handdator

Visa fullständig version : "Objektivt", eller så gott det går: vem är snyggast/vackrast - mannen eller kvinnan?


Frågenarkomanen
2017-08-06, 21:16
Hej

Läste en tråd på FB där man diskuterade detta. Tror att det finns potential för att svaret blir ett annat.

För en totalt objektiv varelse, eller någon sådan finns ju inte, men: för en Alien, en marsian som aldrig har sett en människa, vem är då vackrast? En perfekt man eller en perfekt kvinna?

"Perfekt man" är - för enkelhetens skull - er bild av det hela och detsamma gäller "perfekt kvinna".

Alltså den snyggaste mannen och den snyggaste kvinnan ställer sig framför 10 Aliens från avlägsna delar av universum, och de ska avgöra vem som är den mest estetiskt tilltalande ...

Vem får flest röster? Eller blir det 5-5?

Eller bara din egen åsikt: är (den perfekte) mannen eller (den perfekte) kvinnan vackrast, snyggast - mest estetiskt?

Notera att det inte handlar om sexighet, alls, utan mer ... jag hatar ordet, men gå efter så kallade "aesthetics".

HenrikJ
2017-08-06, 21:22
Estetik är ju något som uppstår i varelsers hjärnor. Men du tänker då alltså att dessa aliens är "kodade" på samma sätt som människor?
Vågar mig inte på ett svar iaf. Det känns lite som att vi skulle bedöma huruvida hanhundar eller tikar är mest estetiskt tilltalande. Ungefär så tror jag att de skulle känna. Det finns inget som uppenbart "sticker ut" hos det ena könet som till exempel färgglada fjäderdräkter hos många fågelarter.

Frågenarkomanen
2017-08-06, 21:24
Jag tror att mannen har en fördel i att han är längre och bredare. Om vi tar för givet att allt liv utgår ifrån Darwin's teorier så finns det en fördel i att vara större eftersom man då oftast är starkare. Jag utgår nu ifrån frågan med 10 Aliens som avgör, och även om de är intelligenta och inte direkt i akut behov av fysisk styrka så har även de börjat som små mikroorganismer, och storlek i förhållande till sina stamfränder blir ofta en fördel. Visst är det bra att vara mindre och klara sig på mindre energi, men är man lite större än de andra kan man ju bara ta deras energi ifrån dem.

Bland väldigt många däggdjur på jorden så är det den störste och starkaste hanen, "alfahanen" (i människovärlden blir man inte alfa för att man är starkast men hos de flesta djurarter så är det så) som får honorna. Jag tänker mig att något liknande gäller andra avancerade livsformer.

Frågenarkomanen
2017-08-06, 21:29
Estetik är ju något som uppstår i varelsers hjärnor. Men du tänker då alltså att dessa aliens är "kodade" på samma sätt som människor?
Vågar mig inte på ett svar iaf. Det känns lite som att vi skulle bedöma huruvida hanhundar eller tikar är mest estetiskt tilltalande. Ungefär så tror jag att de skulle känna. Det finns inget som uppenbart "sticker ut" hos det ena könet som till exempel färgglada fjäderdräkter hos många fågelarter. Om du inte kan svara på Alien-frågan så gå bara efter vad du själv tycker.

Dessa aliens vet vi inte mer om än att de har förmåga att avgöra vad de tycker är estetiskt tilltalande, "vackert", "snyggt" o s v. Det är ju inte ens säkert att de har kön så jag tror inte att det blir någon könsdiskriminering. Men vem vet: 99 % av allt liv i universum kanske består av en hane som gör 99 honor gravida - "hane" definieras som "givare av säd" och "hona" definieras som mottagare av säd och bärare av barn.

I en sådan situation kan ju de kanske välja människohanen för att han i deras föreställningsvärld är mer unik. Eller så har feminismen spridit sig över universum och alla röstar på honan.

Jag tror OCH tycker att mannen är vackrare.

Frågenarkomanen
2017-08-06, 21:31
ALLTSÅ: kan ni inte svara på frågan vad 10 aliens skulle tycka, så svara bara efter vad ni själva tycker.

baktung
2017-08-06, 21:36
Aliensarna kanske har någon instinkt om konkurrens och väljer kvinnan om de känner att männen känns farligare. De lär ju ha någon könsuppdelning själva så honaliens kanske väljer män och hanaliens kvinnor.

Frågan är också hur vi ställer frågan till en varelse som inte har samma språkliga begrepp. Vackrast? Ståtligast? Starkast? Sexigast? Hur skulle de ens tolka frågan om vi försökte ställa den?

