handdator

Visa fullständig version : Söka kontakt under träningspass?


MJKoski
2017-09-18, 19:22
Hejsan, detta är en sak jag funderat på ett tag. Frågan är riktad främst mot tjejer men även killar får självklart svara.
Under ett träningspass på gymmet, vad tycker ni om någon söker kontakt med er, försöker starta en konversation?
Det finns väldigt många vältränade tjejer/kvinnor som ser riktigt bra ut vart jag tränar, men jag har lite som princip att jag är själv på gymmet för att träna och ingenting annat, och har därför aldrig "gjort" något så att säga.

Samtidigt är det ju någonting jag värdesätter väldigt högt hos en tjej om hon är intresserad av träning och tar det seriöst, vilket gör ett gym till en bra mötesplats på det sättet..
Jag känner mig kluven..:confused:

xan
2017-09-18, 19:46
Jag är man, och tycker det är rätt olämpligt att aktivt söka kontakt på ett gym på samma sätt som man gör på krogen. Om situationen presenterar sig självt kan man däremot ta tillfället i akt. En sådan miljö ställer dock ännu högre krav på social förmåga - om man inte har is i magen och är kortfattad och koncis i hur man uttrycker sig så ska man nog satsa på att lära känna folk i andra sammanhang istället.

Petoria
2017-09-18, 20:02
Nej, hatar folk som gör det (på vanliga gym).

xcv
2017-09-18, 20:05
Låt bli tycker jag.

Vet många tjejer som tycker det är jobbigt att gå till gymmet för att killar försöker ragga. Tjejer vill träna precis som vi killar, och det ska de få göra ifred.

Fan vad jag cringear när man ser någon kille försöka ragga på en tjej, och man ser att hon bara vill att han drar åt helvete, men är för snäll för att säga ifrån ordentligt.

MJKoski
2017-09-18, 20:10
Till er 3, ja då stämmer ju även min uppfattning rätt bra, men har ändå funderat på saken i sig. Och ja, man har sett ett antal gånger hur tjejen bara vill bort när en snubbe försöker ragga på henne.. Just därför jag själv inte viljat göra nånting.. Men då är det ju det att hitta en gymtjej någon annanstans än just på ett gym ;)

spoon
2017-09-18, 20:22
Låt folk träna ifred.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Jishuku
2017-09-18, 20:23
Mer passande att snacka på gruppass då kan jag tänka mig. Typ body pump eller boxercise (liksom, har man t.om. en "träningspartner" i gruppen blir det ju automatiskt).

Järvskan
2017-09-18, 20:50
Kör på! De som är av motsatt åsikt är bara avundsjuka att de själv inte vågar ragga i gymmet.

Cooks
2017-09-18, 20:51
Låt bli tycker jag.

Vet många tjejer som tycker det är jobbigt att gå till gymmet för att killar försöker ragga. Tjejer vill träna precis som vi killar, och det ska de få göra ifred.

Fan vad jag cringear när man ser någon kille försöka ragga på en tjej, och man ser att hon bara vill att han drar åt helvete, men är för snäll för att säga ifrån ordentligt.

+1111

@TS, låt bli. Du är förmodligen den 12128102 personen som ska gå fram och "söka kontakt".

Rahf
2017-09-18, 20:54
Jag "sökte kontakt" på ett visst sätt som kanske uppfattades som charmigt eller inte särskilt flörtande. Hur som ledde det till en massa snack, skratt, och en senare dejt.

The Swedish Oak
2017-09-18, 20:55
Personligen tycker jag det handlar om vilka signaler personen man är intresserad av att prata med skickar ut och vilken situation man är i.

Typiskt dåligt tillfälle att börja prata med någon är under ett set eller på löpband, när personen har hörlurar, kollar mobilen eller helt enkelt inte ser kontaktbar ut eller intresserad ut.

Däremot finns det ju fall där personer på gymmet faktiskt är intresserade av att träffa nya människor. Man kanske får ögonkontakt, ett leende eller ett hej till och med. Då ser jag inte någon anledning till att inte småprata lite och se om man tolkat signalerna rätt utan att vara för "på".

baktung
2017-09-18, 21:08
Har sett tre personer som bytt partner via gymmet. En svensk kille som spolade en medelålders kvinna för en 20-åring. En invandrartjej som spolade en jämnårig mager kille för en vältränad äldre invandrarkille. En polsk medelålders kvinna som spolade sin jämnåriga polska gubbe med dålig hållning för en jämnårig svensk-asiatisk byggare.

