handdator

Visa fullständig version : Vilket land ska man dra till om Sverige skiter sig?


Sidor : [1] 2

MaxTheMarketer
2017-08-29, 02:07
Inte för att jag tror att det kommer inträffa precis detta år eller direkt efter om SD förlorar valet (dessutom är jag ypperligt intresserad över vad SD praktiskt talat kan utföra) 2018, men; vilket land bör man flytta till om Sverige skiter sig?

OBS: visst kunde jag ha skrivit på flashback, men det känns tyvärr som en liten för dyster plats, även om det kan dyka upp guldtrådar där någon gång per år. Här känns det som att folk som åtminstone tränar och har fått i sig tillräckligt med syre för att tänka och kunna formulera sig mycket bättre.

"Sverige skiter sig" definierar jag som att det blir så många fler män här att andelen tjejer kontra killar blir så dålig, samt påverkan av sociala medier som gör att till och med överviktiga tjejer tror att dem ska behandlas som "10or", att man omöjligt kan skaffa en flickvän som man kan gifta och bosätta sig med i Sverige.

"Sverige skiter sig" definierar jag också som att risken för överfall, rån, våldtäkter, och andra brott, ökar med flera procentenheter efter några år nu (även om SD vinner valet, för i sådana fall så hjälpte dem inte något).

Nu vill jag understryka att jag ÄR en person som faktiskt bor i ett invandrarområde i norra Sverige med 1,5 km till stadens centrum. Majoriteten i denna "förort" är invandrare sedan flera år tillbaka (ej flyktingar) och många av dem lever på bidrag. Jag har aldrig blivit överfallen (har varit ute många helger i rad på krogen och gått eller cyklat hem alkoholpåverkad och vurpat så klart några ggr).

Samtidigt så läser jag varannan helg om mord, våldtäkter, rån och liknande brott i staden eller närliggande orter (som ligger knappt 1-2 mil ifrån staden) och ändå har jag aldrig varit i närheten av dessa när dem inträffat? Däremot inträffade ett dåd där det var en ung 18-årig kille med utländsk bakgrund som dräpte en kvinna och sedan "turned himself in" hos polisen och fick ta kölapp, LOL. Detta inträffade 900 m ifrån min dörrport.

Så....

Vart i Europa eller i världen kan man tänkas bo om man vill kunna driva eget företag (arbeta hemifrån med dator å övrig elektronisk utrustning) och hitta en kvinna som är FEMININ? (ej hjärntvättad badoo:are som är self-entitled och som fått för sig att hon måste hata män för att komma nånvart i världen)

Jag känner en snubbe som är medborgare i USA men jag är extremt osäker på USA med tanke på att du t.ex. i Texas kan köpa hagelgevär utan någon licens ("don't worry about it", sa en säljare inne i en vanlig mataffär till en släkting åt mig som var där för några år sen) och det verkar finnas fler vapen i USA än invånare. Nu är jag en vit man så kmr troligen inte att skjutas ihjäl av polisen dock.

Mina kriterier är att: 1) man ska kunna hitta FEMININA tjejer/kvinnor som inte känner sig kränkta över att ha en mer "feminin" roll även om dem jobbar, 2) svårt att komma åt vapen, 3) minimal invandring & flyktingar.

JAG VET!!!!!!!!! Ironin i hela tråden ÄR att det är JAG då som blir "invandraren"och "flyktingen". Det är därför jag ska försöka lämna landet utan att få en PTSD eller annat men som jag riskerar ta med till det andra landet som vore skäl till att aldrig släppa in mig där.

Och visst, med tanke på när tråden skrevs så går det självfallet att erkänna att jag kollat några för många "arg blatte talar ut"-videos, däremot läser jag aldrig på Propagrandabladet (AF), Propagandapressen (Expressen), friatider, nyatider, modernatider(?), flashback-trådar eller liknande. Jag upplever att det är bara två sidor som visas upp i Sverige numera som vänstern å högern och att båda är "galningar" från motsatta hålls uttalanden. Själv är jag mer i mitten (varav varför jag vill starta ett eget politiskt parti men folk verkar inte vilja vara engagerade; hellre spendera 4 timmar på att hitta bästa donken med mat man bajsar ut på en timme medan det spenderas 4 minuter på att välja ett parti man ska leva med i 4 år minst), men det verkar vara en extremt sällsynt egenskap som medmänniska i dagens moderna tider (self-entilted fucking bastard jag är som säger så).

Visst har jag huvudet en del i sanden, men källorna som visas (från arga blatte) är ändå statliga som visar på ökade siffror i vissa brott å att det blir "sämre" i Sverige på vissa sätt och vis (dock inte ännu helt nationellt i exakt alla orter) och alltså skulle de statliga källorna ha kunnat blivit politiskt påverkade och alltså gett oss en snedvriden bild på verkligheten, men det har ej gjorts? (än)

Så... vilket land rekommenderar ni enligt mina 3 kriterier? Australien har ju tyvärr oxå "feminiserats" om jag förstått rätt T_T tack för att du palla läsa denna uppsats.

The_RobRoy
2017-08-29, 02:57
Är du välutbildad, välkommen till Asien, föreslår Japan/Hongkong/Singapore, tre fantastiska platser.

Klimatmässigt Japan som Sverige, Hongkong mestadels varmt, men svalare på vintern, Singapore alltid varmt.

Språkmässigt Japan du bör lära dig språket, Hongkong så funkar engelska, Singapore de är bättre på engelska än dig.

Är du lågutbildad, flytta till svensktalande delar av Finland.

PsykopatVegan
2017-08-29, 03:01
Sverige kommer skita sig!

Själv drömmerman om Australien och Nya Zeeland. Australien har då ingen öppen dörr för kamelryttare och annat löst folk. Dessutom ligger båda länderna på tryggt avstånd mellan de värsta zonerna att befinna sig när kärnvapnen börjar triggas. #triggered

Men även om klimat och annat kanske är perfekt i dessa länder har man ju ties with Sweden. Men sådant får man väl arbeta bort och man kan väl knyta nya.
Sen är det ju tyvärr så att egentligen ska du flytta så snart du kan för när det väl brakar då kommer alla fly och du är bara en i mängden.

Men skaffa inte barn så kommer det vara mycket enklare med ombytet.

Leeee
2017-08-29, 03:04
Sverige kommer skita sig!

Själv drömmerman om Australien och Nya Zeeland. Australien har då ingen öppen dörr för kamelryttare och annat löst folk. Dessutom ligger båda länderna på tryggt avstånd mellan de värsta zonerna att befinna sig när kärnvapnen börjar triggas. #triggered

Men även om klimat och annat kanske är perfekt i dessa länder har man ju ties with Sweden. Men sådant får man väl arbeta bort och man kan väl knyta nya.
Sen är det ju tyvärr så att egentligen ska du flytta så snart du kan för när det väl brakar då kommer alla fly och du är bara en i mängden.

Men skaffa inte barn så kommer det vara mycket enklare med ombytet.

Ledsen att säga men Australien är inte bättre än sverige inom det området tyvärr

Klein
2017-08-29, 03:52
Om du vill få tag i en fysiskt attraktiv kvinna med gott rykte som kan och vill laga mat, städa, diska, tvätta, och ta hand om barn så måste du nog resa tillbaka i tiden.

Starke75an
2017-08-29, 04:26
Monaco eller Sibirien.

shut teh face
2017-08-29, 05:34
Jag hade satsat på canada

Snubben
2017-08-29, 06:00
Jag hade satsat på Sverige.

Vinter
2017-08-29, 06:04
Du får ta och flytta till Estland.

Petoria
2017-08-29, 06:17
"Varför stannar inte flyktingar i Syrien och slåss för sitt land???"

/Sverigevänner

Jag antar att du inte är högutbildad eller har 5+ års erfarenhet inom ett välbetalt yrke så du är ganska begränsad till EU

Grahn
2017-08-29, 06:19
Island?

Vinter
2017-08-29, 06:21
"Varför stannar inte flyktingar i Syrien och slåss för sitt land???"

/Sverigevänner

Jag antar att du inte är högutbildad eller har 5+ års erfarenhet inom ett välbetalt yrke så du är ganska begränsad till EU

Man är till och med begränsad till de språk man behärskar inom EU. I övriga världen får man slåss om jobben med Indier och Kineser som både talar bättre engelska och har bättre utbildning :d

King Grub
2017-08-29, 06:43
Island?

Island ser väldigt trevligt ut. Skönt klimat också.

Grahn
2017-08-29, 06:46
Island ser väldigt trevligt ut. Skönt klimat också.

Kunde väl vara lite varmare iofs :)

Diomedea exulans
2017-08-29, 07:07
Är du välutbildad, välkommen till Asien, föreslår Japan/Hongkong/Singapore, tre fantastiska platser.

Klimatmässigt Japan som Sverige, Hongkong mestadels varmt, men svalare på vintern, Singapore alltid varmt.

Språkmässigt Japan du bör lära dig språket, Hongkong så funkar engelska, Singapore de är bättre på engelska än dig.

Är du lågutbildad, flytta till svensktalande delar av Finland.

Jag älskade Hongkong när jag var på besök. Mest var det faktiskt pga den positiva rasismen. Jag blev mottagen ungefär som Brad Pitt, bara för att jag är vit. Sen verkade där vara väldigt laglydigt, rent och snyggt. Fin natur och gött klimat.

Observera att samma sak inte alls gällde för "mainland China" när jag var där.

awesomooo
2017-08-29, 07:07
Östeuropa. Polen, Tjeckien, Slovakien, Slovenien, Ungern. Ungern exempelvis är ett växande land och skriker efter arbetskraft. Skaffa dig någon form av "skill" och flytta dit.

Dessa länder kanske inte låter lika glamoröst som Hong Kong eller Australien men enligt mig själv kommer du ha ett roligare liv i Öst.

Jag själv drömmer om att bo i Polen eller Tjeckien.

Petoria
2017-08-29, 07:09
Jag älskade Hongkong när jag var på besök. Mest var det faktiskt pga den positiva rasismen. Jag blev mottagen ungefär som Brad Pitt, bara för att jag är vit. Sen verkade där vara väldigt laglydigt, rent och snyggt. Fin natur och gött klimat.

Observera att samma sak inte alls gällde för "mainland China" när jag var där.

Man är ju ännu mer Brad Pitt i mainland Kina. Folk tog bilder av mig dagligen. Behöve aldrig köpa drinkar när man var ute heller.

Diomedea exulans
2017-08-29, 07:11
Man är ju ännu mer Brad Pitt i mainland Kina. Folk tog bilder av mig dagligen. Behöve aldrig köpa drinkar när man var ute heller.

Intressant med skillnaden mellan oss där. Jag är väl mer en Hongkongtyp bara. :)

Petoria
2017-08-29, 07:12
Intressant med skillnaden mellan oss där. Jag är väl mer en Hongkongtyp bara. :)

Var i Kina var du?

Diomedea exulans
2017-08-29, 07:13
Var i Kina var du?

Ena gången precis intill Hongkong, tror det var en stad som hette typ Samchen samt några intilliggande byar. Andra gången var jag i Peking med omnejd.

The_RobRoy
2017-08-29, 07:23
Asiater går igång på saker som vi västerlänningar inte direkt tänker på. Vissa saker är universala, som lång och ståtlig (penis) osv. Sånt vi inte direkt tänker på är formen på ögon, ha hög näsa, stora öron och öronsnibbar.

Jag checkar in på typ alla dom parameterarna ovan i kinesers ögon, så jag ser högst medioker ut i svenska mått mätt, hade verkligen inte lätt med brudar. I HK verkar jag ha helt rätt utseende och gick hem stenhårt hos brudarna. Nu börjar tunnhårigheten ta över så det är tur att man börjat stadga sig ;)

Lite tungan i kinden på allt ovan, men det ligger en heldel sanning i det. Man känner sig speciell helt plötsligt i Asien, väldigt skön känsla, ego bost.

Men för att svara på TS, kvinnor är verkligen kvinnor i Asien fortfarande, ingen svensk feminist skit här. Min flickvänn blir förbannad i Sverige och åker hem till sina tjejkompisar och berättar, det är helt sjukt i Sverige. "Det är bara killar som drar runt barnvagnar osv osv.."

Får väl lägga in en disclaimer att jag verkligen inte försöker vara någon mansgris, som vissa män faktiskt är här i Asien. Vi lever mest som de flesta svenska par jag och min kinesiska tjej.

Petoria
2017-08-29, 07:25
Ena gången precis intill Hongkong, tror det var en stad som hette typ Samchen samt några intilliggande byar. Andra gången var jag i Peking med omnejd.

Shenzhen och Peking är lite för stora och vana vid utlänningar för att bli Brad Pittad.

Åk till Zhuhai om du är i Hong Kong eller Macau igen. Du kommer få massvis av uppmärksamhet, tyvärr oftast från medelålders män. Räcker att gå in i en bar så kallar de över dig till deras bord och ger dig massvis med cognac (eller baijiu på billigare ställen, håll dig borta från den skiten).

Jarp
2017-08-29, 07:44
Norge är mitt förslag. Kulturellt samma land, språkligt nästan samma (såvida man inte arbetar med ett jobb där perfekt skrift är viktigt). Mer konservativt än Sverige, men det är ju alla länder. Enkel övergång i och med det nordiska samarbetet. Högre löner, bättre välfärd. Vi är deras polacker (även om vi snart är Polens polacker också).

Määng
2017-08-29, 07:56
"Varför stannar inte flyktingar i Syrien och slåss för sitt land???"

/Sverigevänner

Jag antar att du inte är högutbildad eller har 5+ års erfarenhet inom ett välbetalt yrke så du är ganska begränsad till EU

Vad räknas som "högutbildad"?

Edit: Jag hittade SCB's definition

Högutbildad = Minst treårig eftergymnasial utbildning

Bör ju dock skilja sig om man läst 3 år högskoleingenjör eller 3 år genusvetenskap.

Vinter
2017-08-29, 08:05
Vad räknas som "högutbildad"?

Edit: Jag hittade SCB's definition

Högutbildad = Minst treårig eftergymnasial utbildning

Bör ju dock skilja sig om man läst 3 år högskoleingenjör eller 3 år genusvetenskap.

3års utbildning eller 5år+ dokumenterad erfarenhet i något ekonomiskt gångbart. Administration, ekonomi, naturvetenskap, teknik är nog safe bets.

Dreas
2017-08-29, 08:07
Kanada eller Nya Zeeland står på min lista. Australien innehåller för mycket odjur!

Vinter
2017-08-29, 08:08
Irland kan vara en bubblare....

King Grub
2017-08-29, 08:09
Japan är svårt. Man får bara jobb om man kan något som den japanska arbetsmarknaden inte kan hämta inifrån landet. Och även om man flyttar dit, lyckas bli japansk medborgare, och bor där i årtionden, är man alltid en andra klassens medborgare. Alltid bemött korrekt och artigt, men inte som en jämlike. Förvisso säkert ofta med all rätt.

King Grub
2017-08-29, 08:10
I vilket fall som helst gör man nog klokt i att se sig om efter möjligheter att lämna det sjunkande skeppet, om man kan.

Petoria
2017-08-29, 08:16
Vad räknas som "högutbildad"?

Edit: Jag hittade SCB's definition

Högutbildad = Minst treårig eftergymnasial utbildning

Bör ju dock skilja sig om man läst 3 år högskoleingenjör eller 3 år genusvetenskap.

Varierar från land till land och yrke till yrke. Min erfarenhet är bara som civilekonom.

Vissa länder har poängsystem där du måste få ett visst antal poäng för att kunna få ett arbetsvisum. Du får poäng baserat på utbildning, arbetserfarenhet, språkkunskaper etc. Andra länder har fasta krav för att kunna ansöka och då brukar det vara 3 eller 4-årig bachelors + 5 års arbetserfarenhet efter din utbildning. Men detta är bara grundkraven för att kunna få visumet. Du behöver också hitta ett företag som sponsrar dig och för att de ska vilja gå igenom med allt arbete för att få ge dig ett arbetsvisum (kan ta upp till 1 år ibland) så brukar du behöva ha en master/PHD och mer erfarenhet än så.

Sen finns det oftast en lista med "bristyrken" i olika länder och om du ansöker om jobb här så ställs lägre krav. Vissa länder ger bara arbetsvisum till folk som jobbar inom dessa yrken.

Vinter
2017-08-29, 08:47
Varierar från land till land och yrke till yrke. Min erfarenhet är bara som civilekonom.

Vissa länder har poängsystem där du måste få ett visst antal poäng för att kunna få ett arbetsvisum. Du får poäng baserat på utbildning, arbetserfarenhet, språkkunskaper etc. Andra länder har fasta krav för att kunna ansöka och då brukar det vara 3 eller 4-årig bachelors + 5 års arbetserfarenhet efter din utbildning. Men detta är bara grundkraven för att kunna få visumet. Du behöver också hitta ett företag som sponsrar dig och för att de ska vilja gå igenom med allt arbete för att få ge dig ett arbetsvisum (kan ta upp till 1 år ibland) så brukar du behöva ha en master/PHD och mer erfarenhet än så.

Sen finns det oftast en lista med "bristyrken" i olika länder och om du ansöker om jobb här så ställs lägre krav. Vissa länder ger bara arbetsvisum till folk som jobbar inom dessa yrken.

Bristyrken brukar enbart bestå av naturvetenskapliga och i viss mån tekniska specialiteter. Tro mig, jag har kikat runt. :d

Om du inte har runt 10-20 miljoner kronor att slänga med i investeringar, det kan fungera i vissa länder.

Språk är en grundpelare. Annars får man se till att snabbplugga som en dåre.

Petoria
2017-08-29, 08:53
Bristyrken brukar enbart bestå av naturvetenskapliga och i viss mån tekniska specialiteter. Tro mig, jag har kikat runt. :d

Om du inte har runt 10-20 miljoner kronor att slänga med i investeringar, det kan fungera i vissa länder.

Språk är en grundpelare. Annars får man se till att snabbplugga som en dåre.

Inte i Sverige :D

Här har vi bristyrken så som bartender, taxiförare och telefonförsäljare!

https://www.migrationsverket.se/download/18.4100dc0b159d67dc614c0a6/1498632910053/MIGRFS+06+2017.pdf

kaer
2017-08-29, 08:54
Man är till och med begränsad till de språk man behärskar inom EU. I övriga världen får man slåss om jobben med Indier och Kineser som både talar bättre engelska och har bättre utbildning :d

Det är med Indiernas engelska ska man nog inte dra för stora växlar på, jag har arbetat en hel del med indier inom IT-industrin och deras engelska är inte något som man blir imponerad av. De är ju iofs rätt många så jag kanske har haft otur, även om det jag hör av alla andra inom branschen inte tyder på det.

King Grub
2017-08-29, 08:56
Man skulle kunna tro att Microsoft borde ställe högre språkkrav på dom indier som ringer upp och varnar en när ens dator har blivit infekterad.

Klein
2017-08-29, 09:00
Glöm inte bort att många länder har visum som kan sponsras av nära anhörig. I tex Nya Zeeland kan man vistas i upp emot 9 månader per 18 månaders period på ett förnyelsebart besöksvisum. Gott om tid för att träffa en partner som kan sponsra ett 2 års arbetsvisum och med tiden ett permanent uppehållstillstånd.

Vinter
2017-08-29, 09:13
Det är med Indiernas engelska ska man nog inte dra för stora växlar på, jag har arbetat en hel del med indier inom IT-industrin och deras engelska är inte något som man blir imponerad av. De är ju iofs rätt många så jag kanske har haft otur, även om det jag hör av alla andra inom branschen inte tyder på det.

Det beror nog på om de är indier som är bosatta i Indien eller emigrerade. Det brukar vara betydlig högre standard bland de som har amerikansk eller brittisk utbildning. IT-supporten brukar väl sitta i just Indien.

The_RobRoy
2017-08-29, 09:16
I Asien är t.ex. engelskalärare också ett bristyrke. Väldigt mycket västerlänningar har tagit sig till Asien på att jobba som engelskalärare..

Petoria
2017-08-29, 09:19
I Asien är t.ex. engelskalärare också ett bristyrke. Väldigt mycket västerlänningar har tagit sig till Asien på att jobba som engelskalärare..

Många länder kräver dock att man kommer från ett land med engelska som modersmål, bland annat Kina (varierar från provins till provins) och Indonesien om jag inte kommer ihåg fel.

kaer
2017-08-29, 09:25
Det beror nog på om de är indier som är bosatta i Indien eller emigrerade. Det brukar vara betydlig högre standard bland de som har amerikansk eller brittisk utbildning. IT-supporten brukar väl sitta i just Indien.

Nu pratar jag visserligen inte om support. Men den stora massan av indiska konsulter är inte utbildade på amerikanska universitet, möjligtvis är branchspecifikt och konkurrensen inom andra områden ser annorlunda ut.

Vinter
2017-08-29, 09:31
Nu pratar jag visserligen inte om support. Men den stora massan av indiska konsulter är inte utbildade på amerikanska universitet, möjligtvis är branchspecifikt och konkurrensen inom andra områden ser annorlunda ut.

Jag har bara mött på några indier och Indonesier, och någon från Sri-lanka i Universitetsvärlden. Mycket bra engelska. Men med tanke på hur många som söker sig ut i världen finns nog alla nivåer.
Man hör ofta hur svenskar är bra på engelska, men jag har varit tvungen att gömma huvudet i skämskudden ibland när jag hört några äldre svenska politiker bli intervjuade i amerikansk TV.

Petoria
2017-08-29, 09:37
Jag har bara mött på några indier och Indonesier, och någon från Sri-lanka i Universitetsvärlden. Mycket bra engelska. Men med tanke på hur många som söker sig ut i världen finns nog alla nivåer.
Man hör ofta hur svenskar är bra på engelska, men jag har varit tvungen att gömma huvudet i skämskudden ibland när jag hört några äldre svenska politiker bli intervjuade i amerikansk TV.

Självklart har folk på utbytesterminer på universitet bra engelska. Men kollar man på genomsnittsbefolkningen så har svenskar väldigt bra engelska jämfört med andra länder.

http://en.mercopress.com/data/cache/noticias/42189/0x0/ef-epi.jpg

Vinter
2017-08-29, 09:42
Självklart har folk på utbytesterminer på universitet bra engelska. Men kollar man på genomsnittsbefolkningen så har svenskar väldigt bra engelska jämfört med andra länder.


För många år sedan skulle jag göra BMAT testet i Storbritannien. Jag trodde jag var bra på engelska, och var troligtvis långt över medel i Sverige. Men det var riktigt svårt med fack-engelskan och frågeställningar där språket var nyckeln till svaret. Prata är en sak, läsa en helt annan. :d

shut teh face
2017-08-29, 09:48
För många år sedan skulle jag göra BMAT testet i Storbritannien. Jag trodde jag var bra på engelska, och var troligtvis långt över medel i Sverige. Men det var riktigt svårt med fack-engelskan och frågeställningar där språket var nyckeln till svaret. Prata är en sak, läsa en helt annan. :d
Jag tycker ofta tvärtom, man tränar sällan på prata. Men lyssna/läsa göra man ju dagligen i princip i olika former.

Jag var på en kurs för flera år sedan när det var en britt med riktigt dryg dialekt, fick be han säga om saker 3-4 ggr ibland. Pinsamt värre!

