handdator

Visa fullständig version : kCal och Pyruvate?


Muskelsmurfen
2002-04-10, 13:12
Hejsan.
Jag håller just på med en viktminskning och funderar på att prova Pyruvate. Jag har läst att man lämpligen tar 6g/dag med ett näringsintag på 2000kCal. Borde inte näringsintaget vara relativt till vikten? En räka på 60kg kan ju omöjligt behöva lika mkt energi som jag som ligger på 93,5kg.

Finns det någon som vet?

Frazze
2002-04-10, 13:45
En räka på 60kg kan ju omöjligt behöva lika mkt energi som jag som ligger på 93,5kg.

Hahaha :D

Lalla
2002-04-11, 16:26
Case > Tack för den! (64kg) :D

Jag tog upp detta i en tidigare tråd också, fick dock inget riktigt svar.

Personligen tycker jag det borde bero på både aktivitetsnivå och vikt...
Kanske att man istället för att prata om 2000kcal, prata om % av nollnivå inkl. dagens aktivitet.

Munter
2002-04-11, 16:45
Tanken med både CLA och Pyruvate är att du drar ner på kolhydraterna samtidigt som du äter preparatet för att lättare frigöra fettvävnad till energiförbrukning. Äter du en massa kolhydrater så använder kroppen givetvis hellre dessa som energi eftersom det är mer lättillgängligt. Sen råder det ju alltid diskussion angående hur stor skillnaden är mellan en ketogen/kolhydratfattig diet utan preparaten och en med....men det är en annan diskussion.

Hm jag glömde lägga till kontentan hehe: Stirra dig inte blind på kcal, utan koncentrera dig snarare på att inte få i dig en massa (onödiga) kolisar.

[ 11 April 2002: Inlägget har ändrats av: Munter ]

nostro
2002-04-11, 17:31
60kg!!?? du måste vara en riktigt muskulös tjej....

Keep up the good work, det är alltid roligt när tjejer också intresserar sig för kroppsbyggning.

Mvh

Lalla
2002-04-12, 22:44
nostro > Om du syftar till mig så kan jag bara säga att jag är en kille...
Bygger dock inte särskillt aktivt, spelar hockey (målis) och cyklar landsväg på motionsnivå.
Målet är väl dock 70kg 5-6%bf...nån gång... :D :D

The Dwag
2002-04-13, 00:05
hoho Den där satt väl fin Lalla ;) :D

Lalla
2002-04-13, 19:22
Hmmm...
Tror allvarligt jag måste byta nick! ;) :D

Problemet är bara att Lalla är nått som följt mig sedan nian... :cool:

Jaja, lite får man väl bjuda på!! :D :D