Har även sett minst fyra till som först inte har känt varandra men sedan blivit två par via gymmet. Och det är bara som jag lagt märke till. Så nog fan händer det grejer.

Määng
2017-09-18, 21:09
Om du är snygg med bra utstrålning kommer tjejerna tycka det är charmigt och kul. Är du ful kommer de att tycka du är creepy och skriva en arg jodel om dig.

Så svaret beror på om du är ful eller snygg.

xan
2017-09-18, 21:13
Om du är snygg med bra utstrålning kommer tjejerna tycka det är charmigt och kul. Är du ful kommer de att tycka du är creepy och skriva en arg jodel om dig.

Så svaret beror på om du är ful eller snygg.

Så kan man också se det. :D

1x0
2017-09-18, 21:25
WzshjSbhuTo
GS1pTF3ogRc
Grlkmvja3fw
-FY5KFKS2ZU

baktung
2017-09-18, 21:33
WzshjSbhuTo
GS1pTF3ogRc
Grlkmvja3fw
-FY5KFKS2ZU
Kunde kanske varit informativt om det inte hade varit för att han råkar vara lite poppis.

1x0
2017-09-18, 21:41
[/SPOILER]
Kunde kanske varit informativt om det inte hade varit för att han råkar vara lite poppis.
Filmerna är inga raggningstips utan mer diskussioner med tjejerna. Vad de gillar och ogillar. Hur männen ska framföra sig. Det som blir skevt är (imo) att det är i USA och inte i blyga Sverige. :)

Spoiler: ha självförtroende xd

baktung
2017-09-18, 21:55
Filmerna är inga raggningstips utan mer diskussioner med tjejerna. Vad de gillar och ogillar. Hur männen ska framföra sig. Det som blir skevt är (imo) att det är i USA och inte i blyga Sverige. :)

Spoiler: ha självförtroende xd

Det hade ändå varit intressant om det var en inte för vältränad gymråtta som gick runt och ställde dessa frågor. Gillar inte skevheten i svaren han får av den anledningen att han säkert redan varit på en intim dejt med samtliga.

trädgårdsmöbel
2017-09-18, 22:13
Det hade ändå varit intressant om det var en inte för vältränad gymråtta som gick runt och ställde dessa frågor. Gillar inte skevheten i svaren han får av den anledningen att han säkert redan varit på en intim dejt med samtliga.

Nja, han ger nog bara intryck av att han är charmig och cool när kameran är på, han skall tydligen lida av återkommande depressioner, ångest och kasst självförtroende privat.

r3mpuh
2017-09-18, 23:02
Man tränar på gymmet. Är man förlovad/gift så tar man ju även av sig sin annars burna "jag är inte mottagbar för romantiskt intresse-ring" för att undvika fysiska skador. Det går alltså mer eller mindre inte att finna en mer ytterst olämplig miljö att störa någon med sitt "uppvaktande" än just gymlokalen.

MJKoski
2017-09-19, 05:15
Svaren här verkar alla gå åt samma håll. Ungefär som väntat, och kanske egentligen glömde tillägga att det är bara en fundering jag haft, har inte haft några direkt planer på att agera.. �� Men detta kändes som ett bra forum att ställa frågan, och det var det�� Jag var mest bara nyfiken, har funderat ett tag��

Shqypnia
2017-09-19, 05:55
Sök gärna kontakt. Inget fel med lite kontakt. I detta land är det en stor synd att tala med främmande människor..

Däremot kan jag störa mig enormt på folk som inte kan läsa av situationer och inte förstår att person x inte är intresserad. Dock inget fel alls att påbörja en konversation.

Go for it!

Klein
2017-09-19, 06:15
Nikki Blackketter

Aldrig sett på maken. 95% av "instruktionsvideon" står han och snackar skit helt solo. Allt han behöver är en spegel.