Petoria
2017-08-29, 09:48
För många år sedan skulle jag göra BMAT testet i Storbritannien. Jag trodde jag var bra på engelska, och var troligtvis långt över medel i Sverige. Men det var riktigt svårt med fack-engelskan och frågeställningar där språket var nyckeln till svaret. Prata är en sak, läsa en helt annan. :d

Jodå helt klart att många överskattar sin engelska här i Sverige. Men den är ändå på högre nivå än i de flesta andra länder. Här växer man även upp med mer engelskspråkig TV/film/musik eftersom vi bara kör med undertexter istället för att dubba som i många andra länder. Sen är engelskundervisningen i skolan på relativt hög nivå och börjar ganska tidigt också.

Grahn
2017-08-29, 09:50
Bra på engelska är vi men att jämföra med de som har det som modersmål är lite vanskligt, rätt mycket ord man aldrig kommer i kontakt med om man inte lever i ett engelskspråkigt land.

Petoria
2017-08-29, 09:52
Läste hela min bachelors i Glasgow och även om jag ansåg mig själv ha väldigt hög nivå (fick högsta betyg på mitt Cambridge FCE prov) innan jag flyttade dit så är det en helt annan sak att leva i ett engelsktspråkigt land och läsa på universitetsnivå. Man lär sig inte språket "på riktigt" förrän man pratat det till vardags under en längre tid.

BelowAverage
2017-08-29, 09:54
Självklart har folk på utbytesterminer på universitet bra engelska. Men kollar man på genomsnittsbefolkningen så har svenskar väldigt bra engelska jämfört med andra länder.

http://en.mercopress.com/data/cache/noticias/42189/0x0/ef-epi.jpg

Med tanke på hur keffa svenskar är på engelska i gemen känns värdsläget rätt tarvligt ;p

Bra på engelska är vi men att jämföra med de som har det som modersmål är lite vanskligt, rätt mycket ord man aldrig kommer i kontakt med om man inte lever i ett engelskspråkigt land.

När jag varit i USA och England och snackat med vanligt folk har jag inte blivit imponerad. Givetvis är väl nivån högre bland högutbildade, men de lever väl samma sanning som vi: i sin vardag använder de flesta väldigt få ord väldigt ofta.

Vinter
2017-08-29, 09:58
Språket är en viktig fråga om man ska röra på sig. Ensam resta runt Sri-lanka för några år sedan, och utan tvekan har de mycket bättre engelska nivå än många östeuropeiska länder. Vilket var en ordentlig ögonöppnare. Nu kan det vara så att de som jobbar inom service har bättre kunskap., men ändå.

Petoria
2017-08-29, 10:03
Språket är en viktig fråga om man ska röra på sig. Ensam resta runt Sri-lanka för några år sedan, och utan tvekan har de mycket bättre engelska nivå än många östeuropeiska länder. Vilket var en ordentlig ögonöppnare. Nu kan det vara så att de som jobbar inom service har bättre kunskap., men ändå.

Gamla brittiska kolonier brukar ha ganska bra engelska. De har däremot väldigt mycket slang och dialekter som kan vara svårt att förstå om man inte är van vid det. Jag har svårt att förstå folk från Singapore ibland, även om engelska är deras modersmål.

Blomkål
2017-08-29, 10:06
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.

Vinter
2017-08-29, 10:08
Gamla brittiska kolonier brukar ha ganska bra engelska. De har däremot väldigt mycket slang och dialekter som kan vara svårt att förstå om man inte är van vid det. Jag har svårt att förstå folk från Singapore ibland, även om engelska är deras modersmål.
Jag har problem med en del skottar så inget konstigt där :)

Petoria
2017-08-29, 10:11
Jag har problem med en del skottar så inget konstigt där :)

Skottar har svårt att förstå varandra ibland, lite som danskar :D

Menade mest att i forna kolonier så blandas engelskan oftast med uttryck och ord från andra språk vilket gör det ännu mer svårt att förstå. Så även om engelska är deras officiella språk så är det väldigt annorlunda från "vanlig" engelska.

Vinter
2017-08-29, 10:18
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.

Nu var väl inte TS orsaker de bästa.

Men jag kan förstå viljan att ta sig utanför Sverige. Ska man flytta runt idag och försöka göra karriär är bostad och annat lätt ett hinder på många ställen i landet. Det finns betydligt många fler möjligheter utomlands för många yrken.

the_PL_man
2017-08-29, 10:38
Medans Kolos undergångssekt sitter och preppar, så ser världen så här på landet Sverige.......

http://www.independent.co.uk/news/world/politics/sweden-goodest-country-in-world-good-country-index-a7061341.html?cmpid=facebook-post
http://www.boredpanda.com/racism-in-the-eu-map-bezzleford/
https://www.weforum.org/agenda/2017/05/which-countries-provide-their-citizens-with-the-best-higher-education?utm_content=buffer57962&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
https://www.weforum.org/agenda/2017/03/europes-most-entrepreneurial-country?utm_content=buffercc939&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
https://www.statista.com/chart/10607/buffering_-us-still-lags-behind-in-download-speed/
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/neet-utanforskap-bland-unga/
https://www.cgdev.org/commitment-development-index
http://digital.di.se/artikel/rapport-sverige-varldens-nast-mest-innovativa-land

The_RobRoy
2017-08-29, 10:39
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.

Man har ett liv, strida mot väderkvarnar hela livet, nej tack.

King Grub
2017-08-29, 10:45
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.

Jag älskar Sverige, men inte dagens Sverige. Mitt Sverige har inte ens existerat på ett antal år. Jag ser inte något som pekar på att det inte är oåterkalleligen förlorat. Jag är inte kaptenen som tänker stanna kvar tills skeppet är på havets botten.

Vinter
2017-08-29, 10:58
Medans Kolos undergångssekt sitter och preppar, så ser världen så här på landet Sverige.......

http://www.independent.co.uk/news/world/politics/sweden-goodest-country-in-world-good-country-index-a7061341.html?cmpid=facebook-post
http://www.boredpanda.com/racism-in-the-eu-map-bezzleford/
https://www.weforum.org/agenda/2017/05/which-countries-provide-their-citizens-with-the-best-higher-education?utm_content=buffer57962&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
https://www.weforum.org/agenda/2017/03/europes-most-entrepreneurial-country?utm_content=buffercc939&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
https://www.statista.com/chart/10607/buffering_-us-still-lags-behind-in-download-speed/
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/neet-utanforskap-bland-unga/
https://www.cgdev.org/commitment-development-index
http://digital.di.se/artikel/rapport-sverige-varldens-nast-mest-innovativa-land

För mig handlar det mest om bostad och yrke. Varför ska jag välja mindre när jag kan välja mer? Finns betydligt mer möjligheter ute i världen.
Köpa hus och starta familj i Sverige för ungdomar från Stockholm, lycka till säger jag bara. Jämför flytta till Köpenhamn och starta nytt med Stockholm.
Jag är less på att finansiera andras slöseri, alternativ finns.

Diomedea exulans
2017-08-29, 11:42
Kanada eller Nya Zeeland står på min lista. Australien innehåller för mycket odjur!

Det där med odjuren i Australien är kraftigt överdrivet. Definitivt inget man ska ta med i beräkningen om man funderar på att flytta dit.

timpaz
2017-08-29, 12:21
InBörDeSkrIGet kommer NUUUU, ring Börje, hämta bössan farsan. Nu ska dom uuuuuuutututututut.

d1anny2
2017-08-29, 12:39
Jag gör mig också tankar kring att lämna landet. Men av lite andra orsaker än TS verkar det som. Snarare i linje med SVT-dokumentären "swedish theory of love". Är ej heller intresserad av att finna icke-feminister utomlands då jag är gift med en i ämnet tämligen påläst kvinna.

Har bott i Norge i 5 år, jobbat där i 10. Upplever att där skedde en rejäl vändning neråt i samband med oljekrisen. Många jobb kommer inte tillbaka, statsekonomin är inte heller lika god, Johaug var dopad etc :)

Lurade ett tag på Spanien men enklaste sättet att kunna leva där är att vara pensionär. Jobbat två korta perioder i Singapore och trivdes bra med folket och landet.

Alexton
2017-08-29, 13:21
Trivs mycket bra i Frankrike. De har inte samma PC kultur som Sverige,dessutom mer kanaler för media och är mycket mer kritiska när det kommer till sin regering.

Möjlighet att göra saker utomhus är betydligt större eftersom sommaren är så pass lång. Även om vintersporter inte heller är dåliga då alperna troligtvis erbjuder några av de bästa skidorter jag besökt.

Ångrar mig inte. Skäms faktiskt när man läser om vår misslyckade regering som fumlar runt som ett fyllo på midsommarafton.

Fransmän är rätt högdragna av sig men gillar skandinaver.

Frågenarkomanen
2017-08-29, 13:29
I vilket fall som helst gör man nog klokt i att se sig om efter möjligheter att lämna det sjunkande skeppet, om man kan. Eller så stannar man och kämpar för det ens förfäder skapat. Om alla bara flydde allting så fort det blev problem så hade vårt land och vår kontinent aldrig funnits. Det är en naturlig plikt att göra sitt bästa för att skeppet ånyo ska bli ståtligt.

Frågenarkomanen
2017-08-29, 13:31
Man har ett liv, strida mot väderkvarnar hela livet, nej tack.

Om alla tänkte så, så hade inget kunnat ha ett liv någonstans alls.

The_RobRoy
2017-08-29, 13:42
Om alla tänkte så, så hade inget kunnat ha ett liv någonstans alls.

Du missförstår, endel grejer är toppen. Men min bild av det ideala landet stämmer inte överens med den bild svenskar i genomsnitt verkar ha. Vi är så långt ifrån varandra åsiktsmässigt att jag hellre bor någonannanstans.

J.V
2017-08-29, 14:19
Eller så stannar man och kämpar för det ens förfäder skapat. Om alla bara flydde allting så fort det blev problem så hade vårt land och vår kontinent aldrig funnits. Det är en naturlig plikt att göra sitt bästa för att skeppet ånyo ska bli ståtligt.Sa vad gor du da for att kampa, annat an att klaga pa allt/alla pa diverse internetforum?

Utbilda oss svikare hur man gor.

PsykopatVegan
2017-08-29, 14:20
Jag hade satsat på canada

Bahahahahahha. Kan inte vara seriös..
Kanada landet som tom slagit Sverige i att vara PK.

Lagstiftar bort oliktänkande

PsykopatVegan
2017-08-29, 14:21
Island ser väldigt trevligt ut. Skönt klimat också.

Hehe där flyr många som är konspiratoriskt lagda. Var det inte där Bobby Fischer spenderade de sista konspiratoriska åren`?

ApexProcyon
2017-08-29, 14:31
Hehe där flyr många som är konspiratoriskt lagda. Var det inte där Bobby Fischer spenderade de sista konspiratoriska åren`?

Han råkade ut för politisk förföljelse eftersom att han vågade säga vad han såg.

En oerhört intelligent och modig man.

PsykopatVegan
2017-08-29, 14:35
Han råkade ut för politisk förföljelse eftersom att han vågade säga vad han såg.

En oerhört intelligent och modig man.

Jao visst men sista åren skulle jag nog velat sagt att hans psykotiska besvär var uppenbara. Oavsett hur han stod faktamässigt i judefrågan

ApexProcyon
2017-08-29, 14:38
Jao visst men sista åren skulle jag nog velat sagt att hans psykotiska besvär var uppenbara. Oavsett hur han stod faktamässigt i judefrågan

Jag har i ärlighetens namn bara en ytlig uppfattning om honom. Han hade en intelligens utan motstycke och betalade ett oerhört högt pris för att föra fram sanningen som han såg den.

Det kan mycket väl vara så att han blev knäpp på äldre dagar, det kan jag inte säga bu eller bä om.

PsykopatVegan
2017-08-29, 14:43
Jag har i ärlighetens namn bara en ytlig uppfattning om honom. Han hade en intelligens utan motstycke och betalade ett oerhört högt pris för att föra fram sanningen som han såg den.

Det kan mycket väl vara så att han blev knäpp på äldre dagar, det kan jag inte säga bu eller bä om.

Han var helt klart intelligent och bra på det han gjorde. Själv har jag väldigt svårt att se tjusningen av hög intelligens då det inte är något som någon står bakom så att säga

andeem
2017-08-29, 14:47
Det här är faktiskt en jätterolig tråd!

Shqypnia
2017-08-29, 15:11
Vadå dra?

Är ni inte Sverjjeeevenneeer :D

Macroman
2017-08-29, 15:16
USA, Australien och Nya Zeeland är de bästa alternativen. Norge är nog också ok för ett mer närliggande alternativ.

Ser det snarare som en fördel att man kan köpa vapen utan licens i typ Texas och andra delstater. I Sverige är det ju bara de kriminella som har vapen. I USA har man ju en fair chans iaf. Och lär inte åka i fängelse om man skjuter ngn i självförsvar under inbrott som man skulle göra här.

d1anny2
2017-08-29, 15:44
Trivs mycket bra i Frankrike. De har inte samma PC kultur som Sverige,dessutom mer kanaler för media och är mycket mer kritiska när det kommer till sin regering.

Möjlighet att göra saker utomhus är betydligt större eftersom sommaren är så pass lång. Även om vintersporter inte heller är dåliga då alperna troligtvis erbjuder några av de bästa skidorter jag besökt.

Ångrar mig inte. Skäms faktiskt när man läser om vår misslyckade regering som fumlar runt som ett fyllo på midsommarafton.

Fransmän är rätt högdragna av sig men gillar skandinaver.Vilken stad? Kunde du franska innan? Har inte tänkt på Frankrike faktiskt. Men det låter rimligt. Putsar man ordentligt upp franskan på förhand bör det gå bra...

Woodrow
2017-08-29, 15:57
Åh Sverige är så hemskt, skeppet sjunker, för Sverigedemokraterna i tiden yada yada yada. Sen lämnar ni landet och inser ut bra det är här och att andra länder har likadana problem. Det känns som att det är en trend att vara icke-pk nu för tiden.. som man slaviskt följer en mall. Sverige är hemskt, Trump kommer lyfta USA blabla..

Hanse
2017-08-29, 15:58
USA, Australien och Nya Zeeland är de bästa alternativen. Norge är nog också ok för ett mer närliggande alternativ.

Ser det snarare som en fördel att man kan köpa vapen utan licens i typ Texas och andra delstater. I Sverige är det ju bara de kriminella som har vapen. I USA har man ju en fair chans iaf. Och lär inte åka i fängelse om man skjuter ngn i självförsvar under inbrott som man skulle göra här.

Sverige är ju faktiskt ett av världens vapentätaste länder tack vara alla jaktvapen. Har en kompis som håller på med pistolskytte och han har fullt lagliga magnumrevolvrar.

d1anny2
2017-08-29, 16:17
Åh Sverige är så hemskt, skeppet sjunker, för Sverigedemokraterna i tiden yada yada yada. Sen lämnar ni landet och inser ut bra det är här och att andra länder har likadana problem. Det känns som att det är en trend att vara icke-pk nu för tiden.. som man slaviskt följer en mall. Sverige är hemskt, Trump kommer lyfta USA blabla..Enig med dig. Så himla hemskt är det inte alls. Rentav helt okej. Dock trivs jag inte vidare ändå.
Kanske blir det inte bättre utomlands. Men då är det iaf något annat.

sabenada
2017-08-29, 16:57
Sen lämnar ni landet och inser ut bra det är här och att andra länder har likadana problem.

Det kanske var sant på 80-talet, men bland de svenskar som flyttar nu för tiden så är det inte många som vill flytta tillbaka. Bland de jag känner till som flyttat av missnöjesskäl är reaktionen snarare att det var ännu bättre i det nya landet än vad de trodde, även efter flera år där.

Woodrow
2017-08-29, 17:14
Det kanske var sant på 80-talet, men bland de svenskar som flyttar nu för tiden så är det inte många som vill flytta tillbaka. Bland de jag känner till som flyttat av missnöjesskäl är reaktionen snarare att det var ännu bättre i det nya landet än vad de trodde, även efter flera år där.

Jag hade också velat flytta. Dock pga. Sveriges trista natur och att det är så deppigt och mörkt här.*gah!*

Frågenarkomanen
2017-08-29, 17:30
Sa vad gor du da for att kampa, annat an att klaga pa allt/alla pa diverse internetforum?

Utbilda oss svikare hur man gor. Jag har gjort många saker, men att övertyga människor online är bland det absolut viktigaste jag har gjort, och överhuvudtaget bland det viktigaste man kan göra. Man når ut till så oändligt många fler människor här, kan säga vad man vill, länka till forskning, filmer, texter o s v.

På Kolozzeum sysslar jag inte med detta, utan kör på en lite hårdare, mer radikal politik, för att det är roligt att argumentera mot politiskt korrekta vita riddare, som det svärmar av här..

Andy.da.wohoo
2017-08-29, 17:31
Personligen ifrågasätter jag efter varje tripp utomlands varför folk vill bo någon annan stans än just i Sverige.

Visst finns det problem, men det tror jag inte är något unikt för Sverige.

Frågenarkomanen
2017-08-29, 17:31
Vilken stad? Kunde du franska innan? Har inte tänkt på Frankrike faktiskt. Men det låter rimligt. Putsar man ordentligt upp franskan på förhand bör det gå bra...

Om du bryr dig om invandrare och våldsamhet så är Frankrike inte direkt rätt land ...

Frågenarkomanen
2017-08-29, 17:33
Personligen ifrågasätter jag efter varje tripp utomlands varför folk vill bo någon annan stans än just i Sverige.

Visst finns det problem, men det tror jag inte är något unikt för Sverige. Själv känner jag tvärtom. Varje gång jag kommer tillbaka hit så slås jag av hur bättre jag trivs utomlands, och då menar jag givetvis inte semesterresor.

ApexProcyon
2017-08-29, 17:39
Med tanke på vilken av dessa två Sverige börjar närma sig så förstår jag varför svenskar i exil trivs bättre i andra länder.

10 timmar mångkultur.
b1XGPvbWn0A&t

10 timmar etnisk homogenitet.
nnZsH4kNyLI

Stoltz
2017-08-29, 17:53
Personligen ifrågasätter jag efter varje tripp utomlands varför folk vill bo någon annan stans än just i Sverige.


Min exakta reaktion första gången jag såg ett badrum i England :D

TranceII
2017-08-29, 17:56
"Sverige skiter sig" definierar jag som att det blir så många fler män här att andelen tjejer kontra killar blir så dålig, samt påverkan av sociala medier som gör att till och med överviktiga tjejer tror att dem ska behandlas som "10or", att man omöjligt kan skaffa en flickvän som man kan gifta och bosätta sig med i Sverige.

Vart i Europa eller i världen kan man tänkas bo om man vill kunna driva eget företag (arbeta hemifrån med dator å övrig elektronisk utrustning) och hitta en kvinna som är FEMININ? (ej hjärntvättad badoo:are som är self-entitled och som fått för sig att hon måste hata män för att komma nånvart i världen)


Notera att de stora rubrikerna om könsobalansen till viss del var baserad på en årskull av 16 eller 17-åringar just när vi tog emot så enormt många ensamkommande. Så i praktiken så är det absolut inte en sådan extrem obalans då de flesta inte var 16 eller 17 år och inte heller får alla stanna. När man räknar med asylsökande så får man också räkna med anhöriginvandring som oftast är fru och barn vilket gör att siffrorna blir ganska normala med viss övervikt. Men visst är det något fler män nu och dessutom kan man tänka sig att unga invandrarkillar får dejta svenska tjejer men unga invandrartjejer inte får dejta svenska killar till lika stor utsträckning.

Allt det spelar nog roll men jag tror det absolut största för unga män som blir ensamma är de som stannar kvar i småstäderna när tjejerna flyttar till storstäder eller andra städer för att plugga. Tittar man på storstadsområdena så tror jag det fortfarande fler unga kvinnor än unga män som bor där.

Vill du ha en väldigt feminin kvinna så är min totala fördom att om hon inte är ganska fattig och du kör på den vägen så kommer hon själv vilja kräva en väldigt manlig man. Vill du spela på de traditionella könsrollerna så måste du nog kunna leverera själv där. Inte dejtat någon själv men varit vän med några från Polen och arbetat med kvinnor från Baltikum. Min upplevelse var inte att de var väna varelser som bara väntade på en man utan där skulle man nog få kämpa lite, men då har jag bara umgåtts med kvinnor som själv är hyfsat framgångsrika. Asien kanske är annorlunda, i alla fall Sydostasien.

Slutligen är det säkert så att Sverige till stor del har ändrats till det sämre men jag vet inte om det är ett sjunkande skepp. Titta på 90-talet i hela västvärlden inklusiva Sverige; det var rätt jäkla våldsamt och fullt med droger men gick bra ändå tillslut.

Det gäller även att fundera runt hur man tar in information och jag själv tycker det är enormt lätt att börja fokusera på ett ämne och sedan tycka att allt går åt helvete.

Ta t.ex. överfallsvåldtäkter. Vi kanske har haft en stor ökning de senaste åren (jag vet inte) men mellan 90-talet och 2010 så hade man runt 300-400 överfallsvåldtäkter om året. Det är ungefär en om dagen i snitt men skillnaden då mot nu är att om vi har 300-400 överfallsvåldtäkter så kommer de som tidigare blev en notis i en lokaltidning delas på Facebook eller tas upp i vissa medier som ett bevis på att Sverige går sönder. Så även om vi INTE skulle haft en ökning så skulle det fokuserade nyhetsflöde som man lätt hamnar i göra att man får den känslan jämfört med 20 år sedan när man bara tittade på Aktuellt på kvällen och läste sin lokaltidning.

Vinter
2017-08-29, 18:08
Danmark är största utflyttningsmålet, vad jag har hört är bättre möjligheter med bostad och enklare fixa jobb en orsak. Men det är många som flyttar ut nu.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/aldrig-har-sa-manga-lamnat-sverige

Petoria
2017-08-29, 18:14
Danmark är största utflyttningsmålet, vad jag har hört är bättre möjligheter med bostad och enklare fixa jobb en orsak. Men det är många som flyttar ut nu.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/aldrig-har-sa-manga-lamnat-sverige

Bostad är mycket dyrare än Malmö, jag flyttade på grund av bättre lön och för att jag är trött på hur dålig tågtrafiken är. Ganska enkelt att hitta hyreslägenhet men man får räkna med 15000+ SEK i månaden.

leo1
2017-08-29, 18:16
Vilka faktorer väger ni in när ni tycker att Sverige är på väg att träffa fläkten?

*Sjukvården? De gånger jag haft problem på slutet har jag fått hjälp. Helt okej hjälp i rimlig tid. Ett besök hos en öronspecialist, röntgen, tandläkarebesök-simpel rensning på tandsten. Summa av dessa 3 besök= 1000 kronor.

*Skolan? Hur dålig är den? Har läst om svenskalärare som undervisar utan behörighet men jag har ingen aning.

*Äldrevården? Läser skräckexempel i tidningarna. Vet inget mer.

*Allting kring att få barn. Väldigt bra med ledigheter och sånt i Sverige har jag förstått det som.

*Infrastruktur. Väldigt bra.