Diomedea exulans
2017-08-06, 21:48
Det finns ju ett framtaget "perfekt ansikte" som är baserat på det gyllene snittet; det ansiktet är ett kvinnoansikte.

Dock tyckte Michelangelo att manskroppen var den perfekta kroppen, så jag röstar på mannen.

Bob90
2017-08-06, 22:01
Tycker det beror lite på vilken typ av kropp. Som den medelmåttiga människan ser ut så tycker jag kvinnans kropp är vackrare. Finns mer former och strukturer än mannens som är ganska fyrkantig och tråkig. Är det en vältränad kropp tycker jag dock mannens. Under förutsättningen att jag tänker objektivt, lägger jag in någon form av sexuell eller attraktionsvärdering så kommer ju kvinnan vinna utan nämnbar betänketid.

Så i röstningen får det bli oavgjort för min del.

blåvitt
2017-08-06, 22:20
Tycker det är ganska oavgjort.

svenbanan
2017-08-06, 22:25
App app app.
Inte diskriminera dem som inte sorteras in under någon av de binära könstillhörigheterna.

En mix borde ju vara optimalt.

Jag röstar på denna

http://www.tgforum.com/wordpress/wp-content/uploads/2015/07/ladybeard.png?lbisphpreq=1

Frågenarkomanen
2017-08-06, 22:27
Det kanske är svårt att få ett så nära "objektivt" resultat som möjligt, om man frågar på ett internetforum för sexuellt utsvultna, testosteronstinna män?

Diomedea exulans
2017-08-06, 22:29
Det kanske är svårt att få ett så nära "objektivt" resultat som möjligt, om man frågar på ett internetforum för sexuellt utsvultna, testosteronstinna män?

Ppft, här har vi lågt testo. Män med högt testo är upptagna med att vara borta från datorn och sätta på brudar.

Yes
2017-08-06, 22:30
Det finns ju ett framtaget "perfekt ansikte" som är baserat på det gyllene snittet; det ansiktet är ett kvinnoansikte.

Dock tyckte Michelangelo att manskroppen var den perfekta kroppen, så jag röstar på mannen.
Gyllene snittet är bara trams i fråga om estetik.

Michelangelo var ghey.

Frågenarkomanen
2017-08-06, 22:44
Utan celluliter hade jag köpt att man röstade på kvinnan. Nu gör jag inte det. Man undrar nästan om de som blint röstar på kvinnan faktiskt har varit i närheten av riktiga, nakna kvinnor. :banned:banned

trädgårdsmöbel
2017-08-06, 23:01
Utan celluliter hade jag köpt att man röstade på kvinnan. Nu gör jag inte det. Man undrar nästan om de som blint röstar på kvinnan faktiskt har varit i närheten av riktiga, nakna kvinnor. :banned:banned

Men TS specificerade att det var perfekta människor, alltså idealbilden av en snygg tjej, inte de 140kg tunga mormödrarna du raggar upp på Tinder.

Förövrigt vet jag inte om en perfekt manskropp är den mest attraktive, det kanske inte är samma sak? Jag tänker mig Arnold i sin prime som en perfekt mansfysik, men tex. en manlig långa-shorts-fitnesstävling (Glömt namnet på disciplinen)-kropp är ju på sätt och vis snyggare, trots att den är långt från Arnoldkroppens maskulina perfektion.

Frågenarkomanen
2017-08-07, 04:15
Men TS specificerade att det var perfekta människor, alltså idealbilden av en snygg tjej, inte de 140kg tunga mormödrarna du raggar upp på Tinder.

Förövrigt vet jag inte om en perfekt manskropp är den mest attraktive, det kanske inte är samma sak? Jag tänker mig Arnold i sin prime som en perfekt mansfysik, men tex. en manlig långa-shorts-fitnesstävling (Glömt namnet på disciplinen)-kropp är ju på sätt och vis snyggare, trots att den är långt från Arnoldkroppens maskulina perfektion.

Jag tycker nog att Arnold är nära nog idealet. Det finns ju antagligen en anledning till att superhjältar har mer muskler än en fitnessfitta - idealet är större än så. Visst finns det väl en freak-faktor i det, också, men primärt avgörs en mans attraktionskraft av hans maskulinitet, och rent utseendemässigt manifesteras det i hög muskelmassa, lågt kroppsfett, avlångt ansikte men med rejäla käkar, mörk kroppsbehårig, kraftig skäggväxt (såklart inte växandes fritt ...).

