan inte alls av heroin. Och då är det inte heroinet i sig som skadar utan att hjärnan får syrebrist. Det är inte som exempelvis cigaretter där varje cigarett bidrar till att förstöra kroppen.

Otroligt stark korrelation men nästan ingen kausalitet alls.

Yes
2017-10-25, 12:31
Det där stämmer möjligtvis i högre ålder men aldrig att en ung pundare ser så gammal ut.
Jo det är vanligt.

Frågenarkomanen
2017-10-25, 12:33
Jo det är vanligt. Du jobbar inom sjukvård/polis då, antar jag? Eller hur vet du hur gamla folk är?7

Det kan möjligtvis finns exempel på metamfetaminister som detta stämmer för men att det är vanligt hos pundare i allmänhet är bara total BS och påhitt.

Yes
2017-10-25, 12:40
Jag har mött många pundare och tagit deras personuppgifter. Har inte för vana att fråga vilket gift de föredrar.

Bärsärk
2017-10-25, 15:52
Den där 50-åriga gubben brukar vara runt 30. Pundare åldras inte med värdighet.

Stämmer säkert, jag har aldrig frågat. Bara när jag var hemma och bytt ut saker i pundarområden så är de oftast blandat mellan åldrarna på mannen och kvinnan i huset samt att delar av inredningen saknas. Ibland finns de exempelvis ingen soffa i vardagsrummet eller matbord i köket :laugh:

Yes
2017-10-25, 16:21
Stämmer säkert, jag har aldrig frågat. Bara när jag var hemma och bytt ut saker i pundarområden så är de oftast blandat mellan åldrarna på mannen och kvinnan i huset samt att delar av inredningen saknas. Ibland finns de exempelvis ingen soffa i vardagsrummet eller matbord i köket :laugh:
Rätt klassisk konstellation där den ”yngre” precis halkat dit.
I de värre pundarkvetarna kan det vara snusk och avföring överallt, bra-att-ha-grejer och annan bråte från golv till tak och det mesta är sönderslaget. Tveksamma elinstallationer är också poppis.

Wain
2017-10-25, 16:27
... samt att delar av inredningen saknas. Ibland finns de exempelvis ingen soffa i vardagsrummet eller matbord i köket :laugh:

Jag har ingen soffa i vardagsrummet.
:thefinger

Yes
2017-10-25, 16:34
Jag har ingen soffa i vardagsrummet.
:thefinger
”Ort: Helsingfors”

:P

PixelMiner
2017-10-25, 19:04
Har också jobbat som vakt på nattklubb. Precis som tidigare skribenter nämner så innebär detta att massor av damer skall klämma på en, både fram och bak. Framförallt de som är 30+, men även yngre tjejer. Har dessutom fått massor med erbjudanden om sexuella tjänster mot att man släpps in i ViP-kön eller för att slippa betala entré.

Mer privat så har man ju fått nakenbilder skickade till sig när man ägnade sig åt nätdejting. Ofta kommer då bilderna rätt tidigt i konversationen och helt spontant ifrån tjejerna. Jag har aldrig bett någon skicka nakenbilder (och aldrig skickat några själv).

Sen har jag råkat ut för att en tjej på krogen skulle nita mig för att jag inte ville hångla med henne.

En annan gång på en annan krog så var det en tjej som kom fram till mig när jag satt i en fåtölj. Hon sätter upp sitt ena ben på armstödet och drar sedan upp sin kjol för att visa att hon inte har några trosor på. Och säger något i stil med: "Är du sugen?".

Så visst finns det tjejer som beter sig som svin. Men min erfarenhet som vakt säger mig att svin-grabbarna är en division värre och dessutom fler.

chfl
2017-10-25, 19:26
Det blir aldrig ett hot på samma sätt som det blir om en man gör något mot en kvinna. Tyvärr är det som en tråkig sidoeffekt av allt det här att det blir som underförstått att kvinnor skulle ha någon sorts högre moral som hindrar när det oftare är helt andra faktorer än att man skulle ha högre moral.

Diomedea exulans
2017-10-25, 19:38
Då ska vi se.

