handdator

Visa fullständig version : Tyngste rena BB


swiftin
2004-04-29, 21:56
Hur mycket väger den tyngste helt rene BB i tävlingsdeffad form? Att han är ren måste vara bevisat. Nå, hur tung är denne man?

Tricklev
2004-04-29, 21:58
Haha känns som att det är omöjligt att bevisa att någon är ren, klarar man ett doping test är man inte ren för det så detta var då ett jävla högt krav.

FOlk kan ju spekulera om vilka som är rena men bevis, damn.

TCOG
2004-04-29, 22:07
Skip La Cour





















http://www.bodybuilders.com/lacour.htm

http://www.skiplacour.com/default-contents.htm

stybb
2004-04-29, 22:09
Hur vet du att Skip är ren.. Ast säljer ju prohormoner tex..

Sen må han vara grym..

Herkulez
2004-04-29, 22:12
det är ju inte bevisat att coleman tagit steroider heller, vad jag vet har han aldrig åkt dit;)

föresten så är Jeff Willet större än skip, å han tävlade som "naturlig" oxå

TCOG
2004-04-29, 22:14
Glömde Willet

http://www.jeffwillet.com/

stybb
2004-04-29, 22:25
Originally posted by Herkulez
det är ju inte bevisat att coleman tagit steroider heller, vad jag vet har han aldrig åkt dit;)

föresten så är Jeff Willet större än skip, å han tävlade som "naturlig" oxå

B&K Nr 11 - 1996
Polisen som gjorde det - Proffs utan doping

"...Det är svårt för dem att vilja tro att min kropp bara är resultatet av bra anlag och hård träning - Ronnie Coleman"

"Forget steroids - I´ve never ever done marijuana.."

"Att vara polis är det viktigaste i karriären - inte att vara bodybuilder - och jag skulle aldrig göra något som innebar att jag riskerade mitt jobb.."

"Guys who use steroids are just doing what they believe in, just as i´m doing what I believe in. Wrong or not - thats life."

Står förövrigt att han vägde 107 kg innan han börjde träna.
Att han under åren 1991-93 då han "växte som mest" dopingtestades var tredje månad.


Undrar vad han skulle säga om de frågade han idag.. 8 år efter.. och rejält mycket större.. :D

cali
2004-04-29, 22:43
Man håller på att studerar ett nytt sätt att genomföra dopingtester och studera om personen någonsin tagit AS.

Man ska visst kunna se på muskelstrukturen, rent molekylärt om personen varit dopad eller ej.
Stod en artikel i DN om det för ett tag sedan.
Skönt att äntligen slippa doping isåfall!

BB kommer bli en helt ny sport :)


Hitta inte inte DN artikeln men väl denna.

http://www.*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsrapporter/februari_2000/forskningsrapporter_17_februari_2000.asp

Karl_alfred
2004-04-29, 22:44
klart AsT killarna bara har kört med shakern:rolleyes:

å angående att coleman är ren:laugh:

Medusa
2004-04-29, 22:47
John Hansen, mr natural Olympia:

Name: John Hansen

Location: Westmont, Illinois

Born: March 10, 1963

Height: 5'8"

Off Season Weight: 235-245 lbs.

Competition Weight: 205-210 lbs.

Training since: Age 14
Arms: 20" off season, 19" on stage

http://www.bodybuilding.com/fun/johnh_5_big.jpg

JAM
2004-04-29, 23:22
Originally posted by cali
Man håller på att studerar ett nytt sätt att genomföra dopingtester och studera om personen någonsin tagit AS.

Man ska visst kunna se på muskelstrukturen, rent molekylärt om personen varit dopad eller ej.
Stod en artikel i DN om det för ett tag sedan.
Skönt att äntligen slippa doping isåfall!

BB kommer bli en helt ny sport :)


Hitta inte inte DN artikeln men väl denna.

http://www.*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsrapporter/februari_2000/forskningsrapporter_17_februari_2000.asp Det låter ju nästan för bra för att vara sant, men om det utvecklas och börjar användas är det ju helt underbart! Jag har en känsla av att den kommande BB-toppen då kommer att se lite annorlunda ut... :rolleyes: :D

Sverker
2004-04-30, 05:31
Enda chansen att få kroppsbyggningen helt ren är att testa.

Vill publiken se ren idrott så för den nog betala 50:- kr extra för förbedömningen och 100:- till för en finalbiljett.

Förköps biljetterna 6 månader innan så kan tävlingsledningen tillsammans med förbundet administrera testerna flera månader innan tävlingsdagen och ha testresultaten klara långt före invägning.

Kommer det 300 till förbedömningen och 600 till finalen så blir det 38 tester ifall ett test kostar 2000:-


Stora möjligheter för sponsorer att förköpa biljetter och lotta ut i tävlingar för att visa att de stöder REN IDROTT !

RobbeliRobban
2004-04-30, 07:09
Greg Kovacs är ju ganska stor, och han har aldrig åkt fast i ett doping test, alltså måste han vara ren.:smokin:

Nils
2004-04-30, 07:43
Originally posted by cali
Man håller på att studerar ett nytt sätt att genomföra dopingtester och studera om personen någonsin tagit AS.

Man ska visst kunna se på muskelstrukturen, rent molekylärt om personen varit dopad eller ej.
Stod en artikel i DN om det för ett tag sedan.
Skönt att äntligen slippa doping isåfall!

BB kommer bli en helt ny sport :)


Hitta inte inte DN artikeln men väl denna.

http://www.*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsrapporter/februari_2000/forskningsrapporter_17_februari_2000.asp
Det skulle väl knappast påverka proffs BB? Där tas ju inte ens dopingprov idag.

-AG-
2004-04-30, 08:37
Originally posted by cali
Man håller på att studerar ett nytt sätt att genomföra dopingtester och studera om personen någonsin tagit AS.

Man ska visst kunna se på muskelstrukturen, rent molekylärt om personen varit dopad eller ej.
Stod en artikel i DN om det för ett tag sedan.
Skönt att äntligen slippa doping isåfall!

BB kommer bli en helt ny sport :)


Hitta inte inte DN artikeln men väl denna.

http://www.*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsrapporter/februari_2000/forskningsrapporter_17_februari_2000.asp

Jag känner en av författarna bakom artikeln. AST har missförstått en del av artikeln och fibrerna splittas inte som man kan läsa på AST sidan. De två resultat man fått är att muskelfiberarean och antalet nukleider är signifikant högre i den dopade testgruppen. Man kan misstänka att om man en gång dopat sig har man en framtida fördel pga ökad hastighet av tillverkningen av mRNA (pga fler cellkärnor, som är bestående efter avslutad dopning). Enligt Anders själv så är det väldigt signifikant och det syns direkt från biopsin om den kommer från den dopade testgruppen jämfört med den ickedopade testgruppen. Förhoppningsvis kan denna information användas för att utforma tester som avslöjar personer som dopat sig.

nordland
2004-04-30, 08:41
Alexander federov...... Han var i storleksklass med Jay Cutler när han vann EM-03.... Då var han ren.............

yxmannen
2004-04-30, 08:41
Jag hoppas att ni vet att om man tagit prohormoner så räknas man fortfarande som "natural" i USA. Är man ren då? Visst det är tillåtet, men ren? Vad är ren/en ren? Jag tvättar mig, då blir jag ren. Eller sätter jag på mig en krona och springer runt och brölar i skogen på alla fyra, då blir jag också en form av ren. Det funkar bra för mig. Stay ren!



:thumbup: :thumbup:

cali
2004-04-30, 09:29
Jag tycker man kan se rätt enkelt när någon har dopat sig. Jag har blivit skadad av att ha sett för många dopade polare och vet precis hur en dopad ser ut mot en som är natural.

Jag har sett många bilder här på kolozeeum som är killar som är dopade, syns tydligt, men jag har inte velat sagt något för tänk om man har fel. Men det syns....tydligt!
Särskilt efter långtid brukande.

Hur man ser det?
ja de är rätt lättt, studera proportionerna på axlar och övre rygg. Det tenderar ofta vara en muskel som har vuxit eeeextra mycket så det ser konstigt ut, blir lite freaky. Då är han dopad!
Det är felr som dopar sig än man kan tro...tyvärr.
Jag såg en enkät som hade genomförts på 5000 st individer här i sverige helt vanliga personer som inte ens tränade ingick.
10% av de har/hade dopat sig någon gång. Så de går ungefär lika många dopade som det finns homosexuella :)
Illa....

JJ
2004-04-30, 09:33
Cali, visst kan man ofta se en t.ex. något överutvecklad trapezius hos någon som har dopat sig, men att påstå att du alltid kan se skillnaden är rent skitsnack.

cali
2004-04-30, 09:42
Nä jag kan alltid inte se det (eller va vet jag?) men anar man något så har man tyvärr ofta rätt.
Jag har själv ifrågasatt mig flera gånger när jag tyckt någon sett dopad ut.
Men det har kommit fram varje gång att personen i fråga varit dopad tyvärr.
Har gått från att ha varit naiv och trott att ingen dopade sig i princip till att nu blivit bränd och anklaga alla som ser lite freaky ut för att vara dopade.

pellepedal
2004-04-30, 09:42
Originally posted by cali
Jag tycker man kan se rätt enkelt när någon har dopat sig. Jag har blivit skadad av att ha sett för många dopade polare och vet precis hur en dopad ser ut mot en som är natural.

Jag har sett många bilder här på kolozeeum som är killar som är dopade, syns tydligt, men jag har inte velat sagt något för tänk om man har fel. Men det syns....tydligt!
Särskilt efter långtid brukande.

Hur man ser det?
ja de är rätt lättt, studera proportionerna på axlar och övre rygg. Det tenderar ofta vara en muskel som har vuxit eeeextra mycket så det ser konstigt ut, blir lite freaky. Då är han dopad!
Det är felr som dopar sig än man kan tro...tyvärr.
Jag såg en enkät som hade genomförts på 5000 st individer här i sverige helt vanliga personer som inte ens tränade ingick.
10% av de har/hade dopat sig någon gång. Så de går ungefär lika många dopade som det finns homosexuella :)
Illa....


Tycker inte att ditt resonemang stämmer för fem öre. Först säger du att du vet PRECIS hur en dopad ser ut... Sen säger du att du inte velat peka ut någon här pga att du kan ha fel! HALLÅ!!!
Jag själv har lyckats bra med axlarna, trapsen, och även övre rygg. Enligt dig skulle jag alltså vara dopad då? Ok, det visste jag inte ens själv att jag är...
Jag känner däremot en del som har kurat och som kurar, och det går inte enligt ditt sett att se att de är dopade. Vi har till och med gjort en test och sett att det under en tid går att utvecklas like fort ren som dopad...
Spola dina ideer, innan du får för dig att gå ut på gymmet och dopinganklaga nån stackare med stora axlar.
:smash:

Arne Persson
2004-04-30, 09:47
Originally posted by cali
Jag tycker man kan se rätt enkelt när någon har dopat sig. Jag har blivit skadad av att ha sett för många dopade polare och vet precis hur en dopad ser ut mot en som är natural.

