handdator

Visa fullständig version : Nån som kan det här med kläder?


Krutpaket
2017-07-21, 08:01
Tja,

Har en fråga då jag har noll koll på mode och kläder. Köpte en fin, dyr kostym nyss där dem kortade ner och sydde in byxor samt kavaj så att den sitter perfekt.

Om jag då gå ner 5-10kg och den är slapp, kan man då sy in den ännu mer? Eller är det bara köpa ny?

Tack!

/KP

kaer
2017-07-21, 08:03
Ibland, ibland inte =)

Går du ner 10 kg är det nog stor risk att den inte går att modifiera så den sitter riktigt bra (har själv hamnat i precis det läget).

När du har gått ner så ta med kostymen till din skräddare och fråga, han bör nog kunna ge ganska tydliga besked.

Bob90
2017-07-21, 08:25
Finns en stor tråd om kläder: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83152&page=1827

Generellt sett så går det nästan alltid att sy in en kostym om den passade bra innan, men det går inte att lägga ut den eller göra den större igen. Om inte skräddaren har "sparat/vikt undan" överskottsmaterialet, men då kan hål och skit från tidigare söm synas.

Jag TROR att det alltid går att sy in en kostym nästan oavsett, men det kan bli jävligt dyrt, proportionerna kanske kan bli lite off (den kan tex se lite långsmal ut).

Pengar i all ära, men skit i kostymen, kroppen är ju viktigare än ett plagg. Går det att sy in snyggt så går det, annars köp en ny.