handdator

Visa fullständig version : Deffa på 1800 kcal


KOLOTROLLET
2017-10-19, 11:31
Hallå!

Är lite nyfiken på att pröva något nytt. Att deffa på 1800 kcal per dag och 3 gram protein x kroppsvikten.

Går igenom varje muskel en gång per vecka.
Samt två stycken hiit cardio.

Tänkte försöka hålla ut i fem veckor för att se hur min kropp förvandlas. Någon som har prövat nåt liknande?

Stats:
Bänkpress: 135 kg
Marklyft: 200 kg
Knäböj: urusel, nya djup, nya vinklar. Men 150 har jag iaf.

Har rätt så mycket fett på kroppen, kan se skymten av övre magrutorna efter några dagars kalori underskott men det räcker med ett par ätardagar så syns dom inte längre till.

Skulle man kunna trimma deffen med 1800 kcal? Proteinet hamnar på 250 gram.


5 veckor borde väl vara ok innan man börjar gå miste om muskler? Räknar med att tappa 6-7 kg på denna 5 veckors period.

Kommer fortsätta deffen efter dessa 5 veckor, fast då kommer jag höja kaloriintaget till typ 2300!

Jarp
2017-10-19, 12:13
Du kan ju prova att ligga lite högre på träningsdagar, t.ex. tillföra lite kolhydrater före och efter träning. Om du ändå vill ha samma minskning kan du minska motsvarande mängd på vilodagar. Om du tränar hårt och äter den mängden protein borde du inte behöva tappa muskelmassa efter 6-7 veckor.

Varför ska du göra intervaller? Om det är för ökad förbränning tror jag du får en lättare resa genom att bara minska 100 kalorier två gånger i veckan (eller vad de passen nu förbrukar).

Vad menar du med att trimma deffen?

Diomedea exulans
2017-10-19, 12:56
Jag har prövat. Jag blev svagare men tappade massor fett.

vicarious
2017-10-19, 13:44
Har provat en del extrema dieter under åren.

Har du mycket fett på kroppen är det inga större problem att ligga på ett stort underskott ur muskelförlust-synpunkt. Det största problemet för mig brukar vara att kvalitén på träningen blir sämre vilket i sin tur kan leda till muskelförluster, detta gäller dock oftast under längre dieter.

Det är väldigt individuellt vilka bieffekter man upplever av ett stort kaloriunderskott och hur snabbt dom kommer. De bieffekter jag oftast märker av, förutom att man inte har lika mycket energi på gymmet, är lägre sexlust, låg träningsmotivation, orkeslöshet, irritation, svårt att sova, fryser.

KOLOTROLLET
2017-10-19, 18:34
Tack för alla svar.

Det blir att pröva!

Jarp:
För hälsan och att mitt kaloriunderskott blir större.

Men om jag fördelar mina 1800 kcal på ett bra sätt, så borde inte muskelförlusten va märkbar på en så pass kort tidsperiod.