Jag har sett många bilder här på kolozeeum som är killar som är dopade, syns tydligt, men jag har inte velat sagt något för tänk om man har fel. Men det syns....tydligt!
Särskilt efter långtid brukande.

Hur man ser det?
ja de är rätt lättt, studera proportionerna på axlar och övre rygg. Det tenderar ofta vara en muskel som har vuxit eeeextra mycket så det ser konstigt ut, blir lite freaky. Då är han dopad!
Det är felr som dopar sig än man kan tro...tyvärr.
Jag såg en enkät som hade genomförts på 5000 st individer här i sverige helt vanliga personer som inte ens tränade ingick.
10% av de har/hade dopat sig någon gång. Så de går ungefär lika många dopade som det finns homosexuella :)
Illa....


Driver du med oss?

King Grub
2004-04-30, 09:49
Originally posted by Arne Persson



Driver du med oss?

Vi kan ju hoppas...

cali
2004-04-30, 09:51
Hehe....ta mig inte så exakt på orden.
När jag anser att någon ser dopad ut är det en ren subjektiv bedömning och varje gång jag har anat att personen varit dopad har han också varit det.
Jag tror inte din övre del av ryggen är freaky på något sätt och därför skulle jag inte anklaga dej heller.


Jag kan peka ut flera här på kollo men det tänker jag inte göra. Men att bara blunda för att det existerar är dumt ...

abjorn
2004-04-30, 09:54
Kom ihåg, man kunde ju se på trapsen om någon var dopad ;) :thefinger :booty:

cali
2004-04-30, 10:00
Kom ihåg, man kunde ju se på trapsen om någon var dopad

Nej det kan MAN inte, det är min egen högst subjektiva bedömning baserad på egna erfarenheter med risk för att generalisera men det är jag väl medveten om och därför inte anklagar någon!

AngelLove
2004-04-30, 10:14
Varför lägger du med en text om att du sett flera här på Kolo som du anser vara dopade om du inte tänker fullfölja med och säga vem det är som du på en gång sett förstör sin egen kropp ??!

Du får såklart ha dina tankar och funderingar, men om du inte vill prata om det mer så känns det som en tämligen korkad sak att skriva ut dem på ett öppet forum... Om det inte är för att du vill provocera fram reaktioner !!

Det enda det skapar är en negativ stämning, dålig diskussion etc

/Angel

pellepedal
2004-04-30, 10:16
Originally posted by cali


Nej det kan MAN inte, det är min egen högst subjektiva bedömning baserad på egna erfarenheter med risk för att generalisera men det är jag väl medveten om och därför inte anklagar någon!

Först hävdade du ju att du vet precis hur en dopad ser ut.

De här fallan som du har misstänkt och sedan fått bekräftat, har du då gått och frågat dem om de har dopat sig, och de har svarat ja, eller hur har du fått det bekräftat? Kan slå vad om att du fått det bekräftat genom tredje man, dvs genom rykten.

mr ruhl
2004-04-30, 10:36
det här var en rolig tråd!!:laugh: för det första kan man omöjligt veta om en kille är ren eller inte (och då snackar jag inte om djuret ren, eller om man glömt att tvätta sig) så cali: du kan nog glömma dina idiotiska tankar!! för att veta om nån är ren ska man umgås med dom 24 timmar om dygnet för att hålle koll på dom så att dom inte råkat få i sig nåt piller eller en spruta eller göra tester på dom med jämna mellanrum (ofta) ingen på det här forumet kan med säkerhet säga att skip la cour eller jeff willet är mer ren än coleman och gänget som står på olympiascen sen kanske det är mer uppenbart på en del än på andra men om man inte vet ska man nog inte yttra sig så mycket..just my 2 cents

cali
2004-04-30, 10:45
hehe...jag har mina källor och därmed vet.


Du får såklart ha dina tankar och funderingar, men om du inte vill prata om det mer så känns det som en tämligen korkad sak att skriva ut dem på ett öppet forum... Om det inte är för att du vill provocera fram reaktioner !!

Jo det är så sant!
Men jag är inte finkänslig eller så och skriver vad jag vill och känner för, ibland till folks förtjusning men även till deras ilska :)

Herkulez
2004-04-30, 10:49
Originally posted by cali
Jag tycker man kan se rätt enkelt när någon har dopat sig. Jag har blivit skadad av att ha sett för många dopade polare och vet precis hur en dopad ser ut mot en som är natural.

Jag har sett många bilder här på kolozeeum som är killar som är dopade, syns tydligt, men jag har inte velat sagt något för tänk om man har fel. Men det syns....tydligt!
Särskilt efter långtid brukande.

Hur man ser det?
ja de är rätt lättt, studera proportionerna på axlar och övre rygg. Det tenderar ofta vara en muskel som har vuxit eeeextra mycket så det ser konstigt ut, blir lite freaky. Då är han dopad!
Det är felr som dopar sig än man kan tro...tyvärr.
Jag såg en enkät som hade genomförts på 5000 st individer här i sverige helt vanliga personer som inte ens tränade ingick.
10% av de har/hade dopat sig någon gång. Så de går ungefär lika många dopade som det finns homosexuella :)
Illa.... :rolleyes:

yxmannen
2004-04-30, 11:23
Originally posted by cali
Jag tycker man kan se rätt enkelt när någon har dopat sig. Jag har blivit skadad av att ha sett för många dopade polare och vet precis hur en dopad ser ut mot en som är natural.

Jag har sett många bilder här på kolozeeum som är killar som är dopade, syns tydligt, men jag har inte velat sagt något för tänk om man har fel. Men det syns....tydligt!
Särskilt efter långtid brukande.

Hur man ser det?
ja de är rätt lättt, studera proportionerna på axlar och övre rygg. Det tenderar ofta vara en muskel som har vuxit eeeextra mycket så det ser konstigt ut, blir lite freaky. Då är han dopad!
Det är felr som dopar sig än man kan tro...tyvärr.
Jag såg en enkät som hade genomförts på 5000 st individer här i sverige helt vanliga personer som inte ens tränade ingick.
10% av de har/hade dopat sig någon gång. Så de går ungefär lika många dopade som det finns homosexuella :)
Illa....

OT, är det du som är MacGyver? :eek: :eek:

Shadow Warrior
2004-04-30, 11:24
Jag tycker man kan förenkla det hela och säga att alla som är för grova har kurat! :D

Men sen kan man förståss se på porportionerna, om en person har mycket stora armar/axlar i förhållande till resten utav fysiken så är det troligtvis något skumt ;)

Jag menar.... vi ser ju dom i gymmet varje gång vi är där och vi vet att dom inte har rent mjöl i påsen.:nono:

JAM
2004-04-30, 11:27
Originally posted by cali
Jag tycker man kan se rätt enkelt när någon har dopat sig. Jag har blivit skadad av att ha sett för många dopade polare och vet precis hur en dopad ser ut mot en som är natural.

Jag har sett många bilder här på kolozeeum som är killar som är dopade, syns tydligt, men jag har inte velat sagt något för tänk om man har fel. Men det syns....tydligt!
Särskilt efter långtid brukande.

Hur man ser det?
ja de är rätt lättt, studera proportionerna på axlar och övre rygg. Det tenderar ofta vara en muskel som har vuxit eeeextra mycket så det ser konstigt ut, blir lite freaky. Då är han dopad!
Det är felr som dopar sig än man kan tro...tyvärr.
Jag såg en enkät som hade genomförts på 5000 st individer här i sverige helt vanliga personer som inte ens tränade ingick.
10% av de har/hade dopat sig någon gång. Så de går ungefär lika många dopade som det finns homosexuella :)
Illa.... Jag tycker att det är väldigt tråkigt att du tror att det förhåller sig på detta sätt. Vi kan naturligtvis inte hindra dig från att tänka och tro precis vad du vill, men försök för fan inte att pracka på andra att det är SANT! :nono:

Yankeee
2004-04-30, 11:28
Får jag fråga varför man just har stora axlar? Kan det inte lika gärna vara benen som är stora eller underarmarna?

Nu har vi 2 st under 70 kg på detta forum, som kan allt om träning. De kan även se om man är dopad. Skumt att ingen person med lite vikt bakom kommer med samma uttalanden.

yxmannen
2004-04-30, 11:32
Originally posted by Shadow Warrior
Jag tycker man kan förenkla det hela och säga att alla som är för grova har kurat! :D

Men sen kan man förståss se på porportionerna, om en person har mycket stora armar/axlar i förhållande till resten utav fysiken så är det troligtvis något skumt ;)

Jag menar.... vi ser ju dom i gymmet varje gång vi är där och vi vet att dom inte har rent mjöl i påsen.:nono:

"Dom"? Syftar du på Ronnie, Jay, Dexter, Peter Harrysson eller Agneta Sjödin? Eller du ser några andra? Vilka ser du egentligen? Ser du något som ingen annan ser? Krävs det måhända en Shadow Warrior för att se detta fenomen? Ser man dessa saker om man lyssnar på kattsången varje dag under ett års tid?:confused:

Shadow Warrior
2004-04-30, 11:33
Originally posted by Yankeee
Får jag fråga varför man just har stora axlar? Kan det inte lika gärna vara benen som är stora eller underarmarna?

Nu har vi 2 st under 70 kg på detta forum, som kan allt om träning. De kan även se om man är dopad. Skumt att ingen person med lite vikt bakom kommer med samma uttalanden.

Personer som kurar får oftast en onaturligt bra tillväxt på axlarna (kanske för att axlarna belastas under i princip alla övningar?)
Sen så vill många just bygga upp armarna och prioriterar därför dessa när dom kurar.

Anledningen till att vi bara är två här som inser hur det ligger till beror troligvis på att ni andra är så jävla liberala och godtrogna.

Shadow Warrior
2004-04-30, 11:34
Originally posted by yxmannen

"Dom"? Syftar du på Ronnie, Jay, Dexter, Peter Harrysson eller Agneta Sjödin? Eller du ser några andra? Vilka ser du egentligen? Ser du något som ingen annan ser? Krävs det måhända en Shadow Warrior för att se detta fenomen? Ser man dessa saker om man lyssnar på kattsången varje dag under ett års tid?:confused:

jag snackar inte om eliten utan om det dopade pack som finns på alla större gym.

Yankeee
2004-04-30, 11:41
Originally posted by Shadow Warrior


jag snackar inte om eliten utan om det dopade pack som finns på alla större gym.

Du kan ju inte vara annat än avundsjuk.
Varför bryr du dig om någon dopar sig?
Lägg din energi på att träna och äta istället så ska du se att du också kan få ett par schyssta axlar en dag.

