handdator

Visa fullständig version : Saknar Gotmail.com


Skorpio76
2017-08-19, 11:19
Som ni vet finns det ett helt gäng olika mejladresser eller rättare sagt domäner där man kan registrera en gratis mejladress. Det är bara att välja och vraka och få en högst personlig mejladress för den som vill. min gmail (Googles mejltjänst) fungerar bra. Det är ganska många som använder tjänsten och den har till och med gått om hotmail i popularitet. jag hsde en hotmail först, men den hackades och därför började jag använda gmail, men sedan började jag kolla upp olika gamla domäner och då visade det sig att en domän som jag har tyckt bra om har varit Gotmail. När jag kollade upp domänen visade det sig att den står till försäljning och om jag har fattat det rätt är det hotmail som har köpt domänen. Det tycker jag är synd eftersom jag tycker att det skulle vara fräckt att ha en mejladress som heter user@gotmail.com.

Sparven från Minsk
2017-08-20, 07:18
Okej :)

Nordenator
2017-08-20, 09:26
Jag föredrog @hotbrev.com, men det känns inte riktigt enhetligt med vuxenlivet...

Starke75an
2017-08-20, 11:51
Jag äger en egen domän. Eller hyr.

Blaine
2017-08-20, 12:39
Har givetvis en gammal hotmail-adress, även en moderniserad live.se. Förutom det en egen domän-mejladress (tillhörande min hemsida) samt en sydkoreansk variant (daum.net)!

Men saknar en mejladress från 90-talet som var starmail.com.

Skorpio76
2017-08-20, 15:37
Har givetvis en gammal hotmail-adress, även en moderniserad live.se. Förutom det en egen domän-mejladress (tillhörande min hemsida) samt en sydkoreansk variant (daum.net)!

Men saknar en mejladress från 90-talet som var starmail.com.Den har jag aldrig sett förut.

Skorpio76
2017-08-20, 15:39
Jag föredrog @hotbrev.com, men det känns inte riktigt enhetligt med vuxenlivet...Hotbrev.com är heller inte så vanlig och därför tycker jag att den är cool.

Minikubik
2017-08-20, 15:42
På tal om det, har alla såna där vuxna mailadresser typ förnamn.efternamn@osv?

Skorpio76
2017-08-20, 15:45
På tal om det, har alla såna där vuxna mailadresser typ förnamn.efternamn@osv?Inte min spam-gmail. Där heter jag crazyhappygirl2@gmail.com.