handdator

Visa fullständig version : Tycker ni att dessa resultat för två år är ens godkänt?


liftit
2017-07-17, 23:52
Hej.
Jag har varit på gymmet i två år, försökt köra bra, snittat kanske 2 pass i veckan, 3 som bäst. blivit någon månad uppehåll varje år pga sjukdomar m.m

Känns inte som jag har lagt på mig speciellt mycket muskler på två år, men antar att träningen har varit för dålig.

första året maxade jag 60kg bänkpress, andra året 90kg, i år 100kg.
kan göra 4x10 chins som bäst, gjorde några reps på 120kg marklyft sen börja ryggen värka, böj 100-110kg, kör mest benpressar nu och maskinroddar osv just för problem med ländryggen.
längd 187cm
http://forumbilder.se/G8VLO/212.jpg

Hur borde jag lägga upp min träning i fortsättningen? Ligga energibalans och träna på och köra över/underkroppspass som jag gör nu eller byta schema?

waspen123
2017-07-18, 04:29
Det beror väl helt på vad man haft för mål med sin träning, vad man är bra på och vad man tyckt vart roligast. Har själv kört styrketräning i typ 1.5 år nu o gått från 60kg bänk, 80 mark o 70ish knäböj till 150kg bänk, 160 mark o 100 böj. Jag ser dock ut som en köttbulle i jämförelse med dig (väger runt 100) och har mest fokuserat på bänken. Även om det mest blivit så pga knä och rygg skador som jag precis börjat kunna faktiskt ens köra mark o böj med seriöst.

Tycker det ser riktigt bra ut! Både du och dina resultat, är du nöjd med kroppen din så varför inte lägga sig på ett litet överskott och fokusera mer på baslyften ett par månader.

Kötta på! //Dennis

bag
2017-07-18, 07:07
Du har blivit starkare och fått en snyggare kropp. Där ligger helt klart godkänt-nivån enligt mig. Det är en annan sak med resultat som är mer än godkända. Vi kan alltid träna mer eller mindre bra och få tränar ens i närheten av optimalt.

Angående mark och böj låter det inte som att det är din träning som begränsar dig, utan utföra det i övningarna. Om du inte har problem med kroppen (skada, sjukdom eller något annan funktionsvatiation) bör inte en korrekt utfört marklyft på 120 kg kännas i ländryggen på det sätt som du beskriver.

spoon
2017-07-18, 07:16
Du har fått en vältränad kropp på två år. Ett bra resultat :) Fokuserar du på utseendet så ska du fortsätta som du gör. Vill du öka i baslyften så borde du nog träna i varje fall tre dagar i veckan och ta hjälp med att lära dig att utföra dom korrekt. Då blir det lättare att öka kilon på stången utan att få ont.

bag
2017-07-18, 07:31
Angående programmering borde ett bra över- och underkroppsprogram fungera utmärkt om du skulle träna 4 dagar i veckan och kanske slänga in några styrketoppningar någon gång i halvåret (för att få koll på hur du ligger till.).

Om du bara tränar 2 gånger i veckan behöver du nog en ganska stor volym per pass för att göra bättre ökningar och då låter över/underkropp inte helt optimalt.

PutteGG
2017-07-18, 08:19
Tycker det ser jäkligt bra ut :)

1x0
2017-07-18, 08:23
På före-bilderna, juli 2015. Där ser du inte helt otränad ut? Bra grund och gener?
Det senaste året (juli 2016> juli 2017) ser det väldigt bra ut! Iofs skiljer det bara två kilo och kroppsfettprocenten ser likvärdig ut. Kanske hade du gynnats av att äta mer (byggt mer än 2 kilo muskler) och eventuellt bytt träningsupplägg.

ceejay
2017-07-18, 09:11
Helt klart godkänt men knappast något superbra. Du har gått från lönnfet till att se bra ut, och det är väl det viktigaste.
Styrkemässigt ingen höjdare.

PutteGG
2017-07-18, 09:30
Helt klart godkänt men knappast något superbra. Du har gått från lönnfet till att se bra ut, och det är väl det viktigaste.
Styrkemässigt ingen höjdare.

Han ser bättre ut än dig redan :naughty:

ceejay
2017-07-18, 09:35
Han ser bättre ut än dig redan :naughty:

Gener!

