handdator

Visa fullständig version : Ont i nedre magmuskel vid vissa rörelser


juckeyy
2017-08-20, 17:09
Hej hallå!
Min skada uppkom redan i Mars och har inte blivit mycket bättre sedan dess.

På morgonen dagen efter ett sprintpass så kände jag smärta i magmuskeln när jag skulle resa mig upp. Åkte ändå och träna bla bla bla, smärtan förvärrades varje morgon men ändå så tränade jag.

Vilade sedan då jag trodde att det var överansträngning. Smärtan kom tillbaka så fort jag började träna igen. Främst när jag springer och sätter ner foten för att skjuta ifrån. Det började göra ont när jag nös och när jag spände magen.

Var hos en naprapat där det visade sig att jag var väldigt svag i höften på höger sida (den sidan som gör ont i magen). Hade svårt att aktivera höftmusklerna på höger sida så vi började få igång dem och jag kunde träna på som vanligt då min smärta försvann efter ca 30-45 minuters uppvärmning. Det började kännas bättre tills ett pass där jag fick väldigt ont igen.

Efter att jag återigen fått mer ont så åkte jag till en sjukgymnast som var rätt säker på att jag hade ljumskbråck. Åkte till läkare och fick tid till röntgen men den visade ingenting (ca 2v sen).

Har vilat många veckor från löpning men har satt igång att jogga igen och det fungerar bra utan smärta. Dock när jag sträcker ut kroppen (händerna ovanför huvudet så högt jag kan och luta bakåt) så gör det lite ont samt om jag står bredbent på golvet och för mitt högra ben mot kroppen längs golvet (alltså med motstånd). Då gör det ont ner mot buken/nedre magmuskeln.

Någon som kan ha någon idé vad det kan vara? Ännu mer vila?

maxor
2017-08-25, 10:32
Har exakt samma sak. Skulle gärna ha svar på frågan också!