handdator

Visa fullständig version : Periodisera träning


svartakronan
2017-09-12, 07:22
Hur periodiserar ni eran träning? Hur länge kör ni på samma schema? Det snackas ju mycket om att man ska byta schema efter ett tag för att inte träna för enformigt.

Är det skillnad på hur man bör periodisera beroende på om man har styrka eller hypertrofi som mål?

Så hur gör ni koloiter? :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

d1anny2
2017-09-12, 08:53
Lyssna förslagsvis på styrkelabbet podcast. De pratar om det i flera avsnitt.

Isseman
2017-09-12, 14:31
Säger bara en sak, Mike Israetel!!!

Ett Orm
2017-09-12, 17:57
Kör ppl oftast och de övningarna jag känner för, ibland bara därför att.
Perodiseringen kommer per automatik då det blir mindre träning varannan vecka.

svartakronan
2017-09-12, 19:34
Kör ppl oftast och de övningarna jag känner för, ibland bara därför att.
Perodiseringen kommer per automatik då det blir mindre träning varannan vecka.



Är det inte svårt att se progression när du bara kör lite som du känner för dagen? Eller är det kanske inte så viktigt som folk säger när det gäller hypertrofi?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tristan1
2017-09-12, 19:37
Byter schema ganska ofta mest för att variera men om jag får bra gains så fortsätter jag ju såklart.

Ett Orm
2017-09-13, 15:17
Är det inte svårt att se progression när du bara kör lite som du känner för dagen? Eller är det kanske inte så viktigt som folk säger när det gäller hypertrofi?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nja, är inte så supernoga med det där. Tränar så hårt jag orkar, mer än resultatet av det blir det ju inte iaf.
Sen har jag mer eller mindre nollställt mina resultat och fokuserar på form och teknik, så det blir lite mer av en känsla än kg och antal reps.
Som lök på laxen så kör jag varierad vila och olika föjd på övningarna.
Men jag har några kontrollövningar här och där som jag håller lite extra koll på. Förr skrev jag ner varje set och vikt och hade mig, det var kul till jag gick på diet, haha.

Men att ha stabil progression i allt hela tiden bli ohållbart efter en tid.

d1anny2
2017-09-13, 20:24
Periodisering för styrkelyft
http://www.styrkelabbet.se/periodisering-for-styrkelyft/