Shqypnia
2017-07-18, 09:39
Helt klart godkänd! Med tanke på hur lite du har tränat så tkr jag styrkan är även den helt klart godkänd. Formen var också bra.

TheOne1994
2017-07-18, 09:55
Helt klart godkänd! Med tanke på hur lite du har tränat så tkr jag styrkan är även den helt klart godkänd. Formen var också bra.

kan bara hålla med ! Sjukt bra resultat :)

Lycka till framöver !

panzerpig
2017-07-18, 09:59
Om du tränat lite halvhjärtat (2-3 ggr/veckan + uppehåll här och där) så är resultaten klart godkända.

oscarovegren
2017-07-18, 10:21
Om du både blivit starkare och har en mer hälsosam kroppkomposition så är det alltid godkänt

HenrikJ
2017-07-18, 12:08
Jag var inte i närheten av de resultaten efter mina två första år, trots likvärdig träningsdos. Så klart bra med mina mått mätt.

smerk
2017-07-18, 12:59
Resultaten är inte optimala nej, men vilken motionär får optimala resultat med normala gener egentligen? Tycker att det ser bra ut.

CalleP
2017-07-18, 16:02
Du har ju lyckats med att inte längre se smalfet ut och har ökat din styrka samt muskelmassa. Så bra jobbat!

Ozziking
2017-07-18, 22:19
Approved! Fortsätt att träna konsekvent och progressivt i ~3 år till så kan du nog vara i riktigt bra form på 90 kg kv

PutteGG
2017-07-19, 09:45
Gener!

Nä, han har faktiskt tränat hela kroppen och inte bara rumpa/framsida lår som dig :)

MackeJuve
2017-07-19, 09:57
Hittade min gamla träningsjournal:

Bänkpress: 100x1
Knäböj: 110x7
Marklyft: 200x1

^ Stats efter ca två års träning. Då tränade jag mycket mer än dig. Samma vikt- och längdstats som dig. Samtliga lyft var med största sannolikhet apfula.

Lätt deppigt att konstatera att det har gått åtta år sedan dess och statsen inte är mer förbättrade än vad de är.

Med din ambitionsnivå tycker jag att dina resultat är helt okej schyssta!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

svartakronan
2017-07-19, 11:11
De två åren jag har vart på gymmet och snittat 6 pass i veckan så är det riktigt bra resultat du har fått på endast 2 pass i veckan om man jämför med mig, men mina gener är inte de bästa heller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

ITK
2017-07-19, 11:29
Du ser ju tränad ut även på första bilden, om än med mycket mer hull. Tycker dock du har fått bra resultat med tanke på din träningsinsats. Kan du bli av med 4-5kg till, så har du en bra strandform lagom till att sommaren är slut.

StarkaUlf
2017-07-19, 11:34
Kan du bli av med 4-5kg till, så har du en bra strandform lagom till att sommaren är slut.

Drömmen.

liftit
2017-07-19, 23:00
Du ser ju tränad ut även på första bilden, om än med mycket mer hull. Tycker dock du har fått bra resultat med tanke på din träningsinsats. Kan du bli av med 4-5kg till, så har du en bra strandform lagom till att sommaren är slut.

Tack jag har funderat lite på att deffa faktiskt men med min muskelmassa känns det rätt onödigt, kommer antagligen bara se spinkig ut. Armarna mäter typ 37cm i dagsläget vilket känns löjligt imo.

Vad ska jag göra för att göra bättre framsteg till nästa år?
Tanken är att köra 4 pass i veckan efter semestern.. då är frågan om över/underkroppspass är bäst eller om man ska söka sig till annan split? Vill bygga styrka och massa... Proteinintaget är något jag varit väldigt dålig med, antar att det har stor betydelse också så ska börja få i mig några shakes om dagen också. Bör jag ligga energibalanserat eller är svagt överskott att rekommendera? typ 0,5kg/månad. Känner mig dock redan lite fet runt höfterna i dagsläget.

ceejay
2017-07-19, 23:20
Om du fokuserar på styrkelyft så är lagom volym tyyyypp...

