handdator

Visa fullständig version : Smarta vid full armbagsflexion


J.V
2017-08-21, 02:30
For tre veckor sedan fick jag en ordentlig small pa armen under en hockeymatch. Huvudsakliga problemet lar vara brachioradialus da det var dar jag fick smallen och hade som mest ont forsta dagarna, och fortfarande smartar en del vid/efter traning vid rorelser som stammer med dess uppgift.

Men nagot jag inte riktigt lyckas identifiera ar vad som gor ont vid full armbagsflexion. Distalt till armbagen, pa radius (bak till, posterior, vad det nu heter pa svenska), framfor allt vid flexad armbage och pronerad handled. Valdigt litet omrade som smartar, men hyfsat intensivt, sa antar det borde vara ett ursprung eller faste. Supinatormuskeln?

Scratch89
2017-08-22, 08:29
Vilka rörelser är det som gör ont? Har du provat att göra isometriska test på dig själv?
Jag förstår inte riktigt var du har ont.

CoKEmaN
2017-08-25, 09:07
Har du ont vid full armbågsflexion men utan muskelansträngning, alltså om du hjälper armen att böjas med den andra armen och det gör ändå ont, då kan man förmodligen utesluta muskelbesvär, eller i alla fall hamnar det inte högst upp på listan. Då kan det t ex vara humeroradialleden som fått sig en känga..