handdator

Visa fullständig version : Vilket bänkupplägg/program har funkat bäst för er?


Tristan1
2017-10-16, 17:34
Vilka bänkprogram har funkat bäst för er? Funderar på att köra Kizen bänkprogram från Omar Isuf, är det någon som testat det programmet? Har tröttnat på 5x5 och tycker inte heller om att köra 5x5 längre vill ha mer variation.

Tar 85kg just nu

Livet
2017-10-16, 18:15
Har kört två renodlade bänkprogram: MM2K och Smolov JR.

MM2K har fungerat som det ska och jag har gjort ökningar på det två gånger. Jag gillade inte riktigt de negativa repsen eftersom jag inte lyckades hålla emot i botten så det jag borde ha gjort är att kört lite lättare på dem för att kunna bromsa in hårdare i botten och inte bara falla igenom.
AMRAP-seten är vad jag tror gör det här programmet till ett lyckat koncept. Har fått intrycket att många bra bänkare kör AMRAP men det kanske inte stämmer för den stora massan av duktiga bänkare.

Smolov JR lyckades jag inte genomföra (tog mig till typ pass 2 vecka 3). Jag låg dock på kaloriunderskott när jag körde det men ärligt talat så tror jag inte att jag hade klarat det även om matintaget var högre. Jag borde nog ha använt ett 1RM som var 5-10% lägre än mitt egentliga för volymen i Smolov JR är otroligt hög, runt 130-140 reps, uppvärmning exkluderad, i veckan och med ökande vikt mellan veckorna.