15-20 set bänk i veckan
12-20 set böj i veckan
7-12 set mark i veckan

Kör du annan sorts träning för exempelvis ben så kan man ta bort och lägga till annat. Men jag skulle sikta på att hålla mig inom dessa set. Detta är alltså med utmanande vikter.
Mer axlar? Ta bort ett per set bänk och lägg till fler set axlar.
Armar? 5-10 set rodd och vertikala drag borde räcka för biceps i veckan. Annars kör det med.
Triceps? 5-10 set tricepsövningar.

Den totala volymen är viktigare än om man kör en brosplit, halvkropp eller helkropp.

PutteGG
2017-07-20, 05:08
Om du fokuserar på styrkelyft så är lagom volym tyyyypp...

15-20 set bänk i veckan
12-20 set böj i veckan
7-12 set mark i veckan

Kör du annan sorts träning för exempelvis ben så kan man ta bort och lägga till annat. Men jag skulle sikta på att hålla mig inom dessa set. Detta är alltså med utmanande vikter.
Mer axlar? Ta bort ett per set bänk och lägg till fler set axlar.
Armar? 5-10 set rodd och vertikala drag borde räcka för biceps i veckan. Annars kör det med.
Triceps? 5-10 set tricepsövningar.

Den totala volymen är viktigare än om man kör en brosplit, halvkropp eller helkropp.

^^ Förstör inte din fysik med det här skräp schemat...

ceejay
2017-07-20, 08:12
Mer än hälften av dina posts har gått åt på att hatea mig. Är det nya klagarn light? :)

1x0
2017-07-20, 08:25
Tack jag har funderat lite på att deffa faktiskt men med min muskelmassa känns det rätt onödigt, kommer antagligen bara se spinkig ut. Armarna mäter typ 37cm i dagsläget vilket känns löjligt imo.

Vad ska jag göra för att göra bättre framsteg till nästa år?
Tanken är att köra 4 pass i veckan efter semestern.. då är frågan om över/underkroppspass är bäst eller om man ska söka sig till annan split? Vill bygga styrka och massa... Proteinintaget är något jag varit väldigt dålig med, antar att det har stor betydelse också så ska börja få i mig några shakes om dagen också. Bör jag ligga energibalanserat eller är svagt överskott att rekommendera? typ 0,5kg/månad. Känner mig dock redan lite fet runt höfterna i dagsläget.
Deffa inte.
Skärp dig med proteinintaget.
Sikta på 0.5-0.75 kilos viktuppgång per månad.
Gör/följ ett träningsprogram du känner du klarar följa i över ett halvår. Mest optimala för dig är att skräddarsy ett eget (ett optimalt program är alltid individanpassat) - men då oerhört viktigt med tillräcklig/lagom volym och progression. Hålla dig skadefri och motiverad (adherence).

Kolla igenom Eric Helms pyramider, youtube-spellistor.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLYdkxp9hJ4i58l583rJV7r2LMAiYFJ9gm
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnPAPdT4m_g_Uxl_puFeUwogGmIRq9XDW

https://myoleanfitness.com/wp-content/uploads/2016/10/Eric-Helms-Muscle-Strength-Training-Pyramids.jpg

Shqypnia
2017-07-20, 08:41
Lyssna på ceejay och 1x0. Kloka ord.

panzerpig
2017-07-20, 18:45
Du har många möjliga val på fyra pass i veckan. Exakt hur har du kört hittills? Helkropp 2ggr/vecka?

Om du delar kroppen på två delar: (tex över/under eller push/pull):
A,B,A,B

Tre delar: (Tex push/pull/legs)
vecka 1: A,B,C,A
vecka 2: B,C,A,B,
vecka 3: C,A,B,C
osv

Fyrsplit: ex Bröst, rygg, ben, axlar+armar:
A,B,C,D

Alla är relativt vanliga. Beror på vilken frekvens du gillar/pallar. kombinerat med den intensitet och volym du gillar/pallar.

Och som ceejay skrev så anses optimal volym ligga nånstans mellan 10-20 set/vecka och muskelgrupp.

Det viktiga är att du kör regelbundet, försöker öka vikter och inte hattar för mycket mellan olika program och övningar.

