handdator

Visa fullständig version : Resa ensam - destination?


Rabi
2017-08-06, 11:44
Varit sugen på att åka iväg ensam i en vecka någonstans i Europa, är dock osäker på vart man ska åka.

Är ointresserad av fest. Vill mest ha sol och god mat. Vilket resmål rekommenderas?

Sardinien, Almeria, Thassos, Cypern?

Varifrån rekommenderar ni att man bokar resa? Brukar vanligtvis köra mina biljetter från flygresor och hotell på hotels.com eller liknande. Bör man köra så, eller försöka leta upp något sistaminuten-alternativ? Om det finns något all inclusive alternativ kanske det hade varit bäst.

Vill resa asap, typ nästa vecka.

Tips tack!

eternallord
2017-08-06, 11:46
Skyscanner fungerar bäst för flyg i min mening, där kan du även trycka in "Everywhere" som destination och då kan du hitta en massa flyg för småpengar.

För boende blir det generellt billigare och trevligare med Airbnb, men det beror lite på vad du är ute efter.

Starke75an
2017-08-06, 11:48
Polen. Billigt att äta ute. Kosta på dig spa också.

anvihl
2017-08-06, 11:49
Franska rivieran eller Kroatien. Mat, sol och bad.

Rabi
2017-08-06, 11:50
Skyscanner fungerar bäst för flyg i min mening, där kan du även trycka in "Everywhere" som destination och då kan du hitta en massa flyg för småpengar.

För boende blir det generellt billigare och trevligare med Airbnb, men det beror lite på vad du är ute efter.

Tack för tipset @ Skyscanner.

Gällande boende vill jag nog bo så nära stranden som möjligt och tror jag är sugen på ett all inclusive hotell

Polen. Billigt att äta ute. Kosta på dig spa också.

Var i Polen för ett par veckor sedan på svensexa i Gdansk/Sopot. Denna resa vill jag helst vara i något varmare land med sandstrand, typ Spanien/Grekland/liknande


Franska rivieran eller Kroatien. Mat, sol och bad.

Polarna har sågat Rivieran i ett par år. Kroatien har jag funderat på, men det är väl stenstrand?

Vinter
2017-08-06, 12:09
Varit sugen på att åka iväg ensam i en vecka någonstans i Europa, är dock osäker på vart man ska åka.

Är ointresserad av fest. Vill mest ha sol och god mat. Vilket resmål rekommenderas?

Sardinien, Almeria, Thassos, Cypern?

Varifrån rekommenderar ni att man bokar resa? Brukar vanligtvis köra mina biljetter från flygresor och hotell på hotels.com eller liknande. Bör man köra så, eller försöka leta upp något sistaminuten-alternativ? Om det finns något all inclusive alternativ kanske det hade varit bäst.

Vill resa asap, typ nästa vecka.

Tips tack!

Kan rekommendera Portugal eller södra Spanien runt Gibraltar, så har du lite att uppleva.

Jag brukar leta resor med Momondo, och boka genom dem.
Hotel funkar perfekt med booking.com. Booking.com fungerade helt smärtfritt i fattigare delen av Asien. Borde fungera bättre i Europa tycker jag.

Går att boka hela resan på någon timme med de tjänsterna.

Petoria
2017-08-06, 12:41
Skyscanner fungerar bäst för flyg i min mening, där kan du även trycka in "Everywhere" som destination och då kan du hitta en massa flyg för småpengar.

För boende blir det generellt billigare och trevligare med Airbnb, men det beror lite på vad du är ute efter.

Ska vara lite försiktig med Skyscanner bara. Priserna de listar är inte bara från flygbolagen utan ibland från reseagenter som inte alltid är särskilt pålitliga. Men kollar man upp innan man bokar så är det lugnt.

Jag använder oftast Google Flights nuförtiden.

https://www.google.se/flights/?f=0&gl=se

Tycker det är enklare om man vill flyga mellan olika städer på samma resa.

För hotell så tycker jag Booking.com är bäst och ger ganska bra bonusar om du bokar därifrån ofta. Annars som tidigare nämnt så är Airbnb ett bra alternativ som oftast är billigare än hotell.

Hade rekommenderat Barcelona eller Bordeaux om det är god mat och sol du är ute efter. Bordeaux är kanske inte lika mycket sol och bad men väldigt trevlig stad och det finns möjligheten att åka runt och besöka olika vingårdar om det är något du är intresserad av.

Järvskan
2017-08-06, 13:30
aaExiKsvt9A

Denna video kanske kan väcka lite tankar..

Aryt
2017-08-06, 16:00
aaExiKsvt9A

Denna video kanske kan väcka lite tankar..

Nu förstår jag vad stoikern menar med att de som reser iväg för semester är idioter. Herregud.

Donner
2017-08-06, 16:19
Är på Playitas (Fuerteventura) själv denna veckan. Sitter faktiskt på ett eleiko podie med rogue OL stång just nu. Kan varmt rekommendera detta stället.

StarkaUlf
2017-08-06, 17:00
Malaga.

Brofessorn
2019-12-08, 14:34
Sitter och funderar på att åka någonstans i början av 2020. Är mest intresserad av att se häftiga ställen med mycket historia.

Några av de resmål jag överväger just nu:
- Italien, kanske någon av de vanliga turiststäderna. Sienna, Neapel, Florens, Milano osv. Rom och Vatikanen?

- Grekland, mer specifikt kanske någonstans runt Lakonien, Sparti/Mystras

Tar väldigt gärna emot förslag på Europeiska destinationer som har lite mer att se.

Mvh
/ en boomer

KoloKille
2019-12-08, 14:43
Kan även jag rekommendera Kroatien. Finns både klippstränder och sandstränder samt blandningar beroende på var man åker. Siktdjup i vattnet är typ 20 meter så att snorkla eller dyka där är en väldigt häftig upplevelse. Trevliga människor och rimliga priser, speciellt om du inte åker till de största turistmagneterna.

De har även flygande båtar

https://www.one-croatia.com/wp-content/uploads/2018/02/croatia-rent-a-boat.jpg

Angel
2019-12-08, 19:09
Malaga

Starke75an
2019-12-08, 19:17
Finland är fint på sommaren.