handdator

Visa fullständig version : Hur mycket vikt OK lämna i benpressen?


Jocke67
2017-10-19, 17:11
Benpressen innebär ju en del kånkande med vikter. När jag är klar och ska lassa av brukar jag tveka över hur mycket vikt jag kan lämna kvar på maskinen. Känns onödigt att lassa av all vikt, igen kör ju lättare än 40kg även som uppvärmning så två st 20kg-kakor måste vara OK tänker jag. Även 4x20 = 80 kg känns som en låg ingångsvikt för de flesta. Å andra sidan, är det nån som kör lättare än så är det antagligen en liten tjej som kanske tycker det är lite bökigt att lyfta 20kg-vikter.

Jag brukar i alla fall lämna 4x20kg (2x20 per sida) men tänkte är beredd att omvärdera beroende på vad majoriteten anser är OK.

Wipflash
2017-10-19, 17:23
0 kg, bara lata räkor som lämnar kvar

delta_mats
2017-10-19, 17:24
Allt ska bort. Alla startar inte på samma vikter.
Ska man plocka av så mycket att alla andra kan använda de vikter som är kvar på maskinen kan man lika gärna tömma helt. Jag kan omöjligt gissa vad andra vill starta på för vikt.

Dessutom är det lättare att konstatera att maskinen är ledig om den är tom på vikter.

Wain
2017-10-19, 17:24
Allt av. Som du själv säger så är det de som har svårast att få av vikterna som kör lättast.

upperkatt
2017-10-19, 17:26
30 kg är grundvikt på mitt gym.

te1on
2017-10-19, 17:36
Allt ska av. Vad är det för jävla idéer du har att du skall avgöra hur mycket nästa som kommer ska börja på.

svenbanan
2017-10-19, 17:40
Allt ska av.

Personligen gör dig mig inget ifall det skulle råka hänga några gula kakor på den ifall jag skulle köra. Detsamma skulle gälla en vanlig skivstång i nån bänkpress eller knäböjställning.

Men de som inte vill ha dessa vikter från början ska inte behöva plocka av innan de kan köra igång.

Dessutom är det enklare att se ifall en maskin är ledig ifall allt är avplockat.

Jocke67
2017-10-19, 17:41
Men tycker ni inte att det känns lite onödigt att lassa av i alla fall sista paret viktern när nästa person garanterat måste lassa på dem igen? Det är alltså en sådan när man ligger med fötterna uppåt och utan vikt är det liksom inget motstånd alls.

delta_mats
2017-10-19, 17:46
Men tycker ni inte att det känns lite onödigt att lassa av i alla fall sista paret viktern när nästa person garanterat måste lassa på dem igen? Det är alltså en sådan när man ligger med fötterna uppåt och utan vikt är det liksom inget motstånd alls.

Men vet du vem som kommer använda den efter dig då?
Kan vara en liten tjej, tant eller gubbe eller någon som kör rehab med ett ben. Så länge man inte vet ska allt av.

te1on
2017-10-19, 17:47
Vad är det som är svårt att förstå?
Du ska inte avgöra hur mycket vikt nästa börjar på.
Man sätter på och tar av sina egna vikter

ApexProcyon
2017-10-19, 17:47
Men tycker ni inte att det känns lite onödigt att lassa av i alla fall sista paret viktern när nästa person garanterat måste lassa på dem igen? Det är alltså en sådan när man ligger med fötterna uppåt och utan vikt är det liksom inget motstånd alls.

Det är inte upp till var och en att avgöra vad som är rimligt att lämna kvar och inte. Den sortens godtycklighet skulle skapa anarki, bättre att låta folk välja själva från 0 kg.

svenbanan
2017-10-19, 17:50
Men tycker ni inte att det känns lite onödigt att lassa av i alla fall sista paret viktern när nästa person garanterat måste lassa på dem igen? Det är alltså en sådan när man ligger med fötterna uppåt och utan vikt är det liksom inget motstånd alls.

