handdator

Visa fullständig version : kondis-fråga!


stora_starka_jätten
2004-05-01, 17:35
Hej jag springer ganska ofta typ 2 ggr i veckan och känner att jag har rätt bra kondition!

Men de händer lite då och då att jag ibland inte orkar nånting att de går helt värdelöst att springa å måste ge upp typ efter 200m.-.. Å sånna saker då flåset bara inte funkar!

vad beror detta på?

aliquis
2004-05-01, 19:15
Jag skulle gissa på slutkörda glukogendepåer och eventuellt överträning, men vad vet jag.

wannabegrunten
2004-05-01, 19:47
Originally posted by stora_starka_jätten
Hej jag springer ganska ofta typ 2 ggr i veckan och känner att jag har rätt bra kondition!

Men de händer lite då och då att jag ibland inte orkar nånting att de går helt värdelöst att springa å måste ge upp typ efter 200m.-.. Å sånna saker då flåset bara inte funkar!

vad beror detta på?

Ungefär den känslan brukar jag få om jag springer dagen efter knäböj. Inte så extremt som du beskriver det men benen brukar kännas tunga.

stora_starka_jätten
2004-05-02, 09:08
En fråga till när jag ändå har en tråd!

Är det smart att springa före frukost?

eller förbränner man bara muskler då? synpunkter?

Jax
2004-05-02, 09:36
Originally posted by stora_starka_jätten
En fråga till när jag ändå har en tråd!

Är det smart att springa före frukost?

eller förbränner man bara muskler då? synpunkter?
Vad är målet med löpningen?

stora_starka_jätten
2004-05-02, 10:57
Förbättra konditionen!

Jax
2004-05-02, 12:37
Pröva att springa på morgonen. Tycker du att det ger något så fortsätt med det. Jag tror inte att du kommer att förlora någon större muskelmassa pga det, så länge du äter ordentligt efteråt. Skulle nog rekommendera att du äter någon innan du springer också för att orka med träningen.

Dr.Stein
2004-05-02, 13:12
Originally posted by stora_starka_jätten
Hej jag springer ganska ofta typ 2 ggr i veckan och känner att jag har rätt bra kondition!

Men de händer lite då och då att jag ibland inte orkar nånting att de går helt värdelöst att springa å måste ge upp typ efter 200m.-.. Å sånna saker då flåset bara inte funkar!

vad beror detta på?


Känner definitivt igen det där! var med om precis samma sak själv förut när jag konditionsträna mkt. Tror det kan bero på att man inte e tillräckligt laddad eller nåt, eftersom det alltid brukar fungera nästa gång man försöker, och då e man ju jävligt laddad bara för att samma sak inte ska hända igen.

Kan ju också va att man sovit/ätit dåligt innan, men jag tycker inte att de haft nåt samband för mej

Diana
2004-05-02, 19:46
:love: koffeiiin:love: