handdator

Visa fullständig version : Lite tankar


Callister
2004-05-02, 09:46
folk här på forumet blir ju helt galna om man ligger på 1500 kcal (exempel) och säger att man bara förlorar muskler.
Men jag tänkte på en sak, Nutrilett.. Det består ju av 5 påsar om dagen för kvinnor och 6 för män, 112 kcal styck.
Och om man kollar på lite nutrilett-fall så ser man ju på dom att de förlorat fett?
T.ex mostern här då, säkert gått ner 20-30 kg, men det är säkert lite muskler, men det är ju liksom mestadels fett..

DOCK så ska man ju köra 2 veckors kurer med Nutrilett påsarna, men man kan köra igång sen igen, observera att jag är medveten om att efter kuren, så måste man hålla igen för att inte gå upp allt igen.
För övrigt så har mostern hållt sin vikt ett tag nu

Matte_Maiden
2004-05-02, 10:06
Beror ju också på hur mycket extra-muskler man har. En kropp med massor med framtränade muskler har väl lättare att tappa dom än en som har precis så mycket som den behöver för att klara sig.

Är du helt säker på att där är så några kcal i varje påse? Hade för mig att det var mer, farsan körde med det där ett tag :hbang:

Callister
2004-05-02, 10:10
Jao, eller det är rättare sagt 110 kcal, Choklad har typ 112 kcal.
Såhär är det annars i dem.

Ingredienser:
Sojaprotein, fruktsocker, fiber (sojabaserat), emulgeringsmedel (lecitin), sojaolja, skummjölkspulver, aromämnen (jordgubb, banan), färgämne (rödbetsrött), förtjockningsmedel (guarkärnmjölk, xantangummi, gummi arabicum), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), maltodextrin, majsstärkelse, laktos, sackaros, majsolja, surhetsreglerande medel (citronsyra).
Vitaminer: Askorbinsyra, nikotinamid, tokoferylacetat, retinylacetat, kalciumpantotenat, pyridoxinhydroklorid, kolekalciferol, tiaminhydroklorid, riboflavin, folsyra, biotin, fyllokinon, cyanokobalamin.

Mineraler: Trinatriumcitrat, kaliumklorid, magnesiumcitrat, trikalciumcitrat, trikalciumfosfat, natriumklorid, järnfumarat, zinksulfat, kopparglukonat, mangansulfat, natriummolybdat, kromklorid, kaliumjodid, natriumselenit.

För tabeller får ni kolla på www.nutrilett.nu

Matte_Maiden
2004-05-02, 10:11
Originally posted by Callister
Jao, eller det är rättare sagt 110 kcal, Choklad har typ 112 kcal.

Okej!

Callister
2004-05-02, 10:13
Tror föressten ni kan gå in såhär: http://www.nutrilett.nu/content/tabell_pulver_jordgubb.asp

Matte_Maiden
2004-05-02, 10:21
Om jag inte läste helt fel så står det att det bara är 12 gram fett per dag... En person på runt 80-90 kg måste väl ha i sig mycket mer än så? Speciellt om kropppen ska fortsätta att förbränna fett! Eller har jag missuppfattat allt? :confused:

King Grub
2004-05-02, 11:56
Nutrilett är till för stillasittande medelålders tanter som vill komma i baddräkten, inte för unga, aktiva individer. Det är alldeles för lite energi och fett för en tränande person.

Callister
2004-05-02, 12:12
Du menar alltså att den funkar för unga personer som endast har promenad som träning?
För övrigt så kör min gymnast på huddinge sjukhus Nutrilett just nu. :)

King Grub
2004-05-02, 12:28
Originally posted by Callister
Du menar alltså att den funkar för unga personer som endast har promenad som träning?
För övrigt så kör min gymnast på huddinge sjukhus Nutrilett just nu. :)

Nej, jag menar att det är i princip värdelöst.

Vad är det för fel på mat? Jag kan inte förstå att en frisk, ung människa skulle vilja ersätta mat med pulver.

Löjtnant Blank
2004-05-02, 12:30
Originally posted by Callister
Du menar alltså att den funkar för unga personer som endast har promenad som träning?
Det går nog inte att vara så pass aktiv. Det närmsta träning du kommer med Nutrilett är Träningsforumet här på Kolozzeum.

Fartman
2004-05-06, 23:46
huuvaligen, har fullt med blåsor i käften just nu så jag har väldigt svårt att få i mig vanlig föda.. smart som man är upptäckte man morsans gamla nutrilett påsar, skogsbär. fyy helvete, det smakade fanimej bajs, B A J S! vad är det som gör att det smakar så dåligt!!? är det sojaproteinet måntro?

Callister
2004-05-07, 06:10
Om de är gamla kanske de helt enkelt är gamla, d.v.s out of date.
Men för övrigt så är skogsbärs smaken vidrig :P

aliquis
2004-05-07, 12:10
Mängden fett per dag osv, tanken var väl inte att ersätta samtliga mål med dem? Så jag förstår inte riktigt vad det spelar för roll i just det fallet.

Men då de huvudsakligen bestod av sojaprotein, fruktsocker och sojafibrer förstår jag inte riktigt varför man nu inte bara kan ersätta en måltid med 100g sojabönor om det är så :)

(Som förövrigt kommer ge 37g protein och 18g fett så det måste väl vara rätt ok som deffkost.)

Fartman
2004-05-07, 12:31
Originally posted by Callister
Om de är gamla kanske de helt enkelt är gamla, d.v.s out of date.
Men för övrigt så är skogsbärs smaken vidrig :P

dom har inte gått ut ännu.. fast snart ;)