Jo det vore onödigt att lassa av ifall det är helt säkert att nästa person kommer lassa på samma vikter igen.

Men det kan du inte veta. Den som kommer efter kanske kommer vilja köra 20 reps utan vikt bara för att "smörja knäna". Eller så kommer nästa vilja köra 3x40 reps på låga vikter för rehab.

Du kan inte utgå från dig själv. Vad skulle du säga ifall nån stark hulk körde på 800kg och sedan lämnade kvar 300kg som han tyckte var uppvärmningsvikter som alla borde kunna använda.

baktung
2017-10-19, 17:54
Just benpressen är enda stället där jag inte svär för mig själv om det sitter upp till 2x25 kg kvar. Själv har det hänt att jag lämnat kvar just 2x25 kg där men då endast om det redan satt vikt där när jag kom. Har som princip att inte plocka efter någon annan. Märkligt argument månne eftersom jag själv använt den laddning som redan fanns men det kan alltså hända att jag resonerar så vid just benpressen.

svenbanan
2017-10-19, 18:20
Just benpressen är enda stället där jag inte svär för mig själv om det sitter upp till 2x25 kg kvar. Själv har det hänt att jag lämnat kvar just 2x25 kg där men då endast om det redan satt vikt där när jag kom. Har som princip att inte plocka efter någon annan. Märkligt argument månne eftersom jag själv använt den laddning som redan fanns men det kan alltså hända att jag resonerar så vid just benpressen.

Fy på dig!


;)

mulliy
2017-10-19, 18:20
Du kan inte utgå från dig själv. Vad skulle du säga ifall nån stark hulk körde på 800kg och sedan lämnade kvar 300kg som han tyckte var uppvärmningsvikter som alla borde kunna använda.

Ja lite logik i sina metaforer hade ju inte skadat. Man lämnar väl 2x20 enbart för att så gott som alla kör på mer än så. En vagn utan vikt kan ju nästan trotsa gravitationen.

baktung
2017-10-19, 18:24
Fy på dig!


;)

Haha, men typ. Lät nästan som att jag bad om allmän förlåtelse. Synd att det inte finns ett kapell bredvid gymmet bara så man kunde bikta sig efter varje pass. :laugh:

Alexton
2017-10-19, 18:24
Jag hade en dam som bad mig om hjälp att plocka bort vikt från benpressen ett par år bak. Hon tränade ett ben i taget för någon slags rehab.

Allt ska av. Gör ingen skillnad om endast är flugvikter. Låt folk få välja själv.

Jocke67
2017-10-19, 18:28
Om 19 av 20 personer kör minst 2 x 2 x 20 = 80kg eller mer så blir ju det totala sammanlagda kånkandet av vikter på gymmet lägre om man lämnar två kakor per sida. Kan man inte tänka så? 19 personer får hämta 4 st 20kg-vikter i onödan och en person måste lassa av 2 x 20kg (har aldrig någonsin sett någon köra lägre än 2x20kg).

svenbanan
2017-10-19, 18:30
Ja lite logik i sina metaforer hade ju inte skadat. Man lämnar väl 2x20 enbart för att så gott som alla kör på mer än så. En vagn utan vikt kan ju nästan trotsa gravitationen.

Det var ett exempel, som var kraftigt överdrivet för att poängen garanterat skulle gå hem.

Inga metaforer alls.
Ingen brist på logik heller.

svenbanan
2017-10-19, 18:35
Om 19 av 20 personer kör minst 2 x 2 x 20 = 80kg eller mer så blir ju det totala sammanlagda kånkandet av vikter på gymmet lägre om man lämnar två kakor per sida. Kan man inte tänka så? 19 personer får hämta 4 st 20kg-vikter i onödan och en person måste lassa av 2 x 20kg (har aldrig någonsin sett någon köra lägre än 2x20kg).

Om det bara handlar om nåt slags optimering i att inte bära runt viktkakor i onödan kan man tänka så. Men det är väl inte det som är det väsentliga.

