handdator

Visa fullständig version : Linkin Park-sångaren Chester Bennington är död.


Sheogorath
2017-07-20, 19:31
Självmord. RIP.

Shqypnia
2017-07-20, 19:33
Självmord. RIP.Neej. Vad tragiskt. Vila i frid!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Sheogorath
2017-07-20, 19:36
Jag uppskattade deras musik mycket i 20-årsåldern. Såg aldrig deras "metal" som en konkurrent till "riktig" metal, utan mer som en genre för sig, med sina förtjänster.

xan
2017-07-20, 19:51
RIP.

Vet man varför han tog sitt liv?

MANDER
2017-07-20, 19:53
RIP.

Vet man varför han tog sitt liv?

Han har väl varit inne på psyk förr, depression, alkoholmissbruk och drogmissbruk. Mer specifika anledningar vet jag inte. :/

Jockefoten
2017-07-20, 20:10
Det hände tydligen på hans bortgångna väns födelsedag. (Chris Cornell, sångare i Audioslave tog livet av sig för några veckor sedan).

Tråkigt, depression är svårt att greppa. Hybrid Theory är ett av mina favoritalbum.

ApexProcyon
2017-07-20, 20:25
Livsstilen som följer med kändisskap i Hollywood verkar oerhört destruktiv, det är nog många med dolda psykiska problem som inte klarar av det trycket.

dluddeckens
2017-07-21, 07:27
Jag uppskattade deras musik mycket i 20-årsåldern. Såg aldrig deras "metal" som en konkurrent till "riktig" metal, utan mer som en genre för sig, med sina förtjänster.

Förlikade mig aldrig med den genren riktigt men oehört tragiskt med självmord.

Verkar som Chris C's bortgång fick bägaren att rinna över..

TheOne1994
2017-07-21, 07:31
Livsstilen som följer med kändisskap i Hollywood verkar oerhört destruktiv, det är nog många med dolda psykiska problem som inte klarar av det trycket.

+1

skulle aldrig byta liv med en kändis, verkar extremt jobbig. Framförallt de som förfäljer dem och ska ta bilder hela tiden..det hade gjort en dum i huvudet.

mörkertalet hur många som mår dåligt är nog stort i kändisvärlden.

J.V
2017-07-21, 08:14
Han har väl varit inne på psyk förr, depression, alkoholmissbruk och drogmissbruk. Mer specifika anledningar vet jag inte. :/Minns jag ratt blev han ocksa sexuellt utnyttjad som barn, sa mycket startade nog dar.

Det hände tydligen på hans bortgångna väns födelsedag. (Chris Cornell, sångare i Audioslave tog livet av sig för några veckor sedan).

Tråkigt, depression är svårt att greppa. Hybrid Theory är ett av mina favoritalbum.Mmh, det var nog mycket pga det. De var val bada gudfader och den andras unge/ungar? Nara var de iaf.

ARMSTARK
2017-07-21, 08:21
Supertråkigt, man vet inte hur dåligt idolerna mår innan det är för sent. :(
Vet inte om han brukade Heroin men det brukar knäcka folk rätt hårt, lägg till ångest och depression. Curt Cobain pratade om Heroin som sin bästa vän, sin fru osv. Några år senare som sin värsta fiende. Och så blev det hagelbössa i munnen sen också.

J.V
2017-07-21, 09:09
p7hcEPtCf00

om detta framtradande...

ZoQhti1iOFI

shut teh face
2017-07-21, 09:11
Det är dock inte alla stjärnor som går ned sig. Och vissa verkar balansera på gränsen under många många år och vissa klarar leva ett långt liv trots missbruk.

Det är enormt deprimerande att läsa om hur dåligt många av dessa mår dock. :confused:

sailaways
2017-07-21, 10:10
Tragiskt!
Linkin Parks första album Hybrid Theory är ju hur bra som helst.

CalleP
2017-07-21, 10:26
Tragiskt! :/

vicarious
2017-07-21, 12:39
R.I.P. Deras musik har nog betytt mycket för många under tonåren.

Bushwick Bill
2017-07-21, 12:46
Hybrid Theory är fortfarande ett av 2000-talets bästa album.

panzerpig
2017-07-21, 12:59
Fy fan, gift och hade sex barn. Så hemskt att folk kan må så dåligt att de tar den utvägen när de sårar så många.

Bushwick Bill
2017-07-21, 13:00
Den här texten

5dmQ3QWpy1Q

Var det sista låten? Laddades upp på youtube mars 2017..

eternallord
2017-07-21, 15:38
Det är dock inte alla stjärnor som går ned sig. Och vissa verkar balansera på gränsen under många många år och vissa klarar leva ett långt liv trots missbruk.

Det är enormt deprimerande att läsa om hur dåligt många av dessa mår dock. :confused:

Leva ett långt liv betyder ju inte nödvändgtvis leva ett lyckllgt liv dock. Carrie Fisher tyckte jag såg ganska kry ut i The Force Awakens, men hon var blott 60 när hjärtat stannade. I blodet hade hon en cocktail av kokain, opiater och MDMA, vilket med tanke på hennes höga ålder och historia av mentala problem pekade på ett destruktivt missbruk.

