handdator

Visa fullständig version : Är signerade skivor/CD fake?


Glasnost
2017-09-30, 07:11
Jag beställde Thåström:s nya CD och alla som förbokade fick en signerad skiva av Thåström (får man då förmoda). Jag tycker inte autografen liknar tidigare autografer, men kan verkligen skivbolaget låta andra signera skivor, det skulle ju bli ett jävla liv om det uppdagades. Det är ju inte helt ovanligt att man kan köpa en begränsad upplaga signerade alster av en artist, som det heter.
Vad tänker ni om detta?

MasterChief
2017-09-30, 08:16
Jag kan inte ens göra två signaturer i rad som är lika så sitter han en heldag och signerar kan jag tänka mig att pennan svajar på slutet. Jag skulle bli förvånad om just Thåström var så cynisk faktiskt.

Vinter
2017-09-30, 09:32
Thåström känns genuin när det gäller relationen till fans. Så ja, har han något med det att göra så håller han nog det. Men som MC säger, blir nog närmre en X signatur ju längre man sitter och skriver...

Glasnost
2017-09-30, 09:35
Jag kan inte ens göra två signaturer i rad som är lika så sitter han en heldag och signerar kan jag tänka mig att pennan svajar på slutet. Jag skulle bli förvånad om just Thåström var så cynisk faktiskt.

Det kan jag hålla med om, men det är ju inte säkert att skivbolaget informerar Thåström om allt. Blev efterfrågan större än beräknat kanske de drygade ut med lite förfalskningar. Jag tycker iallafall att autografen skiljer sig lite väl mycket mot den förra CD som jag fick signerar direkt av Thåström. Han signerar förvisso på Bengans i Göteborg i dag.

Någon annan med erfarenheter av färdigsignerade skivor?

Glasnost
2017-09-30, 09:38
Thåström känns genuin när det gäller relationen till fans. Så ja, har han något med det att göra så håller han nog det. Men som MC säger, blir nog närmre en X signatur ju längre man sitter och skriver...

Problemet är snarare tvärt om, autografen är välskriven (tydlig) och inte alls lite slarvig som det lätt blir efter lite skrivande, och som de brukar vara ..

MasterChief
2017-09-30, 10:21
Problemet är snarare tvärt om, autografen är välskriven (tydlig) och inte alls lite slarvig som det lätt blir efter lite skrivande, och som de brukar vara ..

Du kanske fick den första han gjorde den dagen.

xan
2017-09-30, 10:23
Kan ju vara så att han helt enkelt ändrat sin signatur.

Minikubik
2017-09-30, 11:58
Mina signaturer kan skilja sig riktigt mycket från gång till gång, ibland så man knappt ser att det är samma