Den personen som inte vill ha dessa 30-40kg på från början tycker ofta dessa vikter är för tunga och vill säkerligen inte alls kånka runt på dessa blåa kakor.

De som vill ha 40kg på som basvikt har troligen inga problem att bära dit dem själv. Det är bara lite extrajobb på 30s, samt att du får göra lite extrajobb på 30s då du plockar av dem.

Old Nick
2017-10-19, 18:58
Allt skall av. Så säger vän av ordning.

Men ärligt talat så har jag aldrig brytt mig. Skivor kvar på stången gör mig förbannad. Samma med hantlar som ligger och skräpar. Men benpressen har mer eller mindre alltid fungerat som ett extra viktstativ hos oss. Den är alltid lastad. Men ingen bryr sig.

Diomedea exulans
2017-10-19, 19:09
Om 19 av 20 personer kör minst 2 x 2 x 20 = 80kg eller mer så blir ju det totala sammanlagda kånkandet av vikter på gymmet lägre om man lämnar två kakor per sida. Kan man inte tänka så? 19 personer får hämta 4 st 20kg-vikter i onödan och en person måste lassa av 2 x 20kg (har aldrig någonsin sett någon köra lägre än 2x20kg).

Nej, så kan man inte tänka. Man får anpassa sig efter den svagaste.

Rahf
2017-10-19, 19:09
Det är alltför många gånger jag blivit ombedd att hjälpa till med att lasta av benpressen. Det gäller äldre tränande, folk med permanenta skador (ryggskador framför allt) och nättare tjejer. Det spelar ingen roll hur många eller få som omfattas av detta, att en medlem på mitt gym gör det räcker.

Man kan väl för tusan överkomma sin egen lathet för att underlätta livet åt någon annan? Jag ser inga egentliga argument för att en frisk individ ska 'slippa' lasta av vikterna man arbetat med.

hahavaffan
2017-10-19, 19:50
0 kg, bara lata räkor som lämnar kvar+1

trädgårdsmöbel
2017-10-19, 19:52
Ibland tror jag vissa snubbar inte lastar av i benpressen/eller vilken gymutrustning som helst av en anledning som varken är lathet eller okunnighet, utan som ett slags dominansbeteende. "-Städa efter mig underlägsna varelser!" och höjden av dominans är när man är så dominant och cool att andra muttrar surt men plockar av efter en, utan att bli konfronterad för beteendet. Jag tror den känslan motsvarar orgasm för en sådan.

På den kvinnliga sidan finns snygga brudar som absolut inte vill lyfta några vikter annat än med syfte att träna med vikterna. Det är mäns uppgift att städa undan, göra i ordning och curla alla aspekter av deras liv. Allt från att betala deras shopping, till att fixa deras bil, till att tapetsera om deras hem. Så givetvis även lasta viktplattor åt dem. De kanske kan benpressa 4 viktkakor djupt utan problem i femton reps, men att lasta av en i taget är alldeles för tungt. Eller det är inte för tungt, men det är karlgöra.

Minikubik
2017-10-19, 19:59
Allt ska av. Alltid.
Handtag och dylikt i trissor får dock sitta kvar även om optimalt är att läggs tillbaka även dessa

timpaz
2017-10-19, 20:00
Ibland tror jag vissa snubbar inte lastar av i benpressen/eller vilken gymutrustning som helst av en anledning som varken är lathet eller okunnighet, utan som ett slags dominansbeteende. "-Städa efter mig underlägsna varelser!" och höjden av dominans är när man är så dominant och cool att andra muttrar surt men plockar av efter en, utan att bli konfronterad för beteendet. Jag tror den känslan motsvarar orgasm för en sådan.