Emma99
2017-07-21, 16:44
Minns jag ratt blev han ocksa sexuellt utnyttjad som barn, sa mycket startade nog dar..

Mm, han drev även en organisation som kämpade mot övergrepp mot barn.

mottat
2017-07-21, 16:45
F_v1SLIt01Q

Yes
2017-07-21, 16:59
Tragiskt...

TheOne1994
2017-07-25, 20:14
kVzS_IDHCJg

J.V
2017-07-30, 07:49
Hamnade djupt ner I Youtube-trasket inatt, mycket av det relaterat till Linkin Park och Chester Bennington da det fortfarande spammas tribute-videos till hoger och vanster. Insag da ihag att Hybrid Theory var den forsta CD-skivan jag nagonsin kopte, som 13-aring. Helvete att den fick snurra i stereon.

Aldrig tankt pa det tidigare, men Linkin Park var inte bara bandet som fick in mig pa rock/metal-genren, vilket ar i princip det enda jag lyssnar pa nu, men det var ocksa forsta gangen jag verkligen fick upp ogonen (oronen?) for musik. Innan det albumet var musik mest bara nagot som i bakgrunden spelades pa radion nar jag akte bil eller i omkladningsrummet innan en hockeymatch.

Nu blev jag lite ledsen.

Nordenator
2017-07-30, 11:38
Hamnade djupt ner I Youtube-trasket inatt, mycket av det relaterat till Linkin Park och Chester Bennington da det fortfarande spammas tribute-videos till hoger och vanster. Insag da ihag att Hybrid Theory var den forsta CD-skivan jag nagonsin kopte, som 13-aring. Helvete att den fick snurra i stereon.

Aldrig tankt pa det tidigare, men Linkin Park var inte bara bandet som fick in mig pa rock/metal-genren, vilket ar i princip det enda jag lyssnar pa nu, men det var ocksa forsta gangen jag verkligen fick upp ogonen (oronen?) for musik. Innan det albumet var musik mest bara nagot som i bakgrunden spelades pa radion nar jag akte bil eller i omkladningsrummet innan en hockeymatch.

Nu blev jag lite ledsen.

Ah.. Sådant är speciellt. Jag påbörjade den resan tidigare då jag har en äldre bror som var bättre på att gräva fram musik än en sjuåring, men då Hybrid Theory kom lyssnade verkligen alla på den. Jag hade nog mest lyssnat på Metallica och Iron Maiden i fem år eller så då och var rätt jämngammal med dig, men Hybrid Theory lyckades verkligen positionera sig så att den var bra för hårdrockare, men samtidigt catchy nog att tilltala alla andra med. Många timmar försvann på den. Efter den plattan slocknade väl intresset för Linkin Park, men den kommer åtminstone alltid ha en speciell plats. Måste lyssnas på nu...

Min första var Live at Donington. Köptes på Åhlens i Luleå då jag var runt 8 år gammal. Notera prislappen :D

http://i.imgur.com/uJqhryC.jpg

gohei
2017-07-31, 19:26
Insag da ihag att Hybrid Theory var den forsta CD-skivan jag nagonsin kopte, som 13-aring.



Jag är rätt säker på att det var den första skivan för mig också, som jag köpte för mina egna pengar. Minns att jag provlyssnade en hel del i min lokala Åhlens-butik innan. Den skivan finns fortfarande och är helt spelbar än, trots att den snurrat många varv genom åren.

leo1
2017-07-31, 20:36
Jag är rätt säker på att det var den första skivan för mig också, som jag köpte för mina egna pengar. Minns att jag provlyssnade en hel del i min lokala Åhlens-butik innan. Den skivan finns fortfarande och är helt spelbar än, trots att den snurrat många varv genom åren.

Vilka minnen:)

Tänk vad mycket mer personligare när man fick lyssna på en skiva i butiken för att se om den var bra. Sjukt på sätt och vis att e-handeln tog kål på så många skivbutiker fast kanske logiskt.

Kommer ihåg jätteskivbutiken som låg vid plattan:d

unsuspected
2017-08-01, 18:07
Vilka minnen:)

Tänk vad mycket mer personligare när man fick lyssna på en skiva i butiken för att se om den var bra. Sjukt på sätt och vis att e-handeln tog kål på så många skivbutiker fast kanske logiskt.

Kommer ihåg jätteskivbutiken som låg vid plattan:d

Mega skivakademin som även hade en liten scen i butiken. Såg Ace of Base där innan de slog igenom.
Spenderade mycket tid där letandes skivor, bra tider :)

LadyG
2017-08-06, 23:00
Fy fan, gift och hade sex barn. Så hemskt att folk kan må så dåligt att de tar den utvägen när de sårar så många.

Det gräsligaste är att den drabbade faktiskt mår så dåligt att de är helt övertygade om att de gör världen, och familjen, en väntjänst genom att ta livet av sig. Depression är en fruktansvärd sjukdom, farlig eftersom den inte syns på samma sätt som andra dödliga sjukdomar. Du kan inte ta blodprov för att säkerställa vad det rör sig om.

Om det är någon här inne som mår så dåligt, tveka inte att söka hjälp:

https://mind.se/sjalvmordslinjen/

Det finns hjälp.