Shadow Warrior
2004-04-30, 11:43
Originally posted by Yankeee


Du kan ju inte vara annat än avundsjuk.
Varför bryr du dig om någon dopar sig?
Lägg din energi på att träna och äta istället så ska du se att du också kan få ett par schyssta axlar en dag.

Men jag bryr mej inte, Det är ni som hakar upp er!

Yankeee
2004-04-30, 11:46
Originally posted by Shadow Warrior


Men jag bryr mej inte, Det är ni som hakar upp er!

Om du inte hade brytt dig hade du inte skrivit något i tråden från början?

cali
2004-04-30, 11:47
Väckte heta känslor det här...hehe ;)

Yankeee
2004-04-30, 11:57
Originally posted by cali
Väckte heta känslor det här...hehe ;)

Mm, och nu har du det som argument, att de som tjaffsar emot har dopat sig.
Kommer man med ett så dumt uttalande så får man förvänta sig att folk reagerar.

Cali, jag ser på ditt sätt att skriva att du är heroinmissbrukare.

RobbeliRobban
2004-04-30, 11:59
Originally posted by Shadow Warrior


Personer som kurar får oftast en onaturligt bra tillväxt på axlarna (kanske för att axlarna belastas under i princip alla övningar?)
Sen så vill många just bygga upp armarna och prioriterar därför dessa när dom kurar.

Anledningen till att vi bara är två här som inser hur det ligger till beror troligvis på att ni andra är så jävla liberala och godtrogna.

varenda disco tränande som fått lite resultat ser ju ut sådär... med stora delts och armar, jag ser fan ut sådär, så nu tror jag du är helt fel ute. Ett tydligt tecken tycker jag är akromegalgi, det är det enda sättet jag kan se om någon har dopat (förutsatt att han inte lider av akromegalgi naturligt)

cali
2004-04-30, 12:05
Mm, och nu har de det som argument, att de som tjaffsar emot har dopat sig.
Kommer man med ett så dumt uttalande så får man förvänta sig att folk reagerar.

Haha.. du som sa det inte jag!

Men det anser jag självklart inte. Men om det bara satt rena pågar här skulle det inte blitt sånt rabalder.
Inte för jag på något sätt påstår att någon som deltagit i den här diskussionen dopat sig utan för att man håller de lite om ryggen på nått märkligt sätt...varför förstår jag inte!?

cali
2004-04-30, 12:09
vad är akromegalgi? *nyfiken*
Stavas de så?

Medusa
2004-04-30, 12:10
Cali: Gå ner till gymmet och träna hårt istället för att sitta här och tjafsa, så kanske du kommer över 70 kg snart. Vem bryr sig om folk tar steroider eller inte, det är ett personligt val och sålänge man trivs med det själv så är det inte skadligt för den personen.
Hur länge har du tränat för övrigt?

Jag kan ju vara den som är först ut ur garderoben och erkänna att jag har tagit proteinpulver, och i viss utsträckning kreatin, jag svär att jag inte visste hur effektivt det där pulvret var :D

Yankeee
2004-04-30, 12:11
Originally posted by cali


Haha.. du som sa det inte jag!

Men det anser jag självklart inte. Men om det bara satt rena pågar här skulle det inte blitt sånt rabalder.
Inte för jag på något sätt påstår att någon som deltagit i den här diskussionen dopat sig utan för att man håller de lite om ryggen på nått märkligt sätt...varför förstår jag inte!?

Jag har inte mycket över till folk som dopar sig. Men man måste ju få prata för vilken sidan man vill utan att bli anklagad?

Cali, jag ser att din bil är trimmad genom att titta på bromsljusen.

RobbeliRobban
2004-04-30, 12:18
Originally posted by cali
vad är akromegalgi? *nyfiken*
Stavas de så?

Stavningen är jag osäker på, givetvis lider inte de dopade av den verkligasjukdomen (tror den även kallas för elephantiasis, men kan ha snurrat till det), men kraftiga mängder tillväxt kan i extremfall orsaka likartade symtom, att kroppsextremiteter förstoras, tex haka, fingrar, näsa, tår, penis mm. det går rykten (jag tror det är lögn) om att en känd svensk brottare använde ett preparat som inte bara fick hans muskler att växa, utan även hakan växte till sig rejält.

Kortväxta barn som får dessa preparat, kan också få denna biverkning.

abjorn
2004-04-30, 12:20
Originally posted by cali


Nej det kan MAN inte, det är min egen högst subjektiva bedömning baserad på egna erfarenheter med risk för att generalisera men det är jag väl medveten om och därför inte anklagar någon!

Det var ett skämt. Har för mig att det var på detta forumet som någon antydde att man kunde se på trapsen att man kurade

Arne Persson
2004-04-30, 12:25
Originally posted by cali
vad är akromegalgi? *nyfiken*
Stavas de så?

Det borde du ju känna till som okulär dopingmissbrukarspecialist!

cali
2004-04-30, 12:27
Ahaa..men då vet jag vad du menar!
Som Jay Cutler och att hans haka har vuxit så som svar på doping. (rätt obvious är det)

Cali, jag ser att din bil är trimmad genom att titta på bromsljusen.

Om jag har tonade bromsljus eller har extra monterade så har du iallfall stärkt sannolikheten att den faktiskt kan vara trimmad ;)

Cali: Gå ner till gymmet och träna hårt istället för att sitta här och tjafsa, så kanske du kommer över 70 kg snart. Vem bryr sig om folk tar steroider eller inte, det är ett personligt val och sålänge man trivs med det själv så är det inte skadligt för den personen.

Jag ska gå ner dit om en timme, ben och mage idag. vikten är inte allt utan det är hur man bär den!

Jag har tränat i några år. Sollar mej till de erfarna iallfall.

Förstår inte vad det har medn disskusionen att göra dock?

scudmissile
2004-04-30, 12:32
Nej alltså Medusa försökte bara trycka ned dig och menar att du är svag och liten, det är därför du kommer med dessa sjuka påståenden...

Yankeee
2004-04-30, 12:34
Originally posted by scudmissile
Nej alltså Medusa försökte bara trycka ned dig och menar att du är svag och liten, det är därför du kommer med dessa sjuka påståenden...
:thumbup: :laugh:

JustinCredible
2004-04-30, 12:34
Jay Cutler har alltid haft sån haka.

cali
2004-04-30, 12:50
Nej alltså Medusa försökte bara trycka ned dig och menar att du är svag och liten, det är därför du kommer med dessa sjuka påståenden...

hehe...jag tror medusa är mindre än mej i vilket fall ;)
Mina påståenden är fina! :)

Medusa
2004-04-30, 13:01
Originally posted by cali


hehe...jag tror medusa är mindre än mej i vilket fall ;)
Mina påståenden är fina! :)

81 kg med 11% i BF atm.

cali
2004-04-30, 13:09
Jag hade större armar än dej iallfall ;)
och betänk att jag är typ 20 cm kortare än dej...elle nått!

(börjar bli larvigt det här..haha)

Medusa
2004-04-30, 13:12
Armarna är måttet på framgång då? :D Jag vet inte hur stora du har, men detta känns tämligen löjligt ;)

Jag PM:ar istället.

pellepedal
2004-04-30, 13:14
Originally posted by cali
Ahaa..men då vet jag vad du menar!
Som Jay Cutler och att hans haka har vuxit så som svar på doping. (rätt obvious är det)



Och du vet förstås hur den såg ut innan han började träna???:smash:

cali
2004-04-30, 13:24
Nä men även om han hade stor haka innan har den fan blivit större :)
Jag har en kompis som har samma grejj, finns här på kollo, stor haka, snyggt...precis vad jag skulle vilja med min träning ;)

Antonius
2004-04-30, 13:30
Originally posted by Medusa
... så kanske du kommer över 70 kg snart. ... blablabla...
Kan folk sluta att antyda att bara man är under 70 kg så är man en klenfis som inte kan bära ett riskorn till käften utan passhjälp. :furious:

snej
2004-04-30, 13:38
Självklart är flera även här på Kollozeum dopade. Säkert fler än man tror. Men att avgöra det på enbart bilder?

Tricklev
2004-04-30, 13:46
Tycker att Cali och SW ska skriva den ultimata träningsboken som finns och där kan dom mata in ALL fakta som finns inom styrketräning och lägga in ett extra kapittel som heter " Hur dopade ser ut" så att alla tvivel inom bb försvinner.

Tricklev
2004-04-30, 13:53
Originally posted by cali
Ahaa..men då vet jag vad du menar!
Som Jay Cutler och att hans haka har vuxit så som svar på doping. (rätt obvious är det)


Kolla på Jay Leno då, han måste ju ha knaprat som en galning.

z_bumbi
2004-04-30, 13:55
Det vi återigen har kommti fram till i en sådan här diskution är att..

Vissa påstår sig kunna säga vilka som har dopat.

Min fråga är då.. hur? Exakt vad ska jag kolla på?

Alla som har stora axlar och armar har dopat`.

Min fråga är.. ????

Att en del härinne dopar vet jag men så är det ju tyvärr inom gymträningen, jag har ingen aning om vilka bara genom att titta på dem däremot.
Det är alltså enbart i de fall där jag vet som jag kan bedömma utseendet efter den skalan och jag ser inga likheter i fysiken utom att de har en del muskler i en del av fallen.

Jag vet också att man kan bli betydligt större/starkare än de flesta tror utan att kura så ibland blir en del som är rena utpekade i alla fall och det är därför vissa reagerar ganska starkt. Sen sitter det säkert någon med några kanyler i garderoben som också blir upprörd, jag vet om sådana diskutioner sen tidigare men som tur är för en del så försvinner mycket från allmäna delen av forumet....

Vansinnessiffrar 10% eller att ungefär 900000 av Sveriges befolkning skulle ha dopat kan ju den som skrev det tänka över ett antal gånger... och sen tänka över den igen.
Tänk sen igen innan man postar en sådan siffra nästa gång.

abjorn
2004-04-30, 14:06
tror det ligger mycket avundsjuka i det hela. "Han är större än mig, därför måste han kura"

cali
2004-04-30, 14:08
Jag skulle vilja påstå att alla som jag känner som tränat seriöst i över 2 år dopar eller har dopat sig.
Det finns ju hur många forum som helst där man diskuterar olika preaparat och dess bieffekter och allt vad de nu kan vara. Det finns numera så bra doping preparat att fördelarna börja väga över nackdelarna. Bieffekter man hör talas om hör mer till de äldre preparaten. Man kna ju köpa preparaten öppet över nätet.

men men....
Det är skit helt enkelt med doping...sorgligt, men det är inte konstig att grabbarna börjar knapra när det tar sån förbenat lång tid att bygga upp lite volym.... I dont blame them....

