handdator

Visa fullständig version : lägsta fett/kv ni kör vid superdeff


Kay123
2017-07-25, 17:10
vad är lägsta fett nivån per kilovikt ni kör vid en super deff när ni vill till
< 10% kropssfett?

Hanse
2017-07-25, 17:40
De sista veckorna innan tävling är jag nere på 0,5.

Kay123
2017-07-25, 18:08
De sista veckorna innan tävling är jag nere på 0,5.

på hur lång deff? och resterande tiden?

King Grub
2017-07-25, 18:38
När jag tog mig ner till 3 % kroppsfett första gången var det nära noll.

Sheikah
2017-07-25, 18:45
vad är lägsta fett nivån per kilovikt ni kör vid en super deff när ni vill till
< 10% kropssfett?

När jag var anorektiskt smal hade jag inga direkta fettkällor i kosten. Fettet kom från kycklingfilé, havregryn och lättkvarg. Ingen aning vad det kan ha varit, men säkert <12 gram om dagen.

Kay123
2017-07-25, 20:45
När jag tog mig ner till 3 % kroppsfett första gången var det nära noll.

hur lång deff, du cuttade ju sakta men säkert förmodligen men hur länge nära noll eller säg 10 gram eller mindre körde du?

Kay123
2017-07-25, 20:47
en annan fråga kanske man kan slänga in hur mycket protte per kv kör ni för minimera muslekförlust?

Hanse
2017-07-25, 20:50
på hur lång deff? och resterande tiden?

Diet 18 veckor. Låg på typ strax under grammet fram till de sista sex veckorna då det sjönk till 0,5. Då gick jag från kyckling till torsk. Har tävlat två gånger med samma upplägg ungefär. De sista veckorna började jag dessutom med morgonpromenader.

Hanse
2017-07-25, 20:52
en annan fråga kanske man kan slänga in hur mycket protte per kv kör ni för minimera muslekförlust?

Jag ligger på 2g/kkv oavsett om det är bulk eller diet.

Kay123
2017-07-25, 20:53
Diet 18 veckor. Låg på typ strax under grammet fram till de sista sex veckorna då det sjönk till 0,5. Då gick jag från kyckling till torsk. Har tävlat två gånger med samma upplägg ungefär. De sista veckorna började jag dessutom med morgonpromenader.

ok tack och fettkällorna spelar mindre roll?

Hanse
2017-07-25, 21:00
ok tack och fettkällorna spelar mindre roll?

Det blir ju i princip bara det fett som finns i kycklingen, torsken, havrefrynsgröten, äggen osv. Bra mat innehåller bra fett.

Kay123
2017-07-25, 21:51
tänkte ju plocka bort äggen helt ....kycklingfile har väl noll fett om man putsar bort det vita vilket jag gör

AlexGBG
2017-07-26, 05:15
Om man inte har någon tävling man vill komma i form till, utan bara vill komma ner lågt i fett (och förhoppningsvis stanna där), finns det några fördelar med att plocka bort fettet annat än att man plockar bort kalorierna?

skogstanke
2017-07-26, 10:39
Om man inte har någon tävling man vill komma i form till, utan bara vill komma ner lågt i fett (och förhoppningsvis stanna där), finns det några fördelar med att plocka bort fettet annat än att man plockar bort kalorierna?

Enklare att överäta om du använder mycket fett i exempelvis matlagning. 1-2 msk olivolja gör ingen större skillnad på mättnaden, men du kommer att ha en hel del kalorier extra.

Tristan1
2017-07-26, 10:41
5%

Edit: whatever it takes goddamnit

pepplez
2017-07-26, 12:22
Enklare att överäta om du använder mycket fett i exempelvis matlagning. 1-2 msk olivolja gör ingen större skillnad på mättnaden, men du kommer att ha en hel del kalorier extra.

Självklart är det så. Alex skrev frågade ju om det finns några fördelar förutom att man plockar bort kalorier.

Torkelll
2017-07-26, 15:10
Hur lite fett kan man äta för en fungerande hormonbalan? Eller är det individuellt?

sweet tooth
2017-07-26, 17:31
När jag deffar äter jag i princip fettfri kost. Det som innehåller fett är väl proteinpulvret. Protein och kolhydrater är det jag mår bäst med vid kalorirestriktion. Både mentalt och prestationsmässigt på gymmet.

xan
2017-07-26, 18:47
Aldrig under 0.5g fett per kg kv.

