handdator

Visa fullständig version : Kommer den här produkten bli stor?


Sheikah
2017-08-01, 14:59
https://www.instagram.com/p/BXQImMUggt-/?taken-by=concept2inc

Concept2 introducerar BikeErg. Vet inte om den kan konkurrera med tex Wattbike, Assault Bike och Monark. Vad tror ni?

tumme
2017-08-01, 15:02
Ser ut som en vanlig cykel?

Starke75an
2017-08-01, 15:12
Nä.

J.V
2017-08-01, 15:14
Utan att lasa pa om den: den kommer nog inte konkurrera ut WattBike eller Monark nar det kommer till forskning, utbildning osv, men jag tror definitivt den kan bli en storsaljare till gym. Klienter/medlemmar ar redan bekanta med SkiErg, rodden och assault bikes och da kanns det tryggt med en ny 'maskin.'

edit: vad har Crossfit for sponsor nu pa roddar och assault bikes? Ar det C2 kanns det ju inte orimligt att nagra miljarder Crossfit-gym kommer lagga bestallning.

StarkaUlf
2017-08-01, 15:15
Nackdelen om den blir för stor är ju att man inte tar sig upp på den.

Sheikah
2017-08-01, 15:15
Ser ut som en vanlig cykel?

En ren spekulation är att den fungerar likt en Assault Bike, eftersom den har ett flywheel och inget vanligt spinninghjul. Om den fungerar precis som en vanlig spinningcykel har jag väldigt svårt att se vad den tillför på marknaden.

pepplez
2017-08-01, 15:44
Utan att lasa pa om den: den kommer nog inte konkurrera ut WattBike eller Monark nar det kommer till forskning, utbildning osv, men jag tror definitivt den kan bli en storsaljare till gym. Klienter/medlemmar ar redan bekanta med SkiErg, rodden och assault bikes och da kanns det tryggt med en ny 'maskin.'

edit: vad har Crossfit for sponsor nu pa roddar och assault bikes? Ar det C2 kanns det ju inte orimligt att nagra miljarder Crossfit-gym kommer lagga bestallning.

C2 är det ju som gäller för rodd och ski inom CF. För AirBikes är det Assault, likaså AirRunners.

Denna skulle mycket väl kunna ta sig in på t.ex. CF Games och ersätta rodd eller airbike i event där man vill höja pulsen på deltagarna.