Tricklev
2004-04-30, 14:13
Originally posted by cali
men men....
Det är skit helt enkelt med doping...sorgligt, men det är inte konstig att grabbarna börjar knapra när det tar sån förbenat lång tid att bygga upp lite volym.... I dont blame them....


pfft, lång tid? man har gymmat i 2-5 månader och damerna släpper kommentarer om hur stor man blivit, däremot vill man blir stor (som bb snubbe eller rent wowo han va stor stor) så får man ju träna lite längre för att få volym men inte fan tar det lång stund att bygga upp grundläggande volym.

Nils
2004-04-30, 14:20
Originally posted by cali
Jag skulle vilja påstå att alla som jag känner som tränat seriöst i över 2 år dopar eller har dopat sig.
Det finns ju hur många forum som helst där man diskuterar olika preaparat och dess bieffekter och allt vad de nu kan vara. Det finns numera så bra doping preparat att fördelarna börja väga över nackdelarna. Bieffekter man hör talas om hör mer till de äldre preparaten. Man kna ju köpa preparaten öppet över nätet.

HHmm, tror att det är hög tid för ett byte av umgängeskrets.

Herkulez
2004-04-30, 14:31
att utgå från en bild å kunna säga säkert att han är dopad är idioti, men en sak kan vi vara säkra på iaf: Homosexuells are gay

Baal_Sebul
2004-04-30, 14:39
Bör man inte klarlägga först vad man menar med doping? Det finns ju trots allt många dopingklassade preparat som inte är uppbyggande.

Tror inte att särskilt många fått stora armar och axlar av att röka hasch i alla fall.

z_bumbi
2004-04-30, 14:54
Originally posted by cali
Jag skulle vilja påstå att alla som jag känner som tränat seriöst i över 2 år dopar eller har dopat sig.

Vad umgås du med för folk?

Är de som pantade att de börjar dopa innan de tränat i två år har jag mycket svårt att tro att de någonsin tränat seriöst..

Tricklev
2004-04-30, 15:08
Originally posted by Baal_Sebul
Bör man inte klarlägga först vad man menar med doping? Det finns ju trots allt många dopingklassade preparat som inte är uppbyggande.

Tror inte att särskilt många fått stora armar och axlar av att röka hasch i alla fall.


Om man tänker på samanhängandet så är det ganska uppenbart vad som menas, och om du tänker efter lite kommer du nog på ungefär vad som menas.

Shadow Warrior
2004-04-30, 15:12
Originally posted by z_bumbi


Vad umgås du med för folk?

Är de som pantade att de börjar dopa innan de tränat i två år har jag mycket svårt att tro att de någonsin tränat seriöst..

Det är samma för mej, det är dock inga närastående kompisar som tur är, så man kan skratta lite innombords när man ser dem på stan untan att vara "på", ja man skratta ju ändå för när dom e på så får dom direkt en aktut form utav "latssyndromet" :D

Jag kan även passa på att påpeka för dom som inte hajjat det att dom mister alltid all massa dom byggt upp under en kur.

TCOG
2004-04-30, 15:16
Cali: du gör den tråd så rolig med dina påstenden...

Man du blir månades kollo FUNNY GUY


ps. Döm inte så mycket folk baraför dom är större dig, skulle tro om du hade sett mig så skulle du tro att jag kurade........PEOPLE ARE LIKE BOOKS, READ IT BEFORE YOU JUDGE IT!!



I CANT LIVE LIFE THISSSSSS WAYYYYYYYYYYY - DILATED PEOPLES

Herkulez
2004-04-30, 15:18
Originally posted by Shadow Warrior


Det är samma för mej, det är dock inga närastående kompisar som tur är, så man kan skratta lite innombords när man ser dem på stan untan att vara "på", ja man skratta ju ändå för när dom e på så får dom direkt en aktut form utav "latssyndromet" :D

Jag kan även passa på att påpeka för dom som inte hajjat det att dom mister alltid all massa dom byggt upp under en kur. shit, då måste coleman å grabbarna varit på i 15års tid nu
;)




latsyndromfallet är tyvärr väldigt vanligt,l typ 75% av dom på exhaleweekend gick runt å bar på små frysboxar :D

Baal_Sebul
2004-04-30, 15:21
Originally posted by Tricklev



Om man tänker på samanhängandet så är det ganska uppenbart vad som menas, och om du tänker efter lite kommer du nog på ungefär vad som menas.


Klart jag förstår vad som menas i sammanhanget. Men det finns ju även andra preparat som inte är ovanliga, som också är dopingklassade, t ex effedrin.

Och då jag uppfattade detta som en moraldiskussion mer än nåt annat så är det väl lika fel att använda alla otillåtna medel?

Shadow Warrior
2004-04-30, 15:25
Originally posted by Herkulez
shit, då måste coleman å grabbarna varit på i 15års tid nu
;)

latsyndromfallet är tyvärr väldigt vanligt,l typ 75% av dom på exhaleweekend gick runt å bar på små frysboxar :D

För att påpeka det uppenbara så har coleman följande egenskaper, han har överlägsna gener/hormon nivåer, han har en överlägsen tollerans emot drogerna, han har tillgång till allt han "behöver" och han är fanatisk i sin träning, kost och återhämtning.

Dom flesta som kurar är därmed långt ifrån "lämpade" för det. Därav extrema bieffekter.

Shadow Warrior
2004-04-30, 15:27
Originally posted by Baal_Sebul



Klart jag förstår vad som menas i sammanhanget. Men det finns ju även andra preparat som inte är ovanliga, som också är dopingklassade, t ex effedrin.

Och då jag uppfattade detta som en moraldiskussion mer än nåt annat så är det väl lika fel att använda alla otillåtna medel?

Vi snackar givetvis om steroider, för vem bryr sej igentligen ifall någon använt effedrin under sin deff?

Herkulez
2004-04-30, 15:28
Originally posted by Shadow Warrior


För att påpeka det uppenbara så har coleman följande egenskaper, han har överlägsna gener/hormon nivåer, han har en överlägsen tollerans emot drogerna, han har tillgång till allt han "behöver" och han är fanatisk i sin träning, kost och återhämtning.

Dom flesta som kurar är därmed långt ifrån "lämpade" för det. Därav extrema bieffekter. och men då tar vi svenska eliten i bodybuilding då (dom som kurar) har dom också samma överlägsna gener etc eller hur föklarar du att dom har nått den nivån, kurat i 10-15 års tid oavbrutet dom med?

Shadow Warrior
2004-04-30, 15:38
Originally posted by Herkulez
och men då tar vi svenska eliten i bodybuilding då (dom som kurar) har dom också samma överlägsna gener etc eller hur föklarar du att dom har nått den nivån, kurat i 10-15 års tid oavbrutet dom med?

Det tar ju faktiskt inte 10år att bygga en elit fysik med steroider just därför att den kur du nyss gått på ger dej den massa du har just då, kolla bara på Levrone off season vs in season.

Vissa elit bodybuilders har tex bara gått upp mellan 15-20kg massa med steroiderna, resten utav fysiken är deras "naturliga nivå".

Alla som är elit grova HAR bra gener/naturliga hormon nivåer sen så är det mer en regel än undantag att steroider är med i bilden bland dom som tävlar.

Man ska dock inte förneka att det faktiskt finns 170cm killar som har 90-100kg rippad naturlig massa, men dom är få....

Beast
2004-04-30, 15:42
Cali: Du är nog den mest omedvetna människa på detta forum! Jag skriver nästan aldrig här men nu måste man fan. Så du menar att ALLA som tränar seriöst i 2 år eller mer dopar sig?? du e ju fan skadad! antagligen har du mänsklighetens sämsta gener så att du inte kan bygga ett piss ren och tycker då att alla som är större än du dopar sig. Visst många tar preps, men desto fler gör inte det.
Hur länge har du själv tränat? Är dina käkben nån centimeter större än dom flestas?? jag tror bestämt du trycker som faaaan!

Sen visst finns det massa forum på internet som handlar om doping, du kanske borde läsa på lite mer på såna forum innan du kommer och påpekar att det snart är helt ofarligt att ta preps.. shit asså.. katastrof e du fan.

Herkulez
2004-04-30, 15:44
Originally posted by Shadow Warrior


Det tar ju faktiskt inte 10år att bygga en elit fysik med steroider just därför att den kur du nyss gått på ger dej den massa du har just då, kolla bara på Levrone off season vs in season.

såä du menat att en kur skulle räcka för en otränad person att få den massa som krävs för att stå på en byggarscen:rolleyes:

Shadow Warrior
2004-04-30, 15:51
Originally posted by Herkulez
såä du menat att en kur skulle räcka för en otränad person att få den massa som krävs för att stå på en byggarscen:rolleyes:

Nej givetivs inte, men som ett exempel: har man en naturlig massa på 80kg kan man med en kur och en deff tävla i 90kg, detta med ett års tidsomfång.

cali
2004-04-30, 15:55
haha ni är roliga ni :)

Så du menar att ALLA som tränar seriöst i 2 år eller mer dopar sig??

Nej! Men alla jag känner.

antagligen har du mänsklighetens sämsta gener så att du inte kan bygga ett piss ren och tycker då att alla som är större än du dopar sig.

Jag är rätt nöjd med mina gener och utveckling :) de som är större och dopar sig tror att de är bättre än en själv, det stör mig lite faktiskt.

Hur länge har du själv tränat? Är dina käkben nån centimeter större än dom flestas?? jag tror bestämt du trycker som faaaan!

Jag tar inte steorider men är allmänt drogliberal! Har väl tränat lite mer än 2 år seriöst.

du kanske borde läsa på lite mer på såna forum innan du kommer och påpekar att det snart är helt ofarligt att ta preps

Ofarligt är det väl inte, men jag skulle inte vilja påstå att det är farligt heller att genomgå en kur. Det är kontinuerligt bruk i längden som är farligt och när man överdoserar samt tar dåliga grejjor.

shit asså.. katastrof e du fan

Jag tycker jag är ganska bra, ärlig om inte annat :)

Allan
2004-04-30, 15:55
Hehe - vi som tränat mer än tjugofem år då? Vilka mängder vi måste tryckt i oss. Att tro att nån skulle kunna bygga en ansenlig massa utan konstiga preparat är alltså fel.
Vad blir nästa grej? Ingen kan bänka 150 utan roider, ingen kan böja 200 utan roider? Jag skulle inte våga spekulera i vilka på en scen som trycker eller ej - det brukar ju vara offseasonformen som avslöjar det. Inte för att jag har nåt facit men kraftig acne, extrem vätskeretention och hysterisk viktuppgång är i varje fall symtom i mitt umgänge (OBS - detta är INGET påhopp på NÅN!).

Det intressanta, eller tragiska, är ju att oavsett hur många som trycker skiten är det ohyggligt få som får några resultat. De brukar bli feta, svettiga och arga, och sen blev det inget mer. Och de gör likförbannat inte 200 i böj.

