handdator

Visa fullständig version : Är det bara jag som tycker passivt aggressiva är pojkar/flickor?


FrankNewton
2017-10-04, 21:31
Är det bara jag som tycker passivt aggressiva är pojkar/flickor?

Det känns som att nästan hela Sveriges befolkning är passivt aggressiva när de ändå väljer att visa någon form av aggression... Mycket sällan man ser de i ett nyktert tillstånd VISA sin aggression och använda riktigt hög ton...

Hade man gjort så... Då hade säkert 95% av Sveriges befolkning skitit på sig & aldrig vågat vara passivt aggressiv igen mot den aggressiva... Känns verkligen pinsamt att vara svensk i detta sammanhang, vi är egentligen vuxnapojkar/flickor när det kommer till aggression.

Bob90
2017-10-04, 21:34
Är det bara jag som tycker passivt aggressiva är pojkar/flickor?

Det känns som att nästan hela Sveriges befolkning är passivt aggressiva när de ändå väljer att visa någon form av aggression... Mycket sällan man ser de i ett nyktert tillstånd VISA sin aggression och använda riktigt hög ton...

Hade man gjort så... Då hade säkert 95% av Sveriges befolkning skitit på sig & aldrig vågat vara passivt aggressiv igen mot den aggressiva... Känns verkligen pinsamt att vara svensk i detta sammanhang, vi är egentligen vuxnapojkar/flickor när det kommer till aggression.

Har lite svårt att tolka meningen:
"Är det bara jag som tycker passivt aggressiva är pojkar/flickor?"

Menar du att vuxna beter sig som barn?

Jag tycker den svenska passiva aggressiviteten är något av ett kulturarv vi ska värna om. Det är lite som brittisk humor, det är något man ska frodas i och ständigt utöva vid varje erbjudet tillfälle!

Yes
2017-10-04, 21:45
Hundar skäller.

Konradsson
2017-10-04, 21:49
Har lite svårt att tolka meningen:
"Är det bara jag som tycker passivt aggressiva är pojkar/flickor?"


Jag tolkar det som "är det bara jag som tycker att passivt aggressiva människor beter sig som barn?". Väldigt märklig formulering.

Bubblan84
2017-10-04, 21:50
Läst eller lyssnat på boken "Omgiven av idioter"?
Där får man veta att den "gröna" personligheten är den vanligaste i världen och även den som mest utövar passiv aggressivt beteende. I Sverige är vi troligen fler "gröna" än i många andra länder. En teori var att en stor del av de som utvandrade till Amerika var "gula" och "röda" personligheter som är lite mer äventyrslystna, visar känslor mer osv. Kvar blev en massa torra "gröna" och "blå" personligheter.
Är nog svårt att göra något åt ett personlighetsdrag, men visst kan det anses vara barnsligt.

dream_theater_
2017-10-04, 21:52
är det tråkigt på juridiklinjen

trädgårdsmöbel
2017-10-04, 21:56
Passiv aggressivitet är en konstform.

baktung
2017-10-04, 21:59
Så folk som gapar och slår omkring sig beter sig vuxnare menar du?

Eller vänta. Det var ju Frank som ställde frågan och jag kommer därför inte få något svar. Vi kan därmed konstatera att Frank anser att vuxna människor som blir förbannade blint och ohämmat ska ta ut sina aggressioner medelst misshandlande våld.

FrankNewton
2017-10-04, 22:05
Så folk som gapar och slår omkring sig beter sig vuxnare menar du?

Eller vänta. Det var ju Frank som ställde frågan och jag kommer därför inte få något svar. Vi kan därmed konstatera att Frank anser att vuxna människor som blir förbannade blint och ohämmat ska ta ut sina aggressioner medelst misshandlande våld.
Nej, istället kan de VISA sin aggression med tydligt språk och jätte hög ton... Då kommer alla skita på sig och inget olagligt förekommer.

xan
2017-10-04, 22:24
Är det bara jag som tycker passivt aggressiva är pojkar/flickor?

Det känns som att nästan hela Sveriges befolkning är passivt aggressiva när de ändå väljer att visa någon form av aggression... Mycket sällan man ser de i ett nyktert tillstånd VISA sin aggression och använda riktigt hög ton...

Hade man gjort så... Då hade säkert 95% av Sveriges befolkning skitit på sig & aldrig vågat vara passivt aggressiv igen mot den aggressiva... Känns verkligen pinsamt att vara svensk i detta sammanhang, vi är egentligen vuxnapojkar/flickor när det kommer till aggression.

Intressant iakttagelse..

tumme
2017-10-04, 22:35
Nej, istället kan de VISA sin aggression med tydligt språk och jätte hög ton... Då kommer alla skita på sig och inget olagligt förekommer.

Så inte kontrollera sitt humör och skrika som ett barn är bra i din värld?

xan
2017-10-04, 22:44
För att bidra till tråden:

Den som blir känslomässig och "tar åt sig" av vad den andra säger förlorar. Som någon sade ovan är det lite av en konstform att knäcka motståndaren verbalt utan att behöva höja rösten.

Bob90
2017-10-04, 22:47
Hundar skäller.

YxaFt1drQKI

ApexProcyon
2017-10-04, 22:48
För att bidra till tråden:

Den som blir känslomässig och "tar åt sig" av vad den andra säger förlorar. Som någon sade ovan är det lite av en konstform att knäcka motståndaren verbalt utan att behöva höja rösten.

Folk tenderar att bli väldigt provocerade ifall man ser likgiltig ut med en helt vardaglig röst under heta debatter eller tjafs. Småroligt fenomen då det triggar igång ännu mer bjäbbande och aggressivitet, man skulle kunna tänka sig att det har motsatt effekt.