En klasskamrat i sjuan nöp mig i rumpan. Hade inget emot det.

En annan klasskamrat i högstadiet sextrakasserade mig i flera månader, hon klängde på mig och sa mitt namn med skämtsamt överdriven sensuell röst och slutade inte fastän jag sa till henne massor gånger. Hon brukade göra det när läraren hade gått ut ur rummet, ofta när jag försökte plugga, så jag inte kunde koncentrera mig. En gång satte hon sig på min bänk och åmade sig. Då puttade jag ner henne, vilket resulterade att hon reste sig upp och gav mig några stenhårda slag i bakhuvudet. Andra tjejer - och killar - i klassen brukade haka på och uppmuntra henne. Det hade jag naturligtvis väldigt mycket emot.

Hade en chef en gång som medan han körde runt mig i sin bil första dagen på jobbet berättade att han var bög, och följde upp med att säga att jag har glimten i ögat, otroligt vackra ögon, är en drömprins, och är manlig och trygg. "Men det är inte så att jag stöter på dig". Var väl lite småobehagligt, och jag tycker det var dålig stil att ragga på en anställd första dagen. Dessutom påstod han sig ha en man redan, så han var otrogen också.

En tjej jag flörtade med lite på en fest nöp mig i rumpan utan att fråga om det var okej.

När jag gick på krogen och hånglade med tjejer på dansgolvet var det mer regel än undantag att man började onanera varandra öppet mitt bland allt folk. Minns inte riktigt, men har för mig att tjejer stoppat ner handen i brallan på mig utan att kolla att det var okej först.

Det var väl det jag mindes på rak arm. Förutom mobbningen i högstadiet är det inget jag tagit skada av, tror jag.

CapnMiler
2017-10-25, 20:39
Har blivit greppad i skrevet av dam säkert dubbla min ålder. Har fått tits- och asspics (nudes) skickade till mig ofrivilligt, oförväntat. Har blivit hetsat till sex flera gånger IRL och på text som ex. "knu**a skiten ur mig", "ligg med nmiiiiig", "När är du frisk, jag vill pippa". Det senaste jag fick i veckan var "Får jag tafsa på din rygg?"

smerk
2017-10-25, 21:00
Blivit hårt greppad i skrevet ett par gånger av fulla tjejer. Hade det varit tvärt om hade det blivit ett jäkla liv

Wain
2017-10-26, 10:06
”Ort: Helsingfors”

:P

Heh.
:d

Bjorneman
2017-10-26, 11:11
Har väl hänt. Inget som jag lipar för dock.

Frågenarkomanen
2017-10-26, 16:29
Okej, så hitintills inte en enda person som röstat nej enligt trådens regler; efter kontroll har således 100 % alla män röstat "ja". Det finns dock runt 25 potentiella "nej", men av de nej som skrivit i tråden än så länge så har alla missuppfattat frågan och röstat därefter.

Jocke67
2017-10-26, 22:10
Okej, så hitintills inte en enda person som röstat nej enligt trådens regler; efter kontroll har således 100 % alla män röstat "ja". Det finns dock runt 25 potentiella "nej", men av de nej som skrivit i tråden än så länge så har alla missuppfattat frågan och röstat därefter.

#metoo handlar om män som genom sexuella handlingar trakasserar eller kränker en kvinna. Men handlingen måste sättas i sitt sammanhang och ses ur "mottagarens" perspektiv. Att en kvinna gör samma handling mot en kille behöver inte vara OK, men om killen inte känner sig kränkt eller trakasserad så kan man inte säga att han har upplevt "#metoo".

Diomedea exulans
2017-10-26, 22:14
#metoo handlar om män som genom sexuella handlingar trakasserar eller kränker en kvinna. Men handlingen måste sättas i sitt sammanhang och ses ur "mottagarens" perspektiv. Att en kvinna gör samma handling mot en kille behöver inte vara OK, men om killen inte känner sig kränkt eller trakasserad så kan man inte säga att han har upplevt "#metoo".

På samma sätt så skriver ingen tjej #metoo om saker hon inte tyckt varit jobbigt.