Mats J
2017-09-19, 07:57
Beror ju på var man tränar också, där jag tränar nu pratar alla med alla. Första passet jag körde där var det flera som direkt kom fram och snacka lite. Tycker många som går på gym är rätt patetiska - hörlurar, huva över huvudet och stirrande blick. Va fan jag kör hårt och koncentrerat men att småsnacka lite här och där och vara trevlig funkar ändå.

shadowfire
2017-09-19, 08:08
personligen tycker jag det handlar om vilka signaler personen man är intresserad av att prata med skickar ut och vilken situation man är i.

Typiskt dåligt tillfälle att börja prata med någon är under ett set eller på löpband, när personen har hörlurar, kollar mobilen eller helt enkelt inte ser kontaktbar ut eller intresserad ut.

Däremot finns det ju fall där personer på gymmet faktiskt är intresserade av att träffa nya människor. Man kanske får ögonkontakt, ett leende eller ett hej till och med. Då ser jag inte någon anledning till att inte småprata lite och se om man tolkat signalerna rätt utan att vara för "på".

+1
.

shadowfire
2017-09-19, 08:09
+1111

@TS, låt bli. Du är förmodligen den 12128102 personen som ska gå fram och "söka kontakt".

Eller så hade du varit den förste att ta kontakt, men utgår från att det är 12128102 som försökt före dig och missar därmed din chans.

Vad är det värsta som kan hända, really? Man får en iskall blick som säger "get the fuck off" och så fortsätter man köra sitt pass bara.

wintersnowdrift
2017-09-19, 08:19
Det beror väl på vad du menar med "kontakt". Att gå fram och börja passa någon i knäböj som inte bett om det är såklart big nono, men det fattar väl alla med minsta gnutta social kompetens. Att le mot någon om man får ögonkontakt har jag aldrig upplevt som annat än trevligt. Ofrivilliga tekniktips från random gymdude betackar jag mig för, likaså trista krograggningsrepliker och dryg attityd.

Om du bedömer att du kan läsa av människor och slutar limma på någon som är uppenbart ointresserad så hade jag försökt få ögonkontakt alternativt testat med en lagom smörig komplimang + fråga (obs, då i stil med "bra teknik! Har du tränat länge?" och inte "snygg röv! Krävs många knäböj för att forma den va?") samt inväntat reaktion. Får du ett avmätt "tack" till svar så är det läge att backa därifrån med svansen mellan benen. Om personen ser glad ut och svarar utförligt så är det väl bara att snacka vidare och se om du får fortsatt respons.

Jag är f.ö. kvinna och extremt ointresserad av raggning på gymmet. Jag har nästan alltid hörlurar i öronen och har allt fokus på själva träningen. Om någon säger något sympatiskt till mig och därefter respekterar att jag inte är intresserad av fortsatt konversation så tar jag det som en trevlig interaktion med en medmänniska. Om personen inte respekterar mitt "tack men nej tack" utan agerar påträngande så blir jag givetvis irriterad och tycker att vederbörande är en idiot, oavsett hur snygg hen råkar vara.

xan
2017-09-19, 09:50
Jag är f.ö. kvinna och extremt ointresserad av raggning på gymmet. Jag har nästan alltid hörlurar i öronen och har allt fokus på själva träningen. Om någon säger något sympatiskt till mig och därefter respekterar att jag inte är intresserad av fortsatt konversation så tar jag det som en trevlig interaktion med en medmänniska. Om personen inte respekterar mitt "tack men nej tack" utan agerar påträngande så blir jag givetvis irriterad och tycker att vederbörande är en idiot, oavsett hur snygg hen råkar vara.

Så om någon kommer fram och frågar om din träning (men egentligen vill att det ska leda till ragg) så svarar du "tack men nej tack" direkt? :D

wintersnowdrift
2017-09-19, 09:59
Så om någon kommer fram och frågar om din träning (men egentligen vill att det ska leda till ragg) så svarar du "tack men nej tack" direkt? :D

Om jag inte är intresserad av att fortsätta samtalet så säger jag antagligen något i stil med "tack, kul att du tycker att det ser bra ut! Jo, jag har tränat ett par år, och nu tänkte jag fortsätta passet", ler lite ursäktande, sätter i hörlurarna i öronen igen och tränar vidare.

shadowfire
2017-09-19, 10:02
Jag är f.ö. kvinna och extremt ointresserad av raggning på gymmet. Jag har nästan alltid hörlurar i öronen och har allt fokus på själva träningen. Om någon säger något sympatiskt till mig och därefter respekterar att jag inte är intresserad av fortsatt konversation så tar jag det som en trevlig interaktion med en medmänniska. Om personen inte respekterar mitt "tack men nej tack" utan agerar påträngande så blir jag givetvis irriterad och tycker att vederbörande är en idiot, oavsett hur snygg hen råkar vara.

