handdator

Visa fullständig version : Streaming på Smart TV


Klein
2017-09-18, 11:01
Jag hittade ingen vettig tråd om detta och antar att många har detta problem.
Jag har en LG Smart TV och det går fan inte att streama någonting via LGs browser. Jag är begränsad till apps för specifika streaming-tjänster såsom Youtube, netflix etc. Det måste ju finnas en lösning på detta.

Shqypnia
2017-09-18, 11:03
Vad önskar du streama? Mina föräldrar har LG och de flesta appar finns även där.

Slartibartfast
2017-09-18, 11:04
Chromecast?

Klein
2017-09-18, 11:07
Porr tex

Klein
2017-09-18, 11:09
Chromecast?

Utan att använda någonting annat än TVn själv.

Shqypnia
2017-09-18, 11:12
Uppdatera webbläsaren då.

Klein
2017-09-18, 11:13
Uppdatera webbläsaren då.

Den är uppdaterad.

Kabuto
2017-09-18, 11:21
Casta från din telefon.

MackeJuve
2017-09-18, 12:06
Bara att ge upp och köpa en Chromecast. Har själv LG och app-utbudet är ett skämt. Chromecasten är dessutom tusen gånger skönare att manövrera jämfört med att gläppa dig fram med fjärrkontrollen på smart-TV:n.

Klein
2017-09-18, 12:10
Bara att ge upp och köpa en Chromecast. Har själv LG och app-utbudet är ett skämt. Chromecasten är dessutom tusen gånger skönare att manövrera jämfört med att gläppa dig fram med fjärrkontrollen på smart-TV:n.

Mjo jag har en chromecast men använder den till en annan äldre TV för barnen. Nåväl jag får väl ge upp hoppet om att lösa saken internt på Smart TVn.

MackeJuve
2017-09-18, 12:15
Mjo jag har en chromecast men använder den till en annan äldre TV för barnen. Nåväl jag får väl ge upp hoppet om att lösa saken internt på Smart TVn.

Jag försökte ganska länge lösa samma problem som dig och kom ingenstans. Att gå via webbläsaren och försöka streama via t.ex. SVT-play fungerade inte. Det enda det ledde till var frustration över det värdelösa utbudet.

LG är kända för deras dåliga Smart-TV. För några år sedan lovade de att fixa HBO men det löftet rann ut i sanden.

Klein
2017-09-18, 12:22
Jag försökte ganska länge lösa samma problem som dig och kom ingenstans. Att gå via webbläsaren och försöka streama via t.ex. SVT-play fungerade inte. Det enda det ledde till var frustration över det värdelösa utbudet.

LG är kända för deras dåliga Smart-TV. För några år sedan lovade de att fixa HBO men det löftet rann ut i sanden.

Ok vilket märke har bäst mjukvara om du vet? Blir väl en ny TV om några år. OLED förhoppningsvis.

panzerpig
2017-09-18, 12:49
Vad har du för telefon? Jag kör android och via tex appen localcast så kan jag streama till chromecast i tv:n eller direkt till tv:n via dlna. Tv:n har dlna inbyggt och också nån screenshare. Har inte experimenterat med det så mycket för chromecast är smidigare

Kralligare
2017-09-18, 14:53
Jag har släppt Smart-tv, det finns ingen anledning när man så enkelt castar från platta eller telefon för småpengar. Jag har 4 plattv hemma och alla har en Cromecast. Vill man kolla porr så finns det finns ju massor av fritt på nätet som man enkelt kan casta via webbläsaren Crome på telefon/platta till tv:n.

High1ander
2017-09-18, 14:55
SmartTVs är skit mer eller mindre, de har oftast bara stöd för stora giganter som Netflix och Youtube, men sämre eller inget för t.ex. Twitch, SVTplay, etc...

Kör därför något som Chromecast om du vill streama saker, då den i princip har samma stöd för allt som kan köras via android.

Vill man däremot kolla filmer via sin NAS eller liknande så har inte Chromecast (även Ultra) stöd för diverse ljudcodecs som DTS-HD eller Dolby Atmos, och den verkar inte heller tillåta bitstreaming för att låta recievern ta hand om stödet...

Chromecast är bra också då den kan styras av alla som har en normal telefon, dvs. iOS, Android eller Windows...

dodie
2017-09-18, 15:05
Jag har samsung smart-TV. I den inbyggda webläsaren går det att streama. MEN jag kan inte påstå att jag är supernöjd med operativsystemet. Det kan vara väldigt bråkigt.
- tappar anslutning när man slagit av tvn ibland
- appar hänger sig (ofta netflix)
- webläsarn är rätt seg och mysko

dluddeckens
2017-09-18, 15:10
Jag har samsung smart-TV. I den inbyggda webläsaren går det att streama. MEN jag kan inte påstå att jag är supernöjd med operativsystemet. Det kan vara väldigt bråkigt.
- tappar anslutning när man slagit av tvn ibland
- appar hänger sig (ofta netflix)
- webläsarn är rätt seg och mysko

Löser inte trådskaparens problem, men jag har också en Samsung smart TV. Det enda den duger till är youtube + netflix. Alla andra appar är bedrövliga.

Så införskaffade en chromecast, fungerar finemang.

Okau
2017-09-18, 15:11
Porr tex

Boss

dream_theater_
2017-09-18, 17:06
Är tvn kass så är chromecast bästa alternativet

Shqypnia
2017-09-19, 00:46
Samsung TV har alla tänkbara appar. Iaf 7-serien som jag har.