På den kvinnliga sidan finns snygga brudar som absolut inte vill lyfta några vikter annat än med syfte att träna med vikterna. Det är mäns uppgift att städa undan, göra i ordning och curla alla aspekter av deras liv. Allt från att betala deras shopping, till att fixa deras bil, till att tapetsera om deras hem. Så givetvis även lasta viktplattor åt dem. De kanske kan benpressa 4 viktkakor djupt utan problem i femton reps, men att lasta av en i taget är alldeles för tungt. Eller det är inte för tungt, men det är karlgöra.

1XZGHOxnCto

VikG
2017-10-19, 20:26
Brukade alltid hänga 4x50 på benpressen på gymmet förr, men dom tog väck dom.. Men tycker nog det är ok att lämna 100kilo iaf.

mela
2017-10-19, 20:40
Allt ska av. Alltid. På alla maskiner.
Inga jävla undantag.

Rahf
2017-10-19, 20:41
Brukade alltid hänga 4x50 på benpressen på gymmet förr, men dom tog väck dom.. Men tycker nog det är ok att lämna 100kilo iaf.

Om vi vänder på steken: skulle du tycka det vore ok om någon lämnade 250kg på benpressen, precis när du ska dit och köra? Ponera sen att det är 2x100kg + 2x25kg.

Bob90
2017-10-19, 21:09
Har nog inte kört benpress mer än någon enstaka gång (och då har jag kört det för vader) i början av min "gymkarriär". På den tiden lät jag 1 20 kg sitta kvar på varje sida, såg den aldrig tom eller något mindre än 2 20:or hänga på den. Men nu känner jag att det är klart man plockar av efter sig, om inte respekt för den som ska köra efter så respekt för själva utrustningen. Den mår nog bättre och kommer hålla längre av att vara olastad (iafl när det rör sig om långt över 100 kg).

Nu är jag en sån där som också plockar av grepp/handtag till diverse kabelhissar och dylikt. Har någon lämnat handtag innan, så att det ligger en driva med 2-3 handtag utöver det jag använt, tar jag med dessa också till utsedd plats.

Om vi vänder på steken: skulle du tycka det vore ok om någon lämnade 250kg på benpressen, precis när du ska dit och köra? Ponera sen att det är 2x100kg + 2x25kg.
Hatar när folk svetsar ihop 50kg-kakor och hänger på maskiner :p

Jocke67
2017-10-19, 21:29
0 kg, bara lata räkor som lämnar kvar

Det stämmer absolut inte på mig! Jag brukar alltid plocka bort alla vikter och till och med sortera hantlar när de ligger i oordning även fast det inte är jag själv som stökat till.

Jag tänkte att det var mest hänsynsfullt att lämna lite vikt till den som kommer efter och kör. Men om allmänna uppfattningen är att man ska rensa benpressmaskinen helt (vilket den verkar vara baserat på resultatet i omröstningen) så gör jag det i fortsättningen.

Lite konstigt bara att uppfattningen på kollo skiljer sig åt så mycket från den på mitt gym där det verkar vara standard att lämna en eller två kakor per sida. Och en snubbe idag på gymmet lämnade 4x20 kg per sida (dock ej OK tycker jag).

Gamla tanter finns det inga på mitt gym men det finns några tjejer som kör väldigt lätt benpress (samtidigt som de chattar på mobilen) men de väljer oftast benpressen med magasin. Men skulle de köra maskinen med lösa vikter så skulle de nog i alla fall ha minst 20kg per sida, antagligen lite mer.

Lite irriterande dock är de som kör bumpervikter i benpressen. Maskinen står en bit bort från avdelningen med fria vikter men ändå ska dom släpa dit bumpervikter.trots att det finns gott om vanliga vikter på gymmet. Resultatet blir 1) numpervikterna tar slut om det är några stycken som kör tunga marklyft samtidigt och 2) om man använder bumpervikterna som hamnat i viktstället bredvid benpressen så är de så tjocka att vikterna inte får plats om man vill köra tungt.

baktung
2017-10-19, 21:30
Nu är jag en sån där som också plockar av grepp/handtag till diverse kabelhissar och dylikt. Har någon lämnat handtag innan, så att det ligger en driva med 2-3 handtag utöver det jag använt, tar jag med dessa också till utsedd plats.