*Lön till levnadsstandard. Väldigt bra tycker jag. Går att knega sig till väldigt bra pengar.

*Klimat. Korta somrar men skyddat från det mesta.

Vinter
2017-08-29, 18:17
Bostad är mycket dyrare än Malmö, jag flyttade på grund av bättre lön och för att jag är trött på hur dålig tågtrafiken är. Ganska enkelt att hitta hyreslägenhet men man får räkna med 15000+ SEK i månaden.

Låter klart bättre än bo hos mamma till 27 eller nått som blir vanligare i storstäderna.

Bärsärk
2017-08-29, 18:28
Vilka faktorer väger ni in när ni tycker att Sverige är på väg att träffa fläkten?

*Sjukvården? De gånger jag haft problem på slutet har jag fått hjälp. Helt okej hjälp i rimlig tid. Ett besök hos en öronspecialist, röntgen, tandläkarebesök-simpel rensning på tandsten. Summa av dessa 3 besök= 1000 kronor.

*Skolan? Hur dålig är den? Har läst om svenskalärare som undervisar utan behörighet men jag har ingen aning.

*Äldrevården? Läser skräckexempel i tidningarna. Vet inget mer.

*Allting kring att få barn. Väldigt bra med ledigheter och sånt i Sverige har jag förstått det som.

*Infrastruktur. Väldigt bra.

*Lön till levnadsstandard. Väldigt bra tycker jag. Går att knega sig till väldigt bra pengar.

*Klimat. Korta somrar men skyddat från det mesta.

Om man ser till så att sina barn hamnar på en bra skola, inte blir sjuk och flyttar någonstans ganska långt norrut så borde man ju kunna klara sig rätt bra i Sverige också med andra ord.

Vinter
2017-08-29, 18:38
Vilka faktorer väger ni in när ni tycker att Sverige är på väg att träffa fläkten?

*Sjukvården? De gånger jag haft problem på slutet har jag fått hjälp. Helt okej hjälp i rimlig tid. Ett besök hos en öronspecialist, röntgen, tandläkarebesök-simpel rensning på tandsten. Summa av dessa 3 besök= 1000 kronor.

*Skolan? Hur dålig är den? Har läst om svenskalärare som undervisar utan behörighet men jag har ingen aning.

*Äldrevården? Läser skräckexempel i tidningarna. Vet inget mer.

*Allting kring att få barn. Väldigt bra med ledigheter och sånt i Sverige har jag förstått det som.

*Infrastruktur. Väldigt bra.

*Lön till levnadsstandard. Väldigt bra tycker jag. Går att knega sig till väldigt bra pengar.

*Klimat. Korta somrar men skyddat från det mesta.

Är du medelsvensson med 27000kr i månaden betalar du 110000kr årligen till vården + de pengar du betalar när du går dit.

Skola, efter 25år av experiment börjar man snegla igen på katederundervisning. Undrar vad de experimenten kostade?
Bra investering.

Äldrevården: Lycka till med pensionen om du inte sparar någon tusenlapp privat varje månad. Guldåren är över, någon tusenlapp mer än socialbidraget kan du kanske få. Men då kostar saker också mer framöver.

Tips för framtiden.

d1anny2
2017-08-29, 18:42
Om du bryr dig om invandrare och våldsamhet så är Frankrike inte direkt rätt land ...Jag skrev tidigare i tråden att jag också tänkt på att flytta men inte pga TS anledningar. Jag tycker här är kallt på alla vis.
Invandrare stör mig inte nej, är gift med en och är själv född utomlands. Just våldsamhet är förstås inget att satsa på. Men upplever inte att Göteborg är kolugnt heller.

Hemi
2017-08-29, 18:43
...
Skola, efter 25år av experiment börjar man snegla igen på katederundervisning. Undrar vad de experimenten kostade?
Bra investering.

...

Då är det att gå bakåt i utvecklingen, med jämförelse av hur resten av världen gör mer och mer. Svensk skola är ett misslyckat experiment men USA ligger långt fram i forskning i hur man lär sig bäst och inte är det gammal klassrumsmodell som typ när jag gick i skolan. Men jag tror Sverige har kört fast, man tittar på forskning utomlands och behåller gärna ideer som går att hitta, men som andra sållat bort eller inte tagit på allvar...

rooz
2017-08-29, 18:44
Vilka faktorer väger ni in när ni tycker att Sverige är på väg att träffa fläkten?

*Sjukvården? De gånger jag haft problem på slutet har jag fått hjälp. Helt okej hjälp i rimlig tid. Ett besök hos en öronspecialist, röntgen, tandläkarebesök-simpel rensning på tandsten. Summa av dessa 3 besök= 1000 kronor.
Inga sjuksköterskor kvar snart, så vem ska jobba på sjukhusen. Du betalar mycket via skattesedeln, och då betalar du ändå en del när du kommer dit.

*Skolan? Hur dålig är den? Har läst om svenskalärare som undervisar utan behörighet men jag har ingen aning.
rapporterna visar att det bara blir sämre, färre med gymnasiebehörighet.

*Äldrevården? Läser skräckexempel i tidningarna. Vet inget mer.
Lycka till att leva på din pension om 40 år.

*Allting kring att få barn. Väldigt bra med ledigheter och sånt i Sverige har jag förstått det som.
Ja, förutom det där med att föda. Jag har bekanta som drog till Finland för att slippa bli utskickade från BB

*Infrastruktur. Väldigt bra.

*Lön till levnadsstandard. Väldigt bra tycker jag. Går att knega sig till väldigt bra pengar.
Nej, inte direkt. Ingen har blivit rik av att knega i Sverige, inte senaste 10 åren.

*Klimat. Korta somrar men skyddat från det mesta.
Jag skulle tänka mig Island eller Estland.

PsykopatVegan
2017-08-29, 18:57
Även om det finns några tomtar kvar är det skönt att se att majoriteten även här fattar hur saker och ting verkligen ser ut.
Kommer ihåg hur det lät här för cirkus 10 år sedan.

Nu måste jag få skryta lite här men jag har märkt att jag alltid är i framkant när det gäller trender, det jag omfamnar brukar ta majoriteten några år att fatta.

Tråkigt nog tror jag det är kört, SD kanske får 30% och Stefan Löfven kommer lova ordning och reda genom att inte samarbeta med dem.

SÅ RIP Sweden

Woodrow
2017-08-29, 19:19
Även om det finns några tomtar kvar är det skönt att se att majoriteten även här fattar hur saker och ting verkligen ser ut.
Kommer ihåg hur det lät här för cirkus 10 år sedan.

Nu måste jag få skryta lite här men jag har märkt att jag alltid är i framkant när det gäller trender, det jag omfamnar brukar ta majoriteten några år att fatta.

Tråkigt nog tror jag det är kört, SD kanske får 30% och Stefan Löfven kommer lova ordning och reda genom att inte samarbeta med dem.

SÅ RIP Sweden

Troll.

R0B
2017-08-29, 19:27
Troll.

Nej, Psykopatvegan... *screwy*

ApexProcyon
2017-08-29, 19:29
Vilka faktorer väger ni in när ni tycker att Sverige är på väg att träffa fläkten?



Det har inget att göra med funktionella instanser eller ekonomi för mig. Allt för många kvinnor vågar inte vara ute ensamma när det är sent och/eller mörkt ute, det är tillräckligt illa för att varningslamporna ska blinka.

PsykopatVegan
2017-08-29, 19:37
Troll.

Som jag skrev kommer det alltid finnas en minoritet som tror det ena och andra. Du tror det kommer fungera med multikulti och att människor som i sina hemländer skapade kaos blir bättre människor för att de är i ett annat land.

"Troll" är inget argument

Woodrow
2017-08-29, 19:45
Som jag skrev kommer det alltid finnas en minoritet som tror det ena och andra. Du tror det kommer fungera med multikulti och att människor som i sina hemländer skapade kaos blir bättre människor för att de är i ett annat land.

"Troll" är inget argument

Ber om ursäkt för det. Även om du kallar folk för tomtar.. ditt inlägg luktade troll lång väg.

e7PyEKPzvY0

Ingen som röstar SD och vill fly Sverige kommer väl vilja se detta då det är Betner.. kanske om det enbart var med Landin. Men what the heck..

Aja, lägger ner nu och får fortsätta i politik-tråden isåfall.

PsykopatVegan
2017-08-29, 19:46
Ber om ursäkt för det. Även om du kallar folk för tomtar.. ditt inlägg luktade troll lång väg.

e7PyEKPzvY0

Ingen som röstar SD och vill fly Sverige kommer väl vilja se detta då det är Betner.. kanske om det enbart var med Landin. Men what the heck..

Aja, lägger ner nu och för fortsätta i politik-tråden isåfall.

Näää snälla visa mig inte den där tomten Betner. Jag spyr
Tomte som tjänar pengar på att vara en "komiker" som egentligen är en propagandist som förespråkar multikulti då det ger han cashing.

Att inte människor ser att hans komedi egentligen är att han står och är uppriktigt arg och har hybris är för mig oförståeligt

Woodrow
2017-08-29, 19:49
Näää snälla visa mig inte den där tomten Betner. Jag spyr

Vet att det är svårt att ta till sig när man har byggt upp en illusion om att mångkultur är det som förstör Sverige.. men om är intresserad av riktigt statistik och hur saker och ting faktiskt ser ut är det värt en titt. :naughty:

PsykopatVegan
2017-08-29, 20:02
Vet att det är svårt att ta till sig när man har byggt upp en illusion om att mångkultur är det som förstör Sverige.. men om är intresserad av riktigt statistik och hur saker och ting faktiskt ser ut är det värt en titt. :naughty:

Okej antecknat trollet :naughty::naughty:


Min egen åsikt i frågan är att länder består av massor av människor, och har man demokrati är det ju så att det krävs en majoritet av människor som inser en sak för att kunna förändra den saken.
När det gäller Sverige har det nu vänt men samtidigt som det har vänt har vi importerat islam och fortsätter att göra det.

Men eftersom livet är så många parametrar och jag oftast tenderar att vara före i analysen förutspår jag att SD kommer få runt 30%, de kaaanske får inflyttande i form av högersamarbete, men oavsett om de får det eller ej är det alltså bra jävla försent.
Vänstern kommer bli än mer förvirrade i sig själva, då de på fullaste allvar applicerar lösningar som fungerade i ett vitt Sverige på nutidens islamiserade Sweden.
Många talar om inbördeskrig men där är jag mycket osäker, att det kommer bli mer "krig" ifrån muslimerna i form av terrordåd är givet men att svensken kommer kriga vet jag inte riktigt.

Landsflykt kommer däremot bli än vanligare av riktiga svenskar, men det gäller att göra det innan det blir allt för mainstream och så har man eget ansvar att lära sig språket /kulturen i det landet man flyttar till.


Edit: att allt sker i steg tycker jag förövrigt är en dålig sak när det gäller samhällsutvecklingen, där är många människor jag skulle velat se skulle görat offentlig avbön för det de har sagt förut. Det skulle varit ett produktivt drag, för om det blir att man bara hoppar i strömmen och inte själv måste reflektera över vad man har sagt kommer det inte bli bättre det blir bara mainstream.

timpaz
2017-08-29, 20:07
Barn som föds i Sverige/Europa/Världen 2017 kommer att leva längre, vara högre utbildade, vara starkare och producera mer än någon tidigare generation. Det är oundvikligt och det speglar den generella uppfattningen i samhället (med undantag av Flashback och några trådar här på kollo). Jag ser oerhört mycket framemot de närmaste 50 åren och jag har faktiskt investerat hela mitt liv i framtiden, för vad annars har vi? Se till att inte hamna på efterkälken.
Om det nu skulle gå käpprätt åt helvete och sluta i total misär och krig så har inte mitt liv blivit bättre av att leva som en pessimistisk ”prepper” sittandes i min sommarstuga. Det blir en aningen bitterljuvt ”va vad det jag sa”…

PsykopatVegan
2017-08-29, 20:16
Barn som föds i Sverige/Europa/Världen 2017 kommer att leva längre, vara högre utbildade, vara starkare och producera mer än någon tidigare generation. Det är oundvikligt och det speglar den generella uppfattningen i samhället (med undantag av Flashback och några trådar här på kollo). Jag ser oerhört mycket framemot de närmaste 50 åren och jag har faktiskt investerat hela mitt liv i framtiden, för vad annars har vi? Se till att inte hamna på efterkälken.
Om det nu skulle gå käpprätt åt helvete och sluta i total misär och krig så har inte mitt liv blivit bättre av att leva som en pessimistisk ”prepper” sittandes i min sommarstuga. Det blir en aningen bitterljuvt ”va vad det jag sa”…

Samtiigt finns det folk out there som får ta smällen av din optimism.

Alla jag pratar mer har blivit oroligare över samhällsutvecklingen, vet inte riktigt vart du går och spenderar din tillvaro. Men har mina aningar

MaxTheMarketer
2017-08-29, 20:18
Eftersom det, provocerande nog, är otillåtet att få försvara sig mot icke-vita i Sverige (för då är du främlingsfientlig och rasist, osv) så tänker jag mig att man investerar i sådant här:
https://www.safeguardclothing.com/se/26-skyddsvastar/140-coolmax-iiia-skott-huggsaker-och-punkteringsfria-vast-2607/

Samtidigt så kommer även det att "kränka" andra människor för att man antyder då på om att man känner sig hotad av eller åtminstone otrygg bland "icke-svenskar". Tyvärr är man fast i en rävsax hur man än gör...

Dessutom undrar jag hur långt det faktiskt måste gå i Sverige med våld, mord, våldtäkter, "organiserad brottslighet" som tar över olika förorter och kanske städer snart(?), innan den svenska försvarsmakten på allvar sätts in, precis som några soldater kom på plats vid terrordådet som var?

En önskedröm är att soldater från USA, Kina, Ryssland och Frankrike kommer in i Sverige och så får jag gå runt och peka ut (haha OMFG I KNOW) vilka som ska ut, så skickar man ut dem på en flotte mot Grönland eller nått (OMFG U CRAZY SONOFABITCH FUCKIN HITLA AND STALIN AND KIM UN YOUNG).

Jag vill INTE lösa med våld, jag vill bara säga, "nej, vi passar inte ihop. Fixa ert eget land ni flydde från, kriga mot vårt och förlora eller vinn mot oss, men tro fan inte ni kan bara kan komma och trampa in och börja våldta landet sakta men säkert tills landet blir lika förstört som ert eget".

Mmm.... där tappade jag många röster i mitt blivande politiska parti... :D

Hursomhelst, jag har "läst" att folk i Japan och Kina egentligen HATAR vita människor i smyg, dvs., smygrasism, smyghat bakom ryggen på en. Jag har "läst" om folk som jobbat i Kina där dem behandlats illa och behövt förhandla noga för att ens få betalt. Stor del av Kinas folk verkar oxå vara hjärntvättat att "the world will be ours, CHING CHONG!".

Hong Kong eller Singapore kan ju vara nice. Driva eget där med egen inspelningsstudio och latja runt med asiatiska småtösar som uppskattar en vit helt okej 18 cm erekterad penis (jag är nöjd & stolt) vore riktigt nice!

När jag menar en "feminin" kvinna så menar jag inte nödvändigtvist en kvinna som är en passiv robot som man bara har sex med och som värmer billys pan pizza åt en i sin mage.

Jag menar snarare dynamiken i förhållandet, dvs. att det är jag som fattar de stora besluten och jag leder henne istället för att jag tofflande frågar, "vad vill du göra? meeen jag vill ju göra det du vill göra... oj förlåt, förlåt att jag finns älskling!!!" *spyfärdig*

Ajja, jag får hoppas jag hinner bli klar med min civilingenjör utbildning innan världen har svämmat över av det ena eller andra :D eller så kanske vi alla dör imorrn när "den tändande gnistan på koreahalvön tänds". ;)

MaxTheMarketer
2017-08-29, 20:20
Barn som föds i Sverige/Europa/Världen 2017 kommer att leva längre, vara högre utbildade, vara starkare och producera mer än någon tidigare generation. Det är oundvikligt och det speglar den generella uppfattningen i samhället (med undantag av Flashback och några trådar här på kollo). Jag ser oerhört mycket framemot de närmaste 50 åren och jag har faktiskt investerat hela mitt liv i framtiden, för vad annars har vi? Se till att inte hamna på efterkälken.
Om det nu skulle gå käpprätt åt helvete och sluta i total misär och krig så har inte mitt liv blivit bättre av att leva som en pessimistisk ”prepper” sittandes i min sommarstuga. Det blir en aningen bitterljuvt ”va vad det jag sa”…

Jag håller med om det du säger. Det är ett slöseri med livet att leva livet som en gnällande pessimist, varav varför jag aldrig i princip läser nyheter, inte har en vanlig tv med vanliga tv-kanaler (streamar eller tankar det jag ska se på).

Det är därför jag lärt mig att tänka skeptiskt och inte tro det ena eller det andra för extremt. Samtidigt är det också som en fotbollstränare sagt, "förberedd på det värsta, hoppas på det bästa".

Petoria
2017-08-29, 20:24
Jag vill INTE lösa med våld, jag vill bara säga, "nej, vi passar inte ihop. Fixa ert eget land ni flydde från, kriga mot vårt och förlora eller vinn mot oss, men tro fan inte ni kan bara kan komma och trampa in och börja våldta landet sakta men säkert tills landet blir lika förstört som ert eget".

:) :) :)

När jag menar en "feminin" kvinna så menar jag inte nödvändigtvist en kvinna som är en passiv robot som man bara har sex med och som värmer billys pan pizza åt en i sin mage.

Jag menar snarare dynamiken i förhållandet, dvs. att det är jag som fattar de stora besluten och jag leder henne istället för att jag tofflande frågar, "vad vill du göra? meeen jag vill ju göra det du vill göra... oj förlåt, förlåt att jag finns älskling!!!" *spyfärdig*

Så problemet ligger i att du inte klarar av att ha ett jämlikt förhållande med en kvinna. Är du så osäker i din manlighet eller vad är det?

timpaz
2017-08-29, 20:32
Samtiigt finns det folk out there som får ta smällen av din optimism.

Alla jag pratar mer har blivit oroligare över samhällsutvecklingen, vet inte riktigt vart du går och spenderar din tillvaro. Men har mina aningar

Jag är snart klar med min civ.ing och intresserar mig för infrastruktur och energifrågor. Jag är en ung man på 23 som inte belastar samhället på något vis. Vad är det för smäll som min personliga framtidstro utdelar?

På gymmet! Nyfiken på aningen.

MaxTheMarketer
2017-08-29, 20:34
:) :) :)
Så problemet ligger i att du inte klarar av att ha ett jämlikt förhållande med en kvinna. Är du så osäker i din manlighet eller vad är det?

Som jag skrev i tidigare svar ovan:
"Eftersom det, provocerande nog, är otillåtet att få försvara sig mot icke-vita i Sverige (för då är du främlingsfientlig och rasist, osv) så tänker jag mig att man investerar i sådant här:"

Det går inte att "fixa" landet för de är "offren", det är "synd om dem", "livet måste vara rättvist", "sverige måste vara världens akutmottagning för alla världens flyktingar", snart kommer väl hela Houston också å knackar på dörren? ;)

Nu provocera jag igen, menade ej. Jag menar ba att vi är maktlösa att praktiskt taget göra något. Att bara peta i en icke-svensk som försöker kanske snatta godis tolkas som, "missbruk av vit maktprivilegium".

MEN återigen, jag är 100% öppen för att "ha fel" i allt jag har sagt. Jag önskar och vill HA FEL (dvs. att sverige INTE kmr att gå sönder och bli styrt som Mexiko är styrt av maffian). Jag är öppen för verifierbara vetenskapliga källor som tyder på att "det har aldrig varit bättre förr i Sverige och det blir bara bättre".

Jag är ute efter sanningen, "inte ha rätt". Jag kanske helt enkelt sitter på felaktig information och livet är kanske grönare än vad jag har trott innan.

Gällande "manlighet" så vill jag bara säga att "jämlikhet" med 50/50 inte fungerar. Alla grupper bildar en så kallad social hierarki automatiskt. Detta har demonstrerats i sociala studier att försökspersoner i grupper spontant bildar grupper där någon leder och tar mer plats än alla andra.

Sedan att du vill skamlägga mig med "osäkerhet över min manlighet" är ett inte ett sakligt argument utan vad folk skulle definiera som manipulation eller "härskarteknik".

Därmed ber jag dig att upphöra med det och komma med något sakligt om VARFÖR och HUR 50/50 i förhållande med en tjej gör det lyckande och fungerande på lång sikt.

Johns23
2017-08-29, 20:44
jag ska nog flytta ifrån sverige, var därför jag valde att vidareutbilda mig på högskola nu istället för att fortsätta mitt vanliga kneg.

Har faktiskt hört en hel del människor här säga samma sak, vilket är lite intressant då universitetsstäder ofta brukar vara rätt "pk", men även där börjar åsikterna förändras känns det som.

Personligen tycker jag samhörigheten minskat i sverige, så gillar jag inte alla de mord och våldtäkter som sker hela tiden och osäkerheten som finns när man vistas bland alla utlandsfödda, man har ju ingen aning om de är IS-krigare eller vanliga snälla.

sen tycker jag tjejerna blivit så otrevliga de senaste åren, nästan som all feminism gjort att de börjar rata män mer och mer även fast de kanske inte är medvetna om det, och så ska alla ha en brad pitt såklart även fast tjejerna är 36, kedjerökande och jobbar på det lokala äldrehemmet.

anvihl
2017-08-29, 20:45
Barn som föds i Sverige/Europa/Världen 2017 kommer att leva längre, vara högre utbildade, vara starkare och producera mer än någon tidigare generation. Det är oundvikligt och det speglar den generella uppfattningen i samhället (med undantag av Flashback och några trådar här på kollo). Jag ser oerhört mycket framemot de närmaste 50 åren och jag har faktiskt investerat hela mitt liv i framtiden, för vad annars har vi? Se till att inte hamna på efterkälken.
Om det nu skulle gå käpprätt åt helvete och sluta i total misär och krig så har inte mitt liv blivit bättre av att leva som en pessimistisk ”prepper” sittandes i min sommarstuga. Det blir en aningen bitterljuvt ”va vad det jag sa”…

Där har du nog kärnan i det hela. Allt fler (speciellt unga män, fast inte bara såklart) hamnar på efterkälken, lång arbetslöshet, ingen utbildning, ofta inte ens godkända gymnasiebetyg-->inga pengar---> ingen egen bostad eller några nöjen man blir tillfredsställd av eller något att göra alls egentligen--->sämre självförtroende och nedstämdhet---->sämre lycka med romantiken---> ännu sämre självförtroende, ensamhet--->djup depression----> inga framtidsutsikter överhuvudtaget---->fuck society

Samma loop (väldigt förenklad sådan) som ofta leder till missbruk och/eller kriminalitet dessutom. Det här kommer bara bli vanligare och vanligare, kommer vara en enorm mängd unga och arga män som känner sig förkastade och förnekade i framtiden.