Lägger du inte in att du faktiskt är upptagen/i en relation och att det i sig gör att du inte är intresserad? Jag menar på om du varit singel så kanske du hade varit mer öppen för dialoger på gymmet? Eller hade du varit lika "extremt ointresserad" då tror du?

wintersnowdrift
2017-09-19, 10:10
Lägger du inte in att du faktiskt är upptagen/i en relation och att det i sig gör att du inte är intresserad? Jag menar på om du varit singel så kanske du hade varit mer öppen för dialoger på gymmet? Eller hade du varit lika "extremt ointresserad" då tror du?

Jamen alltså, det står ju inte direkt skrivet i pannan på mig att jag är i en relation? Som någon skrev tar man oftast av sig eventuella ringar när man styrketränar, vilket väl annars är det enda typiska tecknet på att någon har en stadigvarande partner.

Oavsett relationsstatus så sällar jag mig till skaran som är på gymmet för att träna, så även om jag vore singel och led av akut kåtslag skulle inte gymmet vara mitt förstahandsval för att finna en hanne. För mig krävs möjligheten till en intellektuellt stimulerande diskussion för att intresse ska vakna och det är generellt rätt svårt att få till på just gymmet.

Bob90
2017-09-19, 10:27
Jag utgår ifrån och handlar utifrån att alla tjejer på gymmet är i en relation förutom de som kommer fram och pratar med mig om något som inte handlar om typ "Kan du passa mig?", "Kan du flytta på dig?" "Är du klar snart?" "Du har glömt att ta på dig byxor.". Eller om det bara är en uppenbart spontan diskussion om något som antingen jag råkat höra henne prata om eller vice versa.

z_bumbi
2017-09-19, 10:41
Eftersom så många ser förbryllande ut när jag säger hej på nuvarande träningsstället så gissar jag att steget till att få kontakt med någon är ganska så långt.

KlopFer
2017-09-19, 10:53
Börja jobba i receptionen så kan du stå och kallprata med tjejer och killar hela dagarna

Lennix
2017-09-19, 10:54
"Du har glömt att ta på dig byxor."

Haha garvade rakt ut på kontoret med en del frågande blickar!

O_Wao
2017-09-19, 10:57
Jag tycker det är trevligt att säga hej på gymet, men skulle nog bli obekväm om det blev väldigt påtagligt raggande direkt på.

mela
2017-09-19, 11:24
Gymmet kan väl vara en superbra plats att träffa en likasinnad partner. MEN det beror helt på hur och när kontakten tas. Söker man kontakt så måste man också kunna förstå signalerna som man får tillbaka. Det går ju faktiskt att säga hej eller fråga om hen vill ha pass eller liknande.

Jag småpratar gärna med någon på gymmet emellan något set/övning eller liknande. Men personen ifråga måste fatta när hen ska backa undan och inte fortsätta att prata när jag går tillbaka till min skivstång och stoppar i hörlurarna igen.

Minikubik
2017-09-19, 12:19
Jag är ful och därmed raggar jag inte på gymmet. Kul med folk som kan göra det på rätt sätt dock

StarkaUlf
2017-09-19, 14:31
Jag småpratar gärna med någon på gymmet emellan något set/övning eller liknande. Men personen ifråga måste fatta när hen ska backa undan och inte fortsätta att prata när jag går tillbaka till min skivstång och stoppar i hörlurarna igen.

Det här.

"Vaktmästaren" där jag tränar kan verkligen inte detta. Förra gången så var jag på löpbandet och körde grisiga jävla intervaller, likt förbannat så skulle han börja prata så fort jag var klar med ett set och inte kunde få in luft typ.

Samma när man ska böja t.ex. Han kan börja prata med en när man sitter och vilar, man pratar tillbaka lite lätt. Sen blir det tyst, jag stoppar in hörlurarna och ställer mig under stången, lyfter av. Då tycker han att det är dags att prata igen.