Det var ambitiöst. Inte en chans att jag städar undan efter nån (idiot, *host*) som lämnat en driva med handtag efter sig. Även om jag måste sträcka mig efter det jag har använt och då vidrör denna driva så låter jag det ligga kvar. Av princip.

Jocke67
2017-10-19, 22:11
Men enligt Bibeln ska jag låta några kakor hänga kvar! *jorgen*

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e15/16111074_674856546027346_5933575208655912960_n.jpg ?ig_cache_key=MTQzMzIyNjY4NDg5ODk3MTgxMw%3D%3D.2

Bob90
2017-10-19, 22:16
Det var ambitiöst. Inte en chans att jag städar undan efter nån (idiot, *host*) som lämnat en driva med handtag efter sig. Även om jag måste sträcka mig efter det jag har använt och då vidrör denna driva så låter jag det ligga kvar. Av princip.

:d
Jag har faktiskt funderat på (har bara gjort det någon enstaka gång) att använda setvilan till att typ bära tillbaka skit som folk lämnat kvar runt sig. Typ småkex, klovar, kettlebells osv på "fria ytan". Men det bygger ju på att jag kör något där jag inte värderar setvilan som något seriöst. Kommer tex inte hända om jag kör press :devil:

Men enligt Bibeln ska jag låta några kakor hänga kvar! *jorgen*

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e15/16111074_674856546027346_5933575208655912960_n.jpg ?ig_cache_key=MTQzMzIyNjY4NDg5ODk3MTgxMw%3D%3D.2
Jobbigt om självmordsbenägna med lite mordisk läggning skulle tänka så :p

Bjorneman
2017-10-19, 22:26
Alla vikter ska bort. Hur tänker man om man lämnar 400-500 kg? Som man givetvis utfört med full rom.

Bob90
2017-10-19, 22:35
Alla vikter ska bort. Hur tänker man om man lämnar 400-500 kg? Som man givetvis utfört med full rom.

Antar att du menar 400-500 kg på varje sida?

Jocke67
2017-10-19, 22:38
https://i.pinimg.com/736x/0a/bd/23/0abd23076d95486b551a4f4fc11e52fc--gym-workouts-workout-exercises.jpg

2300lbs = 1044kg!

Bjorneman
2017-10-19, 22:39
Antar att du menar 400-500 kg på varje sida?

Kanske om man heter Eddie Hall eller Ronnie Coleman.

Bob90
2017-10-19, 22:55
Kanske om man heter Eddie Hall eller Ronnie Coleman.

Allt annat vore ju ovärdigt på nåt sätt.

F Ultra
2017-10-19, 23:04
Har en man 80+ med dålig höft på mitt gym som tränar utan vikt i benpressen. Finns inte en chans att han öht skulle klara av att lassa av om någon hade lämnat kvar vikter.

Decepticon
2017-10-20, 07:24
Oftast plockar jag bort alla vikter, men i bland lämnar jag några plattor, det känner man nog själv vad som accepteras på ens gym. Det är i iallafall inget som jag själv reagerar på, utan man tycker det är bra om det redan sitter ett par plattor. Det händer ju att någon idiot lämnar rejält med vikter och detta är förstås förkastligt.

ARMSTARK
2017-10-20, 08:00
Man lägger tillbaka vikterna av samma anledning som man inte låter ett par hantlar ligga kvar på golvet, du har lagt dit dem du plockar undan dem, hur svårt kan det vara? *gah!*

Stoltz
2017-10-20, 09:07
Men tycker ni inte att det känns lite onödigt att lassa av i alla fall sista paret viktern när nästa person garanterat måste lassa på dem igen? Det är alltså en sådan när man ligger med fötterna uppåt och utan vikt är det liksom inget motstånd alls.

Allt ska av. Jag ska inte börja min träning med att justera dina vikter.