Andy.da.wohoo
2017-08-29, 20:48
Där har du nog kärnan i det hela. Allt fler (speciellt unga män, fast inte bara såklart) hamnar på efterkälken, lång arbetslöshet, ingen utbildning, ofta inte ens godkända gymnasiebetyg-->inga pengar---> ingen egen bostad eller några nöjen man blir tillfredsställd av eller något att göra alls egentligen--->sämre självförtroende och nedstämdhet---->sämre lycka med romantiken---> ännu sämre självförtroende, ensamhet--->djup depression----> inga framtidsutsikter överhuvudtaget---->fuck society

Samma loop (väldigt förenklad sådan) som ofta leder till missbruk och/eller kriminalitet dessutom. Det här kommer bara bli vanligare och vanligare, kommer vara en enorm mängd unga och arga män som känner sig förkastade och förnekade i framtiden.

Frågan är varför blir det såhär? Varför halkar folk på efterkälke? Ställs det för höga krav på människor av samhället? Förbereder föräldrar inte sina barn på att livet inte är lätt? Har folk hoppat av LiVetS hÅrDa SkOlA?

Johns23
2017-08-29, 20:48
en annan sak som jag också lagt märke till, är att väldigt många unga män blir utan partner. Som unga menar jag män typ under 35-40. Förr i tiden fanns det väl också en och annan kuf som blev ensam men jag känner till så otroligt många unga snubbar nu som aldrig får några tjejer, någon erfarenhet med tjejer eller någon kvinna att bilda familj med, jag pratar om helt vanliga killar som ser helt okej ut. Typ som att en vanlig kille inte duger längre, alla ska ha brad pitt

Johns23
2017-08-29, 20:51
Frågan är varför blir det såhär? Varför halkar folk på efterkälke? Ställs det för höga krav på människor av samhället? Förbereder föräldrar inte sina barn på att livet inte är lätt? Har folk hoppat av LiVetS hÅrDa SkOlA?

jag har en teori, och det är att det ställs för höga krav på män av kvinnor nu för tiden. Förr räckte det med att ha ett vanligt kneg, inte vara dum, vara trevlig och typ ha någon hobby.

Nu måste man vara snygg, självsäker, gym-pumpad, social som fan, många vänner, coolast på festen, minsta lilla osäkerhet eller "social skumhet" gör att man avfärdas.

När killar inte längre kan få tjejer, eller någon familj att försörja, så tappar de motivation och självförtroende, allt blir liksom meningslöst, man kan lika gärna leva på soc och spela world of warcraft.

nisse1976
2017-08-29, 20:57
en annan sak som jag också lagt märke till, är att väldigt många unga män blir utan partner. Som unga menar jag män typ under 35-40. Förr i tiden fanns det väl också en och annan kuf som blev ensam men jag känner till så otroligt många unga snubbar nu som aldrig får några tjejer, någon erfarenhet med tjejer eller någon kvinna att bilda familj med, jag pratar om helt vanliga killar som ser helt okej ut. Typ som att en vanlig kille inte duger längre, alla ska ha brad pitt

Unga människor menar du väl då, inte unga män?
Om det är massa män som är singlar är det väl massa kvinnor som också är det.

leo1
2017-08-29, 20:59
Frågan är varför blir det såhär? Varför halkar folk på efterkälke? Ställs det för höga krav på människor av samhället? Förbereder föräldrar inte sina barn på att livet inte är lätt? Har folk hoppat av LiVetS hÅrDa SkOlA?

Gällande jobbfronten så har jag haft 3-4 olika jobb där de äldre har berättat hur soft det var förut på jobbet om man jämför med nu. Och då var det absolut inga bittra gubbar utan dom bara berättar hur det ligger till.

Många jobb slimmas, man ska producera mer och vara mer mångsidig. Det är nog svårare att hitta ett jobb där man bara kan löka hela dagarna.

KlopFer
2017-08-29, 21:02
Bara flytta ut till skärgården. Det är alltid lugnt och skönt :)

Johns23
2017-08-29, 21:04
Unga människor menar du väl då, inte unga män?
Om det är massa män som är singlar är det väl massa kvinnor som också är det.

jadu, jag antar det, men det verkar som att kvinnor som är singla har det gött ändå för dom typ ligger med ett par män och får sjuuuukt mycket bekräftelse och kärlek ändå.

det är en annan grej att vara man, du måste prestera för att få bekräftelse och kärlek, liksom inte samma sak att vara en söt tjej.

Tittar jag på tex min morbror, eller pappa .. när de växte upp, de var inga speciella män alls, ser helt alldagliga ut, gillar fotboll och sen ett vanligt kneg. Men ändå lyckades min pappa få min mamma som var väldigt snygg som ung, och min morbror gifte sig med en kvinna som ser ut som en modell.

sånt händer typ aldrig idag, vanliga hederliga knegarmän på småorterna blir utanför, till och med här på universitetet ser jag såååå många killar som ser riktigt bra ut men som är kanske tystlåtna, inte den mest sociala och populära och de ser så ensamma ut.

Konkurrensen om kvinnor har ökat, och kvinnornas krav har ökat, jag tror att många ensamma män är ett perfekt recept för eventuell kollaps av samhället, eller åtminstone någon form av kaos, det blir i alla fall inte särskilt stabilt.

timpaz
2017-08-29, 21:08
Där har du nog kärnan i det hela. Allt fler (speciellt unga män, fast inte bara såklart) hamnar på efterkälken, lång arbetslöshet, ingen utbildning, ofta inte ens godkända gymnasiebetyg-->inga pengar---> ingen egen bostad eller några nöjen man blir tillfredsställd av eller något att göra alls egentligen--->sämre självförtroende och nedstämdhet---->sämre lycka med romantiken---> ännu sämre självförtroende, ensamhet--->djup depression----> inga framtidsutsikter överhuvudtaget---->fuck society

Samma loop (väldigt förenklad sådan) som ofta leder till missbruk och/eller kriminalitet dessutom. Det här kommer bara bli vanligare och vanligare, kommer vara en enorm mängd unga och arga män som känner sig förkastade och förnekade i framtiden.

Jag håller helt om att det är ett stort problem och det kommer inte att lösas över en långhelg. Det är ett faktum att ett samhälle med många unga män på 18-30 år utan kvinna och framtid är en krutdurk redo att explodera (jag tror de flesta av oss kan relatera i våra sämsta stunder).

Det är en svårt problem att lösa men jag ogillar att dra slutsatsen att det direkt kommer att innebära inbördeskrig och elände och sedan stanna vid den slutsatsen. Framtiden är verkligen ljus och vi har all potential att reda ut problemen vi står inför. Men vi måste också inse att Sverige, samhället och världen alltid kommer att tampas med de problem som aktuella för dagen.

nisse1976
2017-08-29, 21:10
Vem gifter sig kvinnorna med om det "typ aldrig händer" att en man som ser helt alldaglig ut, gillar fotboll och har ett vanligt kneg får gifta sig?

anvihl
2017-08-29, 21:14
Kvinnor lever naturligtvis också i högre grad som singlar, men de tenderar inte att göra samma nedåtgående slinga, män är kraftigt överrepresenterade både inom kriminalitet, missbruk och självmord.

Ska påpekas innan internetkrigande kvinnor hoppar på mig att jag absolut inte beskyller kvinnor för dessa problem, utan att vill mest belysa problemen.

timpaz
2017-08-29, 21:17
Frågan är varför blir det såhär? Varför halkar folk på efterkälke? Ställs det för höga krav på människor av samhället? Förbereder föräldrar inte sina barn på att livet inte är lätt? Har folk hoppat av LiVetS hÅrDa SkOlA?

Det saknas mål och mening. Många (några?) skaffar barn på slentrian och gör egentligen ingeting noterbart under barnets uppfostran. Det är många barn som inte ges tillfälle att få utforska den värld vi lever i. Man blir istället fast i en inskränk tillvaro där det som bäst killgissas korrekt.

nisse1976
2017-08-29, 21:19
Kvinnor lever naturligtvis också i högre grad som singlar, men de tenderar inte att göra samma nedåtgående slinga, män är kraftigt överrepresenterade både inom kriminalitet, missbruk och självmord.


Då borde det alltså skrivas som jag föreslog istället:
"Unga människor menar du väl då, inte unga män?"

Johns23
2017-08-29, 21:19
Kvinnor lever naturligtvis också i högre grad som singlar, men de tenderar inte att göra samma nedåtgående slinga, män är kraftigt överrepresenterade både inom kriminalitet, missbruk och självmord.

Ska påpekas innan internetkrigande kvinnor hoppar på mig att jag absolut inte beskyller kvinnor för dessa problem, utan att vill mest belysa problemen.

precis ... kvinnor som är singel kan ändå typ få sex när de vill, det är bara att logga på tinder en snabbis och välja mellan alla 500 förslag, bekräftelsen får de också, bara att lägga ut en bild på facebook så har de tre tusen gillningar och kärlek.

män då? jag ser ändå rätt bra ut och lägger jag ut nåt på facebook kanske jag får typ 10 gillningar, ett par kommentarer där hälften är killar som (dock i retande ton) kallar mig rövhål :D

män som är singlar .. inte mycket bekräftelse, inte mycket sex såvida man inte ser riktigt bra ut och charmig, ja då kanske man "Get lucky" då och då, ständig press att vara bra och cool, sen lägger man till ett samhälle som säger att vita män är rövhål, svin, patriarkala sexistiska djävulskap ...

alltså, inget konstigt alls i att fler och fler män vill flytta tycker då ja, eller att många typ drar ner till asien och fixar någon mer religiös kvinna där med starka familjevärderingar.


.. jag tycker också att svenska kvinnor verkar så stressade idag, även om de får så mycket uppmärksamhet och bekräftelse så är de ändå typ olyckliga på något sätt, inte alls samma lugn som de äldre kvinnorna och tanterna.

Nä, jag gillar ijnte utvecklingen i sverige i alla fall, det håller på att gå åt helvete vill jag påstå

Johns23
2017-08-29, 21:24
nu när jag är igång vill jag också säga att de som faktiskt skaffar barn .. de har en tendens att flytta ifrån varandra inom typ 3 år. Fattar inget jag, när jag var barn så bodde måpnga av mina kompisars föräldrar fortfarande tillsammans och de gör det än idag.

Men nu? man skaffar barn, sen efter 2 år vill tjejen flytta för hon "Tappat känslor", sen är allt splittrat, sen skaffar tjejen en ny kille så nu har barnet en plastfarsa, sen går det 3 år så splittrar hon igen och skaffar ännu en ny, nu har barnet 1 plastfarsa, 1 ex plastfarsa och 1 farsa, nu är det midsommar och ingen vet var man ska fira någonstans.

Jag förstår mig verkligen inte på den som säger att det ser ljust ut för sverige, jag tycker allt håller på att braka ihop jag, familjen, samhörigheten, dynamiken mellan könen, motivationen och drivkraften bland unga att faktiskt göra samhället bättre tillsammans, allt känns bara "grått" och uppgivet.

smerk
2017-08-29, 21:54
Var tror ni man har rimliga möjligheter att söka sig generellt som civilingenjör?

Andy.da.wohoo
2017-08-29, 21:58
Gällande jobbfronten så har jag haft 3-4 olika jobb där de äldre har berättat hur soft det var förut på jobbet om man jämför med nu. Och då var det absolut inga bittra gubbar utan dom bara berättar hur det ligger till.

Många jobb slimmas, man ska producera mer och vara mer mångsidig. Det är nog svårare att hitta ett jobb där man bara kan löka hela dagarna.

Klart det är svårt att hitta ett jobb där man bara kan löka hela dagarna. Skulle säga att det är en konsekvens av en fri (nåja..) marknad. Arbetsplatserna där folk gick omkring och softade hade två alternativ:
1. Öka arbetstakten/effektivisera och producera lönsamhet.
2. Gå i konkurs.

Förstår inte riktigt hur möjligheten till slappa jobb påverkar att folk hamnar i utanförskap.

wintersnowdrift
2017-08-29, 21:59
Åh jag blir så glad av den här tråden!

Mina klockrena tips på länder med relativt liten flyktinginvandring, där det är svårt för personer som inte tillhör den politiska eliten att komma åt vapen och där kvinnorna styrs av manliga familjemedlemmar är bl.a. Saudiarabien, gulfstaterna och (till viss del) Iran. Bara att packa era väskor, ha det så bra! :thumbup:

Woodrow
2017-08-29, 22:02
Ja! Wintersnowdrift! En av mina idoler. Trodde du hade försvunnit från forumet.

Malle1
2017-08-29, 22:07
Åh jag blir så glad av den här tråden!

Mina klockrena tips på länder med relativt liten flyktinginvandring, där det är svårt för personer som inte tillhör den politiska eliten att komma åt vapen och där kvinnorna styrs av manliga familjemedlemmar är bl.a. Saudiarabien, gulfstaterna och (till viss del) Iran. Bara att packa era väskor, ha det så bra! :thumbup:

Då behöver vi ju inte flytta. Är ju här inom kort!

Andy.da.wohoo
2017-08-29, 22:09
Då behöver vi ju inte flytta. Är ju här inom kort!

Fundera på den ironin lite.

Frågenarkomanen
2017-08-29, 22:15
Jag älskar Sverige, men inte dagens Sverige. Mitt Sverige har inte ens existerat på ett antal år. Jag ser inte något som pekar på att det inte är oåterkalleligen förlorat. Jag är inte kaptenen som tänker stanna kvar tills skeppet är på havets botten.

Om alla som egentligen tycker annorlunda resonerar som du, så är det verkligen oåterkalleligt förlorat.

Du fattar väl att många europeiska länder är på väg åt samma håll? Om alla bara flyr hela tiden så finns det tillslut ingenstans att fly.

MaxTheMarketer
2017-08-29, 22:19
Åh jag blir så glad av den här tråden!

Mina klockrena tips på länder med relativt liten flyktinginvandring, där det är svårt för personer som inte tillhör den politiska eliten att komma åt vapen och där kvinnorna styrs av manliga familjemedlemmar är bl.a. Saudiarabien, gulfstaterna och (till viss del) Iran. Bara att packa era väskor, ha det så bra! :thumbup:

Det där är exakt vad som kommer att hända med Sverige om en viss religion (vilket även är ett så kallat politiskt system) får "erövra" Sverige. Jag behöver inte nämna vilken religion för "alla vet det redan".

Jag hoppas däremot att jag har fel och att religionen INTE kommer att "erövra" Sverige och införa nya lagar (då det ÄR ett politiskt system och inte bara en religion som alla andra religioner) som innebär mer mansdominering, könsstympning, gifta sig med icke-könsmogna flickor, och så vidare.

Då antar jag att du kommer att ändra din uppfattning om hur läget är. Så länge du har ditt på det torra så kan det vara svårt att föreställa sig hur det någonsin skulle kunna förändras. Det var ingen "vettig" som trodde på Brexit, det var ingen "vettig" som trodde på Trump och här är vi ändå nu...

Tråkigt också att du ska överdriva och gå från ena extrema hållet till det andra. Jag har aldrig menat på att jag söker en "kvinnlig sexslav", sådana finns det redan, men det är jag inte ute efter, då kunde man lika gärna ha köpt en sexrobot istället och vara färdig med den biten.

Jag menar tjejer som idag är cirka 28 år eller äldre som för 10 år sedan när de var 18 år inte var hjärnskadade av sociala medier och trodde att hela världen ville ligga med dem. De var mer jordnära, mer avslappande och mådde även till och med mycket bättre.

Dagens ungdomar lider i större utsträckning av psykisk ohälsa, och en bidragande faktor, tror jag, är att allt skärmstirrande har kapat av den sociala uppväxten som annars bestod mest av öga-mot-öga, och visst, tjejer snackade ändå i sina sladdtelefoner med varandra dygnet runt as usual. ;)

Sociala medier idag anser jag är en stor bidragande faktor till det sociala utanförskapet, den ökade sexuella frustrationen bland killar. Eftersom du är tjej och förmodligen har ditt torra på land så kanske du aldrig kommer att kunna föreställa dig hur det är att vara kille i dagens moderna digitaliserade samhälle.

Säger jag nu att jag vill dra till ett land där man bor i djungeln och sitter vid en lägereld 6 timmar om dagen och bara stirrar på elden? NEJ! Det handlar om att hitta en balans. Att hitta en plats där tjejer uppskattar IRL-kontakt mer än antalet likes å followers på sina mobila appar.

Och visst... jag är väl bara en "desperat oskuld som inte lyckas fått napp på tinder på grund av att jag inte ser ut som johnny depp eller darin eller bieber, buhu för mig". ;)

Johns23
2017-08-29, 22:20
vad som är uppenbart är ju i alla fall att åsikterna har ändrats rätt rejält de senaste åren. För bara några år sen så var man allt möjligt bara man pratade om dessa "problem", man vara sexist, rasist och bitter och allt i hopa.

Men nu, på alla möjliga forum faktiskt, börjar majoriteten anta liknande åsikter, att det håller på att gå åt skogen, massinvandringen kanske inte var så bra ändå etc etc. Intressant hur det förändras på det sättet.

Men det blir väl så med tiden, man kan blunda hur mycket man vill men till slut så går det helt enkelt inte att ignorera världen man har framför sig läöngre

wintersnowdrift
2017-08-29, 22:21
Ja! Wintersnowdrift! En av mina idoler. Trodde du hade försvunnit från forumet.

*kissass*

Har perioder då jag inte pallar att se all jävla idioti som finns representerad på forumet. Då rebootar jag här (https://www.reddit.com/r/aww/) istället.

Då behöver vi ju inte flytta. Är ju här inom kort!

Nejdå! Sverige kommer att bli en radikalfeministisk diktatur där alla män kuvats medelst kemisk kastrering och tillåts jobba som hushållerskor och/eller trädgårdsmästare. Ensamstående kvinnor kommer skaffa barn genom provrörsbefruktning från en liten, noga utvald klick spermadonatorer (som utvisas efter uträttat värv, dvs när de runkat i en plastmugg). Framtiden är ljus!

Johns23
2017-08-29, 22:25
vad heter det när man tar det motståndarn säger och gör något extremt bisarrt av det? det är en form av teknik man använder sig av när man inte längre kan bemöta argumenten. har sett användaren wintersnow gjort det två gånger på bara några minuter nu,

TranceII
2017-08-29, 22:26
vad heter det när man tar det motståndarn säger och gör något extremt bisarrt av det? det är en form av teknik man använder sig av när man inte längre kan bemöta argumenten. har sett användaren wintersnow gjort det två gånger på bara några minuter nu,

Ja, tur att du märkte den "användaren" Mr Nyregistreradeinvandringskritiskapersonsomintegila rkvinnor.

MaxTheMarketer
2017-08-29, 22:31
Ja, tur att du märkte den "användaren" Mr Nyregistreradeinvandringskritiskapersonsomintegila rkvinnor.

Hur vet du att så är fallet? Personangrepp är inte ett sakligt argument.

wintersnowdrift
2017-08-29, 22:31
vad heter det när man tar det motståndarn säger och gör något extremt bisarrt av det? det är en form av teknik man använder sig av när man inte längre kan bemöta argumenten. har sett användaren wintersnow gjort det två gånger på bara några minuter nu,

Inte alls bisarrt! Du har väl sett denna? Ser ganska seriösa ut!

vCFhbKrcJYk

Klein
2017-08-29, 22:42
Barn som föds i Sverige/Europa/Världen 2017 kommer att leva längre, vara högre utbildade, vara starkare och producera mer än någon tidigare generation. Det är oundvikligt och det speglar den generella uppfattningen i samhället (med undantag av Flashback och några trådar här på kollo). Jag ser oerhört mycket framemot de närmaste 50 åren och jag har faktiskt investerat hela mitt liv i framtiden, för vad annars har vi? Se till att inte hamna på efterkälken.
Om det nu skulle gå käpprätt åt helvete och sluta i total misär och krig så har inte mitt liv blivit bättre av att leva som en pessimistisk ”prepper” sittandes i min sommarstuga. Det blir en aningen bitterljuvt ”va vad det jag sa”…

Visst vi producerar mer och mer men det är en ständigt krympande andel av befolkningen som bidrar till tillväxten och en ständigt ökande andel som bara åker snålskjuts. Den genomsnittsliga IQn sjunker då intelligenta kvinnor skaffar färre barn samtidigt som vi massimporterar folk med genomsnittsliq IQ under 85 som tycker det smartaste man kan göra är att lura och utnyttja andra människor maximalt. Det är bara en tidsfråga innan samhället söndras. Ett samhälle är dess folk och om folket går åt pipsvängen så gör även samhället det.

wintersnowdrift
2017-08-29, 22:53
Tråkigt också att du ska överdriva och gå från ena extrema hållet till det andra. Jag har aldrig menat på att jag söker en "kvinnlig sexslav", sådana finns det redan, men det är jag inte ute efter, då kunde man lika gärna ha köpt en sexrobot istället och vara färdig med den biten.



Hong Kong eller Singapore kan ju vara nice. Driva eget där med egen inspelningsstudio och latja runt med asiatiska småtösar som uppskattar en vit helt okej 18 cm erekterad penis (jag är nöjd & stolt) vore riktigt nice!

När jag menar en "feminin" kvinna så menar jag inte nödvändigtvist en kvinna som är en passiv robot som man bara har sex med och som värmer billys pan pizza åt en i sin mage.

Jag menar snarare dynamiken i förhållandet, dvs. att det är jag som fattar de stora besluten och jag leder henne istället för att jag tofflande frågar, "vad vill du göra? meeen jag vill ju göra det du vill göra... oj förlåt, förlåt att jag finns älskling!!!" *spyfärdig*

Nu ska vi se... du vill inte ha en "sexrobot" som värmer Billys Pan Pizza åt dig i sin mage (intressant feature på en sexrobot måste jag säga, men det är klart, efter att ett gäng asiatiska småbrudar lekt av sig med dina 18 cm så förstår jag om hungern infinner sig!), men du vill styra och fatta de stora besluten? Intelligenta, tänkande individer brukar i regel vilja styra sina egna liv och fatta beslut efter sitt eget omdöme. Mitt kompromissförslag är att du slänger in en generate-random-number-funktion i din AI-kvinna så att hon omväxlande ger dig en avsugning respektive tar den i tvåan (ett litet surprisemoment i vardagen sådär!), samtidigt som du styr de stora besluten, t.ex. vilken tid hon ska ha middagen serverad samt att du leder henne till sängen, diskbänken eller köksbordet beroende på var du är sugen på att k**lla henne idag.

Johns23
2017-08-29, 22:54
Nu ska vi se... du vill inte ha en "sexrobot" som värmer Billys Pan Pizza åt dig i sin mage (intressant feature på en sexrobot måste jag säga, men det är klart, efter att ett gäng asiatiska småbrudar lekt av sig med dina 18 cm så förstår jag om hungern infinner sig!), men du vill styra och fatta de stora besluten? Intelligenta, tänkande individer brukar i regel vilja styra sina egna liv och fatta beslut efter sitt eget omdöme. Mitt kompromissförslag är att du slänger in en generate-random-number-funktion i din AI-kvinna så att hon omväxlande ger dig en avsugning respektive tar den i tvåan (ett litet surprisemoment i vardagen sådär!), samtidigt som du styr de stora besluten, t.ex. vilken tid hon ska ha middagen serverad samt att du leder henne till sängen, diskbänken eller köksbordet beroende på var du är sugen på att k**lla henne idag.

du låter inte lycklig

wintersnowdrift
2017-08-29, 22:55
du låter inte lycklig

Som sagt, den här tråden gjorde mig på ett superhumör! Glad som en lärka faktiskt. Jag kvittrar så gärna ihop med alla er supernöjda utvandrare.