Ozziking
2017-07-20, 19:23
Kolla in detta (https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout) om du vill ha en grund/inspiration alt. Kolla programmet som CJ postade i en färsk tråd i träningsdelen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Anders The Peak
2017-07-20, 19:51
Kolla in detta (https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout) om du vill ha en grund/inspiration alt. Kolla programmet som CJ postade i en färsk tråd i träningsdelen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gotlänningen har bästa förslaget än så länge på upplägg.

Betänk även att TS har gjort bra resultat med relativt liten volym och med råge :) Kan det vara så att volymen har varit precis lagom för det individuella behovet för att utvecklas i rask takt :) Mer är inte alltid bättre. Nu har jag tränat länge och mött många och tyvärr brukar det skita sig för de flesta när de ska börja träna på riktigt dvs 5-6 dagar per vecka och med en volym som en elit-atlet oftast kräks av :)

panzerpig
2017-07-20, 19:53
Ja, det där ser vettigt ut. Har för mig att det var poppis här för ett tag sedan.
Personligen har jag aldrig gillat upper/lower. Överkroppspassen blir så himla långa.
Push/pull gillar jag mer. (Bröst, axlar, triceps och framsida lår (böj) en dag. Rygg, biceps den andra dagen. Köra marklyft vart annat pull-pass)

Tobbey
2017-07-20, 20:05
Ser bitigare ut än mig och jag har tränat i 5 år snart. Dock lyfter jag mer.

poppen11
2017-07-20, 20:32
Ser bitigare ut än mig och jag har tränat i 5 år snart. Dock lyfter jag mer.

Men det är ju för du kör HCLP!

Tobbey
2017-07-20, 21:08
Men det är ju för du kör HCLP!

Tror mer det beror på kalorier och träningsvolym. Äter hyfsat protein.

PutteGG
2017-07-21, 06:39
Mer än hälften av dina posts har gått åt på att hatea mig. Är det nya klagarn light? :)

Nee hatear inte på någon, bra att du delar med dig av dina tips och så. Det gör du säkert i all välmening. Men ditt s.k "schema" är ju lite underligt, noll biceps, i princip noll triceps också, egentligen noll isolation överhuvudtaget. Bara massa basövningar. Då kanske det vore bra att lägga till en disclamier i slutet också - Tränar du så här kommer du få en babianarsel liknande fysik.

Då blir ingen besviken och det blir inga missförstånd :)

Lyssna på ceejay och 1x0. Kloka ord.

Kan hålla med 1x0, deffa inte och välj ett individuellt anpassat program.

Bruce Banner
2017-07-21, 07:19
Jag tycker du har fått bra resultat, starkt jobbat.

MVH
/Bruce

ceejay
2017-07-21, 10:51
Nee hatear inte på någon, bra att du delar med dig av dina tips och så. Det gör du säkert i all välmening. Men ditt s.k "schema" är ju lite underligt, noll biceps, i princip noll triceps också, egentligen noll isolation överhuvudtaget. Bara massa basövningar. Då kanske det vore bra att lägga till en disclamier i slutet också - Tränar du så här kommer du få en babianarsel liknande fysik.

Då blir ingen besviken och det blir inga missförstånd :)



Kan hålla med 1x0, deffa inte och välj ett individuellt anpassat program.

Mja, visst kan man träna mer armar om man vill. Det säger jag inte emot :) Mina armar är väl inte jättestora, men 45cm räcker tycker jag. Och du har nog inte sett min rygg.

svenbanan
2017-07-21, 10:55
Nee hatear inte på någon
:laugh:

MackeJuve
2017-07-21, 12:39
Nee hatear inte på någon, bra att du delar med dig av dina tips och så. Det gör du säkert i all välmening. Men ditt s.k "schema" är ju lite underligt, noll biceps, i princip noll triceps också, egentligen noll isolation överhuvudtaget. Bara massa basövningar. Då kanske det vore bra att lägga till en disclamier i slutet också - Tränar du så här kommer du få en babianarsel liknande fysik.