Mängden dopingpreparat som säljs illegalt i Sverige (polisens och tullens uppskattningar) skulle kunna hålla en smärre armé av BB igång, men det finns det ju inte. Så misstanken måste ju ligga på att majoriteten tas av en grupp som inte kan nånting, inte vet nånting och aldrig kommer att bli nånting.

allan

yxmannen
2004-04-30, 16:34
Denna tråd måste gå till "Best of"! :thumbup: :thumbup:

Herkulez
2004-04-30, 16:44
Originally posted by Shadow Warrior


Nej givetivs inte, men som ett exempel: har man en naturlig massa på 80kg kan man med en kur och en deff tävla i 90kg, detta med ett års tidsomfång. tydligen så vet du inte vad du pratar om så jag ids inte fortsätta denna diskussion

men som en sista komentar: skulle det inte isåfall krylla med -90 bodybuilders på tävlingarna

Herkulez
2004-04-30, 16:45
Originally posted by Allan
Hehe - vi som tränat mer än tjugofem år då? Vilka mängder vi måste tryckt i oss. Att tro att nån skulle kunna bygga en ansenlig massa utan konstiga preparat är alltså fel.
Vad blir nästa grej? Ingen kan bänka 150 utan roider, ingen kan böja 200 utan roider? Jag skulle inte våga spekulera i vilka på en scen som trycker eller ej - det brukar ju vara offseasonformen som avslöjar det. Inte för att jag har nåt facit men kraftig acne, extrem vätskeretention och hysterisk viktuppgång är i varje fall symtom i mitt umgänge (OBS - detta är INGET påhopp på NÅN!).

Det intressanta, eller tragiska, är ju att oavsett hur många som trycker skiten är det ohyggligt få som får några resultat. De brukar bli feta, svettiga och arga, och sen blev det inget mer. Och de gör likförbannat inte 200 i böj.

Mängden dopingpreparat som säljs illegalt i Sverige (polisens och tullens uppskattningar) skulle kunna hålla en smärre armé av BB igång, men det finns det ju inte. Så misstanken måste ju ligga på att majoriteten tas av en grupp som inte kan nånting, inte vet nånting och aldrig kommer att bli nånting.

allan :bow: :bow: :bow:

swiftin
2004-04-30, 16:54
Tänk vad en tråd kan spåra ur! Herrejösses! Men rolig att läsa är den allt! :thumbup:

aliquis
2004-04-30, 17:00
Originally posted by cali

Man ska visst kunna se på muskelstrukturen, rent molekylärt om personen varit dopad eller ej.

Det där tror jag inte på, en del som dopar sig får ju inga enorma resultat, och då lär det ju inte hända särskilt med musklerna heller? Och en del som tränar rena kanske gör det mesta rätt och får bra resultat utan någon form av doping.

Hur som helst tycker jag allas vår arne ser riktigt välbyggd ut och jag förutsätter att han är ren så det räcker för mig :)

Han john hansen som medusa postade bild på såg ju inte groteskt biffig ut så där kan det ju säkert vara sant också.

Arne Persson
2004-04-30, 17:03
Originally posted by aliquis

Det där tror jag inte på, en del som dopar sig får ju inga enorma resultat, och då lär det ju inte hända särskilt med musklerna heller? Och en del som tränar rena kanske gör det mesta rätt och får bra resultat utan någon form av doping.

Hur som helst tycker jag allas vår arne ser riktigt välbyggd ut och jag förutsätter att han är ren så det räcker för mig :)

Han john hansen som medusa postade bild på såg ju inte groteskt biffig ut så där kan det ju säkert vara sant också.

Känn dig lurad!!!! Jag är totalt sönderdopad!

Chris
2004-04-30, 17:32
Originally posted by Arne Persson


Känn dig lurad!!!! Jag är totalt sönderdopad!

HAH! I Knew it! :D

Hnke
2004-04-30, 17:42
Originally posted by Arne Persson


Känn dig lurad!!!! Jag är totalt sönderdopad!
hehe, det märker jag o Jense imorgon =) på din övre rygg d.v.s.

kan inget annat än bara skratta åt denna tråden..hahahaha

-AG-
2004-04-30, 18:14
Originally posted by Arne Persson


Känn dig lurad!!!! Jag är totalt sönderdopad!

Men du gör ju inte 150 i bänk ;)

Arne Persson
2004-04-30, 21:30
Originally posted by -AG-


Men du gör ju inte 150 i bänk ;)

Skall bara öka doserna lite så skall nog den saken ordna sig!

Allan
2004-04-30, 21:41
För ordningens skull ska påpekas att jag alltså har dopat mig vid två tillfällen under den yngre stenåldern, Doseringarna var - har jag förstått - mikroskopiska jämfört med vad man trycker idag. Och ja, jag gjorde tvåhundra i böj innan jag prövade.

Idag kan jag sörja att jag inte som Arne hade vett att avstå.:nono:

allan

gosh
2004-04-30, 23:07
Originally posted by cali
Man håller på att studerar ett nytt sätt att genomföra dopingtester och studera om personen någonsin tagit AS.

Man ska visst kunna se på muskelstrukturen, rent molekylärt om personen varit dopad eller ej.
Stod en artikel i DN om det för ett tag sedan.
Skönt att äntligen slippa doping isåfall!

BB kommer bli en helt ny sport :)


Ja det kommer bli en helt ny sport för det kommer bli en ickesport, jag tror byggning kommer dö ut om de skulle lyckas få bort all doping. Folk vill inte gå och se "vanliga" på scen. Och det krävs så extremt mycket mer och hårdare träning för att få muskler utan doping så få kommer nog orka.

gosh
2004-04-30, 23:14
Originally posted by Shadow Warrior

Vissa elit bodybuilders har tex bara gått upp mellan 15-20kg massa med steroiderna, resten utav fysiken är deras "naturliga nivå".


Har de BARA... gått upp 15-20 kg extra med steroiderna ??? :D

Det kallar jag extremt bra resultat. Skulle jag lyckats med det så innebär det att jag kan tävla med en vikt av 105 kg, och då får nog proffsen se upp (är 175 cm lång med tunn benstruktur).

Hnke
2004-04-30, 23:48
Originally posted by Allan
För ordningens skull ska påpekas att jag alltså har dopat mig vid två tillfällen under den yngre stenåldern, Doseringarna var - har jag förstått - mikroskopiska jämfört med vad man trycker idag. Och ja, jag gjorde tvåhundra i böj innan jag prövade.

Idag kan jag sörja att jag inte som Arne hade vett att avstå.:nono:

allan
hehe.. yngre stenåldern :D

Sverker
2004-05-01, 07:07
Originally posted by gosh


Ja det kommer bli en helt ny sport för det kommer bli en ickesport, jag tror byggning kommer dö ut om de skulle lyckas få bort all doping. Folk vill inte gå och se "vanliga" på scen. Och det krävs så extremt mycket mer och hårdare träning för att få muskler utan doping så få kommer nog orka.


" jag tror byggning kommer dö ut om de skulle lyckas få bort all doping. Folk vill inte gå och se "vanliga" på scen. "

Vill inte folk det ? Hemsk tanke. Jag kommer att vägra tro på det.
Att göra det är att ge upp.


Jag tror att folk tittar på tävlingar för att få något att jämföra sig själv emot. Jag tror att folk sitter i bänkraderna och tänker

Hon/han är bra, men det där kan jag säkert göra bättre nästa år. Satsar jag nu ordentligt så ska det ska gå.

Det är väl det som är drivkraften i alla sporter:confused:

Sverker
2004-05-01, 07:14
Förra helgen var jag funktionär till SOS Grand Prix.
Det var brandmän, ambulanspersonal, poliser, häktespersonal som tävlade i styrkegrenar.
Visst var det styrka med i spelet men tyngdpunkten låg lite mer mot uthållighet.
Dessa grabbar och tjejer gjorde fantastiska prestationer som jag aldrig skulle kunna upprepa. Jag har inte den uthålligheten i kombinatin med styrka.

Jag var imponerad och kommer att titta nästa gång...eftersom jag vet att det finns massor av arbete bakom prestationen.:thumbup:

RobbeliRobban
2004-05-01, 07:31
Originally posted by Sverker



" jag tror byggning kommer dö ut om de skulle lyckas få bort all doping. Folk vill inte gå och se "vanliga" på scen. "

Vill inte folk det ? Hemsk tanke. Jag kommer att vägra tro på det.
Att göra det är att ge upp.


Jag tror att folk tittar på tävlingar för att få något att jämföra sig själv emot. Jag tror att folk sitter i bänkraderna och tänker

Hon/han är bra, men det där kan jag säkert göra bättre nästa år. Satsar jag nu ordentligt så ska det ska gå.

Det är väl det som är drivkraften i alla sporter:confused:

Fin tankegång men jag tror du tyvärr har fel, folk vill se freaks (Måste tyvärr erkänna att även jag är ett stort fan av riktigt "obscena" fysiker som jag själv aldrig kommer att uppnå). I andra sporter har större delen av publiken inte utövat idrotten själva i någon större utsträckning, och har inget annat än fantasier om att vara lika bra som spelarna i GAIS, NHL, Bob Sapp eller Mika Häkkinen, jag tror byggning och styrkesport behöver samma grej, vanligt icke-tränande folk som lockas att se, och de vill hellre se de bästa atleterna (bästa och bästa, men du förstår hur jag menar).

stridis
2004-05-01, 08:08
Ok dags för mitt inlägg i debatten. När (lr om) jag lägger upp bilder skulle du säga att jag kurade stenhårt bara för att jag har acne-problem på ryggen ?

Sen så är doping utbrett men 10% som dopat sig? Kanske 5% bland yngre män.

I RL så kan man nog få sig en uppfattning om personen efter ett tag när man pusslat ihop alltihopa men på bild, då är det snarare riskfaktorer som man ser. Men visst om man ser en bild bitig jäkel med ett kanylhål mitt på låret så är det rätt uppenbart! (Men den killen tyckte jag var gryyym ändå)

Nils
2004-05-01, 08:17
Originally posted by RobbeliRobban


Fin tankegång men jag tror du tyvärr har fel, folk vill se freaks (Måste tyvärr erkänna att även jag är ett stort fan av riktigt "obscena" fysiker som jag själv aldrig kommer att uppnå).
Tror du det? Det finns sådana som vill se freaks, men jag tycker de börjar tappa väl många som istället tycker BB toppen börjar se sjuk ut.

Kero
2004-05-01, 14:22
Varför sitter alla här å försvarar fuskare!? Snälla kan nån berätta det för mig...

Och sen är det INTE upp till var och en vad man stoppar i sig. Det är förbjudet av flera anledningar, kan ni gissa varför?

Det är inte bara missbrukaren som kan ta skada av AS...

TCOG
2004-05-01, 14:38
Fuskare...

Sterioder alla tar i IFBB, JAG tycker att om man tar sterioder rätt och rätt mängd finns det inte så stora risker.

Hur många proffs bb har dött egentligen av det?? finns mer människor som dör av cigg,allkohol och droger.

