handdator

Visa fullständig version : Blanda dessa sakerna?


Buildingtop
2017-08-07, 17:08
Tjena, har tränat ett tag och läst på en del om olika aminosyror och annat kosttillskott/preparat och har nu en fråga.
Innan/Under/Efter mitt träningspass tänkte jag köra på en megashake innehållande l-arginin, kreatine, eaa. Tänkte först blanda i citrolilne men insåg att det blir pengar i sjön(antar jag?).
Så vad anser ni om min blandning, är den OK?

King Grub
2017-08-07, 17:11
Kreatin och aminosyror tar du efter passet (fast vassleprotein är bättre än eaa), arginin före om du skall ta det. Det finns ingen anledning att ta det under eller efter.

Buildingtop
2017-08-07, 17:40
Kreatin och aminosyror tar du efter passet (fast vassleprotein är bättre än eaa), arginin före om du skall ta det. Det finns ingen anledning att ta det under eller efter.

Har läst ordentligt och överallt står det för maximal effekt skall aminosyror intas före/under/efter för maximalt resultat. Så du säger att detta inte stämmer?
Vad är det enligt DIG man skall dricka under själva passet isåfall?

King Grub
2017-08-07, 17:46
Det finns ingen anledning att dricka annat än vatten.

Aminosyror kan inte uppreglera proteinsyntesen medan musklerna arbetar.

Att smutta på aminosyror under lång tid stänger av muskeluppbyggnaden.

LunaSpice
2017-08-07, 18:02
Har läst ordentligt och överallt står det för maximal effekt skall aminosyror intas före/under/efter för maximalt resultat. Så du säger att detta inte stämmer?
Vad är det enligt DIG man skall dricka under själva passet isåfall?

Ge det några dagar av läsande här på forumet och vad Grub skriver så tror jag du märker att han är otroligt påläst och uppdaterad. Du kan lita på det han skriver. Gäller dock inte hans smalökar... de är helskeva.

Diomedea exulans
2017-08-07, 18:45
Grub, vad anser du om att dricka socker under styrkepasset?

King Grub
2017-08-07, 18:47
Låter som ett bra sätt att slösa kalorier. Möjligen om man är helt fastande sedan många timmar och leverglykogenet håller på att ta slut. Eller om man går på en extrem lågkaloridiet. Då kan 15-20 gram kolhydrat före träning göra underverk för hur man känner sig.

Rickard
2017-08-07, 18:48
Har läst ordentligt och överallt står det för maximal effekt skall aminosyror intas före/under/efter för maximalt resultat. Så du säger att detta inte stämmer?
Vad är det enligt DIG man skall dricka under själva passet isåfall?

Maximalt resultat i säljarnas plånbok.

Rahf
2017-08-07, 19:18
Under passet? Vatten! På sin höjd skulle jag ha preppat en resorbblandning, men då ska det verkligen vara ett uttömmande pass med jobb under lång tid.