handdator

Visa fullständig version : Billig bra lunch


Gte mannen
2017-10-11, 12:22
Hej !
Sitter på tapatalk och hittar inget i söken. Hjälp mig gärna rätt.

Ja blir i alla fall tokig på det här med bättre lunch. Jag reser jämt och lunchen blir ute. Däremot börjar dessa dra iväg rubt hundralappen så jag har börjat handla "ica" lunch istället.

Jag tyckte ja hade hittat en bra kombo med några wasa sandwitch typ en lindahls kvarg och en vatten.

Men såhär i efterhand verkar wasan inte vara direkt nyttig :/

Va fasiken ska ja hitta på för alternativ som man kan köpa färdigt i butik och käka i bilen. Jag blir tokig på varudeklarationer med socker kolhydrater och kalorier hit å dit.

Hjälp !

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

MackeJuve
2017-10-11, 12:25
Vad går din kombo på, 50 spänn? För 60-70 kr får du en okej plocksallad på typ ICA. Lagom om man inte är vrålhungrig.

Gte mannen
2017-10-11, 12:31
Vad går din kombo på, 50 spänn? För 60-70 kr får du en okej plocksallad på typ ICA. Lagom om man inte är vrålhungrig.Ja jo den ligger väl på runt 50. Nackdelen med salladen är att den skjuter iväg i pris om man ska ha annat än sallad plus vatten. Ingen storätare men dom känns dyr.

Men wasan här. 496 kalorier för en fp. Misstänker att det inte är nån höjdare ?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

MackeJuve
2017-10-11, 12:37
Ja jo den ligger väl på runt 50. Nackdelen med salladen är att den skjuter iväg i pris om man ska ha annat än sallad plus vatten. Ingen storätare men dom känns dyr.

Men wasan här. 496 kalorier för en fp. Misstänker att det inte är nån höjdare ?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Jag köper en mängd som jag blir belåten av för strax under 70 kr. Brukar bli mycket sallad, lite pasta, mycket kyckling, lite ost och sås. Hade jag varit du hade jag kört på vattenflaska. Men ska du komma undan riktigt billigt så borde ju ett gäng bananer och kvarg vara en väg att gå. Satans tråkig lunch dock.

Ska du gå ned i vikt så kanske inte den mängden kalorier är att föredra, nej. Det är dock knappast 496 kalorier per förpackning, snarare per 100 g. En förpackning brukar vara 30 g så drar du tre sådana har du ca 450 kcal totalt från dessa. Finns ju roligare sätt att spendera den mängden kalorier på än tre knäckemackor.

Gte mannen
2017-10-11, 12:46
Du har helt rätt där. Vattenflaska ska ja börja med. Ska även testa sallad. Är det kyckling och grönsaker då ? Kan ju som sagt alternera med banan och kvarg.
Det blir som sagt extremt mycket stillasittande och ja är inte så kräsen på mat bara de mättar och att ja inte lägger på mig.
Såg de ja också. 37g per macka och ja brukar ta 3st , 1st kvarg och en kaffe typ.

Ja tar emot alla sånna här förslag, behöver som sagt inte vara skitgott. Bara ja vet det fungerar för kroppen :D

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Minikubik
2017-10-11, 14:15
Gör mackor, wraps eller sallader hemma och ta med? Billigare och godare än köpta

Lennix
2017-10-11, 14:22
1 Propud milkshake 18:- 188 kcal
1 Ica kvarg 500 gram 16-18 kronor 350 kcal
1 knäckebröd med smör 50 kcal

Gte mannen
2017-10-11, 14:29
1 Propud milkshake 18:- 188 kcal
1 Ica kvarg 500 gram 16-18 kronor 350 kcal
1 knäckebröd med smör 50 kcalÄr de ett vettigt kaloriintag för en lunch ?
I så falk låter det kanon ! Propud kan ja äta ihjäl mig på :)

Göra eget hemma är väl alltid bäst men moralen finns inte där med framförhållning och koll på näringsvärden i ingredienserna :D

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

MackeJuve
2017-10-11, 14:46
Är de ett vettigt kaloriintag för en lunch ?


Hur ska någon kunna svara på det? Det beror helt och hållet på vad du trycker i dig under resten av dagen och hur mycket du gör av med. Jag lägger krutet på två mål och äter en hyfsad lunch och middag och inte så mycket mer utöver det.

Gte mannen
2017-10-11, 16:36
Hur ska någon kunna svara på det? Det beror helt och hållet på vad du trycker i dig under resten av dagen och hur mycket du gör av med. Jag lägger krutet på två mål och äter en hyfsad lunch och middag och inte så mycket mer utöver det.

Näe precis, hur ska nån kunna veta det :smash:

Jag äter väl på morgonen typ havregrynsgröt eller lätt fil och musli. Sen blir det husmans då man har barn.

Lunchen är det som bökigast då jag kan vara borta flera dagar.

Men förslagen som dykt upp är kanon, då har jag lite att välja på.

Tränar väl varje vecka men med blandade mängd dagar.

Ska prova som sagt bananer, kvarg, propud (favorit) kanske 1st wasa per måltid. Sen även att plocka ihop en nyttig sallad som fungerar mättande.

Kamp
2017-10-11, 18:29
150g havregryn
250 kvarg
30 gram vassle (för smak)
Kanel (jättemycket!)
Ett äpple
- ätit detta till lunch varje dag förutom tre, sedan augusti.

StarkaUlf
2017-10-11, 18:35
150g havregryn
250 kvarg
30 gram vassle (för smak)
Kanel (jättemycket!)
Ett äpple
- ätit detta till lunch varje dag förutom tre, sedan augusti.

Enkelt att köpa färdigt i butik också.

Gte mannen
2017-10-11, 20:02
Enkelt att köpa färdigt i butik också.

Haha, jaa kanske inte det lättaste att gå och rota i förpackningarna :)

Hur är det med proteinbars utan tillsatt socker eller vad man kallar det ? Kan man chippa in en sådan också för att variera ?

Starke75an
2017-10-11, 20:14
Vatten, vassle och müsli. Blanda i vattnet och ät med sked när det passar. Räkna mellan 70-100g müsli. Och 30-40g pulver.

Kamp
2017-10-12, 06:01
Enkelt att köpa färdigt i butik också.

Missade att skriva att det äts kallt vilket löser problemet