handdator

Visa fullständig version : F&S uppsala


dream_theater_
2017-10-15, 16:20
Hej!

Funderar på att byta gym till F&S Uppsala.Enda anledningen är för att de har barnpassning. Hörde att man har "magnesiumförbud" för lokalen vid kvarnen. Gäller det alla gym? Är det bara pulverform som inte är ok men flytande är det?

Hade varit fint om någon visste.

martikainen
2017-10-16, 07:20
Bästa tipset du kan få är att kontakta gymansvarig för just det gymmet, den personen kommer ge dig bäst svar. Receptioniserna och liknande vet oftast inte skillnaden och kommer troligtvis ge dig ett negativt svar.
På samma sätt så kanske folk här tror att det är OK för att de inte fått någon tillsägelse ännu.

Brukar finnas info om gymansvarig på hemsidan.

kaer
2017-10-16, 08:24
Betyder antagligen ingenting, men på det F&S jag tränar är magnesium ok i både pulver och flytande.

Eller, personalen har aldrig sagt något.

MackeJuve
2017-10-16, 08:31
Betyder antagligen ingenting, men på det F&S jag tränar är magnesium ok i både pulver och flytande.

Eller, personalen har aldrig sagt något.

Mitt F&S har två "magnesiumstationer" *cupid*

dream_theater_
2017-10-30, 16:36
Jag gick in till F&S på Fyris i dag, och de skulle kolla med anläggningsansvarig. De hade dock inte några större förhoppningar om att jag ens skulle få använda flytande magnesium..

Jättetråkigt tycker jag! Gymmet ligger ju så bra till från var jag bor. Känns surt att en sådan grej ska stoppa. Magnesium är en förutsättning för både mark och bänk. Tycker jag.

xan
2017-10-30, 16:39
Betyder antagligen ingenting, men på det F&S jag tränar är magnesium ok i både pulver och flytande.

Eller, personalen har aldrig sagt något.

Man får nog utgå från att det inte är tillåtet då, fråga personalen.

kaer
2017-10-30, 16:44
Man får nog utgå från att det inte är tillåtet då, fråga personalen.

Jag har iofs sett flera st som arbetar där använda det och det är alltid några nere i gymmet så de kan knappast undgå att se det.

meow
2017-10-30, 18:05
På Friskis i Linköping får man använda flytande men inte pulver sägs det
Många som använder pulver oavsett

dream_theater_
2017-10-31, 16:42
Pratade med gymansvarig i dag. Det var utan någon som helst diskussion helt förbjudet. Även flytande.

Man har haft problem med folk som klagat för att de har fått magnesium på kläderna...

Och eftersom jag ändå "lyfter så tungt att jag måste ha magnesium, så kanske jag borde välja ett mer passande gym".

Jag undrade varför stadens andra gym uppenbarligen inte har samma problem som de har. Det visste han inte.

Snacka om att välja sitt klientel. Imo så kan de dra åt helvete.

xan
2017-10-31, 20:18
Pratade med gymansvarig i dag. Det var utan någon som helst diskussion helt förbjudet. Även flytande.

Man har haft problem med folk som klagat för att de har fått magnesium på kläderna...

Och eftersom jag ändå "lyfter så tungt att jag måste ha magnesium, så kanske jag borde välja ett mer passande gym".

Jag undrade varför stadens andra gym uppenbarligen inte har samma problem som de har. Det visste han inte.

Snacka om att välja sitt klientel. Imo så kan de dra åt helvete.

Folk klarar ju inte ens av att lägga tillbaka vikterna efter sig, så varför förväntar du dig att magnesium skulle fungera?

r1kkie
2017-11-01, 11:18
Folk klarar ju inte ens av att lägga tillbaka vikterna efter sig, så varför förväntar du dig att magnesium skulle fungera?

Man kan tycka att det är sunt förnufft att man ska plocka tillbaka vikter och så men för dem som inte tycker så kommer det aldrig ske en förändring sålänge inga repressalier så kommer aldrig beteendet ändras. Tryck ner i avtallet att man ska plocka undan efter sig samt torka av utrustningen om det behövs annars dras medlemskapet in utan att få tillbaka pengarna. Bryter man mot de, skicka ut personen med huvudet före. Om den mentaliteten finns innanför väggarna kommer folk sköta sig. Fan va najs det vore å träna i ett sånt gym. *cupid*