Johns23
2017-08-29, 22:56
Som sagt, den här tråden gjorde mig på ett superhumör! Glad som en lärka.

ta inte det här fel nu men anser du dig vara feminist? märker liksom samma bitterhet bland femijnister på flashback

wintersnowdrift
2017-08-29, 23:05
ta inte det här fel nu men anser du dig vara feminist? märker liksom samma bitterhet bland femijnister på flashback

Åh, vad har jag att vara bitter över? Mitt drömsamhälle är ju på väg att infalla! Vi feminister och våra allierade i PK-eliten är på god väg att utrota vår nemesis: den vite mannen! Snart har mångkulturen, identitetspolitiken och kulturmarxismen segrat! Alla skolor kommer att genuscertifieras, 1589418958291 olika kön lagstadgats och den som uttalar fel pronomen hamnar i arbetsläger, 100 % kvotering i alla bolagsstyrelser! Fria menskoppar, fria vibratorer och fri lila hårfärg åt alla!

Johns23
2017-08-29, 23:13
Åh, vad har jag att vara bitter över? Mitt drömsamhälle är ju på väg att infalla! Vi feminister och våra allierade i PK-eliten är på god väg att utrota vår nemesis: den vite mannen! Snart har mångkulturen, identitetspolitiken och kulturmarxismen segrat! Alla skolor kommer att genuscertifieras, 1589418958291 olika kön lagstadgats och den som uttalar fel pronomen hamnar i arbetsläger, 100 % kvotering i alla bolagsstyrelser! Fria menskoppar, fria vibratorer och fri lila hårfärg åt alla!

du måste vara Merapi på flashback. flippar ur på samma sätt och blir uppspelta så fort ni inte har något att komma med.

MaxTheMarketer
2017-08-29, 23:46
Kan någon moderator låsa ut "wintersnowdrift" från denna tråd? Det är 100%
troll/skankhunt42 så det sjunger om det från den personen. On topic: vad
säger ni om länder i Sydamerika? Hur verkar fokuset familjelivet vara där?

WHITEFOLKS
2017-08-30, 00:27
Kvinnor lever naturligtvis också i högre grad som singlar, men de tenderar inte att göra samma nedåtgående slinga, män är kraftigt överrepresenterade både inom kriminalitet, missbruk och självmord.

Ska påpekas innan internetkrigande kvinnor hoppar på mig att jag absolut inte beskyller kvinnor för dessa problem, utan att vill mest belysa problemen.

Ja det där är nog verkligen ett problem för män och det kommer bli ett problem för samhället som en effekt av detta.

PsykopatVegan
2017-08-30, 00:53
*kissass*

Har perioder då jag inte pallar att se all jävla idioti som finns representerad på forumet. Då rebootar jag här (https://www.reddit.com/r/aww/) istället.



Nejdå! Sverige kommer att bli en radikalfeministisk diktatur där alla män kuvats medelst kemisk kastrering och tillåts jobba som hushållerskor och/eller trädgårdsmästare. Ensamstående kvinnor kommer skaffa barn genom provrörsbefruktning från en liten, noga utvald klick spermadonatorer (som utvisas efter uträttat värv, dvs när de runkat i en plastmugg). Framtiden är ljus!

Du är en naiv jävel varken mer eller mindre. Medan du står och rabblar din feminism har du en religion som är på intåg som verkligen
not
inte är feministisk.

Men det är kanske det du innerst inne önskar, att få något verkligt att slåss mot, tråkigt nog för dig kommer du inte ens att få slåss då. Det kan låta grymt, men det är inte i hela världen de inte använder sig av våld och tillåter dina rabiata åsikter.
Komedin alltså

PsykopatVegan
2017-08-30, 00:55
Kan någon moderator låsa ut "wintersnowdrift" från denna tråd? Det är 100%
troll/skankhunt42 så det sjunger om det från den personen. On topic: vad
säger ni om länder i Sydamerika? Hur verkar fokuset familjelivet vara där?

Jag har ett bättre förslag låt henne flytta till något riktigt muslimskt land, men vänta det kommer hon inte behöva snart är Sverige muslimskt. *cry**cry*

Vinter
2017-08-30, 01:50
*kissass*

Har perioder då jag inte pallar att se all jävla idioti som finns representerad på forumet. Då rebootar jag här (https://www.reddit.com/r/aww/) istället.


Det är bara att vara tidig med att identifiera återregistrerade förmågor man sett tidigare. Och sedan dra eventuell diskussion i önskad riktning. Eller ignorera dem.

The_RobRoy
2017-08-30, 02:26
Det som tyvärr kommer knäcka Sverige och få människor att rasa över allt som inte fungerar, är dagen när bostadsbubblan spricker. Just nu känner sig svenskar rika i alla fall. Den dagen man har alla problem som nämnts ovan, men man blir arbetslös och ens bostad är värd mindre än lånen man tagit, då kommer ilskan verkligen fram.

Idag sitter man och tangentbordskrigar, gnäller över problemen, men bokar 10 min senare vinterns resa till Thailand, samt planerar vilken restaurang man ska äta på till helgen. Finns inget incitament hos människor att egentligen gå ut på gatorna och kriga, man har ju massor att förlora, och fullt upp med att njuta av det goda livet. När man får leva på existensminimum och nyanlända får bostad gratis av staten, ja då blir att gräva fram hö-gafflarna och ge sig ut på gatorna. Är riktigt rädd för när vi får se de sämsta sidorna hos det svenska folket på riktigt.

Klein
2017-08-30, 02:46
Kan någon moderator låsa ut "wintersnowdrift" från denna tråd? Det är 100%
troll/skankhunt42 så det sjunger om det från den personen. On topic: vad
säger ni om länder i Sydamerika? Hur verkar fokuset familjelivet vara där?

I latinamerika så ska mannen ge kvinnan allt och mer därtill. Nanny, städhjälp, shopping, grooming, fika, restaurang, bil, och sin tid - hela kitet.

Vinter
2017-08-30, 02:56
Det som tyvärr kommer knäcka Sverige och få människor att rasa över allt som inte fungerar, är dagen när bostadsbubblan spricker. Just nu känner sig svenskar rika i alla fall. Den dagen man har alla problem som nämnts ovan, men man blir arbetslös och ens bostad är värd mindre än lånen man tagit, då kommer ilskan verkligen fram.

Idag sitter man och tangentbordskrigar, gnäller över problemen, men bokar 10 min senare vinterns resa till Thailand, samt planerar vilken restaurang man ska äta på till helgen. Finns inget incitament hos människor att egentligen gå ut på gatorna och kriga, man har ju massor att förlora, och fullt upp med att njuta av det goda livet. När man får leva på existensminimum och nyanlända får bostad gratis av staten, ja då blir att gräva fram hö-gafflarna och ge sig ut på gatorna. Är riktigt rädd för när vi får se de sämsta sidorna hos det svenska folket på riktigt.

Jag var ju barn på 90-talet, så jag kommer ihåg den ekonomiska krisen. Man behöver inte vara ekonomiskt utbildad för att inse att staten inte har fler ekonomiska maktmedel att sätta in samtidigt bellåningen bara ökar och bostadspriserna slår nya rekord. Den statliga sektorn växer. Vi har sett det förut.

Skillnaden är väl vad folk skyller det på, invandring, banker, judar, godhets-vänster, socialism, kapitalister. Någonstans känner folk med lite självinsikt att det här kan gå fel. Signaler om problem kommer från lite för många håll.

Har man rätt utbildning och driv finns det inget som hindrar att man bosätter sig exakt vart man vill. Enda gången jag själv struntar i logik och går på känsla.

supercharge
2017-08-30, 06:10
Jag var ju barn på 90-talet, så jag kommer ihåg den ekonomiska krisen. Man behöver inte vara ekonomiskt utbildad för att inse att staten inte har fler ekonomiska maktmedel att sätta in samtidigt bellåningen bara ökar och bostadspriserna slår nya rekord. Den statliga sektorn växer. Vi har sett det förut.

Skillnaden är väl vad folk skyller det på, invandring, banker, judar, godhets-vänster, socialism, kapitalister. Någonstans känner folk med lite självinsikt att det här kan gå fel. Signaler om problem kommer från lite för många håll.

Har man rätt utbildning och driv finns det inget som hindrar att man bosätter sig exakt vart man vill. Enda gången jag själv struntar i logik och går på känsla.

Ordet "skyller det på" är otroligt slappt, som om ekonomin skötte sig själv oberoende av hur vi agerar. Problematiken idag är väldigt enkel, Sverige är ett starkt utvecklat välfärdsland och har under ett decennium bedrivit västvärdens mest radikala migrationspolitik. Detta går inte ihop eftersom det första stipulerar ett åtagande om att försörja alla människor i landet med en mycket hög standard. Vad är det som är konstigt?

Sverige har helt självmant tagit hit hundratusentals människor från tredje världen som föga förvånande inte kan få arbete på en högeffektiv västerländsk arbetsmarknad som effektiviserat bort enkla jobb. Följden blir därav att det kommer kosta enorma pengar, vilket är skälet till att kommunerna har ekonomiska problem mitt under brinnande högkonjunktur. Det går kort sagt inte att ha en växande del av samhället som inte arbetar eftersom välfärdskalkylen är beräknad utifrån att folk ska göra rätt för sig.

Sedan är inte det här det enda orosmolnet för svensk ekonomi, men eftersom det handlar om något så fundamentalt som befolkning är det någonting man kommer få dras med och det kommer påverka allt annat som en extra bekymmersam lök på laxen. När det kommer en fastighetskrasch, lågkonjunktur eller annat som dyker upp förr eller senare så sker det inte i ett land med god ekonomi som står redo att möta något sådant utan i ett land där kommunerna redan går med underskott i sina budgetar. Och ett land som vid sidan av att försörja alla arbetslösa i lågkonjunkturen också ska försörja hundratusentals migranter.

Vinter
2017-08-30, 06:28
Ordet "skyller det på" är otroligt slappt, som om ekonomin skötte sig själv oberoende av hur vi agerar. Problematiken idag är väldigt enkel, Sverige är ett starkt utvecklat välfärdsland och har under ett decennium bedrivit västvärdens mest radikala migrationspolitik. Detta går inte ihop eftersom det första stipulerar ett åtagande om att försörja alla människor i landet med en mycket hög standard. Vad är det som är konstigt?

Sverige har helt självmant tagit hit hundratusentals människor från tredje världen som föga förvånande inte kan få arbete på en högeffektiv västerländsk arbetsmarknad som effektiviserat bort enkla jobb. Följden blir därav att det kommer kosta enorma pengar, vilket är skälet till att kommunerna har ekonomiska problem mitt under brinnande högkonjunktur. Det går kort sagt inte att ha en växande del av samhället som inte arbetar eftersom välfärdskalkylen är beräknad utifrån att folk ska göra rätt för sig.

Sedan är inte det här det enda orosmolnet för svensk ekonomi, men eftersom det handlar om något så fundamentalt som befolkning är det någonting man kommer få dras med och det kommer påverka allt annat som en extra bekymmersam lök på laxen. När det kommer en fastighetskrasch, lågkonjunktur eller annat som dyker upp förr eller senare så sker det inte i ett land med god ekonomi som står redo att möta något sådant utan i ett land där kommunerna redan går med underskott i sina budgetar.

Ska vi vara ärliga så har vi två regeringar i rad som lagt upp för den utvecklingen.

Jag förväntade mig en ränteökning, men vi ligger istället kvar på en nivå där riksbanken blir irrelevant. Samtidigt som finansministern varannan gång säger: finns inga pengar/har aldrig gått så bra/ladorna är tomma!/svensk ekonomi är stark. Har finansdepartementet blivit manodepressivt?

Det är väl bara för alla att erkänna att regeringsmakten har ansvaret. Det är knappast migranternas fel att vi signalerat öppna gränser. Om det nu beror på någon slags white-guilt har jag ingen aning om.

Landet har blivit en förlustaffär för många välutbildade yrkesgrupper, som får finansiera alla korkade beslut med en god portion av lönen, samt svag löneutveckling.

Men det går att välja annat, om man vill.

Grahn
2017-08-30, 06:37
Befogat eller ej att ignorera en växande oro för framtiden, en känsla av maktlöshet och marginalisering, är ett dåligt drag och löper en stor risk att resultera i att man leds av en orange clown eller värre.

the_PL_man
2017-08-30, 08:04
Visst vi producerar mer och mer men det är en ständigt krympande andel av befolkningen som bidrar till tillväxten och en ständigt ökande andel som bara åker snålskjuts. Den genomsnittsliga IQn sjunker då intelligenta kvinnor skaffar färre barn samtidigt som vi massimporterar folk med genomsnittsliq IQ under 85 som tycker det smartaste man kan göra är att lura och utnyttja andra människor maximalt. Det är bara en tidsfråga innan samhället söndras. Ett samhälle är dess folk och om folket går åt pipsvängen så gör även samhället det.

"vi massimporterar folk med genomsnittsliq IQ under 85 som tycker det smartaste man kan göra är att lura och utnyttja andra människor maximalt"

Vilken nivå är forumet på väg ner till?
Är detta gruppen Stå upp för Sverige/Springare på FB?
Läs §4 i forumreglerna.

the_PL_man
2017-08-30, 08:05
Befogat eller ej att ignorera en växande oro för framtiden, en känsla av maktlöshet och marginalisering, är ett dåligt drag och löper en stor risk att resultera i att man leds av en orange clown eller värre.

Oron måste tas på allvar. Sedan att oron kan vara starkt överdriven är en annan sak.

Grahn
2017-08-30, 08:09
Oron måste tas på allvar. Sedan att oron kan vara starkt överdriven är en annan sak.

Helt klart är det så, ingen av oss har nog ett perspektiv hundraprocentigt överensstämmande med absolut objektiv sanning.

AlexGBG
2017-08-30, 08:19
Har redan flyttat, och ångrar inte en sekund att jag bytte ett Göteborg i förfall mot ett Bangkok i uppgång.

Bodde i GBG i 8 år, och trivdes riktigt bra i början, men tyckte staden försämrades till det sämre med åren.

Bor och jobbar i centrala Bangkok, och lämnar sällan staden då allt utom strand och lugn och ro finns här. Åkt till kusten i 5 dagar för någon månad sen, innan dess var jag också vid kusten i julas, under dessa åtta månader har jag bara varit i Bangkok, och längtar aldrig härifrån längre, snarare så att efter ett par dagar borta så längtar jag tillbaka hem.

Fördelar med Bangkok/Thailand är att det är relativt billigt, och man lever rätt bekvämt på en hyfsad svensk lön här. Man kan ta taxi utan att bli ruinerad, och man kan ha städhjälp om man vill det. Mat på restaurang är rätt billigt.

Nackdelar är trafiken, att det alltid är för varmt, att man inte "kan" bli medborgare, att det alltid ska tjorvas med visum, uppehållstillstånd, man ska skicka in var man bor var 90e dag, och det är alldeles för lätt att spendera pengar här. Shopping och restauranger av riktigt hög klass finns här. Dock hög importskatt, så svenska varor är ofta runt dubbelt så dyra som i Sverige. Dock, ju längre tiden går desto mindre saknar jag från Sverige.

the_PL_man
2017-08-30, 08:28
Jag har ett bättre förslag låt henne flytta till något riktigt muslimskt land, men vänta det kommer hon inte behöva snart är Sverige muslimskt. *cry**cry*

Suck. Snart muslimskt?

"Pew Research Center uppskattade antalet muslimer i Sverige år 2010 till 451 000 (eller 4,9% av befolkningen). Enligt deras beräkningar kommer antalet öka till 993 000 (eller 9,9% av befolkningen) år 2030.[18]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige#cite_note-landguiden.se-12

Diomedea exulans
2017-08-30, 08:34
Oroa er inte för muslimerna, artificiell intelligens kommer utrota mänskligheten inom 50 år iallafall.

svenbanan
2017-08-30, 08:34
Suck. Snart muslimskt?

"Pew Research Center uppskattade antalet muslimer i Sverige år 2010 till 451 000 (eller 4,9% av befolkningen). Enligt deras beräkningar kommer antalet öka till 993 000 (eller 9,9% av befolkningen) år 2030.[18]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige#cite_note-landguiden.se-12

Resten av oss menlösa svenskar är ju så hopplöst handfallna att det förmodligen räcker med en muslim på tio svenskar för att vi ska ge upp och skänka bort alla kvinnor till muslimerna. Det är ju detta kvinnorna och muslimerna har planerat tillsammans under en längre tid.

the_PL_man
2017-08-30, 08:34
Åh, vad har jag att vara bitter över? Mitt drömsamhälle är ju på väg att infalla! Vi feminister och våra allierade i PK-eliten är på god väg att utrota vår nemesis: den vite mannen! Snart har mångkulturen, identitetspolitiken och kulturmarxismen segrat! Alla skolor kommer att genuscertifieras, 1589418958291 olika kön lagstadgats och den som uttalar fel pronomen hamnar i arbetsläger, 100 % kvotering i alla bolagsstyrelser! Fria menskoppar, fria vibratorer och fri lila hårfärg åt alla!

Du har underbart skön humor. Varmt välkommen tillbaka!:hbang:

svenbanan
2017-08-30, 08:35
Oroa er inte för muslimerna, artificiell intelligens kommer utrota mänskligheten inom 50 år iallafall.

Tolv år tror jag koncensus i den andra tråden var...

the_PL_man
2017-08-30, 08:36
Resten av oss menlösa svenskar är ju så hopplöst handfallna att det förmodligen räcker med en muslim på tio svenskar för att vi ska ge upp och skänka bort alla kvinnor till muslimerna. Det är ju detta kvinnorna och muslimerna har planerat tillsammans under en längre tid.

Skänka bort?
Äger du kvinnorna?

svenbanan
2017-08-30, 08:38
Skänka bort?
Äger du kvinnorna?

Det är inte min teori...
Men nåt åt det hållet är väl vad deras domedagsscenario går ut på. Jag har inte orkat sätta mig in i det på djupet eftersom det brukar vara femton smileys i rad på dessa inläggen. Lite jobbiga att läsa tycker jag...

leo1
2017-08-30, 08:49
Vad jag kan läsa mig till så tycker 9 av 10 I tråden att allt är invandringens fel, igen. Ytterligare en sån tråd alltså.

Det roliga är att det känns som det är 2 olika segment som vill fly landet.

Dels sd-sympatisörer som bor på vischan och kommer fly landet i EPA-traktorer. Dels dom som har en riktigt bra utbildning och får väldigt höga löner utomlands.

Mellansegmentet kanske är nöjda? Knegarna: målarna, snickarna, anläggningsarbetarna. Dom som har gjort bostadskarriär och har minst en mille säkrad efter diverse vinstskatter

andeem
2017-08-30, 08:57
Trodde inte den här tråden kunde bli roligare men den fortsätter verkligen leverera!

Några fler utläggningar från Klein om intelligens skulle sitta fint dock. :)

The_RobRoy
2017-08-30, 08:57
Vad jag kan läsa mig till så tycker 9 av 10 I tråden att allt är invandringens fel, igen. Ytterligare en sån tråd alltså.

Det roliga är att det känns som det är 2 olika segment som vill fly landet.

Dels sd-sympatisörer som bor på vischan och kommer fly landet i EPA-traktorer. Dels dom som har en riktigt bra utbildning och får väldigt höga löner utomlands.

Mellansegmentet kanske är nöjda? Knegarna: målarna, snickarna, anläggningsarbetarna. Dom som har gjort bostadskarriär och har minst en mille säkrad efter diverse vinstskatter

Jag tycker det är en vettig observation. Precis så är det ju och det är väl inte så konstigt att EPA killarna är missnöjda. Och de med riktigt bra utbilding för den delen också.

Varför skulle en målare/snickare/etc vilja bo i något annat land (med undantag för Norge)? Den levnadsstandard man får i Sverige för dessa enkla yrken måste ju vara helt överlägsen i princip alla andra länder i världen. Om man säg till på köpet är riktigt duktig och jobbar hårt, så är möjligheterna goda att starta eget framgångsrikt, med väldigt bra intjäning. Man sitter helt enkelt i ett vinnarhål, där man även skyddas politiskt om det börjar blåsa snålt (ROT-avdrag) etc. Självklart går man in i denna tråd isåfall och tycker Sverige är bäst i världen - och det stämmer ju, för denna grupp människor.

PROBLEMET, är dock att visst, vi behöver snickare och målare absolut. Men vilka är det som ser till att Sverige fortsätter va ett rikt land i framtiden, är det våra vassa rika målare, eller är de högutbildade som driver företag som säljer produkter i hela världen? Titta på Ericsson, totalt överkörda av Huawei, till och med H&M, kronjuvelen börjar gå skit på senaste tiden.

Låt EPA killarna sitta och skriva sina inlägg om invandring, men vi vettiga människor är oroliga för det ovanstående.

Som jag redan skrivit, målarna/snickarna och alla andra medelsvenssons har drivit upp bostadspriserna till galna nivåer, vilket får det att se ut som att alla hjul snurrar på bra och att Sverige är utstarkt. När det spricker, vad ska lyfta oss ur krisen, jo det är inte målarna... utan Ericsson och liknande bolag. Då vi skrämt iväg alla kompetenta utomlands kan ni ju gissa hur det kommer gå..

Och att vi skrämt iväg folk utomlands handlar inte bara om lön, utan kvalité på skola åt de välutbildades barn, sjukvård, säkerhet i samhället och mycket annat som går åt fel håll.

wintersnowdrift
2017-08-30, 08:59
Du har underbart skön humor. Varmt välkommen tillbaka!:hbang:

Tack :)

Personligen är jag nöjd med att för första gången i mitt liv bli anklagad för att vara ett forumtroll även om jag försöker stanna på rätt sida av gränsen.

Vad jag kan läsa mig till så tycker 9 av 10 I tråden att allt är invandringens fel, igen. Ytterligare en sån tråd alltså.

Det roliga är att det känns som det är 2 olika segment som vill fly landet.

Dels sd-sympatisörer som bor på vischan och kommer fly landet i EPA-traktorer. Dels dom som har en riktigt bra utbildning och får väldigt höga löner utomlands.

Mellansegmentet kanske är nöjda? Knegarna: målarna, snickarna, anläggningsarbetarna. Dom som har gjort bostadskarriär och har minst en mille säkrad efter diverse vinstskatter

Jag tycker mig ana en tredje grupp: knegarna som insett att nutidens kvinnor (som är högre utbildade än de själva) har högre krav än en snubbe som drar in en arbetarlön och därefter kommer hem från jobbet och slår på TV:n för att se sitt halvkassa allsvenska lag sparka boll samtidigt som han knäcker en bärs och förväntar sig att frugan står för markservice och uppfostran av de gemensamma barnen. Mao: de panikar därför att de inser att de inte har något att erbjuda en svensk kvinna, skyller sin egen undermålighet på invandrare (?!) och drömmer om att det någonstans finns kvinnor som kan avguda en medelmåtta som honom.

