handdator

Visa fullständig version : Något man kan ta i mitten av passet för att öka energin?


napalm123
2017-08-13, 19:28
Så finns det något man kan ha med sig när man kör en 2 timmars pass att dricka/äta typ efter halva passet för att få energin att vara på top till slutet?
Snabba carbs av nån sort kanske?

Tristan1
2017-08-13, 20:12
Godis

King Grub
2017-08-13, 20:21
Vitargo / karbolyn om det handlar om större mängder och man har problem med magen vid sådana intag, och pengar inte är en faktor.

Maltodextrin.

Saft.

Ovanstående om du föredrar att dricka. Vill du äta så fungerar vilken kolhydratkälla som helst.

GrowlingMad
2017-08-16, 07:19
Koffein. Alltid koffein.

Sheogorath
2017-08-16, 08:17
Godis

Potentiellt ohygieniskt då man tallar på stänger, hantlar mm och sen ska ner i påsen med fingrarna och sen in i munnen. Går att lösa med bestick, hälla direkt i munnen, alkogel osv men är lite bökigt. Vanlig blandsaft är billigt och bra.

mela
2017-08-16, 08:27
Potentiellt ohygieniskt då man tallar på stänger, hantlar mm och sen ska ner i påsen med fingrarna och sen in i munnen. Går att lösa med bestick, hälla direkt i munnen, alkogel osv men är lite bökigt. Vanlig blandsaft är billigt och bra.

Det finns ju godis med papper på, så man slipper pilla direkt på godiset. Alt så tar man en paus på 3 min, tvättar händerna och trycker käften full av optigodis och det pumpar vidare.

Sheogorath
2017-08-16, 08:34
Det finns ju godis med papper på, så man slipper pilla direkt på godiset. Alt så tar man en paus på 3 min, tvättar händerna och trycker käften full av optigodis och det pumpar vidare.

Lätt att komma åt godiset med fingrarna ändå och vips har man dragit på sig en förkylning i onödan. Jag har testat inslaget godis under träning också. ;)

Klart man kan ta en paus men som sagt: bökigt i jämförelse med att klunka i sig saft.

mela
2017-08-16, 08:37
Lätt att komma åt godiset med fingrarna ändå och vips har man dragit på sig en förkylning i onödan. Jag har testat inslaget godis under träning också. ;)

Klart man kan ta en paus men som sagt: bökigt i jämförelse med att klunka i sig saft.

Du får skaffa små flickfingrar så går det :D

Vätska är ju alltid att föredra för snabb energi, men om TS vill ha godis försöker jag vara kreativ och hitta lösningar. Tablettaskar kanske kan vara något? Öppna - Gapa - Hälla - Tugga - Pümp!

Sheogorath
2017-08-16, 09:05
Du får skaffa små flickfingrar så går det :D

Vätska är ju alltid att föredra för snabb energi, men om TS vill ha godis försöker jag vara kreativ och hitta lösningar. Tablettaskar kanske kan vara något? Öppna - Gapa - Hälla - Tugga - Pümp!

:thumbup: Violpastiller så får man fin hypertrofi i käkmusklerna över tid!

MackeJuve
2017-08-16, 09:20
Potentiellt ohygieniskt då man tallar på stänger, hantlar mm och sen ska ner i påsen med fingrarna och sen in i munnen. Går att lösa med bestick, hälla direkt i munnen, alkogel osv men är lite bökigt. Vanlig blandsaft är billigt och bra.

Är du rädd för att "få något"(sjukdom) eller tycker du bara att det är äckligt? Frågar eftersom att jag inte skulle bry mig om det ohygieniska i det hela :D

Sheogorath
2017-08-16, 09:48
Är du rädd för att "få något"(sjukdom) eller tycker du bara att det är äckligt? Frågar eftersom att jag inte skulle bry mig om det ohygieniska i det hela :D

Gymutrustning lär vara en riktig smittohärd och särskilt utsatt är man eftersom immunförsvaret sänks under träning. Jag är inte alls särskilt rädd för bakterier och virus annars men det här är säkert en reell risk. Det är en god idé att undvika att pilla i mun, näsa och ögon innan man tvättat händerna noga.

MackeJuve
2017-08-16, 10:01
Gymutrustning lär vara en riktig smittohärd och särskilt utsatt är man eftersom immunförsvaret sänks under träning. Jag är inte alls särskilt rädd för bakterier och virus annars men det här är säkert en reell risk. Det är en god idé att undvika att pilla i mun, näsa och ögon innan man tvättat händerna noga.

Det är säkerligen inte fräscht, det kan vi slå fast. Men att ta en godis mellan fingertopparna, där den bara är i kontakt med fingrarna en jättekort stund, känns inte särskilt farligt. Nu är jag inte helt objektiv i frågan då jag har ett kanonbra immunförsvar, det ska sägas. En liten del av det kan i och för sig kanske tillskrivas min oförsiktighet gällande sådana här saker, det vet jag inte :)

Jag för in fingrarna i munnen varje pass, ibland med magnesium-äckliga fingrar, för att byta snus. Orkar verkligen inte bry mig om sådant.

pepplez
2017-08-16, 10:12
Jag för in fingrarna i munnen varje pass, ibland med magnesium-äckliga fingrar, för att byta snus. Orkar verkligen inte bry mig om sådant.

Haha fan vad äckligt :D

En bekant till mig tar dock priset då han förvarade en proteinbar utan pappret kvar på gymgolvet mellan tuggorna (dvs tog en tugga och la den på golvet medan han körde nästa set osv).

MackeJuve
2017-08-16, 10:27
Haha fan vad äckligt :D

En bekant till mig tar dock priset då han förvarade en proteinbar utan pappret kvar på gymgolvet mellan tuggorna (dvs tog en tugga och la den på golvet medan han körde nästa set osv).

Haha där någonstans går nog min gräns :D

upperkatt
2017-08-16, 11:22
Potentiellt ohygieniskt då man tallar på stänger, hantlar mm och sen ska ner i påsen med fingrarna och sen in i munnen. Går att lösa med bestick, hälla direkt i munnen, alkogel osv men är lite bökigt. Vanlig blandsaft är billigt och bra.

Bara att träna med ena armen och äta godis med andra och byta nästa pass :)

Sheogorath
2017-08-16, 12:04
Bara att träna med ena armen och äta godis med andra och byta nästa pass :)

Halvkroppspass.