Då blir ingen besviken och det blir inga missförstånd :)



Kan hålla med 1x0, deffa inte och välj ett individuellt anpassat program.
Det är så fruktansvärt patetiskt att hänga runt på forum och dryga/trolla, speciellt när den ena parten är anonym och den andra "offentlig". Kritik ska man kunna ge och ta, men när det går åt Klagarn-hållet skäms jag fan över att det finns folk som dedikerar sin internet-tid åt sådant. Människor som med största sannolikhet inte skulle våga ge samma kritik face to face.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

PutteGG
2017-07-21, 16:07
Mja, visst kan man träna mer armar om man vill. Det säger jag inte emot :) Mina armar är väl inte jättestora, men 45cm räcker tycker jag. Och du har nog inte sett min rygg.

Skulle kunna vara riktigt taskig nu, men det tänker jag inte vara. Räcker med att säga att du saknar helt självinsikt.

VoDaresVins
2017-07-21, 17:09
Skulle kunna vara riktigt taskig nu, men det tänker jag inte vara. Räcker med att säga att du saknar helt självinsikt.

Ge dig nu Klagarn. Ingen har saknat dina påhopp.

ceejay
2017-07-21, 19:16
Skulle kunna vara riktigt taskig nu, men det tänker jag inte vara. Räcker med att säga att du saknar helt självinsikt.

Lugnt. :) Jag tar inte åt mig. Jag vet bäst själv vad jag har och inte har.

Shqypnia
2017-07-22, 07:25
Det är uppenbart att denna Putin wannabe är ett troll som bara sysslar med personliga påhopp mot just en specifik medlem på brädan.

Mod borde kolla upp användaren.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

liftit
2017-07-24, 15:18
Kolla in detta (https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout) om du vill ha en grund/inspiration alt. Kolla programmet som CJ postade i en färsk tråd i träningsdelen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Börjar på de schemat idag, tack ska du ha! ;)

Jocke67
2017-07-24, 22:25
Armar? 5-10 set rodd och vertikala drag borde räcka för biceps i veckan.

Mja, visst kan man träna mer armar om man vill. Det säger jag inte emot :) Mina armar är väl inte jättestora, men 45cm räcker tycker jag. Och du har nog inte sett min rygg.

Alltså, jag har stor respekt vad gäller dina åsikter och idéer när det gäller styrkelyft, men har svårt att dina råd gällande "byggning" på allvar när du rekommenderar någon som vill ha större armar ett träningsschema utan isolerad bicepsträning. Även om du själv är nöjd med dina armar så tycker jag att för en kroppsbyggare (vilket du inte är) så är dina 45cm armar på 200cm/120kg rätt spinkiga. Hade du med dina gener och träningsdiciplin valt ett annat fokus och kört ett stenhårt armpass i veckan hade du säkert haft 50cm+ armar skulle jag tro.

Ozziking
2017-07-24, 22:31
Börjar på de schemat idag, tack ska du ha! ;)



Kör hårt!! Skapa en journal också väl så får man se om det ger resultat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

liftit
2017-07-25, 01:03
Kör hårt!! Skapa en journal också väl så får man se om det ger resultat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är på botten när det gäller kost och träning, men tänkte börja igen efter förkylningar, alkohol flera dagar i rad m.m, ligger i dagsläget på samma kroppsvikt och försöker komma tillbaka till verkligheten.. Är ute rätt mycket så det blir rätt rejäla fyllor 1-2 gånger i veckan, men ska försöka träna på så bra det går i veckodagarna.
Ryggen är fortfarnade inte i skick så lär börja med runt 40kg i knäböj/mark nu i början. Hoppas eventuellt "svaga" delar kan stärkas upp under denna tiden. (har känt av ryggen när jag sitter mycket m.m, nu under ett års tid ca, vet inte om jag borde söka upp en sjukgymnast igen.)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=220946&page=23

ceejay
2017-07-25, 09:13
Alltså, jag har stor respekt vad gäller dina åsikter och idéer när det gäller styrkelyft, men har svårt att dina råd gällande "byggning" på allvar när du rekommenderar någon som vill ha större armar ett träningsschema utan isolerad bicepsträning. Även om du själv är nöjd med dina armar så tycker jag att för en kroppsbyggare (vilket du inte är) så är dina 45cm armar på 200cm/120kg rätt spinkiga. Hade du med dina gener och träningsdiciplin valt ett annat fokus och kört ett stenhårt armpass i veckan hade du säkert haft 50cm+ armar skulle jag tro.

Sen när gav jag råd gällande byggning? Skrev till någon som ville bygga styrka och massa.
Nej, 50cm hade jag inte haft.