Woodrow
2017-08-30, 09:00
Alexander Bard pratar lite om Johns23 och PsykopatVegan:

hRTw2jat89A

Petoria
2017-08-30, 09:01
Vad jag kan läsa mig till så tycker 9 av 10 I tråden att allt är invandringens fel, igen. Ytterligare en sån tråd alltså.

Det roliga är att det känns som det är 2 olika segment som vill fly landet.

Dels sd-sympatisörer som bor på vischan och kommer fly landet i EPA-traktorer. Dels dom som har en riktigt bra utbildning och får väldigt höga löner utomlands.

Mellansegmentet kanske är nöjda? Knegarna: målarna, snickarna, anläggningsarbetarna. Dom som har gjort bostadskarriär och har minst en mille säkrad efter diverse vinstskatter

De verkar dessutom tro att hela världen kommer ta emot dem och deras unkna åsikter med öppna armar bara för att de är vita och svenskar. Seriöst, Hong Kong och Singapore? Har ni någon koll på vad som krävs för att få arbetsvisum och jobb där? :D

d1anny2
2017-08-30, 09:01
Nu ska vi se... du vill inte ha en "sexrobot" som värmer Billys Pan Pizza åt dig i sin mage (intressant feature på en sexrobot måste jag säga, men det är klart, efter att ett gäng asiatiska småbrudar lekt av sig med dina 18 cm så förstår jag om hungern infinner sig!), men du vill styra och fatta de stora besluten? Intelligenta, tänkande individer brukar i regel vilja styra sina egna liv och fatta beslut efter sitt eget omdöme. Mitt kompromissförslag är att du slänger in en generate-random-number-funktion i din AI-kvinna så att hon omväxlande ger dig en avsugning respektive tar den i tvåan (ett litet surprisemoment i vardagen sådär!), samtidigt som du styr de stora besluten, t.ex. vilken tid hon ska ha middagen serverad samt att du leder henne till sängen, diskbänken eller köksbordet beroende på var du är sugen på att k**lla henne idag.

Haha. Gyllene inlägg.

Vidare, intressant och inte så ny artikel med den talande titeln:
Unga män är de nya förlorarna

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article13624042.ab

Glad att jag inte är så ung idag. Good luck!

The_RobRoy
2017-08-30, 09:02
Tack :)

Jag tycker mig ana en tredje grupp: knegarna som insett att nutidens kvinnor (som är högre utbildade än de själva) har högre krav än en snubbe som drar in en arbetarlön och därefter kommer hem från jobbet och slår på TV:n för att se sitt halvkassa allsvenska lag sparka boll samtidigt som han knäcker en bärs och förväntar sig att frugan står för markservice och uppfostran av de gemensamma barnen. Mao: de panikar därför att de inser att de inte har något att erbjuda en svensk kvinna, skyller sin egen undermålighet på invandrare (?!) och drömmer om att det någonstans finns kvinnor som kan avguda en medelmåtta som honom.

Nej, detta är i princip urtypen av en EPA kille..

wintersnowdrift
2017-08-30, 09:11
Nej, detta är i princip urtypen av en EPA kille..

Ah sorry, det har du såklart rätt i! Föreställde mig ändå att knegarna körde typ en gammal Volvo 740 eller valfri tysk bil av äldre modell, men de kanske har degraderats till att köra EPA.

The_RobRoy
2017-08-30, 09:15
Ah sorry, det har du såklart rätt i! Föreställde mig ändå att knegarna körde typ en gammal Volvo 740 eller valfri tysk bil av äldre modell, men de kanske har degraderats till att köra EPA.

Nu ska vi inte ta det så bokstavligt eller? ;)

Poäng är väl att det är enkla människor som skyller alla landets problem på invandring. Precis som jag minns att grabbarna som körde EPA när man va 16, inte direkt hade vunnit högvinst i det genetiska lotteriet inom intelligens.

Sen betyder inte det att man inte får nämna något om invandring, men man kan ju göra det på ett seriöst sätt, om man inte bara vill vara "lustig" förståss..

Grahn
2017-08-30, 09:16
Jag tycker mig ana en tredje grupp: knegarna som insett att nutidens kvinnor (som är högre utbildade än de själva) har högre krav än en snubbe som drar in en arbetarlön och därefter kommer hem från jobbet och slår på TV:n för att se sitt halvkassa allsvenska lag sparka boll samtidigt som han knäcker en bärs och förväntar sig att frugan står för markservice och uppfostran av de gemensamma barnen. Mao: de panikar därför att de inser att de inte har något att erbjuda en svensk kvinna, skyller sin egen undermålighet på invandrare (?!) och drömmer om att det någonstans finns kvinnor som kan avguda en medelmåtta som honom.

Sen fortsätter det väl med att han hittar en sådan kvinna, oftast i Thailand, och en stor mängd Svenska medelålders nyskilda kvinnor blir bittra de med.

Bitterhet maximerad!

wintersnowdrift
2017-08-30, 09:23
Jag tycker det är en vettig observation. Precis så är det ju och det är väl inte så konstigt att EPA killarna är missnöjda. Och de med riktigt bra utbilding för den delen också.

Varför skulle en målare/snickare/etc vilja bo i något annat land (med undantag för Norge)? Den levnadsstandard man får i Sverige för dessa enkla yrken måste ju vara helt överlägsen i princip alla andra länder i världen. Om man säg till på köpet är riktigt duktig och jobbar hårt, så är möjligheterna goda att starta eget framgångsrikt, med väldigt bra intjäning. Man sitter helt enkelt i ett vinnarhål, där man även skyddas politiskt om det börjar blåsa snålt (ROT-avdrag) etc. Självklart går man in i denna tråd isåfall och tycker Sverige är bäst i världen - och det stämmer ju, för denna grupp människor.

PROBLEMET, är dock att visst, vi behöver snickare och målare absolut. Men vilka är det som ser till att Sverige fortsätter va ett rikt land i framtiden, är det våra vassa rika målare, eller är de högutbildade som driver företag som säljer produkter i hela världen? Titta på Ericsson, totalt överkörda av Huawei, till och med H&M, kronjuvelen börjar gå skit på senaste tiden.

Låt EPA killarna sitta och skriva sina inlägg om invandring, men vi vettiga människor är oroliga för det ovanstående.

Som jag redan skrivit, målarna/snickarna och alla andra medelsvenssons har drivit upp bostadspriserna till galna nivåer, vilket får det att se ut som att alla hjul snurrar på bra och att Sverige är utstarkt. När det spricker, vad ska lyfta oss ur krisen, jo det är inte målarna... utan Ericsson och liknande bolag. Då vi skrämt iväg alla kompetenta utomlands kan ni ju gissa hur det kommer gå..

Och att vi skrämt iväg folk utomlands handlar inte bara om lön, utan kvalité på skola åt de välutbildades barn, sjukvård, säkerhet i samhället och mycket annat som går åt fel håll.

Jag kan absolut se en fara i svensk "brain drain", och inte minst därför att det de facto är brist på många mer avancerade kompetenser i vårt land som i dagsläget kräver import av arbetskraft, vilket jag anser att svensk byråkrati samt bostadsmarknad motverkar.

I många länder kan du som högutbildad ganska snabbt få både arbetsvisum och bostad. I Sverige - not so much. Jag tycker även att införandet av studieavgifter för utländska studenter var ett osmart drag från svenskt håll men det baseras främst på personliga erfarenheter, jag har inte läst några CBA-studier i frågan.

Klein
2017-08-30, 09:24
Jag kan absolut se en fara i svensk "brain drain", och inte minst därför att det de facto är brist på många mer avancerade kompetenser i vårt land som i dagsläget kräver import av arbetskraft, vilket jag anser att svensk byråkrati samt bostadsmarknad motverkar.

Tex?

King Grub
2017-08-30, 09:28
Även om det skulle fattas avancerad kompetens så är det ju inte direkt rätt "arbetskraft" vi har importerat i hundratusental än så länge för att täcka den.

Klein
2017-08-30, 09:28
Vilken nivå är forumet på väg ner till?
Är detta gruppen Stå upp för Sverige/Springare på FB?
Läs §4 i forumreglerna.

Vad jag säger är faktaunderbyggt. Att du sedan inte bemöter det utan direkt hotar med de-platforming är symptomatiskt för Sverige och dess förestående förfall.

Carlo Fatface
2017-08-30, 09:39
Jag tycker det är en vettig observation. Precis så är det ju och det är väl inte så konstigt att EPA killarna är missnöjda. Och de med riktigt bra utbilding för den delen också.

Varför skulle en målare/snickare/etc vilja bo i något annat land (med undantag för Norge)? Den levnadsstandard man får i Sverige för dessa enkla yrken måste ju vara helt överlägsen i princip alla andra länder i världen. Om man säg till på köpet är riktigt duktig och jobbar hårt, så är möjligheterna goda att starta eget framgångsrikt, med väldigt bra intjäning. Man sitter helt enkelt i ett vinnarhål, där man även skyddas politiskt om det börjar blåsa snålt (ROT-avdrag) etc. Självklart går man in i denna tråd isåfall och tycker Sverige är bäst i världen - och det stämmer ju, för denna grupp människor.

PROBLEMET, är dock att visst, vi behöver snickare och målare absolut. Men vilka är det som ser till att Sverige fortsätter va ett rikt land i framtiden, är det våra vassa rika målare, eller är de högutbildade som driver företag som säljer produkter i hela världen? Titta på Ericsson, totalt överkörda av Huawei, till och med H&M, kronjuvelen börjar gå skit på senaste tiden.

Låt EPA killarna sitta och skriva sina inlägg om invandring, men vi vettiga människor är oroliga för det ovanstående.

Som jag redan skrivit, målarna/snickarna och alla andra medelsvenssons har drivit upp bostadspriserna till galna nivåer, vilket får det att se ut som att alla hjul snurrar på bra och att Sverige är utstarkt. När det spricker, vad ska lyfta oss ur krisen, jo det är inte målarna... utan Ericsson och liknande bolag. Då vi skrämt iväg alla kompetenta utomlands kan ni ju gissa hur det kommer gå..

Och att vi skrämt iväg folk utomlands handlar inte bara om lön, utan kvalité på skola åt de välutbildades barn, sjukvård, säkerhet i samhället och mycket annat som går åt fel håll.


Du raljerar över EPA-killar som gnäller över invandringen för att i nästa mening klanka ner på lågutbildade snickare/målare för att de drivit upp bostadspriserna i Sverige och skrämt iväg alla högutbildade från Sverige...:d:d

Vad brukar man kalla det...!?:laugh:


Men skämt åsido;tycker du är lite väl nedlåtande mot dessa grupper.

Sverige har över 1 miljon företag varav en hel del består av dessa,som betalar en inte obetydlig del till statskassan.

R0B
2017-08-30, 09:43
Även om det skulle fattas avancerad kompetens så är det ju inte direkt rätt "arbetskraft" vi har importerat i hundratusental än så länge för att täcka den.

Vi importerade inte dessa hundratusentals människor i syfte för att täcka upp några eventuella brister i arbetskraft vad jag kommer ihåg. Det var liksom inte tanken bakom det hela även om vissa tydligen fått för sig att det skulle vara ett argument.

wintersnowdrift
2017-08-30, 09:47
Tex?

Jag ser det konstant inom mitt eget fält, t.ex. Det saknas (duktiga) programmerare och statistiker, eller kanske ännu hellre folk med kompetens i både statistik och programmering. Efterfrågan är enorm och kompetensen inom Sverige är yttepytteliten.

Ladugårdsdörr
2017-08-30, 09:48
Vi importerade inte dessa hundratusentals människor i syfte för att täcka upp några eventuella brister i arbetskraft vad jag kommer ihåg. Det var liksom inte tanken bakom det hela även om vissa tydligen fått för sig att det skulle vara ett argument.

Inte en tanke, men väl en ursäkt. Läs gärna:

https://www.svt.se/nyheter/tusentals-valutbildade-flyr-till-sverige

följt av:

https://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

ApexProcyon
2017-08-30, 09:48
Tack :)

Personligen är jag nöjd med att för första gången i mitt liv bli anklagad för att vara ett forumtroll även om jag försöker stanna på rätt sida av gränsen.



Jag tycker mig ana en tredje grupp: knegarna som insett att nutidens kvinnor (som är högre utbildade än de själva) har högre krav än en snubbe som drar in en arbetarlön och därefter kommer hem från jobbet och slår på TV:n för att se sitt halvkassa allsvenska lag sparka boll samtidigt som han knäcker en bärs och förväntar sig att frugan står för markservice och uppfostran av de gemensamma barnen. Mao: de panikar därför att de inser att de inte har något att erbjuda en svensk kvinna, skyller sin egen undermålighet på invandrare (?!) och drömmer om att det någonstans finns kvinnor som kan avguda en medelmåtta som honom.

Vad har du haft för män i din familj egentligen då du har den bilden? Majoriteten av alla knegarkvinnor är precis lika mycket "simpleton" som vanliga knegande män. Likar brukar finna varandra, kassa kvinnor tenderar att ha kassa män. (edit: jag menar inte att knegare är kassa, vill bara förtydliga det)

Omvänt så har inte medelmåttliga och rabiatfeministiska kvinnor något att erbjuda rediga svenska män heller. Jag antar att det kan förklara den ökade andelen singlar i båda läger - gräset är alltid grönare på andra sidan.

the_PL_man
2017-08-30, 09:49
Vad jag säger är faktaunderbyggt. Att du sedan inte bemöter det utan direkt hotar med de-platforming är symptomatiskt för Sverige och dess förestående förfall.

Faktaunderbyggt?

"vi massimporterar folk med genomsnittsliq IQ under 85 som tycker det smartaste man kan göra är att lura och utnyttja andra människor maximalt"

1. Vi massimporterar inte. Vi har haft en mängd asylsökande kommande, med en stor topp 2015. Sökt asyl != beviljad asyl.

2. Ur denna folkmängd (asylsökande, EES-medborgare, studerande, arbetstillstånd etc) med folk från ett stort antal länder så har du alltså en peer reviewed study som konstaterat att de har IQ lägre än 85? Ser fram emot att få se den.....

3. Dessutom har du en studie som intervjuat ett statistiskt säkerställt underlag av dessa där de framför att de är här för att lura och utnyttja andra människor maximalt. Ser fram emot att du presenterar den studien också.



Sveriges förfall består av ett stort antal egoister som sitter på nätet och skyller på andra för sina egna tillkortakommande.
De är inte beredda att chippa in och delta i samhällsbyggandet med en enda timme själv (som ledare i idrottsrörelsen, klassförälder eller något annat), det skall någon "annan" göra.
Blir de dessutom ifrågasatta och ombedes presentera bevis när de leker forskare så blir de upprörda.

Ingen kan göra allt, alla kan göra något.

TheOne1994
2017-08-30, 09:52
Du raljerar över EPA-killar som gnäller över invandringen för att i nästa mening klanka ner på lågutbildade snickare/målare för att de drivit upp bostadspriserna i Sverige och skrämt iväg alla högutbildade från Sverige...:d:d

Vad brukar man kalla det...!?:laugh:


Men skämt åsido;tycker du är lite väl nedlåtande mot dessa grupper.

Sverige har över 1 miljon företag varav en hel del består av dessa,som betalar en inte obetydlig del till statskassan.

Finns EPA kvar :)

Jag har för mig att några politiker sagt markerad text förr...jag tror båda har "fått gå". Hårfint att vara smart och idiot.

ARMSTARK
2017-08-30, 09:54
Inte en tanke, men väl en ursäkt. Läs gärna:

https://www.svt.se/nyheter/tusentals-valutbildade-flyr-till-sverige

följt av:

https://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

Fake news? ;)

R0B
2017-08-30, 09:54
Inte en tanke, men väl en ursäkt. Läs gärna:

https://www.svt.se/nyheter/tusentals-valutbildade-flyr-till-sverige

följt av:

https://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

.... Ett försök till att blidka dom hatiska massorna, vilket var ungefär vad jag skrev. Det var inte p.g.a flyktingars höga utbildning som vi tog in dom. Att personer sen försöker övertyga befolkningen om att dessa människor faktiskt kan bidra med något har inte med saken att göra.

wintersnowdrift
2017-08-30, 09:55
Vad har du haft för män i din familj egentligen då du har den bilden? Majoriteten av alla knegarkvinnor är precis lika mycket "simpleton" som vanliga knegande män. Likar brukar finna varandra, kassa kvinnor tenderar att ha kassa män.

Omvänt så har inte medelmåttliga och rabiatfeministiska kvinnor något att erbjuda rediga svenska män heller. Jag antar att det kan förklara den ökade andelen singlar i båda läger.

Männen i min familj är högutbildade och tjänar bra samt föredrar vinterstudion framför allsvenskan så de har inte det problemet.

Vad ska rabiatfeministerna med män till? Sex får de ändå på Tinder (fråga Whitefolks, även den mest oattraktiva rabiatfeminist har lättare att få ligg än random svensk kille), det blev nyligen tillåtet för ensamstående kvinnor att insemineras i Sverige och intellektuell stimulans kan de få från andra kvinnor i sina feministiska läsecirklar och Facebookgrupper.

The_RobRoy
2017-08-30, 09:59
Du raljerar över EPA-killar som gnäller över invandringen för att i nästa mening klanka ner på lågutbildade snickare/målare för att de drivit upp bostadspriserna i Sverige och skrämt iväg alla högutbildade från Sverige...:d:d

Vad brukar man kalla det...!?:laugh:


Men skämt åsido;tycker du är lite väl nedlåtande mot dessa grupper.

Sverige har över 1 miljon företag varav en hel del består av dessa,som betalar en inte obetydlig del till statskassan.

Klart jag raljerar, jag sitter inte och skriver en seriös upphandling här. Försöker få fram några enkla poänger.

Givetvis är målare/snickare osv jätteviktiga för samhällsbyggnaden och många av dessa människor är vettiga, bra föräldrar, engagerade i sin omgivning osv osv. Helt enkelt människor som är del att bygga ett fantastiskt Sverige. Men Sverige kom inte till en ledarposition i världen, igenom att dessa (mestadels) grabbar har gjort bra ifrån sig. De har varit med i uppsvinget tack vare fantastiska företag som Astra, Alfa Laval, Tetrapak, Ericsson, H&M, Atlas Copco, ABB, Volvo, IKEA, listan tar aldrig slut. Jag är enormt stolt som svensk hur vi som ett litet land har brutit oss ut i världen och dominerat på så många områden. Vi måste fortsätta främja människor som ska jobba på dessa typer av platser, eller starta denna typ av företag. Tycker du vi gör det senaste 10 åren? Det är inget katastrof än, men vi gör det inte direkt lättare för oss..

King Grub
2017-08-30, 10:01
Vi importerade inte dessa hundratusentals människor i syfte för att täcka upp några eventuella brister i arbetskraft vad jag kommer ihåg. Det var liksom inte tanken bakom det hela även om vissa tydligen fått för sig att det skulle vara ett argument.

Nej, det är för att skapa fler skuldslavar åt bankerna och upprätthålla konsumtionen och därmed möjliggöra att ekonomin kan fortsätta snurra på sina låtsashjul. Samtidigt som majoriteten får känna sig goda så dom inte protesterar.

Blomkål
2017-08-30, 10:05
Nu var väl inte TS orsaker de bästa.

Men jag kan förstå viljan att ta sig utanför Sverige. Ska man flytta runt idag och försöka göra karriär är bostad och annat lätt ett hinder på många ställen i landet. Det finns betydligt många fler möjligheter utomlands för många yrken.

Man har ett liv, strida mot väderkvarnar hela livet, nej tack.

Jag älskar Sverige, men inte dagens Sverige. Mitt Sverige har inte ens existerat på ett antal år. Jag ser inte något som pekar på att det inte är oåterkalleligen förlorat. Jag är inte kaptenen som tänker stanna kvar tills skeppet är på havets botten.

Vi är alla kaptener. Löfvén, Reinfeldt, mediahusen och alla araber har inte med oss att göra.

wintersnowdrift
2017-08-30, 10:17
Klart jag raljerar, jag sitter inte och skriver en seriös upphandling här. Försöker få fram några enkla poänger.

Givetvis är målare/snickare osv jätteviktiga för samhällsbyggnaden och många av dessa människor är vettiga, bra föräldrar, engagerade i sin omgivning osv osv. Helt enkelt människor som är del att bygga ett fantastiskt Sverige. Men Sverige kom inte till en ledarposition i världen, igenom att dessa (mestadels) grabbar har gjort bra ifrån sig. De har varit med i uppsvinget tack vare fantastiska företag som Astra, Alfa Laval, Tetrapak, Ericsson, H&M, Atlas Copco, ABB, Volvo, IKEA, listan tar aldrig slut. Jag är enormt stolt som svensk hur vi som ett litet land har brutit oss ut i världen och dominerat på så många områden. Vi måste fortsätta främja människor som ska jobba på dessa typer av platser, eller starta denna typ av företag. Tycker du vi gör det senaste 10 åren? Det är inget katastrof än, men vi gör det inte direkt lättare för oss..

Sverige är rätt långt framme inom t.ex. spelutveckling och digitala företag också. Inte störst kanske men jag är inte säker på att det nödvändigtvis är klassiska industriella kolosser som är framtiden. Tillverkningsindustrin har ju flyttat sedan länge.

Carlo Fatface
2017-08-30, 10:18
Klart jag raljerar, jag sitter inte och skriver en seriös upphandling här. Försöker få fram några enkla poänger.

Givetvis är målare/snickare osv jätteviktiga för samhällsbyggnaden och många av dessa människor är vettiga, bra föräldrar, engagerade i sin omgivning osv osv. Helt enkelt människor som är del att bygga ett fantastiskt Sverige. Men Sverige kom inte till en ledarposition i världen, igenom att dessa (mestadels) grabbar har gjort bra ifrån sig. De har varit med i uppsvinget tack vare fantastiska företag som Astra, Alfa Laval, Tetrapak, Ericsson, H&M, Atlas Copco, ABB, Volvo, IKEA, listan tar aldrig slut. Jag är enormt stolt som svensk hur vi som ett litet land har brutit oss ut i världen och dominerat på så många områden. Vi måste fortsätta främja människor som ska jobba på dessa typer av platser, eller starta denna typ av företag. Tycker du vi gör det senaste 10 åren? Det är inget katastrof än, men vi gör det inte direkt lättare för oss..

Givetvis är det så,jag har inte hävdat det ena eller det andra.

Det är en tragisk utveckling,hur ska landet dras runt med dessutom alla tillkomna enorma utgifter kan man ju fråga sig..


Men om vi ska fortsätta med på den lägre nivån så lär det ju inte bli några problem att ersätta dessa flyende superhjärnor,vi har ju massor med nytillkomna högutbildade att stoppa in istället.
I alla fall enligt alla förespråkare för det nya landet.:)

KlopFer
2017-08-30, 10:25
Jag tycker mig ana en tredje grupp: knegarna som insett att nutidens kvinnor (som är högre utbildade än de själva) har högre krav än en snubbe som drar in en arbetarlön och därefter kommer hem från jobbet och slår på TV:n för att se sitt halvkassa allsvenska lag sparka boll samtidigt som han knäcker en bärs och förväntar sig att frugan står för markservice och uppfostran av de gemensamma barnen. Mao: de panikar därför att de inser att de inte har något att erbjuda en svensk kvinna, skyller sin egen undermålighet på invandrare (?!) och drömmer om att det någonstans finns kvinnor som kan avguda en medelmåtta som honom.

