handdator

Visa fullständig version : Vad menas med höjden på bröstet?


Hades
2004-05-02, 16:45
Nå, nu har man läst "bra höjd på bröstet" och liknande ganska många gånger. Vad är det man menar egentligen? Höjden på vilken ledd alltså. Hur mycket bröstet putar ut eller hur bra man byggt övre delen?

straw
2004-05-02, 17:41
om det är rent mått mässigt så äar det över brösten man mäter... dvs om en skräddare ska sy en tröja så är det ett av standardmåtten.
t ex . 85-63-90 ... då är det 85 cm över brösten , 63 cm på smalaste stället på midjan o 90 cm över bredaste stället över häcken... hoppas du blitt lite visare.


barbie skulle haft 90 -60 - 90 om hon vart verklig sägs det. " alla killars dröm" som de säger

Hades
2004-05-02, 18:09
Originally posted by straw
om det är rent mått mässigt så äar det över brösten man mäter... dvs om en skräddare ska sy en tröja så är det ett av standardmåtten.
t ex . 85-63-90 ... då är det 85 cm över brösten , 63 cm på smalaste stället på midjan o 90 cm över bredaste stället över häcken... hoppas du blitt lite visare.


barbie skulle haft 90 -60 - 90 om hon vart verklig sägs det. " alla killars dröm" som de säger

Nä, det var inte så jag menade, det var mer BB-sammanhang jag syftade på. Har läst ganska många gånger att "han har bra/dålig höjd på bröstet", vilket då ska ha något att göra med just storleken på pecsen på något sätt. Jag undrar bara vad det är man kollar på.

Toker
2004-05-02, 18:31
då kollar du på hur mycket bröstet går ut från övriga kroppen så att säga.

som tex arnold han var grym kunde ställa ett glas vatten ovanpå bröstet.

Allan
2004-05-02, 18:36
http://www.jeffcervero.com/bodybuilding/DayBefore/sidechest2.jpg

Egentligen handlar det om att pecsen ska vara så välutvecklade att man kan se bägge brösten från sidan. Måste personen luta sig snett åt sidan saknar de höjd

http://www.legendaryfitness.com/sidechestUSA.jpg


allan

det finns bättre bilder men de var de bästa jag hittade på trettio sekunder

Hades
2004-05-02, 18:46
Nu hajar jag, tack Toker & Allan! :bow: