handdator

Visa fullständig version : Vill få bort min feta jävla mage


Chickenlegs
2017-10-10, 15:18
Seriöst har legat på underskott och rört mig i flera månader de händer ju fan inget med magen.. Allt jag läser och ser e bara massa bullshit känns de som. Kan nån hjälpa mig? Har jag kortisol i kroppen eller varför försvinner inte de jävla fettet? har jag för mkt olja i maten? Måste man äta som en jävla mus för att bli smal, vill absolut inte tappa muskler men jag vill inte va muskelfet jag vill vara rippad

De har minskat nåra cm runt magen men de är ju ingenting.. Nu helt plötsligt idag med så är magjäveln uppblåst och putar ut som ett jävla spjut blir fan helt galen asså.. Så sjukt svårt

timoat
2017-10-10, 16:18
Du får nog ge lite mer info än så. Längd, ålder, vikt, väger du maten, för du in den i fitness pal varje dag, super du på helgerna, vad äter du, hur ofta, tränar du, I så fall vad. Finns liksom en hel del faktorer, svårt att hjälpa dig utan den infon.

Detta funkar för. Mig. 1200 kcal om dagen, 12 km morgonpromenad, pf där jag bara äter en gång om dagen, lchf (75/20/5 max 20 g kolhydrater).

Så. Droppar jag 10 kilo på en månad.

Chickenlegs
2017-10-10, 16:30
Du får nog ge lite mer info än så. Längd, ålder, vikt, väger du maten, för du in den i fitness pal varje dag, super du på helgerna, vad äter du, hur ofta, tränar du, I så fall vad. Finns liksom en hel del faktorer, svårt att hjälpa dig utan den infon.

Detta funkar för. Mig. 1200 kcal om dagen, 12 km morgonpromenad, pf där jag bara äter en gång om dagen, lchf (75/20/5 max 20 g kolhydrater).

Så. Droppar jag 10 kilo på en månad.

Sorry, här kommer lite info!

Längd 180
Vikt 88 kg
Ålder 26
Kroppsfett 25% nånstans (tror jag)

Tränar 4-5 dagar i veckan (styrketräning)
Jag ligger på ca 1.900kcal per dag. Försöker ligga på 170g protein, 100-150g kolhydrater och upp till 50g fett.

Ja jag väger typ allt jag stoppar i mig, de enda jag inte väger är nog matoljan.. Och jag har en app som jag knappar in allt jag ätit under dagen. Supa på helgerna har jag lagt av med, kan bli 3-4 groggar eller nåt istället för 12 öl nu för tiden.

Är de 12 km innan frullen eller gör du de med mat i magen? Tack för svar :)

timoat
2017-10-10, 16:45
Sorry, här kommer lite info!

Längd 180
Vikt 88 kg
Ålder 26
Kroppsfett 25% nånstans (tror jag)

Tränar 4-5 dagar i veckan (styrketräning)
Jag ligger på ca 1.900kcal per dag. Försöker ligga på 170g protein, 100-150g kolhydrater och upp till 50g fett.

Ja jag väger typ allt jag stoppar i mig, de enda jag inte väger är nog matoljan.. Och jag har en app som jag knappar in allt jag ätit under dagen. Supa på helgerna har jag lagt av med, kan bli 3-4 groggar eller nåt istället för 12 öl nu för tiden.

Är de 12 km innan frullen eller gör du de med mat i magen? Tack för svar :)

Det är tom mage, äter som sagt bara kl 17.

Ja det låter som att du har koll. Funderat på fasta nån gång? Står du still i vikten, och i så fall hur länge?

Diomedea exulans
2017-10-10, 17:18
Skumt, du borde gå ner i vikt på det.
Testa att sänka till 1700 kcal/dag.

exevision
2017-10-10, 19:04
Dom där 3-4 groggarna, räknar du med dem?
Hur mycket matolja pratar vi om?
Kan det vara fler saker du inte tänker på eller missar?

Tänker alltid på tråden om "500-800g godis" när saker som detta kommer upp ;)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159906

Chickenlegs
2017-10-10, 19:56
Det är tom mage, äter som sagt bara kl 17.

Ja det låter som att du har koll. Funderat på fasta nån gång? Står du still i vikten, och i så fall hur länge?

