handdator

Visa fullständig version : Storlek tyngdlyftningssko (Adidas Power Perfect II)


eternallord
2017-08-30, 16:59
Jag har sedan några månader tillbaka börjat träna crossfit och detta har öppnat upp ögonen för olympiska lyft generellt. Nuförtiden kör jag tunga squats och olympiska lyft ett par gånger i veckan, och det känns som det är dags att investera i ett par mer ordentliga skor för detta ändamål. Vanligtvis kör jag i ett par Reebok Speed TR's, de fungerar ganska bra tycker jag, platt och odämpad sula så de funkar utmärkt för blandad crossfit-träning, men när jag tränar mer renodlat tyngdlyftning hade jag gärna haft snäppet mer stabilitet, och lite häl hade inte varit fel.

Jag har hittat en väldigt bra deal på Adidas Power Perfect II online, och idag var jag och testade dom i butik, men jag behöver lite vägledning för storlek. Jag har normalt sett 41-42 i skor, så först testade jag 41 1/3 men de kändes något stora. Tyvärr hade de inga 41 i lager, men jag testade 40 2/3, och de gick faktiskt på. De satt åt lite extra på utsidan av vänsterfoten och när jag gick runt kunde jag känna framkanten lite ibland, men i övrigt kändes de ganska bra. Så frågan här är, borde jag beställa 40 2/3 men synpunkten att ju tightare ju bättre, de behöver inte vara bekväma (samt så lär de väl töja sig något med användning), eller låter det snarare som att 41 borde vara perfekt?

Rickard
2017-08-30, 17:11
Om inte 40 2/3 känns dödens trång och gör att tårna blir helt krokiga är det den som gäller.
Dom töjer sig och blir rätt sladdriga snabbt annars.

eternallord
2017-08-30, 17:17
Asch, det verkar som att 41 faktiskt inte finns överhuvudtaget, utan det är 40 2/3 eller 41 1/3 som gäller. Blir alltid lurad av amerikanska storlekar :)

Rickard: Ja de kändes förhållandevis bekväma faktiskt, så det låter som att ditt tips är vettigast.