Mitt ex hade nära nog perfekt kropp. Och det var inte bara jag som tyckte det. Min tränande sida gjorde att jag ville ha lite mer muskler på henne, men hade det inte varit för min fascination för styrketräning så hade jag tyckt att hon hade perfekt kropp som det var. Men där kan vi snackade avvikande perversioner ... off topic, dock!

Läste häromdagen hennes stats:

Bröst: 86
Midja: 64
Rumpa: 96

Är detta nära något slags teoretiskt ideal, eller avgjorde andra faktorer att hon ansågs vara snygg? Ni som är experter på detta: finns det någon formel för perfekt BWH-ratio?

baktung
2017-08-07, 06:44
Läste häromdagen hennes stats:

Bröst: 86
Midja: 64
Rumpa: 96

Är detta nära något slags teoretiskt ideal, eller avgjorde andra faktorer att hon ansågs vara snygg? Ni som är experter på detta: finns det någon formel för perfekt BWH-ratio?

Har läst en artikel om att Marilyn Monroe skulle haft de "perfekta" förhållandena: 93,9 - 58,4 - 91,4. Din brutta skulle alltså haft lite mindre rövfläsk och något större meloner.

Och dessa utomjordingar kanske inte har samma syn på estetik. Gyllene snittet är ju ett mänskligt påfund. En alien kanske bara bryr sig om bredden på fotsulorna, eller att öronen är så stora som möjligt. Sen saknar de väl sannolikt ett färgseende som motsvarar vårt och tycker att knallröda personer är absolut vackrast.

Vinter
2017-08-07, 07:00
Hej

Läste en tråd på FB där man diskuterade detta. Tror att det finns potential för att svaret blir ett annat.

För en totalt objektiv varelse, eller någon sådan finns ju inte, men: för en Alien, en marsian som aldrig har sett en människa, vem är då vackrast? En perfekt man eller en perfekt kvinna?

Alltså den snyggaste mannen och den snyggaste kvinnan ställer sig framför 10 Aliens från avlägsna delar av universum, och de ska avgöra vem som är den mest estetiskt tilltalande ...

Vem får flest röster? Eller blir det 5-5?



Om du får välja vilken är snyggast en snigel med skal eller en snigel utan skal?

Den "perfekta" snigeln? Långsmal kropp eller kortare och bredare? Korta eller långa antenner? osv

Diomedea exulans
2017-08-07, 07:43
Om du får välja vilken är snyggast en snigel med skal eller en snigel utan skal?

Den "perfekta" snigeln? Långsmal kropp eller kortare och bredare? Korta eller långa antenner? osv

De med skal är ju uppenbart snyggare, så jag förstår inte din poäng.

Vinter
2017-08-07, 08:23
De med skal är ju uppenbart snyggare, så jag förstår inte din poäng.

Jag har sett några riktiga fulingar med skal, så var inte så säker.

ARMSTARK
2017-08-07, 09:28
Den som är mest lik dem själva. Om de tex är helt hårlösa och mannen är väldigt hårig på hela kroppen kommer de tycka att han ser djävligt äcklig ut, ungefär som vi ser en hårig spindel.

Mental
2017-08-07, 10:28
Om du får välja vilken är snyggast en snigel med skal eller en snigel utan skal?


Sniglar har väl inte skal? Tänker du på snäckor?

Snigel
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/Arion_vulgaris_3.jpg/1280px-Arion_vulgaris_3.jpg

Snäcka
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Grapevinesnail_01a.jpg

Frågenarkomanen
2017-08-07, 10:53
En gång när jag hade tagit lite för många sömntabletter utan att somna ville jag spela Allan genom att äta en mördarsnigel. Jag visste ju att vissa folk äter sniglar och att vanliga sniglar är ofarliga att äta.

Jag bet av den på mitten och kände slemmet rinna ut i munnen och ner över hakan. Jag lyckas inte svälja mer än kanske någon milliliter och kräkreflexen immobiliserade mig i typ en timme. Det vägrade liksom försvinna. På hakan fick jag tillslut bort slemmet genom att smörja varm olja över det, och sedan tvätta bort det med två, men det gick ju inte i munnen. En gång när jag försökte så lyckades jag i stället bränna mig i munnen. Jag micrade olja i vad jag trodde var en kort stund, men det räckte tydligen.

Smaken satt kvar hela dagen efter. Det var inte så extremt farligt när jag var hög som ett hus, men när jag sedan nyktrade till men smaken dröjde sig kvar så var det verkligen vidrigt.