Jocke67
2017-10-26, 22:26
På samma sätt så skriver ingen tjej #metoo om saker hon inte tyckt varit jobbigt.

Exakt!
Och det där raljerande om att det skulle vara förbjudet att titta på någon. Det måste också ses i sitt sammanhang. Jag hade en kvinnlig bekant som hade en kollega på jobbet som på ett möte kunde sitta och stirra på hennes bröst när de pratade. Helt medvetet, som en maktdemonstration. Funkade "skitbra" (ur hans perpektiv) för hon mådde skitdåligt och undvek att behöva konfronteras med honom för det kändes så förnedrande.

Bob90
2017-10-26, 22:37
Exakt!
Och det där raljerande om att det skulle vara förbjudet att titta på någon. Det måste också ses i sitt sammanhang. Jag hade en kvinnlig bekant som hade en kollega på jobbet som på ett möte kunde sitta och stirra på hennes bröst när de pratade. Helt medvetet, som en maktdemonstration. Funkade "skitbra" (ur hans perpektiv) för hon mådde skitdåligt och undvek att behöva konfronteras med honom för det kändes så förnedrande.

Jag måste dock hävda att vissa tjejer/kvinnor verkligen klär sig så att det är snudd på omöjligt blicken inte dras dit åtminstone några enstaka gånger.
Visar man upp sig (gäller ju såklart även killar/män) så måste man vara beredd på att folk kanske kollar några gånger innan disciplinen slår till och man fokuserar på att inte titta på det :d

Tänker typ såna här fall:
ty4PhRWt1hU

baktung
2017-10-26, 22:57
Exakt!
Och det där raljerande om att det skulle vara förbjudet att titta på någon. Det måste också ses i sitt sammanhang. Jag hade en kvinnlig bekant som hade en kollega på jobbet som på ett möte kunde sitta och stirra på hennes bröst när de pratade. Helt medvetet, som en maktdemonstration. Funkade "skitbra" (ur hans perpektiv) för hon mådde skitdåligt och undvek att behöva konfronteras med honom för det kändes så förnedrande.
Bilden jag får av det där får mig att skratta. Han satt rent krasst alltså och pratade jobb med ett par bröst. Det blir nästan komiskt.

För övrigt är det ju normalt när man pratar med någon att ibland fokusera blicken på samtalspartnerns bröst eller tröja. Därför är det rent av fult spel av kvinnor vars bröst nästan trillar ut ibland, även det en maktdemonstration eftersom mannen får svårt att slita blicken från hennes ansikte utan att riskera att verka pervers.

Diomedea exulans
2017-10-26, 22:59
Bilden jag får av det där får mig att skratta. Han satt rent krasst alltså och pratade jobb med ett par bröst. Det blir nästan komiskt.

För övrigt är det ju normalt när man pratar med någon att ibland fokusera blicken på samtalspartnerns bröst eller tröja. Därför är det rent av fult spel av kvinnor vars bröst nästan trillar ut ibland, även det en maktdemonstration eftersom mannen får svårt att slita blicken från hennes ansikte utan att riskera att verka pervers.

I tonåren när jag slogs med min syrra drogs min blick instinktivt till hennes bröst. Inte för att jag ville titta henne på brösten, utan för att det är bra att titta på bröstet om man vill ha överblick över personens armar. Då blev hon ännu surare för att jag tittade henne på brösten, så fick jag ännu mer stryk.

Bob90
2017-10-26, 23:07
I tonåren när jag slogs med min syrra drogs min blick instinktivt till hennes bröst. Inte för att jag ville titta henne på brösten, utan för att det är bra att titta på bröstet om man vill ha överblick över personens armar. Då blev hon ännu surare för att jag tittade henne på brösten, så fick jag ännu mer stryk.

Precis, det är en bra plats att titta på, huvudet kan finta och ljuga bättre. Tycker man får bra översikt över hela motståndaren faktiskt, dvs även huruvida han/hon kommer sparka också.

