handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet av löshud operation


Snobbe
2017-10-12, 08:45
Är det någon på forumet som har erfarenhet av borttagning av löshud? Antar att jag inte är ensam att ha det och hur har ni gjort? Bara låtit det vara eller opererat eller har det löst sig själv?

Jag gick ner 45kilo runt 2008-2009 och är nu på runt 78kilo på 178cm, jag är väl inte i perfekt form men jag är rätt smal numera med lite muskler men har såklart fett runt magen o så kvar.

Problemet är väl att jag ända sen den tiden har problem att min mage hänger en hel del beroende på olika faktorer ibland så kan huden va lite mer ok. Men en del dagar så hänger i princip magen över byxorna om jag inte drar upp byxorna till naveln i princip....

Hur bra blir operationerna egentligen? Eller borde jag bara leva med det och försöka bygga mer magmuskler så att huden sträcker sig lite mer...?

King Grub
2017-10-12, 08:49
"Fylla ut" löshud kring midjan med muskler fungerar inte. Det är ett påhitt. Man varken kan eller vill bygga muskler som en tunna kring midjan så det fyller ut en betydande mängd löshud. Det är trams och den som ger sådana råd har aldrig haft löshud.

Läs den här journalen.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181504&highlight=operation

Han har gått från 200 kilo till tävlingsscenen och genomgått operation.

Vinter
2017-10-12, 08:49
Det finns en del seriösa videos i ämnet på youtube om du söker.

Snobbe
2017-10-12, 08:54
Det finns en del seriösa videos i ämnet på youtube om du söker.
Sant borde söka lite mer :) ska kolla in

"Fylla ut" löshud kring midjan med muskler fungerar inte. Det är ett påhitt. Man varken kan eller vill bygga muskler som en tunna kring midjan så det fyller ut en betydande mängd löshud. Det är trams och den som ger sådana råd har aldrig haft löshud.

Läs den här journalen.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181504&highlight=operation

Han har gått från 200 kilo till tävlingsscenen och genomgått operation.

Oj jävlar, imponerande. tyckte jag sökte en del på forumet men missat det helt. Min lösa hud är inte alls lika extrem iofs men ska kolla igenom.

Bossebäver
2017-10-13, 01:07
Beroende på hur mycket det är, är inte laser ett gångbart alternativ?

Tomten
2017-10-13, 05:33
Beroende på hur mycket det är, är inte laser ett gångbart alternativ?

Vad inbillar du dig att en laser ska göra annorlunda än en kniv? Hud måste skäras bort. Det kommer bli ärr oavsett.

Hur mycket ärr det blir verkar bero på hur kroppen ser ut, hur skicklig kirurgen är och hur bra man läker (vilket också påverkas av ålder).

sök på Panniculectomy before/after så kan man se väldigt varierande resultat. En del där operationen knappt syns, andra där man funderar på hur människan kan vara vid liv.

Bossebäver
2017-10-13, 19:57
Vad inbillar du dig att en laser ska göra annorlunda än en kniv? Hud måste skäras bort. Det kommer bli ärr oavsett.

Hur mycket ärr det blir verkar bero på hur kroppen ser ut, hur skicklig kirurgen är och hur bra man läker (vilket också påverkas av ålder).

sök på Panniculectomy before/after så kan man se väldigt varierande resultat. En del där operationen knappt syns, andra där man funderar på hur människan kan vara vid liv.

Laser skär inte bort något, det stramar upp och drar åt. Vad jag har förstått det som så klarar det dock inte riktigt "häng" utan mer kanske "skrynklig/slapp"

Det är alltså en fråga om omfattningen.