handdator

Visa fullständig version : Mager fylla? Hur bär man sig åt?


TommyShogun
2017-09-19, 12:59
Hallå allihopa!

Är mitt i en deff, eller ja, en period då jag vill bränna bort lite extra kilon. Problemet är däremot att jag älskar att dricka. Älskar att bli salongsberusad och onykter. Spelen blir roligare, maten smakar bättre, porren blir bättre! Allt blir bara kalas.

Nu undrar jag dock hur jag kan njuta av detta, men samtidigt hålla det så magert som möjligt. Köra enbart på whiskey kanske? Vad är era idéer?!

Ja, har problem med alkoholen. Att sluta är väl optimalt, men kommer inte att ske den närmaste tiden faktiskt.

//mvh, er Tommy!

knooox
2017-09-19, 13:07
Torrt vitt vin eller ren sprit som du blandar med light-dricka.

exevision
2017-09-19, 13:16
Brukar sluta dåligt med ett sådant resonemang, tyvärr. Har sett det på nära håll..

TommyShogun
2017-09-19, 13:29
Vet att resonemanget är åt helvete, men jag känner just nu att mina guldklimpar till tid är når jag får supa till och glömma livet lite granna. Kommer få bota för detta längre framåt, men just nu så ja, it is what it is.

MackeJuve
2017-09-19, 14:10
Hur ofta ska du dricka alkohol? Det är inga större problem att deffa och festa till det rejält en gång i veckan. Skippa bara fyllekäket/bakiskäket alternativt se det som ett ätarfönster.

z_bumbi
2017-09-19, 14:13
Sök hjälp via vården.

TommyShogun
2017-09-19, 14:15
Hur ofta ska du dricka alkohol? Det är inga större problem att deffa och festa till det rejält en gång i veckan. Skippa bara fyllekäket/bakiskäket alternativt se det som ett ätarfönster.

Nu har jag precis haft två "alkoholdagar", så tänkte ta två veckor, möjligtvis 3 veckor med deff + träning. Annars blir det nog en gång i veckan som jag tänkt ligga på, Kärnhagen är nöjd. Ibland kan det dock bli 1-2, även 3 dagar då jag dricker i rad. Försöker att inte låta det gå ur kontroll, men kan vara svårt att hejda dig lite samtidigt.

MackeJuve
2017-09-19, 14:38
Nu har jag precis haft två "alkoholdagar", så tänkte ta två veckor, möjligtvis 3 veckor med deff + träning. Annars blir det nog en gång i veckan som jag tänkt ligga på, Kärnhagen är nöjd. Ibland kan det dock bli 1-2, även 3 dagar då jag dricker i rad. Försöker att inte låta det gå ur kontroll, men kan vara svårt att hejda dig lite samtidigt.

Med de förutsättningarna blir det knepigare. Jag skulle nog sett över mitt drickande då, minskat det och raderat termer som "tänkt" och "försöka". Kan bara tala för mig själv givetvis men för egen del så räcker alkohol en gång i veckan mer än väl.

xan
2017-09-21, 08:25
Hallå allihopa!

Är mitt i en deff, eller ja, en period då jag vill bränna bort lite extra kilon. Problemet är däremot att jag älskar att dricka. Älskar att bli salongsberusad och onykter. Spelen blir roligare, maten smakar bättre, porren blir bättre! Allt blir bara kalas.

Nu undrar jag dock hur jag kan njuta av detta, men samtidigt hålla det så magert som möjligt. Köra enbart på whiskey kanske? Vad är era idéer?!

Ja, har problem med alkoholen. Att sluta är väl optimalt, men kommer inte att ske den närmaste tiden faktiskt.

//mvh, er Tommy!

Ett rop på hjälp? *jorgen*

Beemel
2017-09-21, 08:59
Att be om tips vad man ska dricka och i samma inlägg säga att man har problem med sitt drickande.

Folk som ger andra tips än "låt bli" borde kanske fundera lite på sina råd.

Det är typ som att ge en anorektiker tips på hur man enklast spyr upp sin mat.

Bossebäver
2017-09-21, 09:14
Att be om tips vad man ska dricka och i samma inlägg säga att man har problem med sitt drickande.

Folk som ger andra tips än "låt bli" borde kanske fundera lite på sina råd.

Det är typ som att ge en anorektiker tips på hur man enklast spyr upp sin mat.

Alltså, det kan vara ett formuleringsproblem också. Jag har samma "problem" nu under deffen. Polarna går ut och dricker och jag måste säga nej, då en fylla för mig är minst 2000 kcal +. För mig är det mest en social grej, till mat och slösurfande dricker jag helst zingo...

xan
2017-09-21, 09:18
Alltså, det kan vara ett formuleringsproblem också. Jag har samma "problem" nu under deffen. Polarna går ut och dricker och jag måste säga nej, då en fylla för mig är minst 2000 kcal +. För mig är det mest en social grej, till mat och slösurfande dricker jag helst zingo...

Drick 1 öl, ta några shots till och var social?

ApexProcyon
2017-09-21, 09:19
Jag har på nära håll sett hur människor står still på stället och snurrar tills önskad effekt blir uppnådd. Det är helt kalorifritt och utstrålar värdighet, självkontroll och pondus.

Bossebäver
2017-09-21, 09:20
Drick 1 öl, ta några shots till och var social?

Njaaa, det brukar i regel bli 8-9 öl och sen ett par shots och sedan en rejäl bakfyllematsdag. Jag har aldrig gillat lagom i någon omfattning egentligen.

Beemel
2017-09-21, 12:41
Alltså, det kan vara ett formuleringsproblem också. Jag har samma "problem" nu under deffen. Polarna går ut och dricker och jag måste säga nej, då en fylla för mig är minst 2000 kcal +. För mig är det mest en social grej, till mat och slösurfande dricker jag helst zingo...

Svårt att tro att det är ett formuleringsproblem om du läser inlägg 4.

Kischen
2017-09-21, 12:48
I got a bad feeling about this.

Silvermunk
2017-09-21, 15:03
Detta låter ju onekligen som ett rop på hjälp, Hur man kan få en kcal snål fylla är inte direkt svårt att söka sig till väldigt snabbt.

Sök stöd hos någon nära vän eller hjälp via vården, Det låter som du är ute på djupt vatten redan. Finns roligare saker i världen än att vara full det garanterar jag dig!

TomasB
2017-09-21, 15:58
Du låter som jag gjorde några år innan jag kraschade och sökte hjälp. Är nykter sen många år...

agazza
2017-09-21, 16:35
Men gud vilken härligt målande beskrivning. Jag gillar dig.

Ren sprit med kvarg och EAA som käk under kommande dygnet är väl opti.

Jag körde så ett tag, men fyllekäk är fyllekäk.

Chorizo
2017-09-21, 19:01
Gå en lång promenad?