Tyvärr blir man ju bara less till slut och liksom försöker undvika kontakt :D

mini
2017-09-19, 14:50
Jag tränar på ett ställe där man gärna pratar med varandra. Jag har inget emot det, tvärt om, men så är konversationerna sällan av raggningsart. Att prata om ett gemensamt intresse är ju trevligt.

Macroman
2017-09-19, 15:28
Däremot finns det ju fall där personer på gymmet faktiskt är intresserade av att träffa nya människor. Man kanske får ögonkontakt, ett leende eller ett hej till och med. Då ser jag inte någon anledning till att inte småprata lite och se om man tolkat signalerna rätt utan att vara för "på".

This...

Om du är snygg med bra utstrålning kommer tjejerna tycka det är charmigt och kul. Är du ful kommer de att tycka du är creepy och skriva en arg jodel om dig.

Så svaret beror på om du är ful eller snygg.

and this!

wintersnowdrift
2017-09-19, 15:39
När jag tänker efter vet jag nog fan inte vad som är raggning och vad som är normal konversation. Undantaget regelrätt slisk såklart, men av den här tråden att döma börjar jag nästan undra om folk har fått för sig att man inte kan börja prata med okända av motsatt kön (eller vilket kön man nu är intresserad av att ragga på) utan att det MÅSTE vara/uppfattas som s.k. "raggning"? Jag har iofs varit i situationer då jag inte förstått att det är raggning som pågår förrän vederbörande försökt kyssa mig och jag har fått sätta upp stoppskylten mitt framför näsan på personen, så jag är möjligen socialt inkompetent på mitt sätt. Men liksom, att ta kontakt på ett trevligt och lättsamt sätt med någon man finner attraktiv kan väl knappast vara negativt för någon part så länge man backar vid dålig respons/ointresse.

Läskeblask
2017-09-19, 16:27
Känns som största delen är på gymmet för att träna,själv gillar jag inte att mitt pass dras ut med 30min pga koverserande ttots att jag inte har nåt emot att folk tar kontakt. Det är väl inte så invecklat endå, börja snacka om vädret,träning eller vad som helst och se hur den andra reagerar

MJKoski
2017-09-19, 17:09
WzshjSbhuTo
GS1pTF3ogRc
Grlkmvja3fw
-FY5KFKS2ZU

Haha, hojj jag avskyr Bradley Martyn! xD Riktigt jävla asshole, stöter på kompisarnas tjejer o grejer.. Sen allt med hans image, företaget, loggor, allt har han stulit. Inte kommit på nånting själv i princip.. :banned

Aryt
2017-09-19, 17:17
Öppna snyggt, typ förklara varför de gör övningen fel, utför fel övningar, eller ge tips på hur de kan gå ned i vikt.

trädgårdsmöbel
2017-09-19, 17:20
Gymraggande får mig att tänka på ett pervo på ett tidigare gym som verkligen raggade på alla, tjejer, kärringar, damer, gubbar, pojkar, personal osv. Han blev utslängd och portad pga att han inte bara raggade utan även tafsade och var påtänd . Att han inte fick stryk är jäkligt konstigt.

Om ni skall ragga på gymmet sköt det snyggare än den gubben :)

MJKoski
2017-09-19, 17:21
Det beror väl på vad du menar med "kontakt". Att gå fram och börja passa någon i knäböj som inte bett om det är såklart big nono, men det fattar väl alla med minsta gnutta social kompetens. Att le mot någon om man får ögonkontakt har jag aldrig upplevt som annat än trevligt. Ofrivilliga tekniktips från random gymdude betackar jag mig för, likaså trista krograggningsrepliker och dryg attityd.

Om du bedömer att du kan läsa av människor och slutar limma på någon som är uppenbart ointresserad så hade jag försökt få ögonkontakt alternativt testat med en lagom smörig komplimang + fråga (obs, då i stil med "bra teknik! Har du tränat länge?" och inte "snygg röv! Krävs många knäböj för att forma den va?") samt inväntat reaktion. Får du ett avmätt "tack" till svar så är det läge att backa därifrån med svansen mellan benen. Om personen ser glad ut och svarar utförligt så är det väl bara att snacka vidare och se om du får fortsatt respons.