Jag fattar inte riktigt hur jag resonerade när jag ville få bonuspoäng genom att äta den vidrigaste av alla sniglar. En sådan människa ser man ju inte direkt upp till.

Prid

ARMSTARK
2017-08-07, 11:24
En gång när jag hade tagit lite för många sömntabletter utan att somna ville jag spela Allan genom att äta en mördarsnigel. Jag visste ju att vissa folk äter sniglar och att vanliga sniglar är ofarliga att äta.

Jag bet av den på mitten och kände slemmet rinna ut i munnen och ner över hakan. Jag lyckas inte svälja mer än kanske någon milliliter och kräkreflexen immobiliserade mig i typ en timme. Det vägrade liksom försvinna. På hakan fick jag tillslut bort slemmet genom att smörja varm olja över det, och sedan tvätta bort det med två, men det gick ju inte i munnen. En gång när jag försökte så lyckades jag i stället bränna mig i munnen. Jag micrade olja i vad jag trodde var en kort stund, men det räckte tydligen.

Smaken satt kvar hela dagen efter. Det var inte så extremt farligt när jag var hög som ett hus, men när jag sedan nyktrade till men smaken dröjde sig kvar så var det verkligen vidrigt.

Jag fattar inte riktigt hur jag resonerade när jag ville få bonuspoäng genom att äta den vidrigaste av alla sniglar. En sådan människa ser man ju inte direkt upp till.

Prid

Jodå, du växte i mina ögon. :cool:

VoDaresVins
2017-08-07, 12:22
Jag kan inte se helt objektivt, sexualdriften är för stor. Så kvinnan.

Vinter
2017-08-07, 13:25
Sniglar har väl inte skal? Tänker du på snäckor?

Snigel
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/Arion_vulgaris_3.jpg/1280px-Arion_vulgaris_3.jpg

Snäcka
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Grapevinesnail_01a.jpg

Helt rätt.
Kom precis på att Björnes magasin ljög för mig under barndomen, Snigel var ju en maderfacking snäcka.

Mental
2017-08-07, 13:28
Helt rätt.
Kom precis på att Björnes magasin ljög för mig under barndomen, Snigel var ju en maderfacking snäcka.

Björne var en del av SVT/Radtiotjänst/Stadsmaktskonspirationen som kulminerade i "Snigel på ögat" trackaserierna 1994.

J03eeYQ72Y0

trädgårdsmöbel
2017-08-07, 13:32
En gång när jag hade tagit lite för många sömntabletter utan att somna ville jag spela Allan

Prid

Helt OT, men jag har aldrig förstått syftet med att äta sömntabletter utan att sova. Visst, man blir "lullig", men det är ju en slags irriterad, huvudvärks-lullighet som inte är det minsta behaglig. Man irriterar sig på allt och är bara jobbig och grinig. Helt poänglöst.


Lite halvt ON-topic, hur föreställer sig ni utomjordingar som söker upp oss för att bedöma hur snygga våra respektive kön är?

Jag vet inte hur sådana utomjordingar kan tänkas se ut, men jag kan tänka mig att det är väldigt nördiga varelser av mestadels mans-kön, vars sexuella frustration (Pga nördigheten vill inte artens kvinnor ha sex särskilt ofta) drivit dem till att utveckla avancerad teknologi, i hopp om att hitta kvinnor av en annan art som vill ha sex med dem.

Vinter
2017-08-07, 13:40
Björne var en del av SVT/Radtiotjänst/Stadsmaktskonspirationen som kulminerade i "Snigel på ögat" trackaserierna 1994.

J03eeYQ72Y0


På samma sätt som Bo-Ko faktiskt var en oxe. Identitetspolitik! aha! 90-talet förnekade sig inte.

GfEXW40u8DA

Läskeblask
2017-08-07, 18:02
De flesta män är ju feta eller smalfeta. Ser för jävligt ut. Sen är en överviktig kvinna ingen vacker syn men inte lika hemskt. Överlag så kvinnor

wintersnowdrift
2017-08-07, 19:25
Människan är inte estetiskt tilltalande så om aliens har bra smak spanar de in stora kattdjur eller välvårdade hästar istället.

Diomedea exulans
2017-08-07, 20:12
Människan är inte estetiskt tilltalande så om aliens har bra smak spanar de in stora kattdjur eller välvårdade hästar istället.

Eller ärtkukar.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Peacock_Plumage.jpg/800px-Peacock_Plumage.jpg