+ de flesta på proffsscenen tar ju, så egentligen fuskar de inte emot varandra. Alla har samma villkor och bara för nån tar Sterioder ska man väl inte kolla ner på dem alla har olika val och det är upp till var och en.

z_bumbi
2004-05-01, 14:44
Originally posted by Kero
Varför sitter alla här å försvarar fuskare!? Snälla kan nån berätta det för mig...

Jag tycker inte om dopning, jag skulle tycka det vore jättebra om man nollställde samtliga idrottsresultat idag och började på ny kula om 15-20 år med en ny generation som man konstant testar med helt säkra metoder.

Att införa mer testning av idrottsmän idag tycker jag borde vara ett krav men det är ju ingen som verkligen vill det som har möjlighet att göra det (Läs sponsorer och idrottsförbund t ex.).

Men att påstå att man kan se på en person om den har dopat eller inte på att vissa muskler har växt mer än andra?

Herkulez
2004-05-01, 15:34
Jag hörde rykten om att Coleman köper sitt prepp från skumme leffe i t-banan, kan nån verifiera det?

dude
2004-05-01, 16:18
Originally posted by TCOG
Fuskare...

Sterioder alla tar i IFBB, JAG tycker att om man tar sterioder rätt och rätt mängd finns det inte så stora risker.


Det är ju inte riktigt några små mängder proffsen trycker i sig.

TCOG
2004-05-01, 16:23
Originally posted by dude


Det är ju inte riktigt några små mängder proffsen trycker i sig.

hur vet du det?

dude
2004-05-01, 16:39
Originally posted by TCOG


hur vet du det? '

wild guess,, tex colemans haka har börjat växt,, tror inte det är så små mängder (gh) som behövs.Förövrigt öka han väl 10kg eller nåt liknande på ett år.


Allmänt känt faktum med eller? För att komma upp på elit nivå kommer man göra ner sin kropp rätt mkt.

gosh
2004-05-01, 16:45
Originally posted by dude

Allmänt känt faktum med eller? För att komma upp på elit nivå kommer man göra ner sin kropp rätt mkt.

Skelett kan inte växa när epifyserna har slutits vad jag vet. Det är en skröna att en del byggares skelett börjat växa. Om skelettet börjat växa så är det en medicinsk sensataion.

Hnke
2004-05-01, 16:50
Originally posted by Kero

Det är inte bara missbrukaren som kan ta skada av AS...

nähä... vem tar mer skada då? Småkillarna som har missbrukaren som förebild och vill bli lika grova som honom??

gosh
2004-05-01, 16:52
Originally posted by Kero
Varför sitter alla här å försvarar fuskare!? Snälla kan nån berätta det för mig...

Och sen är det INTE upp till var och en vad man stoppar i sig. Det är förbjudet av flera anledningar, kan ni gissa varför?

Det är inte bara missbrukaren som kan ta skada av AS...

Jag tror inte man försvarar att vissa fuskar, det man vänder sig emot är överdrifterna. För de som för en kamp mot dopingen använder sånna överdrifter. Givetvis är det ett "problem" men det är ett idrottsligt problem, inte medicinskt.

Tvärtom så är det förmodligen så att en person som tränar, sköter sig samt äter bra kost. Lever ett betydlgit mer hälsosamt liv än en vanlig medelsvensson. Var och varannan person är väl tablett(missbrukare) av något slag idag. Är det inte över en halv miljon som är förtidspensionerade... En pensionär idag tar väl omkring 10 olika mediciner i medeltal.

Fettma är exempelvis något som håller på att bli ett gigantiskt problem, det är ju bättre att fokusera sina krafter på det om man bryr sig om människors hälsa.

JustinCredible
2004-05-01, 17:05
Det är väl brosket som växer?
Skumme leffe är f.ö en utmärkt säljare:thumbup:

gosh
2004-05-01, 17:12
Originally posted by JustinCredible
Det är väl brosket som växer?
Skumme leffe är f.ö en utmärkt säljare:thumbup:

om något skulle börja växa så är det brosket.
näsa och öron exempelvis. men jag har mycket svårt att tro det. i generna står det hur vi ser ut, cellernas "karta" finns där. om de skulle börja växa fritt utan att titta på "kartan" brukar det kallas för cancer. Växer kroppen mer så växer den jämnt. alltså alla delar skulle isåfall bli kraftigare.

Pecca
2004-05-01, 18:08
Jag saknar Insano i den här diskussionen :D


Att trycka eller inte det är ju frågan i den här tråden verkar det som!?

Själv gillar jag lilla målbrotts-Martin som glider in på gymmet en tidig vårdag. Äh, jag köper lite såna där häftiga piller av den där biff- Jocke... Fan vad många brudar jag kommer få, jag kommer bli lika grov som biff-Jocke. Sedan går lilla målbrotts-Martin till pumorna i sin klass o spänner sig o alla säger o vad stor o stark du har blivit, vill du följa med på bio Målbrotts-Martin? Målbrotts-Martin blir förstårs jätteglad o glömmer förstårs bort att han har fuskat sig till resultaten, vaddå liksom, jag får ju brudarna så det är ingen fara... jag är ju egentligen ingen dopare, jag ska ju snart sluta, ska ju bara köra fram tills sommaren då jävlar kommer jag vara grov! Som den där Biff-Jocke!

Sedan kommer fredagen då Målbrotts-Martin ska på bio med Sex-Sandra (pumornas puma på skolan), bion funkar fint o Sex-Sandra klämmer lite på musklerna o blir alldeles svettig, Målbrotts- Martin blir förstårs helt lyrisk över att han för en gångs skull får en dam. På den efterföljande fikan kan dock inte målbrotts-Martin betala för Sex-Sandra (trots att studiebidraget kommit några dagar tidigare), häftiga målbrotts-martin skyller dock på att han har förlängt gymkortet o därför inte har några pengar... Sex- Sandra förstår ju detta o betalar sedan för båda!

Men då kommer han in! Gay-ikonen, karlarnas svar på Lejonkungen: Pecca! Pecca med sina extremt snygga kläder, sexiga muskler o grymmaste frillan på stadens konditori, går ju fram till servitrisen, charmar upp henne så hon dryper av fukt o syndiga tankar. Sex- Sandra lägger ju märke till Panter-Pecca (alias Pecca-Pecs Jackson) o förklarar för Målbrotts-Martin att sådär ska en kille se ut! Målbrotts-Martin blir rasande, han reser sig upp o skriker i det fullsatta konditoriet.
-Den där jäkla Pecca dopar sig! Man kan inte vara sådär snygg, ha sån där kropp utan att dopa sig. Kolla bara hans finnar i ansiktet, kolla finnarna på axlrarna! Han trycker, vi vet ju alla att om man har finnar så trycker man!!!
Alla på fiket anklagar ju förstårs Pecca för o dopa sig för vi tror ju på lilla målbrotts-martin. Han vet ju... han har ju börjat träna på gym o han är ju så snäll o påläst, han kan allt liksom!

Pecca som är van o ta en massa skit lugnar alla o säger, storleken har ingen betydelse, det är kvaliteten som räknas. Ni får gärna testa mig, bara för att jag tränar hårt o äter mycket så betyder inte det att jag trycker. -Målbrotts-Martin, lugna dig. Jag kan lära dig hur man får en puma, man behöver inte dopa sig, man behöver bara lite modjo! (***)
....................................


Nu vet ju inte jag riktigt vart jag ville komma men fan vad jag hatar alla jäkla anklagelser hit o dit! Jag skiter i om DU trycker eller inte, så länge du inte uttalar dig om någon annan eller ställer dig på scen! Att stå på scen o vara dopad, är fusk. Fuskare stör jag mig på. Ordentligt. Tycker SKKF borde införa 2 SM, ett SM där man ska tävla rent, o ett där det är fritt o trycka. Om 10år, på vilket av dom 2 SM-tävlingarna kommer åskådarna o sitta? Vilken av Sm-vinnarna kommer man ha som idol.... mm mm???

Mest av allt hatar jag såna där jävlar som målbrotts-Marin som ska trycka för o få brudar, för o bli en i mängden! Jävlar vad jag hatar såna som NI!!!!! :insane:

Nu ska jag nog lugna ner mig... o vart jag egentligen ville komma med inlägget vet i fan, men jag hatar alla som trycker o försvarar tryckandet! Det finns inget positivt med det! ERAJÄVLAR!!!! :insane:

Nu så ska jag åka o fika o dricka te
:cheers:

Tricklev
2004-05-01, 19:11
:bow: ass nice historia pecca:D

Hoffa
2004-05-01, 20:11
hAHAa...

Undrar varför den snyggaste killen i historian heter Pecca ? :naughty:

Han kan inte vara snyggast..
Han har ju finnar!!! :D

Varför kallar du dom för "pumorna"?

Jag kallar alla posers "posörer" på min skola för pumor..för att ALLA har puma skor på sig, någon halv poser cool kille börja med och sen tar resten efter för att smälta in och vilja va lika cool... :insane:

I don`t really give a fuck...
Alla människor har ett samvete..
Har dom dopat till sig sina muskler så vet dom det och det kommer förfölja dom..

Jag vill helst tro att tex Ronnie Coleman och grabbarna är rena, men alla säger att dom inte är det och att jag är dum naiv..men jag skulle vilja tro att dom är det...

JustinCredible
2004-05-01, 20:16
kolla på den där när tom platz intervjuar proffs om vad dom tar... alla har skyddad identitet (typ täckt ansikte).. förutom Lee Priest:thumbup:

Pdaddy
2004-05-01, 21:07
Fiint Pecca :thumbup: Den va faan sköön, ja känner igen mig i dig "pecca" me mojo :D

Marcus "yeee"

gosh
2004-05-01, 21:18
Originally posted by Pecca

Nu ska jag nog lugna ner mig... o vart jag egentligen ville komma med inlägget vet i fan, men jag hatar alla som trycker o försvarar tryckandet! Det finns inget positivt med det! ERAJÄVLAR!!!! :insane:

Nu så ska jag åka o fika o dricka te
:cheers:

Så länge någon inte skadar någon annan så anser jag att den har rätt att göra precis vad den vill. Och om du öppnat ögonen eller träffat lite tjejer så kommer du att märka att killar som dopar sig idag har väldigt svårt att få tjejer. Det är snarare så att killar som har extremt mycket muskler får leta länge eftersom det är så få tjejer som vill ha dem. Minsta lilla misstanke om doping och tjejen blir misstänksam. Ok att det finns vissa som är muskelkåta men det är väl ändå tur att människor är olika.

Jag förstår inte hur du kan irritera dig på dessa, det är en sak att ogilla att någon fuskar men att bli arg. Då får man nog ta och kolla upp sitt eget psyke för ilska bottnar alltid i egna problem.

cali
2004-05-01, 21:28
Skelett kan inte växa när epifyserna har slutits vad jag vet. Det är en skröna att en del byggares skelett börjat växa. Om skelettet börjat växa så är det en medicinsk sensataion.