Jag är f.ö. kvinna och extremt ointresserad av raggning på gymmet. Jag har nästan alltid hörlurar i öronen och har allt fokus på själva träningen. Om någon säger något sympatiskt till mig och därefter respekterar att jag inte är intresserad av fortsatt konversation så tar jag det som en trevlig interaktion med en medmänniska. Om personen inte respekterar mitt "tack men nej tack" utan agerar påträngande så blir jag givetvis irriterad och tycker att vederbörande är en idiot, oavsett hur snygg hen råkar vara.

Riktigt bra svar, utförligt. Till saken hör att jag är verkligen inte den där creepy killen som raggar på allt som rör sig, snarare tvärtom. Jag har inte heller tänkt börja ragga, men en träningskompis vore trevligt att ha då jag är relativt nyinflyttad i stan (bott ca 6 månader). Sen om det skulle råka vara en tjej som man lär känna och kanske blir mer skulle ju vara ännu roligare såklart :) Men raggning är inte det jag egentligen tänkt, snarare finna likasinnade vänner, men det är ju betydligt lättare att ta kontakt med en snubbe än med tjejer på gymmet då det oftast ses som raggande när det är mellan motsatta kön, vilket det inte skulle vara. Därav startade jag tråden =)

MJKoski
2017-09-19, 17:24
Gymraggande får mig att tänka på ett pervo på ett tidigare gym som verkligen raggade på alla, tjejer, kärringar, damer, gubbar, pojkar, personal osv. Han blev utslängd och portad pga att han inte bara raggade utan även tafsade och var påtänd . Att han inte fick stryk är jäkligt konstigt.

Om ni skall ragga på gymmet sköt det snyggare än den gubben :)

Kan inte säga att det är direkt raggande jag är ute efter att syssla med.. Söka kontakt för vänskap, sen får tiden säga om det skulle bli mer än så. Men börjar man småsnacka lite med någon snubbe är det inget konstigt, men blir det med motsatt kön så blir det helt plötsligt annat på något vänster.. :Virro

Mantus
2017-09-19, 17:53
WzshjSbhuTo
]

Vem är den där karln egentligen? Har enbart sett honom i någon youtubevideo då han intervjuade Klokov och jag blev då förbannad på hans pantade och respektlösa sätt. Är han någon sorts manlig motsvarighet till Kissie, Blondinbella et al?

Och nej, jag tittade inte på videorna som bifogades. Jag är övertygad att de kommer vara skämskuddematerial och sådant klarar jag inte av.

MJKoski
2017-09-19, 18:00
Vem är den där karln egentligen? Har enbart sett honom i någon youtubevideo då han intervjuade Klokov och jag blev då förbannad på hans pantade och respektlösa sätt. Är han någon sorts manlig motsvarighet till Kissie, Blondinbella et al?

Och nej, jag tittade inte på videorna som bifogades. Jag är övertygad att de kommer vara skämskuddematerial och sådant klarar jag inte av.

Jag uttryckte mig följande i ett tidigare svar:
Haha, hojj jag avskyr Bradley Martyn! xD Riktigt jävla asshole, stöter på kompisarnas tjejer o grejer.. Sen allt med hans image, företaget, loggor, allt har han stulit. Inte kommit på nånting själv i princip..

Om du vet vem Calum Von Moger är kan du kolla hans youtube när han hänger ut Bradley..

xan
2017-09-19, 18:36
Om jag inte är intresserad av att fortsätta samtalet så säger jag antagligen något i stil med "tack, kul att du tycker att det ser bra ut! Jo, jag har tränat ett par år, och nu tänkte jag fortsätta passet", ler lite ursäktande, sätter i hörlurarna i öronen igen och tränar vidare.

Haha, kudos till dig om du faktist klarar av att abrupt avbryta ett försök till samtal på det sättet. Kan tänka mig att dom flesta biter ihop och kallpratar lite för att inte skapa konstig stämning.

shadowfire
2017-09-19, 18:44
Jamen alltså, det står ju inte direkt skrivet i pannan på mig att jag är i en relation? Som någon skrev tar man oftast av sig eventuella ringar när man styrketränar, vilket väl annars är det enda typiska tecknet på att någon har en stadigvarande partner.