#Savage

:bow:

R0B
2017-08-30, 10:29
Nej, det är för att skapa fler skuldslavar åt bankerna och upprätthålla konsumtionen och därmed möjliggöra att ekonomin kan fortsätta snurra på sina låtsashjul. Samtidigt som majoriteten får känna sig goda så dom inte protesterar.

Så varför så starkt antyda att det var ett politiskt beslut att släppa in folk för deras kompetens?

Det finns tillräckligt med verkliga feltänk, sakfel och idiotiska beslut redan, det behövs inte fantiseras ihop nya saker som folk kan sitta hemma och raserirunka över.

leo1
2017-08-30, 10:35
När jag skriver knegare är det mer mot teslahållet än Volvo 740 för att driva det till sin spets. Dyra BMWs mer normalt. Men det där är också en del av den svenska lånemetaliteten. Att Sverige är det mest belånade landet bland privatpersoner i världen. Förutom höga knegarlöner förstås.

Sedan finns det ett till segment. Undre medelklassen?

Gruppen av unga och föralldel lite äldre som får ut 16-18 tusen och har lite utgifter och kan lägga undan 7-8 tusen i månaden(främst yngre då som kanske tom bor hemma)

Det blir 150 tusen på 2år. 300 tusen på 4 år.

På så sett förstår jag inte varför man säger att Sverige är ett skitland. Bara för att det står Muhammed på granndörren?

nisse1976
2017-08-30, 10:35
Jag tror att en del användare här skulle behöva se hur människor i krigsdrabbade länder har det.

Om man nu tycker att allt blivit sämre för att vi tagit emot flyktingar från krigsdrabbade länder så kan man åtminstående försöka ha synsättet att om välmåendet i sverige sjunker från 8 till 7 men människor som drabbats av krig kan fly från det och öka sitt välmående från 1 till 4 så har det totala välmåendet ökat från 9 till 11. Det går att se att det är positivt även om ens eget välmående minskat från 8 till 7.

Det är samma processer som sker när man gör en uppoffring för att hjälpa en vän, bekant eller hör och häpna - En främling

Grahn
2017-08-30, 10:41
Tråden var intressantare när folk diskuterade för och nackdelar med andra länder än bråkade om exakt varför Sverige är på väg ned i avloppet och om det faktiskt händer, igen.

ApexProcyon
2017-08-30, 10:43
Tråden var intressantare när folk diskuterade för och nackdelar med andra länder än bråkade om exakt varför Sverige är på väg ned i avloppet och om det faktiskt händer, igen.

Instämmer, nu samsas vi kring att det är invandringens och feminismens fel och går vidare en gång för alla.

wintersnowdrift
2017-08-30, 10:45
Rent allmänt så kan man ju konstatera att vita arbetarklassmän i västvärlden är bittra och vill antingen flytta någon annanstans där de inbillar sig att de kommer få det bättre, alternativt spola tillbaka tiden till en påhittad folkhemsidyll. Detta tycks gälla nästan oavsett nivå av välfärdsstat och invandringsmängd. UK röstade Brexit och USA röstade Trump trots att de senaste årens flyktingkris varit icke-existerande i dessa länder och trots att deras politiska system ligger långt höger om det svenska. I Sverige ser vi redan i tidig skolålder att pojkarna börjat halka efter flickorna och att socialt isolerade män sitter på Flashback och ondgör sig över kvinnor, invandrare och vänsterpolitiker samtidigt som de ger varandra tips om hur man mixar benzo och alkohol för bäst effekt samt tar livet av sig live framför webkameran.

Min spontana teori är att verkligheten börjar komma ikapp dessa män. När man inte längre är den dominerande och mest priviligierade gruppen enbart p.g.a. födelseland, kön och hudfärg därför att andra plötsligt börjar springa om så blir det såklart en skitjobbig wake up. Västvärlden i allmänhet kommer åka på stryk från asiatiska tigrar som snart äger oss i välutbildad befolkning, och om den afrikanska kontinenten så småningom får styr på sina korrumperade ledare och HIV-problem kommer vår demografiska situation i form av en allt äldre, fetare och sjukare befolkning snabbt att ägas upp av länder vars invånare är unga, starka och arbetsvilliga.

Civilisationer och dominanter kommer och går. Den som förlorar mark kämpar med näbbar och klor för att hålla sig kvar men generellt tror jag att utvecklingen är omöjlig att stoppa. Särskilt i en allt mer connectad värld där revolutioner startas på Twitter och demokratiska val kan vinnas genom att skapa riktade budskap och filterbubblor på sociala medier.

WHITEFOLKS
2017-08-30, 10:45
Männen i min familj är högutbildade och tjänar bra samt föredrar vinterstudion framför allsvenskan så de har inte det problemet.

Vad ska rabiatfeministerna med män till? Sex får de ändå på Tinder (fråga Whitefolks, även den mest oattraktiva rabiatfeminist har lättare att få ligg än random svensk kille), det blev nyligen tillåtet för ensamstående kvinnor att insemineras i Sverige och intellektuell stimulans kan de få från andra kvinnor i sina feministiska läsecirklar och Facebookgrupper.Det är kul att se att utanförskap och ensamhet för andra enbart är ett skämt för dig. Väldigt empatiskt.

hemlis
2017-08-30, 10:46
Det är samma processer som sker när man gör en uppoffring för att hjälpa en vän, bekant eller hör och häpna - En främling

Var drar du gränsen för din uppoffring?
Skickar du alla pengar du har som överstiger medianrikedomen av jordens befolkning till olika hjälporganisationer?
Om inte, varför inte?

wintersnowdrift
2017-08-30, 10:48
Tråden var intressantare när folk diskuterade för och nackdelar med andra länder än bråkade om exakt varför Sverige är på väg ned i avloppet och om det faktiskt händer, igen.

Norge är det ultimata landet p.g.a. världens vackraste natur. Västra USA är bäst om man är rik, vit och välutbildad p.g.a. världens trevligaste befolkning och näst vackraste natur.

Case closed.

Klein
2017-08-30, 10:51
Faktaunderbyggt?

"vi massimporterar folk med genomsnittsliq IQ under 85 som tycker det smartaste man kan göra är att lura och utnyttja andra människor maximalt"

1. Vi massimporterar inte. Vi har haft en mängd asylsökande kommande, med en stor topp 2015. Sökt asyl != beviljad asyl.

2. Ur denna folkmängd (asylsökande, EES-medborgare, studerande, arbetstillstånd etc) med folk från ett stort antal länder så har du alltså en peer reviewed study som konstaterat att de har IQ lägre än 85? Ser fram emot att få se den.....

3. Dessutom har du en studie som intervjuat ett statistiskt säkerställt underlag av dessa där de framför att de är här för att lura och utnyttja andra människor maximalt. Ser fram emot att du presenterar den studien också.

Sveriges förfall består av ett stort antal egoister som sitter på nätet och skyller på andra för sina egna tillkortakommande.
De är inte beredda att chippa in och delta i samhällsbyggandet med en enda timme själv (som ledare i idrottsrörelsen, klassförälder eller något annat), det skall någon "annan" göra.
Blir de dessutom ifrågasatta och ombedes presentera bevis när de leker forskare så blir de upprörda.

Ingen kan göra allt, alla kan göra något.

Massinvandringen är lågt hängande frukt som det inte tjänar något till att peka finger mot. Den är blott ett symptom på att den nationella identiteten är svag vilket är ett problem som inte går att reparera med mindre än inbördeskrig med tillhörande folkmord eller söndring från en till flera självstyrande stater. I dagsläget är det bara de svagaste i det svenska samhället som drabbas av vad som pågår då välfärdsapparaten inte hinner med men ge det ett par generationer så är Sverige där. Den sociala oron idag i västvärlden är större i dag än vad den var år 1861 i USA. Jag tror inte att det går att förhindra denna utveckling utan en extremistisk majoritetsregering som massdeporterar folk och skjuter skarpt vid gränsen och det kommer Sverige aldrig att få förrän inbördeskriget är här. Den går i synnerhet inte att förhindra med idealistiskt arbete som du antyder.

Vad gäller IQ så kan du kika här. Klicka på länderna för att se. Sverige har bara 99 i snitt och det går inte bara att skylla på invandringen. Idioterna bland de etniska svenskarna skaffar för många barn.

https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country

Vad gäller mentaliteten så är det givetvis anekdotiskt eftersom sådant inte går att studera i den akademiska världen med mindre än att döda sin karriär.

leo1
2017-08-30, 11:03
En sak, jag finner märkligt med Sverige är; personer som inte på något sätt är åstadkomna kan ha hög status på något märkligt sätt. Det gör mig irriterad något så fruktansvärt men ibland så bara skrattar jag åt det.

För jag tänker, ta dessa personer ur den lilla Sverige-bubbbla de lever i här och ta de till ett annat land, vilket som och de skulle vara fullständiga NOLLOR.

Är det någon annan som reflekterat över detta?

Intressant! Vilka tänker du på? Youtubestjärnor och fitnessprofiler?

Välkommen till Kolo förresten! Alltid kul med "nya" medlemmar :)

Grahn
2017-08-30, 11:06
Norge är det ultimata landet p.g.a. världens vackraste natur. Västra USA är bäst om man är rik, vit och välutbildad p.g.a. världens trevligaste befolkning och näst vackraste natur.

Case closed.

Osäker på om vacker natur verkligen är så viktigt......vacker natur UTAN fästingar däremot där har du något!

Klein
2017-08-30, 11:08
En sak, jag finner märkligt med Sverige är; personer som inte på något sätt är åstadkomna kan ha hög status på något märkligt sätt. Det gör mig irriterad något så fruktansvärt men ibland så bara skrattar jag åt det.

För jag tänker, ta dessa personer ur den lilla Sverige-bubbbla de lever i här och ta de till ett annat land, vilket som och de skulle vara fullständiga NOLLOR.

Är det någon annan som reflekterat över detta?

Jag tror det är tvärtom att alldeles för många svenska män har alldeles för höga tankar om sig själva och är alldeles för fega för att sätta dem på prov.

Petoria
2017-08-30, 11:13
Tråden var intressantare när folk diskuterade för och nackdelar med andra länder än bråkade om exakt varför Sverige är på väg ned i avloppet och om det faktiskt händer, igen.

Köpenhamn vinner för min del. Som Sverige fast folk är trevligare och mer öppna mot nya människor. Sen finns fler karriärmöjligheter och möjligheter att hitta bostad jämfört med Malmö. Sjukvård, kollektivtrafik och många andra saker är även bättre. Kan inte jämföra med Stockholm eller Göteborg eftersom jag aldrig bott där men bostadspriserna i Stockholm gör att jag vill hålla mig borta :D

Andra städer jag bott i:

Glasgow: trevlig studentstad men inget jag vill bo i efter jag studerat färdigt. Billigare jämfört med Sverige men lönerna både för låg- och högkvalificerade yrken ligger lägre än Sverige/Danmark. Tjänar mycket mer nu i Köpenhamn än vad jag hade gjort där och finns fler möjligheter här. Vill man göra karriär i UK är det mest London som gäller (beroende på yrke) och där är bostadspriserna ännu värre än här. De flesta "graduate jobs" inom ekonomirelaterade yrken ligger runt £24000 per år.

Rouen: hade en utbytestermin där och var alldeles för litet för min smak. Fransmän där är heller inte särskilt öppna mot folk från andra länder utan håller sig mest till sig själva. Spenderade även en hel del tid i Paris och trivdes heller inte riktigt där. Södra Frankrike är dock mycket trevligare och hade kunnat tänka mig att bo i Bordeaux. Dock svårt att bo där om man inte kan språket, inte bara för jobbmöjligheter men även för att de flesta inte kan särskilt bra engelska.

Zhuhai: lagom stor stad runt 1 miljoner människor. Kul i början med mycket uppmärksamhet från lokalbefolkningen men blir tröttsamt efter ett tag. Har man ett bra jobb kan man leva ett riktigt trevligt liv där (en stor lägenhet i ett lyxigt område kostar runt 6000-9000 kr i månaden). Importerade produkter är ganska dyrt så om man inte tjänar bra med pengar blir det mest lokal mat (vilket är väldigt gott). De flesta utlänningar jobbar som engelsklärare eftersom det är lättaste sättet att få jobb i Kina och brukar tjäna mer än "vanliga jobb". Svårt att klara sig om man inte lär sig kinesiska, yngre kan en del engelska men fortfarande på väldigt låg nivå.

Bali: fick möjligheten att kunna jobba på distans när jag var där i 6 månader och eftersom jag hade samma lön som vanligt kunde jag leva ganska lyxigt där. Har man en bra lön är Bali perfekt (om man klarar av värmen) men priserna går upp väldigt mycket varje år och lokala lönerna hänger inte med. Importerade produkter och alkohol är vääääldigt dyrt men om man vill leva som lokalbefolkningen och inte behöver bo i en villa med pool kan man klara sig på ganska lite pengar där. För mycket turister för min smak i många områden men finns fortfarande trevliga ställen att bo på. De flesta kan helt okej engelska och maten är fantastisk (både internationella och lokala restauranger). Fantastiska möjligheter att resa runt till andra öar i Indonesien t.ex Raja Ampat och Kai Islands. Jakarta suger.

Grahn
2017-08-30, 11:21
Alltid kul att läsa erfarenheter från att bo i andra länder Petoria! Blir smått avis ;)

nisse1976
2017-08-30, 11:30
Var drar du gränsen för din uppoffring?
Skickar du alla pengar du har som överstiger medianrikedomen av jordens befolkning till olika hjälporganisationer?
Om inte, varför inte?

Nej det gör jag inte - Jag är också egoist.
Men inte till den grad att folk gärna får dö så länge jag får tillräckligt många matchningar på tinder.

Vinter
2017-08-30, 11:31
Kan rekommendera Estland om man vill starta eget inom IT. Det finns en kunskapspool at ta ifrån när det gäller just IT. Esterna är nästan på Nordisk nivå när det gäller tala engelska. Finns en minoritet som pratar Svenska.
Löneläget är 1/2 av svenska, samt ungefär hälften arbetsgivaravgift och skatt.
Bostäder i Tallin som är dyrast området, kostar 1/4 av Stockholm. Det går att hyra Kontorslokaler för 10 anställda för under 10000kr månaden. Internetanslutning är god i städerna. Medlemmar i EU. Och inga problem att starta företag som Svensk.

Petoria
2017-08-30, 11:33
Alltid kul att läsa erfarenheter från att bo i andra länder Petoria! Blir smått avis ;)

Är väldigt glad och tacksam över att ha växt upp i ett land där man har så mycket möjligheter att skaffa sig en bra utbildning och karriär även om ens föräldrar inte är rika. Synd att så många spenderar mer tid att gnälla på internet om hur hemskt Sverige är än att faktiskt ta tillvara på alla möjligheter man erbjuds (för att inte nämna den fria rörligheten inom EU). Finns nog dessutom inga andra länder där folk inom lågkvalificerade yrken kan leva så bra liv som inom Skandinavien, för de som inte vill läsa på universitet.

wintersnowdrift
2017-08-30, 11:38
Alltid kul att läsa erfarenheter från att bo i andra länder Petoria! Blir smått avis ;)

Jag har jobbat ett halvår i Reading som ligger 6 mil väster om London (tåg till Paddington station tar 40 minuter) samt ett par månader i Trondheim i Norge.

Generellt gillar jag den brittiska artigheten och kulturella medvetenhet (jag jobbade på en forskningsinstitut så majoriteten av de jag umgicks med är högutbildade och röstade definitivt Bremain) och att bo så nära en världsstad som London med allt utbud är givetvis nice. Men som sagt, bostadspriserna är ohemula, skolsystemet är (ännu) mer segregerat än i Sverige och t.ex. barnomsorg kostar skjortan. Jag skulle inte vilja bo i UK om planen var att kombinera "svenskt" familjeliv (dvs ett liv utan nanny) och karriär.

Jag är fortfarande dagligen en gnutta bitter över att jag tackade nej till ett jobb i Trondheim. Norge är som sagt sjukt opti om man gillar fjäll och hav, lönerna är bättre än i Sverige och välfärdssystemet är liknande. Bostadspriserna är iofs höga men det finns iaf hyresrätter att tillgå (till marknadshyror) och all mat utom typ norsk fjordlax är så dyr att man lätt får hicka under en vanlig runda på det lokala snabbköpet. Det enda jag var något skeptisk till är norrmännens lunchvanor (dvs mackor!) men den fantastiska upptäckten "våffla med brunost" kompenserade delvis ;).

PsykopatVegan
2017-08-30, 11:41
Jag har jobbat ett halvår i Reading som ligger 6 mil väster om London (tåg till Paddington station tar 40 minuter) samt ett par månader i Trondheim i Norge.

Generellt gillar jag den brittiska artigheten och kulturella medvetenhet (jag jobbade på en forskningsinstitut så majoriteten av de jag umgicks med är högutbildade och röstade definitivt Bremain) och att bo så nära en världsstad som London med allt utbud är givetvis nice. Men som sagt, bostadspriserna är ohemula, skolsystemet är (ännu) mer segregerat än i Sverige och t.ex. barnomsorg kostar skjortan. Jag skulle inte vilja bo i UK om planen var att kombinera "svenskt" familjeliv (dvs ett liv utan nanny) och karriär.

Jag är fortfarande dagligen en gnutta bitter över att jag tackade nej till ett jobb i Trondheim. Norge är som sagt sjukt opti om man gillar fjäll och hav, lönerna är bättre än i Sverige och välfärdssystemet är liknande. Bostadspriserna är iofs höga men det finns iaf hyresrätter att tillgå (till marknadshyror) och all mat utom typ norsk fjordlax är så dyr att man lätt får hicka under en vanlig runda på det lokala snabbköpet. Det enda jag var något skeptisk till är norrmännens lunchvanor (dvs mackor!) men den fantastiska upptäckten "våffla med brunost" kompenserade delvis ;).

Om du ska vara seriös kan du väl berätta om utvecklingen i London och inte hur mysig du kände dig av att bo in Låndon.

wintersnowdrift
2017-08-30, 11:43
Kan rekommendera Estland om man vill starta eget inom IT. Det finns en kunskapspool at ta ifrån när det gäller just IT. Esterna är nästan på Nordisk nivå när det gäller tala engelska. Finns en minoritet som pratar Svenska.
Löneläget är 1/2 av svenska, samt ungefär hälften arbetsgivaravgift och skatt.
Bostäder i Tallin som är dyrast området, kostar 1/4 av Stockholm. Det går att hyra Kontorslokaler för 10 anställda för under 10000kr månaden. Internetanslutning är god i städerna. Medlemmar i EU. Och inga problem att starta företag som Svensk.

Problemet är kanske att många av dem som gnäller om att de vill dra från Sverige inte är drivna entreprenörer med bra utbildning, stark vilja och relevanta kunskaper. De som faktiskt ÄR detta brukar se möjligheter och ta dem istället för att skylla sina egna tillkortakommanden på samhället/politiker/invandrare/kvinnor/PK-media/forummoderatorer etc etc.

wintersnowdrift
2017-08-30, 11:45
Om du ska vara seriös kan du väl berätta om utvecklingen i London och inte hur mysig du kände dig av att bo in Låndon.

Erfarenheter från att ha bott utomlands efterfrågades. Detta var mina. Jag bodde där hösten 2015. Pundet stod väldigt högt då jämfört med nu, den utvecklingen har såklart blivit mer gynnsam sedan dess (jag levde på en svensk lön utbetalad i SEK under perioden jag bodde i England).

Edit: men eftersom du skriver som du gör förutsätter jag att du har betydligt mer vidgående erfarenheter av att ha bott i London. Varsågod och dela med dig! Hur länge var du där? Vad gjorde du? Vilka umgicks du med? Vilken är den bästa restaurangen i London som serverar indiskt, enligt dig?

Grahn
2017-08-30, 11:45
"våffla med brunost"

Norge har sin lockelse, men vaffan är brunost för något? Det låter ju inte direkt aptitligt....

PsykopatVegan
2017-08-30, 11:46
Erfarenheter från att ha bott utomlands efterfrågades. Detta var mina. Jag bodde där hösten 2015. Pundet stod väldigt högt då jämfört med nu, den utvecklingen har såklart blivit mer gynnsam sedan dess (jag levde på en svensk lön utbetalad i SEK under perioden jag bodde i England).

Jaha.. Din seriositet är alltså med andra ord icke-existerande?

Jag var i Dubai, där var trevligt, alltså är muslimska länder trevliga

Vinter
2017-08-30, 11:50
Norge har sin lockelse, men vaffan är brunost för något? Det låter ju inte direkt aptitligt....

Finns nog på ICA, tänk dig messmör som ost.

ApexProcyon
2017-08-30, 11:50
Problemet är kanske att många av dem som gnäller om att de vill dra från Sverige inte är drivna entreprenörer med bra utbildning, stark vilja och relevanta kunskaper. De som faktiskt ÄR detta brukar se möjligheter och ta dem istället för att skylla sina egna tillkortakommanden på samhället/politiker/invandrare/kvinnor/PK-media/forummoderatorer etc etc.

Folk som bor i samhällets lägre skikt drabbas först när samhället blir sämre och otryggare på alla sätt och vis. Majoriteten av alla människor är inte kapabla att tillgodogöra sig högre utbildningar. Att folk som inte kan köpa sig fria från förfallet också är dom som önskar att fly är inte konstigt alls.

Men visst, är man kapabel att tillgodogöra sig högre utbildning så kan man såklart hånfullt kritisera den obildade smutsiga pöbeln.

Vid närmare eftertanke så är det ett problem att högre utbildningar idag översvämmas av intellektuella medelmåttor.

wintersnowdrift
2017-08-30, 11:54
Jaha.. Din seriositet är alltså med andra ord icke-existerande?

Jag var i Dubai, där var trevligt, alltså är muslimska länder trevliga

Jaha, själv skulle jag aldrig dra några generella slutsatser om huruvida alla länder i Commonwealth är trevliga utifrån att ha bott en begränsad period i England, men så har jag genom en gedigen utbildning fått lära mig att anekdoter och n = 1 inte är ett representativt urval. Om någon däremot frågar mig om personliga erfarenheter av att ha bott i ett visst land så delger jag givetvis dessa och inte artiklar ur Daily Mail.

Jag gjorde f.ö. en edit:

Eftersom du skriver som du gör förutsätter jag att du har betydligt mer vidgående erfarenheter av att ha bott i London. Varsågod och dela med dig! Hur länge var du där? Vad gjorde du? Vilka umgicks du med? Vilken är den bästa restaurangen i London som serverar indiskt, enligt dig?

KlopFer
2017-08-30, 12:00
Jag bodde en kortare period i ett arabland. Bodde i utkanten av en storstad och aldrig kände jag mig utsatt eller hotad när jag gick ut på kvällarna. Klart det var många som kollade på mig när jag gick upp och ner på gatorna men de flesta var otroligt trevliga och hjälpsamma när man fatta nada av vad som stod på skyltar eller i matbutiken.