Det är brosket som växer!

Kör man väldigt länge kommer man se ut som en neanderthalare i ansiktet till slut med stor näsa, kindben, ögonbryn, öron, haka ja allt blir större och man blir ett grottmongo.
Känner en som faktiskt ser ut så.
Han har injicerat i måååånga år.
Det värsta jag såg var när han tryckte olja direkt i låret på en fest när han var svinfull. Jag tror han skämdes lite dagen efter :)

http://people.zeelandnet.nl/wbekkers/images0305/neanderthallove.jpg

gosh
2004-05-01, 21:33
Originally posted by cali


Det är brosket som växer!

Kör man väldigt länge kommer man se ut som en neanderthalare i ansiktet till slut med stor näsa, kindben, ögonbryn, öron, haka ja allt blir större och man blir ett grottmongo.


Har du något belägg för att det bevisligen är på det viset? Alltså finns det någon vetenskaplig undersökning som klart förklarar att detta kan hända.
Vetenskaplig undersökning som bevisar en tes innebär att man kan upprepa samma sak och få samma resultat om och om igen.

De som trycker tar kanske en del anabola med, då blir huden "grövre" och det kan göra att de verkar se ut som annat växt.

cali
2004-05-01, 21:44
Originally posted by gosh


Har du något belägg för att det bevisligen är på det viset? Alltså finns det någon vetenskaplig undersökning som klart förklarar att detta kan hända.
Vetenskaplig undersökning som bevisar en tes innebär att man kan upprepa samma sak och få samma resultat om och om igen.

De som trycker tar kanske en del anabola med, då blir huden "grövre" och det kan göra att de verkar se ut som annat växt.

Haha söt du e :)
Klart jag vet vad vetenskaplig undersökning är och det du talarl om betecknas som god reabilitet och variabilitet i en undersökning. Jag är själv forskare :)

Men åter till ämnet så är det inget jag behöver bevisa att brosket växer, det är allmänt kännt faktum och vanlig effekt man kan få från tillväxthormon. Thats a fact ;)

gosh
2004-05-01, 21:54
Originally posted by cali


Haha söt du e :)
Klart jag vet vad vetenskaplig undersökning är och det du talarl om betecknas som god reabilitet och variabilitet i en undersökning. Jag är själv forskare :)

Men åter till ämnet så är det inget jag behöver bevisa att brosket växer, det är allmänt kännt faktum och vanlig effekt man kan få från tillväxthormon. Thats a fact ;)

Que... Är du forskare och kan dra en slutsats så?
Är det så att syntetist tillväxt kan få kroppsdelar att växa (brosk och annat) så borde det finnas mycket dokumentation om det. Det finns ju "motståndare" som söker med ljus och lykta efter bevis för hur farligt det skall vara.

Jag själv har lärt mig att vara kritisk till all information och inte svälja vad andra säger hur som helst. Försöker själv att låta bli att säga för mycket innan jag kan visa på fakta.

Det kan bli vääääääääääääldigt mycket fördomar annars, håller du inte med?
Ta nu och gräv fram något så man kan lita på vad du säger.

Kero
2004-05-01, 22:13
Originally posted by Hnke


nähä... vem tar mer skada då? Småkillarna som har missbrukaren som förebild och vill bli lika grova som honom??

:smash:

Hur många har inte hört om att steroidnissar misshandlar sina flickvänner etc?. Nu vet ju dom flesta på detta forum att alla som brukar AS inte misshandlar sina flickvänner, men det händer.
Att AS kan göra dig aggresivare är ju ingen nyhet...

Allan
2004-05-01, 22:17
Gosh, det finns drösvis med forskarrapporter som visar på risker med klinisk behandling med tillväxthormon. Googla med "growth hormone", "abnormality" och "chin" eller "finger.
Med kliniskt menar jag behandling utförd på sjukhus under kontrollerade former. Det man vet är att en tillförsel av exempelvis genotropin kan försätta även en färdigvuxen kropp i ett akromegaliskt (där fick ni stavningen) tillstånd där just händer, fötter, käke och näsa tillväxer och förgrovas.
Finns ingen som kan säga att det är ett vanligt/ovanligt tillstånd, eftersom riskgruppen bodybuilders inte gärna ställer sig till forskningens förfogande.
Att doping medför risker är helt uppenbart - om sedan nån dör av just preparatet eller av följdorsaker är väl oväsentligt. Och kunskapen är helöt sanslöst dålig - och det säger jag mest med tanke på att dopinganvändarna ofta är lysande på kemin men suger björnröv när det gäller kost och träning.

allan

Kalleh
2004-05-01, 22:18
Dags att starta en ny avdelning vid namn "Kolozzeum Kindergarden" kanske? En plats där samma frågor kan ältas länge och väl utan att utvecklas det minsta, en plats där de mest seriösa frågeställningarna kan spåra ur och personangrepp får gro.

Kero
2004-05-01, 22:20
Originally posted by z_bumbi


Men att påstå att man kan se på en person om den har dopat eller inte på att vissa muskler har växt mer än andra?

Givetvis kan man inte se på någon om dom har dopat sig, utan man kan bara misstänka. Varje gång det har varit snack om doping är det folk som säger "Dom får ta vad dom vill, det är inte min ensak" och jag tycker att det är helt galet att tänka så. Lika galet som att säga att det borde vara fritt att använda droger...
Hur i helvete skulle sverige se ut om ett par år om det var så?
Och vem fan skulle ta hand om alla döende pundare...

gosh
2004-05-01, 22:21
Originally posted by Kero


:smash:

Hur många har inte hört om att steroidnissar misshandlar sina flickvänner etc?. Nu vet ju dom flesta på detta forum att alla som brukar AS inte misshandlar sina flickvänner, men det händer.
Att AS kan göra dig aggresivare är ju ingen nyhet...



Blir man skogstokig av testosteron och anabola steroider?


Vad studien gick ut på
Du kan inte ha undgått alla spekulationer att anabola steroider och testosteron skulle ha förmågan att öka aggressiviteten hos en brukare av dessa preparat. I kvällstidningarna har man ofta dragit slutsatsen att förövararna i ett våldsmål har varit påverkade av anabola steroider och att dessa skulle ha utlöst det våldsamma beteendet. Visst kan det vara så att många våldsbrukare har använt anabola steroider och testosteron, men är det verkligen preparaten som ligger bakom beteendet eller kan det vara andra faktorer inblandade. Det skulle ju lika gärna kunna vara så att många våldsverkare dras till den subkultur där preparaten brukas flitigt och att det bara är ett s k nonsenssamband mellan beteende och bruk av de aktuella medicinerna. För att kunna reda ut detta lät man utföra en studie där försökspersonerna (friska män mellan 19-40 år) fick injicerat antingen placebo (overksam substans) eller 600 mg testosteron (enanthate)/vecka under 10 veckor. Detta är en massiv dos, som ofta associeras även med andra biverkningar. Efter dessa 10 veckor fick de genomgå en test där man med alla tänkbara medel mätte förändringar i beteende och aggresivitet. Slutsatsen var att det inte var någon skillnad mellan de som fick testosteron och de som fick sockerpiller.

Vad detta betyder för dig
Detta stämmer väl överens med ett par andra studier som publicerats under de senaste åren. Författarna utestluter dock inte att det kanske skulle bli andra resultat om doserna höjdes ytterligare eller om flera olika preparat kombineras. Dessutom kan det mycket vär finnas en koppling mellan bruk av preparaten och ökad aggressivitet som man redan är lite labil. Det är dock ganska klart att vissa brukare bara vill hitta en ursäkt för att få bete sig otrevligt och aggressivt bara för "att vara ball". Även om aggressivitet inte är en biverkning som alla brukare får ska man dock vara medveten om alla andra risker. Listan över andra potentiella biverkningar när man använder dessa preparat är mycket lång.

Referens
J Clin Endocrinol Metab 1996 Oct;81(10):3754-3758 The effects of supraphysiological doses of testosterone on angry behavior in healthy eugonadal men--a clinical research center study. Tricker R, Casaburi R, Storer TW, Clevenger B, Berman N, Shirazi A, Bhasin S.

Kero
2004-05-01, 22:25
Originally posted by gosh


Tvärtom så är det förmodligen så att en person som tränar, sköter sig samt äter bra kost. Lever ett betydlgit mer hälsosamt liv än en vanlig medelsvensson.

Och den personen skulle leva ett ännu hälsosamare liv om han gav fan i steroiderna...

Allan
2004-05-01, 22:26
Det finns andra undersökningar också Gosh - den där du refererar till är ju KalleAnka-varning på (eftersom jag läst den). Ingmar Thiblin har däremot lagt fram en undersökning på KS som - trots sina metodologiska tillkortakommanden - visar på ett samband.
Och efter ett antal resor till sheriffen för att hämta ut kompisar som fått frispel eller som hamnat på sjukan är jag mycket benägen att hålla med om att det finns ett samband. Vilket du bara behöver fråga vilken snut eller ordningsvakt som helst.

allan

gosh
2004-05-01, 22:28
Originally posted by Allan
Gosh, det finns drösvis med forskarrapporter som visar på risker med klinisk behandling med tillväxthormon.

Men plocka fram dem då.
Alltså jag menar att det inte är på det viset men jag tycker att det är viktigt att man håller sig till fakta och har på fötterna innan man fläker ur sig massa saker. Detta gäller allt, alltså inte bara doping.
De flesta läser ju om sådant här i kvällstidningar och annat.... Säger jag att 50% av alla artiklar i pressen på något sätt är "beställda" så tror jag inte jag överdriver. Vi överöses med rapporer om än det ena och än det andra och folk bara sitter där och tror på det.
Jag fattar inte hur naiv man får lov att bli.

Det jag vet är att kroppen kan börja se "konstig" ut om man får cancer i hypofysen eller ett fel så att den får hjärnsläpp och börjar producera massor.
Ok att jag köper argumentet om att det är svårt att göra sådana här tester på människor, men det borde i alla fall finnas en hel del på möss.

gosh
2004-05-01, 22:30
Originally posted by Kero


Och den personen skulle leva ett ännu hälsosamare liv om han gav fan i steroiderna...

Det går ALLTID att leva ett hälsosammare liv. Det går att sköta sin kost extremt, aldrig äta chips, godis, inte dricka alkoholm och så vidare.
Tycker du det verkar vara ett kul liv?

Jag försöker bara få lite perspektiv på argumenten här.

Kero
2004-05-01, 22:35
Originally posted by gosh




Blir man skogstokig av testosteron och anabola steroider?