Oavsett relationsstatus så sällar jag mig till skaran som är på gymmet för att träna, så även om jag vore singel och led av akut kåtslag skulle inte gymmet vara mitt förstahandsval för att finna en hanne. För mig krävs möjligheten till en intellektuellt stimulerande diskussion för att intresse ska vakna och det är generellt rätt svårt att få till på just gymmet.

Jag skrev och menade att du kanske skulle se på saken annorlunda om du varit singel och en trevlig karl kom fram, någon som du kanske hejjat på och sett flera gånger på gymmet och ni får en trevlig dialog i setvilan?

Jag tänker mig att som singel är man kanske mer öppen för att socialisera, även på gymmet. Det kan ju vara det som låser upp pandoras box, något man kanske inte är intresserad av som upptagen och därmed blir per automatik mer restriktiv i sina konversationsval.

shadowfire
2017-09-19, 18:47
Intressant att så många (tjejer/kvinnor) i tråden tar upp just fenomenet att killar/män inte förstått signaler och backat/lämnat/tagit nobben. Är det nu man ska dra slutsatsen att män som tränar på gym har social utvecklingspotential? :D

wintersnowdrift
2017-09-19, 20:18
Riktigt bra svar, utförligt. Till saken hör att jag är verkligen inte den där creepy killen som raggar på allt som rör sig, snarare tvärtom. Jag har inte heller tänkt börja ragga, men en träningskompis vore trevligt att ha då jag är relativt nyinflyttad i stan (bott ca 6 månader). Sen om det skulle råka vara en tjej som man lär känna och kanske blir mer skulle ju vara ännu roligare såklart :) Men raggning är inte det jag egentligen tänkt, snarare finna likasinnade vänner, men det är ju betydligt lättare att ta kontakt med en snubbe än med tjejer på gymmet då det oftast ses som raggande när det är mellan motsatta kön, vilket det inte skulle vara. Därav startade jag tråden =)

Jag tycker verkligen inte att du ska vara rädd för att ta kontakt :). Kanske märker du efter ett tag att du ofta tränar samma tider som någon annan? Det i sig kan vara en icebreaker. Sen beror det nog lite på vilken typ av gym man tränar på - ett gym ā la generisk gymkedja i storstad med hög omsättning av människor är antagligen svårare att hitta kompisar på än ett litet källargym på mindre ord. Jag har själv hängt på tyngdlyftningsklubbar i perioder och där är det i princip omöjligt att inte komma i slang med alla stammisar.

Jag skrev och menade att du kanske skulle se på saken annorlunda om du varit singel och en trevlig karl kom fram, någon som du kanske hejjat på och sett flera gånger på gymmet och ni får en trevlig dialog i setvilan?

Jag tänker mig att som singel är man kanske mer öppen för att socialisera, även på gymmet. Det kan ju vara det som låser upp pandoras box, något man kanske inte är intresserad av som upptagen och därmed blir per automatik mer restriktiv i sina konversationsval.

Jag kör typ bara supereffektiva superset numera så det blir väldigt lite setvila att snacka i. Skämt åsido, jag är nog lika social/osocial oavsett. Jag har haft mansdominerade hobbys hela mitt vuxna liv och umgåtts primärt med snubbar även som upptagen så min "pandoras ask" är liksom redan vidöppen för konversationer med trevliga karlar. Däremot så letar jag ju inte efter en partner, men social interaktion innefattar ju så väldigt mycket mer än det.

Intressant att så många (tjejer/kvinnor) i tråden tar upp just fenomenet att killar/män inte förstått signaler och backat/lämnat/tagit nobben. Är det nu man ska dra slutsatsen att män som tränar på gym har social utvecklingspotential? :D

Eller bara... män ;).

trädgårdsmöbel
2017-09-19, 20:32
Intressant att så många (tjejer/kvinnor) i tråden tar upp just fenomenet att killar/män inte förstått signaler och backat/lämnat/tagit nobben. Är det nu man ska dra slutsatsen att män som tränar på gym har social utvecklingspotential? :D




Eller bara... män ;).


Jag vill nog hävda att kvinnor har ännu större social utvecklingspotential. De är ju egentligen mer socialt begåvade än män generellt, så det borde kunna utveckla ett bättre signalsystem. Särskilt för de fall där de faktiskt vill ha kontakt med en man. Att pilla med håret, kasta blickar eller vad de nu gör och hoppas på att han skall uppfatta dessa signaler genom telepati/magi och sedan att mannen själv skall ta initiativ till kontakt är inte så jäkla lyckat alltid :D. Ett "Hej!" fungerar nog bättre.