Jocke67
2017-10-26, 23:08
Bilden jag får av det där får mig att skratta. Han satt rent krasst alltså och pratade jobb med ett par bröst. Det blir nästan komiskt.

För övrigt är det ju normalt när man pratar med någon att ibland fokusera blicken på samtalspartnerns bröst eller tröja. Därför är det rent av fult spel av kvinnor vars bröst nästan trillar ut ibland, även det en maktdemonstration eftersom mannen får svårt att slita blicken från hennes ansikte utan att riskera att verka pervers.

Allt beror på sammanhanget. Det kanske låter "komisk" men det är det inte när en man medvetet gör detta för att kränka en tjej (han gjorde och sa även andra kränkande saker). Att komma på sig själv med att råka titta på någons bröst lite för länge är en helt annan sak. Det kan man ju också försöka undvika, men det går inte att jämföra för tjejen märker definitivt skillnad på dessa två helt olika beteenden.

Agitator
2017-10-27, 00:30
Minns när jag på kollo när ett gäng tjejer sprang in i rummet och frågade efter någon annan. Jag var ensam på rummet vid tillfället och tydligen så hade någon kille haft skojbrottning med någon av tjejerna några minuter tidigare där det hade tittats under tröjan på tjejen i en av brottningspositionerna.

Helt plötsligt så hör jag orden, vi tar honom. Innan man han reagera hade man 5 tjejer slitandes i en och nedbrottad till golvet varpå de alla mer eller mindre satt på mina armar och ben, sedan så fick jag byxorna uppknäppta och ett litet kalsongryck så de kunde se in i paketet. Sekunden senare sprang de iväg.

Så jag blev oskyldigt utsatt för att den andre inte fanns i rummet för stunden.

#metoo

trädgårdsmöbel
2017-10-27, 05:53
Jag vill hävda att kvinnans bröst oftare används som ett maktmedel än de används mot henne. Knäppa upp ett par knappar i blus eller rätta till bh:n innan samtal eller "tuttkramar" där hon istället för att kramas normalt och luta in axeln pressar brösten mot den hon kramar.

Tricklew
2017-10-27, 05:54
Jag måste dock hävda att vissa tjejer/kvinnor verkligen klär sig så att det är snudd på omöjligt blicken inte dras dit åtminstone några enstaka gånger.
Visar man upp sig (gäller ju såklart även killar/män) så måste man vara beredd på att folk kanske kollar några gånger innan disciplinen slår till och man fokuserar på att inte titta på det :d

Detta påminner mig om första schack-sm jag ställde upp i, i klassen ovanför mig fanns det en väldigt bystig tjej i en blå klänning som visade upp generöst med urringning. Hon satt framåtlutad över brädan och nästan spillde ut brösten på bordet.

Hon visste precis vad hon gjorde. :)

Wain
2017-10-27, 07:36
"tuttkramar" där hon istället för att kramas normalt och luta in axeln pressar brösten mot den hon kramar.

The what? Jag vet nog inte hur man kramas, brukar aldrig involveras några axlar.
:em:

Fredron
2017-10-27, 07:44
På samma sätt så skriver ingen tjej #metoo om saker hon inte tyckt varit jobbigt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Munchausen_syndrome

Det finns gott om människor som överdriver historier eller hitta på för att få sympati och liknande.

trädgårdsmöbel
2017-10-27, 07:51
The what? Jag vet nog inte hur man kramas, brukar aldrig involveras några axlar.
:em:

En normal kram lutar man sig fram i , så att överdelen ("axlarna") av överkropparna möts och man använder en arm över personens axlar. Det är en lös omfamning, tuttarna ändrar inte form under kramen. I en "tuttkram" så kramas man tätt och pressar tuttarna mot den man kramar, det är bara snäppet mindre ohövligt än "fittkramen" där en kvinna pressar underlivet mot underlivet på personen hon kramar.

Wain
2017-10-27, 07:55
Fasiken, om någon är värd att krama så brukar det bli en tuttkram. Riskerar jag #metoo nu?