Men det sjuka är att jag bodde efter det i sthlm och det var tamefan den värsta staden jag bott i. Otrevliga människor överallt. Folk går med skygglappar på stan. Det skriks åt en från höger och vänster på nätterna. Bilarna kör som idioter. Allting är dyrt och det är inte speciellt vackert förutom i skärgården.

Jag tror inte man ska vara rädd att testa bo i länder som man absolut inte tror på. Det kan vara en positiv överraskning :)

Norge var bara en besvikelse. Fin natur, slut.

wintersnowdrift
2017-08-30, 12:00
Norge har sin lockelse, men vaffan är brunost för något? Det låter ju inte direkt aptitligt....

På norska heter det flötesmysost! Bara det säger ju allt om hur fantastiskt det är.

https://www.instagram.com/p/BJtI3y3A9EG/?taken-by=wintersnowdrift

Folk som bor i samhällets lägre skikt drabbas först när samhället blir sämre och otryggare på alla sätt och vis. Majoriteten av alla människor är inte kapabla att tillgodogöra sig högre utbildningar. Att folk som inte kan köpa sig fria från förfallet också är dom som önskar att fly är inte konstigt alls.

Men visst, är man kapabel att tillgodogöra sig högre utbildning så kan man såklart hånfullt kritisera den obildade smutsiga pöbeln.

Ja, och längst ner befinner sig människor utan tillgång till utbildning, jobb och fungerande välfärd. Jag har full respekt för dem som kämpar för att skapa en bättre situation för sig och i många fall också för sin familj, däremot är min respekt ganska liten för dem som sitter och gnäller på internet utan vilja att lyfta ett finger själva.

xan
2017-08-30, 12:02
men så har jag genom en gedigen utbildning fått lära mig att anekdoter och n = 1 inte är ett representativt urval.

Krävs onekligen en äkta akademiker för att förstå det. :D

Grahn
2017-08-30, 12:05
På norska heter det flötesmysost! Bara det säger ju allt om hur fantastiskt det är.

https://www.instagram.com/p/BJtI3y3A9EG/?taken-by=wintersnowdrift


Norska, vet inte om man ska älska det eller hata det. :D

Ost på våffla alltså, men blåbärssylt och grädde låter ju så mycket godare! Jag er skeptisk!

G.W
2017-08-30, 12:08
På norska heter det flötesmysost! Bara det säger ju allt om hur fantastiskt det är.

https://www.instagram.com/p/BJtI3y3A9EG/?taken-by=wintersnowdrift


Nja, brunost är ju brunost.

Flötemyseost är den där andra sorten som inte lika stark. "Ljus brunost" kanske man kan kalla den.

http://packnews.no/images/TINE%20Brunost(1).jpg

Källa: jag har besökt Norge en gång.

Klein
2017-08-30, 12:08
Jag tycker mig ana en tredje grupp: knegarna som insett att nutidens kvinnor (som är högre utbildade än de själva) har högre krav än en snubbe som drar in en arbetarlön och därefter kommer hem från jobbet och slår på TV:n för att se sitt halvkassa allsvenska lag sparka boll samtidigt som han knäcker en bärs och förväntar sig att frugan står för markservice och uppfostran av de gemensamma barnen. Mao: de panikar därför att de inser att de inte har något att erbjuda en svensk kvinna, skyller sin egen undermålighet på invandrare (?!) och drömmer om att det någonstans finns kvinnor som kan avguda en medelmåtta som honom.

Den gängse teorin kring vikingatiden är ju att männen drog iväg utomlands för att samla ihop till hemgiften eller för att direkt ta sig en fru annorstädes. Det kanske är en ny vikingatid vi ser.

PsykopatVegan
2017-08-30, 12:10
Jaha, själv skulle jag aldrig dra några generella slutsatser om huruvida alla länder i Commonwealth är trevliga utifrån att ha bott en begränsad period i England, men så har jag genom en gedigen utbildning fått lära mig att anekdoter och n = 1 inte är ett representativt urval. Om någon däremot frågar mig om personliga erfarenheter av att ha bott i ett visst land så delger jag givetvis dessa och inte artiklar ur Daily Mail.

Jag gjorde f.ö. en edit:

Eftersom du skriver som du gör förutsätter jag att du har betydligt mer vidgående erfarenheter av att ha bott i London. Varsågod och dela med dig! Hur länge var du där? Vad gjorde du? Vilka umgicks du med? Vilken är den bästa restaurangen i London som serverar indiskt, enligt dig?

Är något så sällsynt som en som kan ändra åsikt och även omfamna en otrevlig tanke. Jag inser att jag har växt upp i Sverige och att att vi här har diverse värderingar, men att det inte riktigt ser ut så i hela världen.

Bra att du klargör, ditt inlägg kunde framstå som att du ville antyda att London var något annat än i förfall. Men nu gjorde du avbön, bra så.

Edit: Ja Daily Mail är sannerligen ingen bra källa.

Aryt
2017-08-30, 12:17
Inte alls bisarrt! Du har väl sett denna? Ser ganska seriösa ut!

vCFhbKrcJYk

De är seriösa, det är från något slags Fi!-partikongress.

Jag menar, de är seriösa för att vara Sveriges bästa feminister.

PsykopatVegan
2017-08-30, 12:18
På norska heter det flötesmysost! Bara det säger ju allt om hur fantastiskt det är.

https://www.instagram.com/p/BJtI3y3A9EG/?taken-by=wintersnowdrift



Ja, och längst ner befinner sig människor utan tillgång till utbildning, jobb och fungerande välfärd. Jag har full respekt för dem som kämpar för att skapa en bättre situation för sig och i många fall också för sin familj, däremot är min respekt ganska liten för dem som sitter och gnäller på internet utan vilja att lyfta ett finger själva.

här kommer din okunskap fram med all tydlighet. Du tror alltså på fullaste allvar att enda anledningen till att man inte har ett statusjobb eller ens ett akademisk utbildning är för att man har varit lat?
Om det vore så kunde jag också accepterat (iaf lättare) att svenskar som valde att runka på lektionerna får bo i förorter och få sin bil förstörd och sina barn våldtagna och rånade.

Ett samhälle kräver helt enkelt att medborgarna litar på varandra, att möta någon som är klädd i tält och inte ens pratar svenska anser jag inte ökar denna tilliten.
Sedan personligen anser jag att en svensk är vad majoriteten innerst inne ser som en svensk och inte en muslimsk arab.

Vinter
2017-08-30, 12:22
Alltid kul att läsa erfarenheter från att bo i andra länder Petoria! Blir smått avis ;)

Oklahoma USA:
Tänk dig Skåne utan havskust, spikraka vägar i alla riktningar och majsfält/vete överallt istället för raps. Småstäder överallt, ser ut som alla filmer om Clark Kents Smallville. Trevliga människor, ganska fattigt i stora delar, de flesta är bönder eller militärer i vissa områden. Inte ovanligt med trailer-parks. Väldigt billigt att bo, men finns egentligen inga jobb utanför Oklahoma city och Tulsa. En utflyttningsort där de flesta unga flyttar till andra delar av landet. Klimatet är torrt och varmt som i Spanien fast utan trevliga stränder. Blir det någon minusgrad och 1cm snö stänger skolorna.
Ligger ett antal Native american territorium i staten, alla inklusive Natives letar olja. Man ser små oljepumpar lite överallt.

Connecticut USA:
En stat som är mycket präglad av närheten till NY och Boston. Kustremsan är bland de mest pittoreska i hela USA med mycket bevarade byggnader från 1700-1800 talet längs med Atlantkusten. Kusten är dock extremt dyrt att bo eftersom rika NY-bor köper upp allt trevligt. Naturen är lik Frankrikes mot Tyska gränsen, kuperad terräng mest lövskogar. Vill man jobba här är det Hartford/New haven som gäller, om man inte flyttar till en mindre ort och pendlar till NY. Klimatet är som i södra Sverige. Relativt billigt att bo i sömniga småstäder, löneläget är extremt mycket högre än Sverige om man har talang och är villig att jobba mycket. Finns mycket jobb inom ekonomi.
Inget ovanligt med 1 miljoner kronor om året efter några år. Men då får man räkna med 12 timmar om dagen arbetsdag. Det gäller att arbeta sig upp.
IT är ännu bättre betalt, men folk på IT avdelningar kan få jobba on-call. Vilket betyder anträffbar dygnet runt 7 dagar i veckan.

xan
2017-08-30, 12:24
PsykopatVegan: Du kan vara lugn, om 50 år kommer den där muslimska araben ses som svensk "innerst inne", och den vita mannen kommer vara ett minne blott. Masterrace checking out!

PsykopatVegan
2017-08-30, 12:26
PsykopatVegan: Du kan vara lugn, om 50 år kommer den där muslimska araben ses som svensk "innerst inne", och den vita mannen kommer vara ett minne blott. Masterrace checking out!

Problemet är ju bara att vart ska det sluta? Geografiskt alltså?
Måste ALLA länder bli invaderade för att det ska vara jämlikt? Har vi kommit framåt om ALLA länder är kaos?

Jag kan förstå att allting bara är tur, vart vi födds och vem vi är. Allt är oberoende av oss själva. Men samtidigt så har ju SD rätt när de säger att vi ska hjälpa på plats. Hur hjälper vi mer totalt sett genom att sätta en ifåne händerna på ett 25 årigt barn här i Sverige och intala honom att han är hen, än att mätta barn i Afrika?
Att mätta dessa barn inte kommer göra deras länder till Sverige är sant, men varför är deras länder inte som Sverige? Ska vi göra deras länder till Sverige?

Woodrow
2017-08-30, 12:34
Text

Inget om Oregon? Oregon ser himmelskt ut.*cupid*

Vinter
2017-08-30, 12:54
Inget om Oregon? Oregon ser himmelskt ut.*cupid*

Tänk dig Norrland, alla bor längs kustremsan och inåt landet är det bara barrskog av alien-modell, större och tätare. Sedan börjar bergen. Man kan tänka sig att man är i Norrland tills man springer på nått djur(som absolut inte finns i Sverige). Det är nog den stat som har trevligast klimat och natur för fritidsaktiviteter.

Kan man få tag på ett greencard kan man säkert få tag på nått jobb på en nationalpark har jag hört. Betalar inte så bra, men känslan kan vara oslagbar.
Primärt mål för Kalifornienbor som brukar dyka upp på somrarna, och skräpar ned och startar eldsvådor. :d

För övrigt, jag betalar gärna en stor summa pengar för att slippa Kalifornien. Nu har jag inte bott där, men det är typ halvöken och risiga hus i halva staten. Torka nu i flera år.

wintersnowdrift
2017-08-30, 13:07
här kommer din okunskap fram med all tydlighet. Du tror alltså på fullaste allvar att enda anledningen till att man inte har ett statusjobb eller ens ett akademisk utbildning är för att man har varit lat?
Om det vore så kunde jag också accepterat (iaf lättare) att svenskar som valde att runka på lektionerna får bo i förorter och få sin bil förstörd och sina barn våldtagna och rånade.

Ett samhälle kräver helt enkelt att medborgarna litar på varandra, att möta någon som är klädd i tält och inte ens pratar svenska anser jag inte ökar denna tilliten.
Sedan personligen anser jag att en svensk är vad majoriteten innerst inne ser som en svensk och inte en muslimsk arab.

Jag tror inte att det handlar om lathet, jag tror att det handlar om rädsla och även en oundviklig utkonkurrering. Sett till valresultat bor de gnällande människorna ofta i utflyttnignsorter på landsbygden och verkar mest av allt sura för att de inte får matches på Tinder. Vi har ett återkommande troll här på Kolozzeum som är lite av ett typexempel: uppväxt i en liten bruksort i södra Dalarna och hade sin primetime i högstadiet och på gymnasiet i hemorten då han kunde få mycket brudar på att vara halvduktig på fotboll. Efter studenten splittrades grabbgänget när polarna flyttade till studentstäder för att plugga, medan han fick jobb på det lokala bruket (mao har han ändå lite flyt som bor på en ort där sådan verksamhet fortfarande finns) och blev kvar. Brudarna har såklart också dragit så på den fronten är det öken. Trollet inser att hans stjärna dalar, han funderar på att flytta till en större ort för att plugga men tvivlar på sin förmåga och är rädd för att misslyckas. Han vågar inte ta steget helt enkelt och när han hamnar på Flashback och inser att han kan skylla allt på invandrare och feminister blir det en stor lättnad. Det är inte HANS fel att han känner att hans liv är på väg åt helvete - han är ett offer helt enkelt.

PsykopatVegan
2017-08-30, 13:10
Jag tror inte att det handlar om lathet, jag tror att det handlar om rädsla och även en oundviklig utkonkurrering. Sett till valresultat bor de gnällande människorna ofta i utflyttnignsorter på landsbygden och verkar mest av allt sura för att de inte får matches på Tinder. Vi har ett återkommande troll här på Kolozzeum som är lite av ett typexempel: uppväxt i en liten bruksort i södra Dalarna och hade sin primetime i högstadiet och på gymnasiet i hemorten då han kunde få mycket brudar på att vara halvduktig på fotboll. Efter studenten splittrades grabbgänget när polarna flyttade till studentstäder för att plugga, medan han fick jobb på det lokala bruket (mao har han ändå lite flyt som bor på en ort där sådan verksamhet fortfarande finns) och blev kvar. Brudarna har såklart också dragit så på den fronten är det öken. Trollet inser att hans stjärna dalar, han funderar på att flytta till en större ort för att plugga men tvivlar på sin förmåga och är rädd för att misslyckas. Han vågar inte ta steget helt enkelt och när han hamnar på Flashback och inser att han kan skylla allt på invandrare och feminister blir det en stor lättnad. Det är inte HANS fel att han känner att hans liv är på väg åt helvete - han är ett offer helt enkelt.

Samtidigt så har vi en utveckling i landet.

wintersnowdrift
2017-08-30, 13:15
Inget om Oregon? Oregon ser himmelskt ut.*cupid*

Tänk dig Norrland, alla bor längs kustremsan och inåt landet är det bara barrskog av alien-modell, större och tätare. Sedan börjar bergen. Man kan tänka sig att man är i Norrland tills man springer på nått djur(som absolut inte finns i Sverige). Det är nog den stat som har trevligast klimat och natur för fritidsaktiviteter.

Kan man få tag på ett greencard kan man säkert få tag på nått jobb på en nationalpark har jag hört. Betalar inte så bra, men känslan kan vara oslagbar.
Primärt mål för Kalifornienbor som brukar dyka upp på somrarna, och skräpar ned och startar eldsvådor. :d

För övrigt, jag betalar gärna en stor summa pengar för att slippa Kalifornien. Nu har jag inte bott där, men det är typ halvöken och risiga hus i halva staten. Torka nu i flera år.

Colorado och Utah, säger jag. Särskilt bergsområdena med snörika vintrar men varma och relativt långa somrar. Extremt trevlig befolkning. Colorado är mer liberalt så jag hade nog valt det i första hand. Hade älskat att bo i Boulder, t.ex.

Kalifornien är säkert nice om man gillar att surfa och kan bo i ett beach house nära stranden. Annars tyckte jag att trafiken var brutalt jobbig och drog ner helhetsintrycket massivt.

ApexProcyon
2017-08-30, 13:21
Jag tror inte att det handlar om lathet, jag tror att det handlar om rädsla och även en oundviklig utkonkurrering. Sett till valresultat bor de gnällande människorna ofta i utflyttnignsorter på landsbygden och verkar mest av allt sura för att de inte får matches på Tinder. Vi har ett återkommande troll här på Kolozzeum som är lite av ett typexempel: uppväxt i en liten bruksort i södra Dalarna och hade sin primetime i högstadiet och på gymnasiet i hemorten då han kunde få mycket brudar på att vara halvduktig på fotboll. Efter studenten splittrades grabbgänget när polarna flyttade till studentstäder för att plugga, medan han fick jobb på det lokala bruket (mao har han ändå lite flyt som bor på en ort där sådan verksamhet fortfarande finns) och blev kvar. Brudarna har såklart också dragit så på den fronten är det öken. Trollet inser att hans stjärna dalar, han funderar på att flytta till en större ort för att plugga men tvivlar på sin förmåga och är rädd för att misslyckas. Han vågar inte ta steget helt enkelt och när han hamnar på Flashback och inser att han kan skylla allt på invandrare och feminister blir det en stor lättnad. Det är inte HANS fel att han känner att hans liv är på väg åt helvete - han är ett offer helt enkelt.



Det gäller att aldrig vara nöjd med ett vanligt kneg på en bruksort, alla ska helst åtminstone sträva efter städer och högre utbildning av någon anledning. Majoriteten av alla människor är vardagliga, saknar ambitioner och vill inget hellre än att ha ett vanligt jobb, radhus, vovve, familj och Lets Dance med öl eller vin till helgen. Jag tycker helt klart att dessa människor kan ha befogenhet för sin kritik även om den ofta är mindre smart formulerad. Städer och vidareutbildning är inget för alla, problemet är inte konkurrens utan att Sveriges förda politik alltid har varit destruktiv för bruksorter/landsbygd.

Angående ditt äldre uttalande att afrikaner en dag ska få bukt på problemet med HIV och är så pass arbetsvilliga och friska så måste jag bara fråga: Har du någonsin haft med afrikaner att göra? Folk jag känner som har bott där och arbetat med afrikaner har långt ifrån positiva erfarenheter angående intelligens och arbetsmoral. Mer än så kan jag inte kommentera folket på den kontinenten utan att åka dit för regelbrott.

Någon konkurrens är det inte frågan om som primär orsak, det är mest en vansinnig politik som sätter den vanliga knegaren på pottkanten. Killen på bruksorten har all rätt att vara förbannad över den pågående urbaniseringen.

Vinter
2017-08-30, 13:23
Colorado och Utah, säger jag. Särskilt bergsområdena med snörika vintrar men varma och relativt långa somrar. Extremt trevlig befolkning. Colorado är mer liberalt så jag hade nog valt det i första hand. Hade älskat att bo i Boulder, t.ex.

Kalifornien är säkert nice om man gillar att surfa och kan bo i ett beach house nära stranden. Annars tyckte jag att trafiken var brutalt jobbig och drog ner helhetsintrycket massivt.

Liten anekdot, jag ville till Boulder, Colorado. Men hamnade av någon anledning i Oklahoma City. Jag vill åka Snowboard då, Oklahoma är plattaste staten i hela USA. Praktiserade hos en vapensmed, folk hade vapen överallt. Skjuta och dricka piss-öl var allt jag gjorde på fritiden. Så är det i mellanvästern.

wintersnowdrift
2017-08-30, 13:48
Det gäller att aldrig vara nöjd med ett vanligt kneg på en bruksort, alla ska helst åtminstone sträva efter städer och högre utbildning av någon anledning...

Jag tycker helt klart att dessa människor kan ha befogenhet för sin kritik även om den ofta är mindre smart formulerad. Städer och vidareutbildning är inget för alla, problemet är inte konkurrens utan att Sveriges förda politik alltid har varit destruktiv för bruksorter/landsbygd.

Angående ditt äldre uttalande att afrikaner en dag ska få bukt på problemet med HIV och är så pass arbetsvilliga och friska så måste jag bara fråga: Har du någonsin haft med afrikaner att göra? Folk jag känner som har bott där och arbetat med afrikaner har långt ifrån positiva erfarenheter angående intelligens och arbetsmoral. Mer än så kan jag inte kommentera folket på den kontinenten utan att åka dit för regelbrott.

Någon konkurrens är det inte frågan om som primär orsak, det är mest en vansinnig politik som sätter den vanliga knegaren på pottkanten. Killen på bruksorten har all rätt att vara förbannad över den pågående urbaniseringen.

Om man är nöjd med kneget på bruksorten finns väl ingen anledning att gnälla?

Ja, jag känner många svenskar med ursprung i Eritrea som bl.a. är framgångsrika företagare. Jag har även semestrat i Kenya och Tanzania och fick mycket bra intryck av lokalbefolkningen som jobbar med turism. Att vara t.ex. safariguide är ett högstatusjobb i Tanzania som kräver en gedigen utbildning om djur och naturvård. Vår guide levde ett liv som inte alls är långt ifrån vårt västerländska. Folk dejtar i många år innan de gifter sig, skaffar 1-3 barn och båda föräldrarna jobbar (hans fru var matematiklärare och han var hemma med barnen när safarin har lågsäsong under regnperioden) - till skillnad från t.ex. hans föräldrageneration där människor gifte sig som 19-20-åringar och skaffade 7-8 barn.

Vi vandrade även till fots genom massajbyar och hade en guide ur lokalbefolkningen. Han ojjade sig bl.a. över att ungdomar nu förtiden inte visade samma respekt för de äldre och att de hellre ville flytta till storstan än att stanna kvar på landet och leva traditionellt liv - en ungdomskritik som känns igen hemifrån.

Vår kenyanske bergsbestigningsguide driver eget företag och var rolig, kreativ och extremt bra på att läsa sina kunder. Utan hans kompetens och fingertoppskänsla för vad jag som individ är kapabel till hade jag inte fått se solen gå upp över Kenya från 5000 m.ö.h.

I Kenya är arbetslösheten ca 50 % och de etniska motsättningarna mellan olika grupper är starka. En av våra chaufförer var förvånad över att vi hade några problem öht i Sverige med så låg arbetslöshet och brottslighet som vi har här.

ApexProcyon
2017-08-30, 13:54
Om man är nöjd med kneget på bruksorten finns väl ingen anledning att gnälla?

Ja, jag känner många svenskar med ursprung i Eritrea som bl.a. är framgångsrika företagare. Jag har även semestrat i Kenya och Tanzania och fick mycket bra intryck av lokalbefolkningen som jobbar med turism. Att vara t.ex. safariguide är ett högstatusjobb i Tanzania som kräver en gedigen utbildning om djur och naturvård. Vår guide levde ett liv som inte alls är långt ifrån vårt västerländska. Folk dejtar i många år innan de gifter sig, skaffar 1-3 barn och båda föräldrarna jobbar (hans fru var matematiklärare och han var hemma med barnen när safarin har lågsäsong under regnperioden) - till skillnad från t.ex. hans föräldrageneration där människor gifte sig som 19-20-åringar och skaffade 7-8 barn.

Vi vandrade även till fots genom massajbyar och hade en guide ur lokalbefolkningen. Han ojjade sig bl.a. över att ungdomar nu förtiden inte visade samma respekt för de äldre och att de hellre ville flytta till storstan än att stanna kvar på landet och leva traditionellt liv - en ungdomskritik som känns igen hemifrån.

Vår kenyanske bergsbestigningsguide driver eget företag och var rolig, kreativ och extremt bra på att läsa sina kunder. Utan hans kompetens och fingertoppskänsla för vad jag som individ är kapabel till hade jag inte fått se solen gå upp över Kenya från 5000 m.ö.h.

I Kenya är arbetslösheten ca 50 % och de etniska motsättningarna mellan olika grupper är starka. En av våra chaufförer var förvånad över att vi hade några problem öht i Sverige med så låg arbetslöshet och brottslighet som vi har här.

Anekdotiska exempel spelar ingen roll när det är grupper som diskuteras, det går att plocka undantag från alla grupper som finns. Hade dina exempel ens i närheten representerat något genomsnitt så hade inte Afrika haft några problem.