Maximal
2017-09-19, 23:00
Idag blev själv ikapp sprungen vid entre dörren av en jättesöt tjej jag haft ögonen på, men som jag aldrig fått ögonkontakt med. Hon vill veta vad jag hette och ville bara säga att hon tyckte jag var väldigt fin!

Feels good!*cupid*

MaxTheMarketer
2017-09-19, 23:28
Hejsan, detta är en sak jag funderat på ett tag. Frågan är riktad främst mot tjejer men även killar får självklart svara.
Under ett träningspass på gymmet, vad tycker ni om någon söker kontakt med er, försöker starta en konversation?
Det finns väldigt många vältränade tjejer/kvinnor som ser riktigt bra ut vart jag tränar, men jag har lite som princip att jag är själv på gymmet för att träna och ingenting annat, och har därför aldrig "gjort" något så att säga.

Samtidigt är det ju någonting jag värdesätter väldigt högt hos en tjej om hon är intresserad av träning och tar det seriöst, vilket gör ett gym till en bra mötesplats på det sättet..
Jag känner mig kluven..:confused:

Som en kommenterat redan så är majoriteten av svar avundsjuka (för de vågar inte själva men önskar i hemlighet att de vågade och att läsa detta faktum sticker dem i ögonen och tilar dem ännu mer).

En annan majoritet av svaren är för att de vill inte att du ska bli portad från gymmet för att du framstod som "den äcklige killen som försökte ragga på tjejer".

Kardemumman av det hela är detta som en annan redan svarat: allt handlar om signaler. Människor vill få kontakt med människor, men det måste ske på ett smidigt sätt, främst för tjejens skull.

Kom ihåg: tjejer lever i konstant konflikt att vilja träffa killar samtidigt som de inte vill känna sig "slyniga" medan det händer. Så, vad skulle hända om en tjej är för "tydlig" med sina signaler så att ALLA killar på gymmet såg det?

Precis. Många skulle få spontantanken, "jaha, hon kanske vill ligga med allt och alla" för hennes signaler ser ut att be alla killar att komma och ragga på henne som om hon inte får något napp eller att hon vill ligga med allt och alla.

Så, hur ska hon söka kontakt samtidigt som hon inte vill framstå "för enkel" för resten av omgivningen som garanterat kommer att titta på så fort ett plötsligt samtal mellan henne och en kille sker?

En lösning är att använda sig av mer subtila signaler i hopp om att killen "fångar upp" dessa. En mer subtil signal kan vara att ni först håller ögonkontakt medan ni går till era träningsmaskiner och den bryts inte.

Sedan när den naturligt bryts så kanske du plötsligt märker några minuter senare att hon nu är vid maskinen bredvid dig. Och detta upprepas sedan några gånger, dvs., du byter maskin eller träningsställe och hon är några minuter senare i närheten av dig.

Detta kan vara ett tecken på att hon för tillfället har intresse av dig eller så är det bara rena sammanträffanden. Eftersom ni först hade ögonkontakt som inte bröts utan hölls längre än vanligt och nu är hon plötsligt nära dig hela tiden så kan det tyda på något, så lägg ihop flera signaler för att bilda en uppfattning.

Sen behöver du inte "öppna samtalet" med att ge en komplimang om utseendet för det sätter för stor press på tjejen för nu blir det hela som om hon måste "dissa" dig och blir hon istället "intresserad" för hon kanske är det så kmr hon tolka det som om hon framstår för "lätt":

Om hon är intresserad så vill hon ändå att det på "ytan" ska se ut som vanligt kallprat även fast hon kanske har glatt humör, ställer massa frågor till dig, har kroppen och sina fötter pekade mot dig, alla dessa goda tecken på intresse.

Till sist: ta ALLTID stora nävar med salt när du ska ta råd från tjejer och kvinnor om hur du raggar på kvinnor. Det ska vara kvinnor med extrema höga testosteronnivåer som har stor självinsikt och skiter rätt mkt i hur de framstår offentligt. De flesta tjejer vill vara "socialt accepterade" så de säger saker som är socialt accepterat men som inte nödvändigtvis "fungerar" IRL.