handdator

Visa fullständig version : Rhabdomyolys och hypokalemisk paralys efter ätardagar


King Grub
2017-10-10, 08:11
RATIONALE:

Severe hypokalemia can be a potentially life-threatening disorder and is associated with variable degrees of skeletal muscle weakness.

PATIENT CONCERNS:

We report a case of severe hypokalemic paralysis and rhabdomyolysis in a 28-year-old bodybuilder. He was admitted to the emergency room due to progressive paralysis in both lower extremities, which had begun 12  hours earlier. He was a bodybuilder trainer and had participated in a regional competition 5 days earlier. He went on a binge, consuming large amounts of carbohydrates over 4 days, resulting in a gain of 10 kg in weight.

DIAGNOSES:

He had no family history of paralysis and this was his first attack. He strongly denied drug abuse, such as anabolic steroids, thyroid and growth hormone, and diuretics. Neurological examinations revealed symmetrical flaccid paralysis in his lower extremities, but the patient was alert and his sensory system was intact. His initial serum potassium and phosphate level was 1.8 mmol/L and 1.4 mg/dL, respectively. The calculated transtubular potassium gradient (TTKG) was 2.02. His thyroid function was normal.

INTERVENTIONS AND OUTCOMES:

Serum potassium levels increased to 3.8 mmol/L with intravenous infusion of about 50 mmol of potassium chloride over 20 hours.

OUTCOMES:

His muscular symptoms improved progressively and he was discharged from the hospital 7 days after admission on foot. He was followed in our outpatient clinic, without recurrence.

LESSONS:

Physicians should keep in mind that large intakes of food during short periods can provoke hypokalemic paralysis and rhabdomyolysis, especially in bodybuilders.

Medicine (Baltimore). 2017 Oct;96(40):e8251. Severe hypokalemic paralysis and rhabdomyolysis occurring after binge eating in a young bodybuilder: Case report.

timoat
2017-10-10, 11:45
Usch, skulle vara intressant att få en lista på vad han satte i sig för att gå upp 10 kilo på 4 dagar. Nu var det ju såklart mycket vattenvikt, men det förvånar mig inte att kroppen slås utmed så mycket mat. En ordentlig binge för. Mig är ju 6000 kcal max, sen tar det stopp. Sen finns det ju den videon på killen som sätter i sig 92000 kcal på 100 timmar, inget verkade ha hänt med honom. Jag vet från personlig erfarenhet när jag går på lchf och sen sätter I mig socker så får jag ohyggliga Ben kramper under natten.

Kräket
2017-10-10, 20:48
Usch, skulle vara intressant att få en lista på vad han satte i sig för att gå upp 10 kilo på 4 dagar. Nu var det ju såklart mycket vattenvikt, men det förvånar mig inte att kroppen slås utmed så mycket mat. En ordentlig binge för. Mig är ju 6000 kcal max, sen tar det stopp. Sen finns det ju den videon på killen som sätter i sig 92000 kcal på 100 timmar, inget verkade ha hänt med honom. Jag vet från personlig erfarenhet när jag går på lchf och sen sätter I mig socker så får jag ohyggliga Ben kramper under natten.

Samma här! Oerhörda kramper, ibland både ben och händer. Tro vad det beror på?

z_bumbi
2017-10-11, 09:47
Usch, skulle vara intressant att få en lista på vad han satte i sig för att gå upp 10 kilo på 4 dagar. Nu var det ju såklart mycket vattenvikt, men det förvånar mig inte att kroppen slås utmed så mycket mat.

De flesta som ligger på 4% underhudsfett och gjort en tävlingstömning behöver inga större mängder mat för att gå upp 10 kg. Kolhydrater och salt fixar ganska så snabbt en viktuppgång och bara en pizza räcker ganska så långt.

Klein
2017-10-11, 11:24
Samma här! Oerhörda kramper, ibland både ben och händer. Tro vad det beror på?

Antagligen intar du för lite magnesium och kalium relativt till mängden kolhydrater och vatten.