Grahn
2017-10-20, 09:30
Det är ok att lämna släden.

meow
2017-10-20, 15:48
Händer nästan ALDRIG att folk plockar av ALLA vikter
De få gånger det händer är det bara jävligt jobbigt

Förövrigt tvivlar jag på att många här ens använder benpressen, känns mer som att folk vill leka duktiga eller något

Grahn
2017-10-23, 06:25
Händer nästan ALDRIG att folk plockar av ALLA vikter
De få gånger det händer är det bara jävligt jobbigt

Förövrigt tvivlar jag på att många här ens använder benpressen, känns mer som att folk vill leka duktiga eller något

Visst är det lite jobbigt, enklare för mig om det är ett par 20:or kvar men tänker man lite större så är inte alla jag. Vissa kanske vill värma på tom släde andra kanske kanske knappt kan bära undan 20:or och får mycket mer besvär än de sekunder det tar mig att lyfta undan dem.

Sen är man inte på gymmet för att lata sig, lyfta av och på vikter är även det bra träning.

Vinter
2017-10-23, 06:27
Jag plockar alltid av allt, tillhör allmän hyfs.

Pepparspray
2017-10-23, 08:50
Man plockar av all vikt efter sig.

oath5
2017-10-23, 10:24
Man plockar alltid av all vikt efter sig om det inte är så att någon har bett om att få köra efter dig och ni kommer överens om ev. lämnad vikt.

Jocke67
2017-11-15, 22:39
Rekord på gymmet idag tror jag när en snubbe lämnade 6x20 + 5x15 per sida = 2 x 195 = 390kg i benpressen och bara gick därifrån. Tyvärr såg jag inte när han gick därifrån, då hade jag nog sagt nåt.

Shqypnia
2017-11-15, 22:50
Vår lokala benpress har egna viktplattor och två utav dessa är röda medan resterande är svarta, de röda är för att visa att de ska ligga kvar (20kg vardera = 40kg totalt).

Det tkr jag är rimligt. Ingen startar på 0.

baktung
2017-11-15, 22:58
Vår lokala benpress har egna viktplattor och två utav dessa är röda medan resterande är svarta, de röda är för att visa att de ska ligga kvar (20kg vardera = 40kg totalt).

Det tkr jag är rimligt. Ingen startar på 0.

Ingen startar på noll men om man testar maskinen första gången man är på ett gym så gissar jag att 2x25 kg ser skrämmande mycket ut för somliga. Det är väl dessa förstagångare som börjar på 0-50 kg. Så egentligen bör man nog plocka av rubbet.

Själv förstår jag inte varför folk inte bara kan följa principen att plocka undan efter sig. Jag tar aldrig bort efter nån annan. Märkte dock att det hände häromdagen eftersom det låg kakor utspridda där jag valde att köra och sen kom in massa folk. Då hade det ju sett ut som att jag var boven i dramat om jag inte städade.

Shqypnia
2017-11-15, 23:00
Ingen startar på noll men om man testar maskinen första gången man är på ett gym så gissar jag att 2x25 kg ser skrämmande mycket ut för somliga. Det är väl dessa förstagångare som börjar på 0-50 kg. Så egentligen bör man nog plocka av rubbet.

Själv förstår jag inte varför folk inte bara kan följa principen att plocka undan efter sig. Jag tar aldrig bort efter nån annan. Märkte dock att det hände häromdagen eftersom det låg kakor utspridda där jag valde att köra och sen kom in massa folk. Då hade det ju sett ut som att jag var boven i dramat om jag inte städade.

Jag håller med om att man ska plocka undan, det gör jag alltid såvida inte annat gäller (som just för benpressen hos oss, ifs kör jag aldrig benpress öht).

Jag tar tyvärr bort efter många. Det irriterar mig enormt när folk lämnar kvar vikter, nästan ännu värre när man felplacerar och blandar allt...

ChuckTesta
2017-11-15, 23:12
Man är vidrig som person om man inte plockar bort (alla vikter) efter sig.

