handdator

Visa fullständig version : Hjälp med volym schema


Kimpan90
2017-08-05, 10:02
Jag har länge försökt få rutin i träningen, för att gå ner i vikt osv.

Har kört på 5x5 StrongLift ett bra tag, men lyckas aldrig riktigt hålla upp det. Har flera gånger skyllt på olika saker. Stress, för lite tid, tjejen vill äta ute hela tiden osv osv

Jag lade till Skullcrushers och Biceps curls, då blev det lite roligare med StrongLift. Men igen, samma skit.. klarar ett par veckor sen blir det tråkigt igen.


Så jag har under denna veckan försökt vara ärlig emot mig själv och kom fram till att anledningen är att det inte blir "progress" på samma sätt. Biceps curlsen osv, gav mig nice pump i armarna och det gav mig motivation. Så mitt verkligen mål är nog att få volym och inte styrka. Styrka var ett mål ,men kom upp till de vikterna jag alltid velat nå och där efter gick det åt helvete.
Om ni förstår hur jag menar?


Hur som helst. Jag har försökt kolla igenom forumet men vet inte riktigt vad jag letar efter eller vad jag ska söka efter.


Så min fråga är:

Kan någon hjälpa mig hitta ett Volym schema, som använder sig mest av fria vikter och tar cirka 1h? 3ggr i veckan.

Söderort
2017-08-05, 12:55
Finns ett upplägg som heter "Greyskull" som påminner en hel del om Stronglifts men har lite mer fokus på armar/överkrop:

http://i.stack.imgur.com/OUcEY.png

Jag själv är svag så allt jag skriver bör tas med en nypa salt.
Edit: Insåg att du frågade efter ett volym schema. Glöm vad jag skrev :P