handdator

Visa fullständig version : Wish


PKtarzan
2017-10-08, 15:39
Vad är era erfarenheter utav appen Wish? Har ni köpt något därifrå? Vad isåfall? och fick ni det ni väntade er?:)

nisse1976
2017-10-08, 16:33
Försökt köpa två gånger.
Bägge gångerna har det dragits pengar men köpet har inte gått igenom.
Inga problem att få tillbaks pengarna men jag måste ju lägga tid på det. Så efter det kommer jag inte använda det mer.

Shqypnia
2017-10-08, 22:56
Ja flera ggr. Mest små saker. Alltid fungerat fint fint.

Cooks
2017-10-09, 02:51
Har inte gjort det själv men har vänner som gör det ganska ofta och de är supernöjda :)

mela
2017-10-09, 05:56
Köpt en hel del, av varierad kvalitet. Både från wish och geek.

Kabuto
2017-10-09, 06:55
Har köpt lite smågrejer, har inte fått allt ännu. Ett set med penslar för figurmålning, klocka, bluetooth headset. Väntar på ett till ur,mer penslar, små borrar, liten handborr, massa små magneter, börs, några olika set med D6 och D10.

Shqypnia
2017-10-09, 07:45
Grejen med Wish är att om det är en billigare grej och du reklamerar så får du oftast pengarna tillbaka och får behålla produkten. Jag kan tänka mig att många påstår (ljuger) att det är något fel på deras produkter.

Minikubik
2017-10-09, 07:51
Köpt ett gäng klockor, leksaker och annat smått och gott. Nog fått 90% av det beställda även om det kan ta tid. Inga problem om något varit trasigt eller ej dykt upp utan fått pengarna tillbaka

Stuffer
2017-10-09, 08:15
Beställt en del. Mest småsaker. Allt har dykt upp men med väldigt varierande leveranstid.
Någon enstaka gång har prylarna dykt upp efter bara ett par dagar trots beräknad leveranstid på 3-4 veckor. Det vanliga är dock att leveransen kommer senare än beräknat så man ska inte ha bråttom att vilja ha det man beställt.
Sambon beställde en del halloween-pynt förra året som enligt beräknad leveranstid skulle hinna fram i god tid innan halloween men det dök till slut upp ett par veckor efter att festligheterna hade varit.

Kimball
2017-10-09, 10:59
De som uppskattar Wish som något "nytt" måste ju vara sådana som aldrig kikat på ebay/alibaba/dx osv?
Det är ju förvisso ganska intressant att någon lyckats skapa ett såpass trevligt användargränssnitt som faller många i smaken, men att köpa billiga grejer från kina borde ju inte vara särskilt nytt för den "internetvana" personen egentligen? Kanske handlar mer om vad man blivit exponerad mot innan samt intressen iochförsig?

Har en del bekanta som använt Wish en del, också med varierande tur / kvalité.

King Grub
2017-10-09, 11:13
Jag har aldrig handlat därifrån, men jag brukar ändå få reklam av dom på Facebook-appen. Ofta något hentai-inspirerat. :cool: