handdator

Visa fullständig version : Gjort illa ryggen vid ryggen vid misslyckad snatch.


Mupp1
2017-10-10, 12:28
Hej!

För cirka åtta veckor sedan så försökte jag på mig någonting idiotiskt. Försökte på mig någon hemmagjord variant utav snatch genom att dra skivstången fram marken upp över huvudet utan att studsa upp eller böja på benen. Detta resulterade i att jag blev väldigt bakåtlutad för att kunna få upp stången och polaren trodde tillochmed att jag skulle ramla över. Efter lyftet blev jag väldigt lös i ryggen, och dagen efter så hade jag väldigt ont när jag tillexempel böjde mig bakåt, eller när jag kom tillbaka till gymmet och körde tillexempel militärpress där jag helt enkelt bara behövde stabilisera.

Det gör inte ont när jag böjer mig fram något extremt, men det gör ont om jag böjer bak ryggen efter att ha suttit ner en längre period. Skadan inträffade för ungefär 7-8 veckor sedan och jag antog i början att det var någon sorts inflammation, men det har ju visats sig vara helt fel.

Smärtan är på ett väldigt lokalt område och det strålar inte ner i benen eller någon annanstans.

Bild på området det gör ont. -> https://gyazo.com/08108f42fa895f530b09ba5616fb12ce



Tack.