handdator

Visa fullständig version : Tips på prisvärda löparskor


svartakronan
2017-08-15, 18:18
Mina löpardojor har gått sönder så är i behov av ett par nya. Vill inte lägga allt för mycket, helst inte över tusen.
Vilka är de mest prisvärda på marknaden?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kamp
2017-08-15, 20:50
Mina löpardojor har gått sönder så är i behov av ett par nya. Vill inte lägga allt för mycket, helst inte över tusen.
Vilka är de mest prisvärda på marknaden?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Svårt att svara på utan att veta vilken typ av sko du vill ha. Neutral, pronerande, supinerade, lågprofilskor, barfotaskor etc.

david80
2017-08-15, 21:33
Jag köpte new balance prism v2 för någon månad sen och är nöjd med dem. Ganska lätta och smidiga med men lite pronationsstöd. Kan ju vara vettigt att gå till butik och prova några modeller och se vad som känns skönt på foten.

Shqypnia
2017-08-16, 08:28
Om dina gamla fungerade fint så köp ett par likadana.

Annars försökt att inte avancera det för mkt, gå till din lokala sportbutik, testa olika skor och köp de du tkr känns bäst.

Old Nick
2017-08-16, 11:22
Om dina gamla fungerade fint så köp ett par likadana.

This. Bästa rådet du kan få.

Nya löparskor innebär i 9 fall av 10 att man får ont, sjuk träningsvärk eller överanstränger något innan man har "vant in sig". Jag kör alltid samma modell när det är dags igen.

svartakronan
2017-08-16, 12:54
Ja jag får försöka hitta likadana som jag haft, behöver nog inte några speciella då jag endast springer typ 2 gånger i veckan och inte alls långt, typ bara 4-5km. Löpning är inget jag satsar på att bli bättre i, gör det bara för det är sjukt skönt med en löprunda och för hälsans skull.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

King Grub
2017-08-16, 18:42
Jag vet att Asics löparskor i min storlek alltid passar just mina fötter helt perfekt, och jag brukar regelbundet titta på Zalando - dom säljer ofta ut förra årets modeller för runt 400 kronor paret.

Shqypnia
2017-08-17, 08:20
Jag vet att Asics löparskor i min storlek alltid passar just mina fötter helt perfekt, och jag brukar regelbundet titta på Zalando - dom säljer ofta ut förra årets modeller för runt 400 kronor paret.

Om du erkänner öppet att du springer så kan Kolozzeum utan några större problem byte slogan till "Mötesplatsen för dig som löptränar".

svenbanan
2017-08-17, 10:04
Om du erkänner öppet att du springer så kan Kolozzeum utan några större problem byte slogan till "Mötesplatsen för dig som löptränar".

Det kommer han aldrig erkänna.

Han säger att att han brukar köra en timmes högintensiv crosstrainer i anslutning till gymmande. Men jag ger mig fan på att han kör 25km "long slow distance" på nån grusväg varje söndag.

therunningman
2017-08-17, 10:16
I början är det lite svårt för man måste prova runt lite innan man lär sig vilka märken/storlekar som passar.

Personligen springer jag kanske 200-400 mil/sko och köper 1-2 år gamla skor på rea (ofta runt 500-700 kr). Vissa skor håller dåligt (kanske 50-100 mil) och sådana lär man sig undvika.

Just nu springer jag kanske 3 mil/vecka och då håller två par skor länge. Byter ut ett par åt gången så man alltid har minst en trygg sko att springa i. Desto äldre skor desto skönare att springa i.. :)