Jag vägde runt 95 kg för kanske ett halvårsen så man har ju tappat lite men de är ju ingenting runt magen känns de som. Japp, har funderat på att periodfasta, äta första målet kl 1 på dagen och sista vid 7-8 tiden.. Men har inte testat detta än.

Just nu står jag väldigt stadigt på denna vikten, vet inte om de kanske kan ha med min träning att göra, tränar väldigt hårt och har sett väldigt mycket resultat på 1 och ett halvt år faktiskt..

Chickenlegs
2017-10-10, 19:57
Skumt, du borde gå ner i vikt på det.
Testa att sänka till 1700 kcal/dag.

Jag vet, de känns sjukt knepigt. Ska testa att sänka kalorierna.. :)

Chickenlegs
2017-10-10, 20:00
Dom där 3-4 groggarna, räknar du med dem?
Hur mycket matolja pratar vi om?
Kan det vara fler saker du inte tänker på eller missar?

Tänker alltid på tråden om "500-800g godis" när saker som detta kommer upp ;)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159906

Japp, jag räknar med dom. Blandar kanske en 4 och resten cola zero eller pepsi max.. Asså, en skvätt matolja i varje måltid liksom. Man funderar nästan på att börja steka grejer i bara vatten typ. Har testat kokosolja men tyckte de smakade skit.. Tror inte jag missar mer saker än just oljan.

Godis käkar jag aldrig längre, blev rädd när jag såg hur sjukt mycket kolhydrater och kalorier de va i en normal godispåse, fyfan :laugh: Men ska checka tråden ;)

camarade
2017-10-12, 01:41
Periodisk fasta + många och långa promenader är vad som funkar bäst för mig personligen när det gäller "kaggen". Bröt precis min dygnsfasta, fastar du mer än 24h tappar du typ 1kg/dygn (vatten/salt/fett), kroppen höjer testonivåerna för att bibehålla musklenmassan.

Så kanske lämpligt att slänga in fasta på vilodagar såvida du inte vill köra 16/8, men det är så jävla tråkigt. Brukade köra det förut men kör hellre längre fasta nån dag i veckan.

timoat
2017-10-12, 12:04
Jag skulle vilja sen en bild på dig, går det att fixa? Denna "kagge" kanske bara är i ditt huvud. Gärna före efter bilder.

timoat
2017-10-12, 12:05
Periodisk fasta + många och långa promenader är vad som funkar bäst för mig personligen när det gäller "kaggen". Bröt precis min dygnsfasta, fastar du mer än 24h tappar du typ 1kg/dygn (vatten/salt/fett), kroppen höjer testonivåerna för att bibehålla musklenmassan.

Så kanske lämpligt att slänga in fasta på vilodagar såvida du inte vill köra 16/8, men det är så jävla tråkigt. Brukade köra det förut men kör hellre längre fasta nån dag i veckan.

Detta skulle jag vilja ha källa på tack, 24 timmars fastan alltså.

King Grub
2017-10-12, 12:40
Det stämmer att fasta ett dygn höjer testosteronnivåerna. Varje gång man äter sjunker testosteronnivåerna. Det betyder inte att det är mer muskeluppbyggande att låta bli att äta.

Det som verkligen ökar är tillväxthormonfrisättningen. 24 timmars fasta ökar tillväxthormonnivåerna med 2000 %.

King Grub
2017-10-12, 12:41
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC329619/?page=6

Diomedea exulans
2017-10-12, 12:43
Så man kan få GH-mage av fasta?

King Grub
2017-10-12, 12:45
Jag skrev 2000 %, inte 2000000 %. ;) Det är inte dopning, suprafysiologiska nivåer.

AlexGBG
2017-10-12, 12:59
Detta skulle jag vilja ha källa på tack, 24 timmars fastan alltså.

Fasta är väl känt att minska på det viscerala fettet, och kanske också då minskar måttet runt magen?

Chickenlegs
2017-10-12, 21:42
Jag skulle vilja sen en bild på dig, går det att fixa? Denna "kagge" kanske bara är i ditt huvud. Gärna före efter bilder.

Tror de räcker med att säga att jag mäter runt magen 104cm med måttband.. Sen har jag ju en del nedre ryggfett som stör mig sjukt mycket också eller lovehandles kanske man kan säga.