handdator

Visa fullständig version : Morgonen efter fylla. Äta vad?

Aeis
2004-05-01, 06:48
Vad bör man äta och dricka?
Bör man sikta på att hålla sin normala kost eller ska man äta något speciellt för bättre återhämtning?

King Grub
2004-05-01, 07:12
Mycket vatten.

Annars är det nog svårt att göra något åt saken i efterhand. ;) Bra, näringsrik mat och rejält med vatten.

Aeis
2004-05-01, 07:19
Vad gör vattnet? och bör jag dricka det även när jag inte känner mig törstig?

Har redan druckit ½ liter...

King Grub
2004-05-01, 07:35
Originally posted by Aeis
Vad gör vattnet? och bör jag dricka det även när jag inte känner mig törstig?

Har redan druckit ½ liter...

Har du druckit mycket alkohol i går är du antagligen uttorkad. Vattnet återställer balansen. Några överdrivna mängder tjänar dock inget till.

Inse att du får lida för vad du gjorde i går. ;)

aliquis
2004-05-01, 11:46
En del b-vitaminer skall väl vara bra, men det är säkert lite försent nu när alkoholen redan är förbrukad antar jag. Kanske fungerar före läggdags dock.

Trance
2004-05-01, 11:48
druckigt nästan 4 liter vatten sen jag kom hem igår, dock har jag inte ätigt någon frukost än förutom en näve nötter och det är ju ganska kasst.

Ingen bakfylla dock

Yooo
2004-05-01, 12:07
Dagens frukost: Proteinshake + Rågflingsgröt + 2 liter vatten....

cali
2004-05-01, 14:57
Snacka bakis jag är idag! :furious:
Man ska ha fet kost när man är bakis har jag hört! Fråga mej inte varför...nån som vet kanske?

Edan
2004-05-01, 15:23
En fet pizza är det optimala på bakfyllan , lika gott varje gång och det är fan enda som kan återställa en...=P

cali
2004-05-01, 15:27
Jo jag har också förstått att en pizza ska göra susen.....varför vet jag inte...
Men som sagt det gör susen!

ivandrago
2004-05-01, 15:48
http://www.bakfyllan.com/

Massivf
2004-05-01, 15:49
Bakfylla botas med att vända på kostcirkeln dagen efter.

Mer fett!!!!

Mer protein!!!!

Som sagt ..vatten ett måste!!
:devil:

B-jay
2004-05-02, 00:20
Jag brukar ta apotekets resorb innan jag går och lägger mig och dricker massor med vatten! det brukar göra susen!
Men man ska komma ihåg det när man kommer hem på fyllan med :cheers:

Trance
2004-05-02, 01:13
Dagens mat:

"frukost": grape frukt, hade ingenting hemma(Alltså ingen frukost)
lunch: burger king
middag: massor med grillat och pommes.

Aktiviteter: datorn, åka bil, spela xbox med kompisar.

Perfekt dag efter bra fylla :-)

lite mat dock..

LunaSpice
2004-05-02, 09:12
Glöm inte att återställa elektrolytbalansen också. När alkoholen sätter fart på kisseriet så drar den med sig en hel del annat också.

hobbitar
2004-05-02, 10:06
Jag blir alltid väldigt sugen på kött när jag är bakis. Vet inte vad det kan bero på....

Jag brukar iaf proppa i mig köttbullar och färdigstekta biffar!

Är det nån mer än jag som får ont i tänderna efter en rejäl fylla??

Callister
2004-05-02, 10:18
Alltså jag pissar som fan.
Drack typ 5 öl, pissade minst 20 ggr, helt seriöst alltså.
Vad kan alkoholen tänkas ha dragit med sig då? :MrT:

Aeis
2004-05-02, 13:36
Originally posted by hobbitar
Jag blir alltid väldigt sugen på kött när jag är bakis. Vet inte vad det kan bero på....

Jag brukar iaf proppa i mig köttbullar och färdigstekta biffar!

Är det nån mer än jag som får ont i tänderna efter en rejäl fylla??

Mest sugen flytande och lätt ätligt. Fast så är det även andra dagar ibland när jag inte har skola eller träning.

Aeis
2004-05-02, 13:38
Hur länge bör man vänta med att träna efter fylla, jag har hört 2 dagar. Stämmer det?

Alltså om jag dricker på fredag bör jag inte träna före måndag.

LunaSpice
2004-05-02, 14:00
Beror helt på hur mkt du drack och hur du har ätit och druckit dagarna efter festen. Ju mer du dricker på festen och ju mindre du äter och dricker dagarna efter desto längre bör du vänta med träningen. 2-3 dagar kan nog vara lagom.

Callister, alkoholen hämmar ADH (anti diuretiskt hormon) som sköter salt och vattenreabsorptionen i njurarna vilket gör att mer salt och vatten utsöndras med urinen = du pissar massvis.. :) Alkoholen kan även störa vissa nervsystemssignaler i miktionscentrat till och från hjärnan vilket gör att man KÄNNER sig väldigt mkt nödigare än vad man eg. är.

Max
2004-05-02, 16:53
Min aptit brukar vara bra dan efter en fylla, åtminstone ett par timmar efter jag vaknat och fram till sängdags. Detta är nåt ovanligt, för jag brukar inte vara hungrig alls en vanlig dag.

snej
2004-05-02, 18:33
Jag drar alltid i mej en 2-3 liter vatten UNDER fyllan, speciellt i slutet. När jag vaknar på morronen sen så är bakfyllan i princip helt väck sen jag började med det. Känner mej väldigt fräsh, ingen bakiskänsla alls, bara segare än vanligt.

cali
2004-05-02, 19:24
Anledningen till att man kissar har med att alkoholen man slår ut ett hormon precis som Lunaspice säger.
Men sen dagen efter så har man istället en väldig hög koncentration av detta hormon eftersom man kissat så mycket och därmed är utorkad. Hormonet har då en väldigt hög koncentration i blodet vilket get att bakisdagar kissar man typ ingenting.
Om ni undra varför man kissar så lite dagen efter också...