handdator

Visa fullständig version : Ont i armvecket vid bicepsträning


guden2010
2017-10-15, 18:36
Hej får väldigt ont i armvecket när jag kör biceps, bara när jag kör, så fort jag slutar reppa så försvinner smärtan, och får inte ont efterpasset heller
Har provat att vila helt från bicepsträning i hela 3 månader men det hjälper inte
Kör väldigt lätt körde idag med 4 kg hantlar efter 4-5 rep börjar det smärta
Provat olika övningar, hantlar i alla möjliga vinklar, ez stång, rakstång, rep osv

Sjukt störande o behöva lägga ner innan biceps ens blir trött
Nån som vart med om nå liknande? Vad gjorde ni? Måste få bort det

waspen123
2017-10-15, 19:44
Jag har samma problem, säker på att du inte lider av någon form av ledproblem? Jag, likasom resten av släkten, har dåliga leder. Som tur är funkar grundövningarna felfritt, så länge jag inte kör tungt 4+ gånger vecka eller kör typ 10x10. Kör jag mycket mark o bänk så blir jag öm, men det går över på ett par timmar. Ställer jag mig o kör biceps med lite volym efter det dock så får jag ont som ***. Då är det bara o vänta i typ en vecka. Ibland längre..

Bob90
2017-10-15, 19:48
Hej får väldigt ont i armvecket när jag kör biceps, bara när jag kör, så fort jag slutar reppa så försvinner smärtan, och får inte ont efterpasset heller
Har provat att vila helt från bicepsträning i hela 3 månader men det hjälper inte
Kör väldigt lätt körde idag med 4 kg hantlar efter 4-5 rep börjar det smärta
Provat olika övningar, hantlar i alla möjliga vinklar, ez stång, rakstång, rep osv

Sjukt störande o behöva lägga ner innan biceps ens blir trött
Nån som vart med om nå liknande? Vad gjorde ni? Måste få bort det

Hur länge har det pågått? Är det även vid tex chins eller latsdrag? Har du konsulterat sjukgymnast?