Kischen
2017-10-27, 08:13
Ett one night jag var med tjatade om att jag skulle gå ner på henne, jag var inte alls sugen och sa nej. Hon tjatade säkert 5 gånger till under sexet men jag ändrade mig inte. Hon red mig och klev helt enkelt upp och satte sig över min mun.

Jag var egentligen inte sugen eftersom jag var osäker på hur fräsh hon var down below.. Nu visade det sig att så var fallet så hade jag vetat hade jag antagligen gjort det utan tjat men det är naturligtvis inte poängen här.

När vi pratade om händelsen dagen efter menade hon bara att jag "inte är van vid tjejer som tar för sig"

Som att jag kan trycka in ballen i munnen på en tjej som inte vill suga och sedan hänvisa till att jag tar för mig.

Tjejen var typisk vänsterfeminist och bodde på söder.

Yes
2017-10-27, 09:58
Fasiken, om någon är värd att krama så brukar det bli en tuttkram. Riskerar jag #metoo nu?
Jag tycker allt de flesta kramar brukar vara tuttkramar. Ska det kramas ska det fan göras ordentligt.

Wormzie
2017-10-27, 10:34
Ett one night jag var med tjatade om att jag skulle gå ner på henne, jag var inte alls sugen och sa nej. Hon tjatade säkert 5 gånger till under sexet men jag ändrade mig inte. Hon red mig och klev helt enkelt upp och satte sig över min mun.

Jag var egentligen inte sugen eftersom jag var osäker på hur fräsh hon var down below.. Nu visade det sig att så var fallet så hade jag vetat hade jag antagligen gjort det utan tjat men det är naturligtvis inte poängen här.

När vi pratade om händelsen dagen efter menade hon bara att jag "inte är van vid tjejer som tar för sig"

Som att jag kan trycka in ballen i munnen på en tjej som inte vill suga och sedan hänvisa till att jag tar för mig.

Tjejen var typisk vänsterfeminist och bodde på söder.

Riktigt vidrigt gjort. Du borde anmäla, precis som om det omvända hade hänt.

xan
2017-10-27, 13:27
Ett one night jag var med tjatade om att jag skulle gå ner på henne, jag var inte alls sugen och sa nej. Hon tjatade säkert 5 gånger till under sexet men jag ändrade mig inte. Hon red mig och klev helt enkelt upp och satte sig över min mun.

Jag var egentligen inte sugen eftersom jag var osäker på hur fräsh hon var down below.. Nu visade det sig att så var fallet så hade jag vetat hade jag antagligen gjort det utan tjat men det är naturligtvis inte poängen här.

När vi pratade om händelsen dagen efter menade hon bara att jag "inte är van vid tjejer som tar för sig"

Som att jag kan trycka in ballen i munnen på en tjej som inte vill suga och sedan hänvisa till att jag tar för mig.

Tjejen var typisk vänsterfeminist och bodde på söder.

Sjukt beteende, men varför stoppade du henne inte när hon var på väg att sätta sig på din mun? Vill inte skylla på dig men ett stort problem i liknande situationer är att den andra personen är på tok för passiv och sedan ångrar sig i efterhand.

En av personerna som nu anklagar Harvey Weinstein för våldtäkt sade själv att hon "fakade njutning" när han gick ned på henne för att hon var rädd för att det skulle bli värre, det är ju helt absurt såvida personer i fråga inte är beväpnad eller något.

poppen11
2017-10-27, 14:52
Är detta ett övergrepp? Hade det setts som ett övergrepp om Anders var kvinna? https://youtu.be/2J3-usy8Hlc?t=3m19s

lanzal
2017-10-27, 17:33
Är detta ett övergrepp? Hade det setts som ett övergrepp om Anders var kvinna? https://youtu.be/2J3-usy8Hlc?t=3m19s

Det får han väl själv avgöra. Det är ju inte upp till oss andra att bestämma vad som är ett övertramp eller inte ;P

ApexProcyon
2017-10-27, 17:44
Insändare som handlar om trådens ämne.
http://www.st.nu/opinion/insandare/numera-vagar-jag-bara-vidrora-min-karesta-hemma-man-vill-ju-inte-se-ut-som-en-snuskhummer