Bubblan84
2017-11-15, 23:36
Tror aldrig jag har sett benpressen på mitt gym med mindre än 50 kg, annat än när jag har tömt den efter jag tränat i den. Idag var det 90 kg på den vid start. Många maskiner som det i regel alltid ligger en standardvikt på. Känns därav meningslöst att tömma helt när man är klar, men jag gör det nästan alltid ändå :D

poppen11
2017-11-15, 23:37
Lämnar alltid 2x20, otroligt drygt när folk skall envisas med att plocka bort varenda platta. Lämna kvar 1-2 st på varje sida - 95 % av alla kör likväl inte med mindre. Effektivt!

Kif
2017-11-16, 09:22
Detta beror väl lite på vilket gym man tränar på skulle jag tro. Där jag tränar nu finns det inte ens en benpress med fria vikter utan den har ett magasin med 150kg max. Detta är ett komunalt simhallsgym som har motionsträning för pensionärer några gånger i månaden. Däremellan tränar alla människor av alla storlekar. Då tar man av all vikt på allt.
Förra gymmet var mer inriktat för de som ville bli stark, massor av talk och höga vrål. Stora biffiga jävlar. Där gissar jag att det kunde vara ok med någon skiva kvar på släden.

Diomedea exulans
2017-11-16, 09:27
Däremot brukar jag inte alltid knäppa bort pinnen i maskiner med viktmagasin efter jag är klar. Där är det ju lika lätt för de svagare personerna att knäppa bort pinnen som för mig.

Grahn
2017-11-16, 10:09
Däremot brukar jag inte alltid knäppa bort pinnen i maskiner med viktmagasin efter jag är klar. Där är det ju lika lätt för de svagare personerna att knäppa bort pinnen som för mig.

Knäppa bort pinnen?

StarkaUlf
2017-11-16, 11:47
Knäppa bort pinnen?

Dra ut pinnen som du bestämmer vikten med i viktmagasinet.

Grahn
2017-11-16, 11:54
Dra ut pinnen som du bestämmer vikten med i viktmagasinet.

Misstänkte att det var det som avsågs men förstår inte varför någon skulle anse att det skulle vara en grej man skulle behöva göra.....

Att det är 0kg eller 100kg satt är ju troligen precis lika "fel" när nästa person kommer och man har ju inte hämtat något som någon annan skulle behöva plocka undan åt en vid nästa användning.

ARMSTARK
2017-11-16, 12:01
Misstänkte att det var det som avsågs men förstår inte varför någon skulle anse att det skulle vara en grej man skulle behöva göra.....

Att det är 0kg eller 100kg satt är ju troligen precis lika "fel" när nästa person kommer och man har ju inte hämtat något som någon annan skulle behöva plocka undan åt en vid nästa användning.

Jag tror att det var ett skämt. cofffee

Grahn
2017-11-16, 12:06
Jag tror att det var ett skämt. cofffee

Alltså man skämtar inte om att plocka undan vikterna efter sig.....det finns gränser som man helt enkelt inte passerar. :banned

Diomedea exulans
2017-11-16, 12:23
Nej, det var inget skämt.

Jag tänkte också som ni, men tänkte att det var lika bra att kolla.

Grahn
2017-11-16, 12:30
Nej, det var inget skämt.

Jag tänkte också som ni, men tänkte att det var lika bra att kolla.

Synd att vi inte kan fördela lite av din ambition på området till det stora antal slynglar som tycker att lasta av eller ens plocka upp vikter de placerat på golvet är för mycket begärt.

Det behövs fördelningspolitik för moral!

Diomedea exulans
2017-11-16, 12:31
Synd att vi inte kan fördela lite av din ambition på området till det stora antal slynglar som tycker att lasta av eller ens plocka upp vikter de placerat på golvet är för mycket begärt.

Det behövs fördelningspolitik för moral!

