handdator

Visa fullständig version : Ny dokumentär på Netflix "Ikaros"


PKtarzan
2017-08-17, 19:25
Någon som har sett Ikaros på Netflix? Mycket välgjord dokumentär som både är bildande och oerhört spännande! Ni som sett den vad tycker och tänker ni?

Lite information om dokumentären: http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2017/07/10/trailer-till-ikaros-ny-dokumentar-om-dopning-hos-netflix/

mottat
2017-08-17, 19:49
Bolt är ren.

Dissector
2017-08-17, 19:56
Blev helt tagen. Satte igång den spontant utan att ha läst något om den. Väntade mig bara en vanlig intressant dokumentär i ungefär den stilen den börjar i. Satt bara och gapade halvtimmen senare. Fick pausa och googla för att säkerställa att jag inte satt och kollade på någon slags dramatisering.
Inte för att ämnet är okänt på något sätt, men mycket mer närgånget än så kan det knappast bli.

xan
2017-08-17, 19:59
Blev helt tagen. Satte igång den spontant utan att ha läst något om den. Väntade mig bara en vanlig intressant dokumentär i ungefär den stilen den börjar i. Satt bara och gapade halvtimmen senare. Fick pausa och googla för att säkerställa att jag inte satt och kollade på någon "mockumentär" i stil med KSP58-filmen.
Inte för att ämnet är okänt på något sätt, men mycket mer närgånget än så kan det knappast bli.

Så pass? Ska ge det ett försök.

aryaa
2017-08-17, 20:37
Blev helt tagen. Satte igång den spontant utan att ha läst något om den. Väntade mig bara en vanlig intressant dokumentär i ungefär den stilen den börjar i. Satt bara och gapade halvtimmen senare. Fick pausa och googla för att säkerställa att jag inte satt och kollade på någon slags dramatisering.
Inte för att ämnet är okänt på något sätt, men mycket mer närgånget än så kan det knappast bli.

Håller helt med! :) Jag trodde faktiskt inte att det var så utbrett!

dluddeckens
2017-08-17, 21:05
Blev helt tagen. Satte igång den spontant utan att ha läst något om den. Väntade mig bara en vanlig intressant dokumentär i ungefär den stilen den börjar i. Satt bara och gapade halvtimmen senare. Fick pausa och googla för att säkerställa att jag inte satt och kollade på någon slags dramatisering.
Inte för att ämnet är okänt på något sätt, men mycket mer närgånget än så kan det knappast bli.

Gillar att den tar sin start i en story, och sedan låter filmen följa med de händelser som sedan följde. Utan att spoila, så kan man säga att den handlar om något helt annat än den utgick ifrån.

Ryssen är sterotypen av "en galen rysk vetenskapsman" :)

Agitator
2017-08-17, 21:18
Blev mest besviken när jag såg den för en vecka sedan. Störde mig mer på att det som startades inte fullföljdes och vad för typ av dokumentär det hade blivit av enbart det.

Men i helhet är jag nöjd med dokumentären. Bara önskar man fick ett avslut på det som påbörjades.

Bob90
2017-08-17, 21:23
Verkar sevärd, men det återstår väl att se vad man säger om den efter också :d

Cooks
2017-08-18, 01:59
Bolt är ren.

:laugh:

Jay Cutler också.

mottat
2017-08-18, 04:21
:laugh:

Jay Cutler också.

Givetvis ett skämt med tanke på den andra tråden där det pratades om Bolt.

smerk
2017-08-18, 11:43
Bra dokumentär och kanske kan få många att öppna ögonen. Den vanliga Svensson kommer nog dock bara tro att det är ryssarna som dopar sig

F Ultra
2017-08-18, 18:42
Tackar för tipset, väldigt väldigt bra film detta. Att det som startades inte fullföljdes har ju sina naturliga skäl iom vad som hände mitt under det försöket tycker iaf jag.

ccm
2017-08-18, 18:47
Den var riktigt intressant. Hoppas Gregory klarar sig bara.

DudX
2017-08-19, 20:56
-"So your mother injected you?"

-"Yes. Ofcourse she did."

Som om det var helt naturligt.

Bra dokumentär, blev helt tagen.

Agitator
2017-08-20, 01:36
-"So your mother injected you?"

-"Yes. Ofcourse she did."

Som om det var helt naturligt.

Bra dokumentär, blev helt tagen.

Samma motto förr som idag.

https://i.ytimg.com/vi/WqeGcxuOxYQ/maxresdefault.jpg

tomten1
2017-08-20, 12:23
Extremt vinklad dokumentär mot ryssen. Som om jänkarna är det allra minsta bättre.

TranceII
2017-08-20, 12:31
Extremt vinklad dokumentär mot ryssen. Som om jänkarna är det allra minsta bättre.

Hur är den vinklad? Har du missat skandalen helt eller?

Agitator
2017-08-20, 18:29
Extremt vinklad dokumentär mot ryssen. Som om jänkarna är det allra minsta bättre.

Vinklad dokumentär mot ryssen kan man väl knappast kalla det.

Skandal som uppdagdas och killen följer det som händer med ryssen. Hur kan det vara vinklad dokumentär bara för att han inte börjar skrika om att alla nationer samt sin egen dopar sig friskt?

J.V
2017-08-23, 13:21
Extremt vinklad dokumentär mot ryssen. Som om jänkarna är det allra minsta bättre.

Vinklad dokumentär mot ryssen kan man väl knappast kalla det.

Skandal som uppdagdas och killen följer det som händer med ryssen. Hur kan det vara vinklad dokumentär bara för att han inte börjar skrika om att alla nationer samt sin egen dopar sig friskt?Den borjar ju dessutom med ljud och video fran Lance Armstrong's och Marion Jones' dopingfall.

xan
2017-08-23, 15:57
Extremt vinklad dokumentär mot ryssen. Som om jänkarna är det allra minsta bättre.

Har USA blivit misstänkta för statsfinansierade dopingsprogram?

Zrob
2017-08-23, 16:09
Filmen heter Icarus, blir lättare att hitta när ni söker ;)