handdator

Visa fullständig version : Varför fotografera när man kan filma?


trädgårdsmöbel
2017-08-18, 22:40
Jag tittade just i den eminenta dagsformstråden. Vad som slår mig, inte bara vad gäller den, utan för all träningsrelaterad "visuell dokumentation" är att varför fotar man istället för filmar?

Vad gör ett foto som inte ett tio sekunders filmklipp gör bättre? Varför tar man en bild på när man flexar biceps i gymspegeln istället för att filma det? varför tar man ett foto när man står vid benpressen istället för att filma när man kör den?

Hjälp mig reda ut det här.

Tobbey
2017-08-18, 23:23
Svåraste att fejka sin storlek pga sämre optimalisering av ljus när man filmar.

1x0
2017-08-18, 23:32
Tror det har mycket att göra med att det är 'så krångligt' att ladda upp filmerna och sedan länka dem?
Själv filmar jag och printscreenar. Har även funderat på ladda upp en dagsformsvideo/poseringsfilm. Det är bättre för se kroppsutveckling än bilder tycker jag!

Diomedea exulans
2017-08-18, 23:43
Filmklipp är jobbiga att kolla på. För det första lyssnar jag ofta på musik när jag nätsurfar, och jag vill inte avbryta den för att kolla på ett filmklipp (kan bli galen när folk länkar youtubeklipp mitt i chattdiskussioner pga detta). För det andra har jag så dåligt tålamod att jag ofta vill snabbscrolla sidan ner, inte pausa vid ett inlägg som verkar någorlunda intressant för att kolla igenom filmklipp. För det tredje är mitt internet inte det snabbaste och filmklipp laggar ofta.

Sen blir det svårt att censurera ansiktet i filmer.

Hemi
2017-08-19, 02:34
Håller med alla i tråden. Fast annars har filmklipp tagit upp plats för bilder ungefär som bilder (foton) ägde upp illustrationer en gång i nyheter...?

Shqypnia
2017-08-19, 09:06
Året är 2017 och vi har inte tålamod med något mer utöver en snabb bild.