Vad studien gick ut på
Du kan inte ha undgått alla spekulationer att anabola steroider och testosteron skulle ha förmågan att öka aggressiviteten hos en brukare av dessa preparat. I kvällstidningarna har man ofta dragit slutsatsen att förövararna i ett våldsmål har varit påverkade av anabola steroider och att dessa skulle ha utlöst det våldsamma beteendet. Visst kan det vara så att många våldsbrukare har använt anabola steroider och testosteron, men är det verkligen preparaten som ligger bakom beteendet eller kan det vara andra faktorer inblandade. Det skulle ju lika gärna kunna vara så att många våldsverkare dras till den subkultur där preparaten brukas flitigt och att det bara är ett s k nonsenssamband mellan beteende och bruk av de aktuella medicinerna. För att kunna reda ut detta lät man utföra en studie där försökspersonerna (friska män mellan 19-40 år) fick injicerat antingen placebo (overksam substans) eller 600 mg testosteron (enanthate)/vecka under 10 veckor. Detta är en massiv dos, som ofta associeras även med andra biverkningar. Efter dessa 10 veckor fick de genomgå en test där man med alla tänkbara medel mätte förändringar i beteende och aggresivitet. Slutsatsen var att det inte var någon skillnad mellan de som fick testosteron och de som fick sockerpiller.

Vad detta betyder för dig
Detta stämmer väl överens med ett par andra studier som publicerats under de senaste åren. Författarna utestluter dock inte att det kanske skulle bli andra resultat om doserna höjdes ytterligare eller om flera olika preparat kombineras. Dessutom kan det mycket vär finnas en koppling mellan bruk av preparaten och ökad aggressivitet som man redan är lite labil. Det är dock ganska klart att vissa brukare bara vill hitta en ursäkt för att få bete sig otrevligt och aggressivt bara för "att vara ball". Även om aggressivitet inte är en biverkning som alla brukare får ska man dock vara medveten om alla andra risker. Listan över andra potentiella biverkningar när man använder dessa preparat är mycket lång.

Referens
J Clin Endocrinol Metab 1996 Oct;81(10):3754-3758 The effects of supraphysiological doses of testosterone on angry behavior in healthy eugonadal men--a clinical research center study. Tricker R, Casaburi R, Storer TW, Clevenger B, Berman N, Shirazi A, Bhasin S.

Finns säkert lika många studier som tyder på raka motsatsen. Man kan ju vrida å vända på det mesta, men ett tydligt samband finns ju.

"Det skulle ju lika gärna kunna vara så att många våldsverkare dras till den subkultur där preparaten brukas flitigt och att det bara är ett s k nonsenssamband mellan beteende och bruk av de aktuella medicinerna"

Kan det inte vara så att steroiderna gör den våldsamma personen ännu våldsammare? Släpper på spärrarna osv. En tanke bara...

Sen kom jag att tänka på en sak, det skulle va kul att kolla hur många % av dom som sitter fängslade runt om i landet som nån gång använt AS och gämföra dom med hur många av svenska folket(minus dom inspärrade) som använt AS.

gosh
2004-05-01, 22:43
Originally posted by Kero


Finns säkert lika många studier som tyder på raka motsatsen. Man kan ju vrida å vända på det mesta, men ett tydligt samband finns ju.

Sen kom jag att tänka på en sak, det skulle va kul att kolla hur många % av dom som sitter fängslade runt om i landet som nån gång använt AS och gämföra dom med hur många av svenska folket(minus dom inspärrade) som använt AS.

Ta fram någon studie då som visar det du säger innan du påstår att det är så.

Jag kan säga några andra saker där det (eventuellt) skiljer i nivå mellan medelsvensson och AS brukarna men som inte har ett skvatt med anabola att göra.

De har med all sannolikhet lägre utbildning än genonsnittet.
De har med all sannolikhet haft jobbigare uppväxtförhållanden.
De har med all sannolikhet ett sämre självförtroende än genomsnittet.
o.s.v.

Om du tror att detta beror på anabola eller om de som sitter i fängelse sitter där för att de använt anabola så har du väldigt dålig människokännedom.

TCOG
2004-05-01, 22:46
mm lägre utbildning de som säger sånt har bara dåligt självförtroende själva.


Nasser El Sonbaty IFBB Pro

Q: How educated is Nasser El Sonbaty?

N: I attended the University of Augsburg in Germany and have
a Masters Degree in History, Political Science and Sociology.

Allan
2004-05-01, 22:54
Först tänkte jag att jag skulle lägga up länkarna men så kom jag på andra tankar? Vad fan ska jag bevisa nåt för? Det är väl de som propagerar för "liberalare" dopingtillämpning som borde bevisa något? Så om GH inte ger några negativa effekter WHATSOEVER så skulle jag vilja se de referenserna. Och jag gillar inte Internetlänkar - det står så mycket skit på nätet. Jag hör till den där generationen som vill kunna hämta en avhandling på posten och plöja den hemma vid fåtöljen


allan

Kero
2004-05-01, 23:01
Originally posted by gosh


Ta fram någon studie då som visar det du säger innan du påstår att det är så.

Jag kan säga några andra saker där det skiljer i nivå mellan medelsvensson och AS brukarna men som inte har ett skvatt med anabola att göra.

De har med all sannolikhet lägre utbildning än genonsnittet.
De har med all sannolikhet haft jobbigare uppväxtförhållanden.
De har med all sannolikhet ett sämre självförtroende än genomsnittet.
o.s.v.

Om du tror att detta beror på anabola eller om de som sitter i fängelse sitter där för att de använt anabola så har du väldigt dålig människokännedom.

Lite kul när du sitter å skriver "Ta fram någon studie då som visar det du säger innan du påstår att det är så" och sen sitter och skriver
"Jag kan säga några andra saker där det skiljer i nivå mellan medelsvensson och AS brukarna men som inte har ett skvatt med anabola att göra.

De har med all sannolikhet lägre utbildning än genonsnittet.
De har med all sannolikhet haft jobbigare uppväxtförhållanden.
De har med all sannolikhet ett sämre självförtroende än genomsnittet.
o.s.v."
utan att själv ta fram nån studie som visar att det är så.


Grejen är den att jag har inte påstått nånting, jag har bara spekulerat och skrivigt ner mina tankar.

Kero
2004-05-01, 23:03
Originally posted by Allan
Och jag gillar inte Internetlänkar - det står så mycket skit på nätet.



Precis. Bara för att nånting inte är bevisat i studier så ska man ju inte utesluta att det iaf är så

gosh
2004-05-01, 23:06
Originally posted by Kero



Grejen är den att jag har inte påstått nånting, jag har bara spekulerat och skrivigt ner mina tankar.

Jag ändrade och la till ett "eventuellt". Trodde det var så självklart att du skulle förstå, men men... det var det visst inte :D

Du vet att när man inte längre klarar av att hålla sin röda tråd (förstår du vad jag menar med det) så börjar en del "kasta paj".

gosh
2004-05-01, 23:08
Originally posted by Kero


Precis. Bara för att nånting inte är bevisat i studier så ska man ju inte utesluta att det iaf är så

Exakt! Bara för att de inte bevisat att jorden är platt som en pankaka så kan man ju inte utesluta det iaf är så :thumbup: :D

Allan
2004-05-01, 23:09
Ehum - så här i slutet av den här tråden kanske vi ska tala tyst om att hålla oss till en röd tråd :em:

Å andra sidan är det här en av de mest sansade trådarna i ämnet som jag sett på forumet, och det kan ha att göra med att de som i vanliga fall hoar om att släppa allt fritt ytterst sällan tittar in till Träning och Kondition...Av nån anledning :D


allan

gosh
2004-05-01, 23:13
Håller med om att trådens ursprungliga ämne spårat ur och det är jag stor orsak till. Men jag tycker den är konstruktiv och givande till skillnad från många andra trådar.

Kero
2004-05-01, 23:18
Originally posted by gosh


Exakt! Bara för att de inte bevisat att jorden är platt som en pankaka så kan man ju inte utesluta det iaf är så :thumbup: :D

suck...

Nu finns det ju inget som tyder på att jorden är platt, men det finns en hel del saker som tyder på att man blir aggressivare av AS.

Kero
2004-05-01, 23:24
Originally posted by gosh


Jag ändrade och la till ett "eventuellt". Trodde det var så självklart att du skulle förstå, men men... det var det visst inte :D

Du vet att när man inte längre klarar av att hålla sin röda tråd (förstår du vad jag menar med det) så börjar en del "kasta paj".

Jag är inte ute efter att kasta paj, men när du själv gnäller om studier så fort man spekulerar och så har du själv inte nå studier för det du själv säger. Det tycker jag är lite lustigt.

gosh
2004-05-01, 23:24
Originally posted by Kero


suck...

Nu finns det ju inget som tyder på att jorden är platt, men det finns en hel del saker som tyder på att man blir aggressivare av AS.

Om jag tittar på jorden så ser den platt ut i alla fall, eller är det jag som borde läsa på lite om jorden innan jag fortsätter att tro att den är platt... :confused:

gosh
2004-05-01, 23:29
Originally posted by Kero


Jag är inte ute efter att kasta paj, men när du själv gnäller om studier så fort man spekulerar och så har du själv inte nå studier för det du själv säger. Det tycker jag är lite lustigt.

Jag kan hålla med dig där, jag tyckte bara att "dina tankar" var så uppenbart självklara. Menar att vem som helst kan räkna ut med "lillhjärnan" hur det ligger till med vissa saker. Så därför gjorde jag en liknande grej för att påvisa det.
Är du med på vad jag menar ?

Kero
2004-05-01, 23:41
Originally posted by gosh


Jag kan hålla med dig där, jag tyckte bara att "dina tankar" var så uppenbart självklara. Menar att vem som helst kan räkna ut med "lillhjärnan" hur det ligger till med vissa saker. Så därför gjorde jag en liknande grej för att påvisa det.
Är du med på vad jag menar ?

Ärligt talat så förstod inte min lilla hjärna det där? Kanske är för att jag är trött...

Det som dock är uppenbart för mig(och för dom flesta andra) är att AS kan göra dig aggressivare.

puss och gonatt.

gosh
2004-05-01, 23:44
Originally posted by Kero

Det som dock är uppenbart för mig(och för dom flesta andra) är att AS kan göra dig aggressivare.


Fick vi inte till en riktig paj (läs: pajkastning) i slutet ändå :cheers:

Fatalist
2004-05-02, 01:40
Originally posted by yxmannen


"Dom"? Syftar du på Ronnie, Jay, Dexter, Peter Harrysson eller Agneta Sjödin? Eller du ser några andra? Vilka ser du egentligen? Ser du något som ingen annan ser? Krävs det måhända en Shadow Warrior för att se detta fenomen? Ser man dessa saker om man lyssnar på kattsången varje dag under ett års tid?:confused:

Du fattar själv att 'dom' syftar på de som har använt/använder dopingpreparat. Varför du har något emot Shadow Warrior ska jag inte lägga mig i men vad är poängen i ditt inlägg, förutom att provocera?