Min moral har dock sjunkit lite. Förut lastade jag alltid 20-kilosvikterna längst ner på lastningsställningarna, sen 15-kilosvikter ett steg över, osv. Nu lastar jag dem lite huller om buller, eftersom bokstavligt talat alla andra gör det.

Grahn
2017-11-16, 12:35
Min moral har dock sjunkit lite. Förut lastade jag alltid 20-kilosvikterna längst ner på lastningsställningarna, sen 15-kilosvikter ett steg över, osv. Nu lastar jag dem lite huller om buller, eftersom bokstavligt talat alla andra gör det.

Jag försöker göra rätt så väl det går men jag städar inte upp efter andra och börjar flytta om det de hängt fel. Problematiken här är ju vad som är rätt, visst ska 20or hängas där så är utmärkt, men ingen blir glad av att jag lastar upp 20or utanför 10or.

baktung
2017-11-16, 19:55
Dra ut pinnen som du bestämmer vikten med i viktmagasinet.
Haha! Har hänt att jag skojat med nästkommande person i några maskiner genom att sätta pinnen längst ner, så att han ska tro att man körde med hela magget.

Stoltz
2017-11-16, 21:07
Haha! Har hänt att jag skojat med nästkommande person i några maskiner genom att sätta pinnen längst ner, så att han ska tro att man körde med hela magget.

lol, det här gjorde jag när jag var typ 16 år med. En gång kom det två killar efter mig och jag hörde den ena fråga den andre "Ska vi köra med den vikten?"
"Nej, då får man bara bulliga muskler" blev svaret :D

Jocke67
2017-11-16, 23:07
Jag körde fullt magasin i bensparken och efter mig kom en medelålders dam och skulle köra. Hon satte sig på plats och gjorde alla justeringar (hon var mycket kortare än mig) och sen när hon skulle ställa in vikten så nådde hon inte ner till sprinten. Såg hur hon suckade irriterat när hon fick kliva ur maskinen.

Grahn
2017-11-17, 09:13
Haha! Har hänt att jag skojat med nästkommande person i några maskiner genom att sätta pinnen längst ner, så att han ska tro att man körde med hela magget.

Finns det andra settinngs än hela magget? WTF? :Virro

Jag körde fullt magasin i bensparken och efter mig kom en medelålders dam och skulle köra. Hon satte sig på plats och gjorde alla justeringar (hon var mycket kortare än mig) och sen när hon skulle ställa in vikten så nådde hon inte ner till sprinten. Såg hur hon suckade irriterat när hon fick kliva ur maskinen.

Förvisso en aspekt men i det fallet hade jag själv suckat, inte över den tidigare användaren utan att jag glömt något jag själv borde gjort.

ARMSTARK
2017-11-17, 09:47
Finns det andra settinngs än hela magget? WTF? :Virro



Förvisso en aspekt men i det fallet hade jag själv suckat, inte över den tidigare användaren utan att jag glömt något jag själv borde gjort.

Ja verkligen, man kan ju inte förutsätta att den som kört innan kör med samma vikt som en själv. Fast det där är nog lite kvinnligt tror jag, de är mer tankspridda när det gäller att kolla först, ungefär som toasitsen, inte fan sätter man sig utan att se efter vad man sätter sig på. (Kom ihåg vad som hände Ferdinand. :d )

Raschmus
2017-11-17, 11:26
Min moral har dock sjunkit lite. Förut lastade jag alltid 20-kilosvikterna längst ner på lastningsställningarna, sen 15-kilosvikter ett steg över, osv. Nu lastar jag dem lite huller om buller, eftersom bokstavligt talat alla andra gör det.

Jag är autistisk hurtbulle och brukar sortera till rätt ordning efter sådana som dig. Lite off topic kanske

Sohlsken
2017-11-19, 02:45
Om du inte är stark nog att lassa av vad du lassar på så ska du fanimej stanna hemma. Folk som lämnar vikter på benpressen, eller andra maskiner, borde automatiskt få medlemskapet indraget.

Så jävla lat får man inte vara.