När jag tog mig ner till 3 % kroppsfett

pics or gtfo

ApexProcyon
2017-07-26, 19:04
När jag tog mig ner till 3 % kroppsfett första gången var det nära noll.

Det kan inte ha varit särskilt behagligt runt 3%. Det måste ha varit en intressant sak att vara kapabel att kunna uppleva dock.

Korash
2017-07-26, 19:07
Min uppfattning är att för lågt intag av (främst essentiella) fetter i kosten har en negativ påverkan på androgena hormoner, men de studier jag sett och min egen erfarenhet säger att det är reversibelt. Så det är kanske frågan hur mycket man bör bry sig om det då en deff ner till lågt fett% lär ha en negativ påverkan oavsett mängd fett i kosten.

Personligen upplever jag det enklare att deffa på relativ lågfettkost, men försöker alltid att balansera upp mängden fett på vilodagar och minska kolhydrater istället, samt öka intaget av fiberrika grönsaker, vilket fungerar bra för mättnaden. Känns som att det inte skadar iaf.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6298507

Kay123
2017-07-26, 23:39
När jag deffar äter jag i princip fettfri kost. Det som innehåller fett är väl proteinpulvret. Protein och kolhydrater är det jag mår bäst med vid kalorirestriktion. Både mentalt och prestationsmässigt på gymmet.

där sa du nåt som verkar stämma med mig också men konsensus är väl att fett är viktigare än kollisar i allmänhet och synnerhet när man deffar ?!.... ska fan prova det du säger... jag provade tvärtom dvs ketos eller vad fan d heter typ i princip bara fett + protte och funkade inte alls för mig... kollisar mår jag mycket bättre av....

sweet tooth
2017-07-27, 11:27
där sa du nåt som verkar stämma med mig också men konsensus är väl att fett är viktigare än kollisar i allmänhet och synnerhet när man deffar ?!.... ska fan prova det du säger... jag provade tvärtom dvs ketos eller vad fan d heter typ i princip bara fett + protte och funkade inte alls för mig... kollisar mår jag mycket bättre av....

Om du vet att du känner dig bättre med kolhydrater framför fett. Varför ska du då göra det omvända och må sämre bara för att någon källa säger att det är bättre? *screwy*

Sen kan det ju vara så att fettet kroppen förbrukar vid kalorirestriktion som är lagrat i kroppen kan stå för den del som krävs enligt dessa studier. Vet inte om detta är något man måste få från kosten.

Kay123
2017-07-28, 00:38
Om du vet att du känner dig bättre med kolhydrater framför fett. Varför ska du då göra det omvända och må sämre bara för att någon källa säger att det är bättre? *screwy*.

jag sa väl att jag att jag ska testa det där samt hela min tråd handlar ju om hur mkt LÄGSTA fett folk tar för jag är inne på just spåret att minimera fett... testar mig fram experimenterar med kroppen samt frågar erfarna folk på forumet.....

fråga dig själv istället varför du har ett behov av att leka smart med din kommentar istället för att tänka på att hela min tråd handlar ju just om att jag håller på utvärdera fett vs kollisar .... trött på människor som ska leka så jävla smarta med " vilken idiot du är" kommentarer.....

sweet tooth
2017-07-28, 09:32
jag sa väl att jag att jag ska testa det där samt hela min tråd handlar ju om hur mkt LÄGSTA fett folk tar för jag är inne på just spåret att minimera fett... testar mig fram experimenterar med kroppen samt frågar erfarna folk på forumet.....

fråga dig själv istället varför du har ett behov av att leka smart med din kommentar istället för att tänka på att hela min tråd handlar ju just om att jag håller på utvärdera fett vs kollisar .... trött på människor som ska leka så jävla smarta med " vilken idiot du är" kommentarer.....

Jag leker inte smart, meningen efter visar jag tydligt att jag inte vet vad som faktiskt är sant. Kanske var smileyn som ställde dig, menade inte att leka besserwisser.