Ozziking
2017-07-25, 09:50
Är på botten när det gäller kost och träning, men tänkte börja igen efter förkylningar, alkohol flera dagar i rad m.m, ligger i dagsläget på samma kroppsvikt och försöker komma tillbaka till verkligheten.. Är ute rätt mycket så det blir rätt rejäla fyllor 1-2 gånger i veckan, men ska försöka träna på så bra det går i veckodagarna.
Ryggen är fortfarnade inte i skick så lär börja med runt 40kg i knäböj/mark nu i början. Hoppas eventuellt "svaga" delar kan stärkas upp under denna tiden. (har känt av ryggen när jag sitter mycket m.m, nu under ett års tid ca, vet inte om jag borde söka upp en sjukgymnast igen.)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=220946&page=23



Rip

Glöm inte rörlighetsträningen


Skickat från min iPhone med Tapatalk

LillisJ
2017-07-25, 11:28
Jag hade nog haft armar storlek 43 om jag inte gick på skrönan att armar får tillräckligt med stimuli i roddar och pressar(för att uppnå BRA muskeltillväxt) när jag var yngre :) nuvarande 41. Dom växer något förbannad mycket snabbare med ett eget pass i veckan.

Tobbey
2017-07-25, 12:04
Jag hade nog haft armar storlek 43 om jag inte gick på skrönan att armar får tillräckligt med stimuli i roddar och pressar(för att uppnå BRA muskeltillväxt) när jag var yngre :) nuvarande 41. Dom växer något förbannad mycket snabbare med ett eget pass i veckan.

Japp... Vill man se ut som man tränar (med kläder på) så bör man nog ha lite isolationsträning för muskler som armar, axlar (inkl baksida axlar), bröst och kanske lite latsdrag ovanpå ett program med tunga böj, mark och bänkpress eller OL-schema. Jag har tränat bara tunga skivstångsövningar och ser fortfarande otränad ut mer eller mindre, fast jag har blivit något "bitigare" med högre volym generellt sett senaste året.

Har rätt bra traps, ben, röv, djup i rygg osv men bröst typ obefintligt (pga inte så mycket bänkpress), OK axlar pga tunga stötar och pressar över huvudet, obefintliga armar, tror mina armar mäter typ 38cm efter 5 år i gymmet på 85kg.

R0B
2017-07-25, 12:25
Sen när gav jag råd gällande byggning? Skrev till någon som ville bygga styrka och massa.
Nej, 50cm hade jag inte haft.

Inte? Du ligger på 45 nu utan någon specifik träning för just volym på armarna, hur kommer det sig att du så snabbt avfärdar möjligheten att nå 50 om du satsat på det med samma intresse som du gjort med böj och mark? :)

ceejay
2017-07-25, 13:17
Inte? Du ligger på 45 nu utan någon specifik träning för just volym på armarna, hur kommer det sig att du så snabbt avfärdar möjligheten att nå 50 om du satsat på det med samma intresse som du gjort med böj och mark? :)

Jag kör en del triceps. Biceps får okej träning i roddar. Jag har knappast kassa armar, men 50 är en helt annan dimension tycker jag nog.

Men ja, hade jag brytt mig om armarna precis lika mycket som de övningar som betyder något, då hade jag kanske varit i närheten av 50.

HenrikJ
2017-07-25, 14:37
Uppmuntra honom inte till att skaffa 50 cm armar. Han kommer att vara så stor att folk som går för nära sugs in i omloppsbana runt honom :D

ceejay
2017-07-25, 14:57
#lifegoals

Är dock fortfarande en badpojke jämfört med strongmansnubbar.

Jocke67
2017-07-25, 16:33
Jag har knappast kassa armar, men 50 är en helt annan dimension tycker jag nog.
Ja precis, armarna skulle få en helt annan dimension med specifik armträning.

Jocke67
2017-07-25, 16:35
Uppmuntra honom inte till att skaffa 50 cm armar. Han kommer att vara så stor att folk som går för nära sugs in i omloppsbana runt honom :D

Jag tror att CJ skulle drabbas av psykisk ohälsa om han tvingades köra isolerade bicepsövningar högreps och drop-set till failure! :d

Starke75an
2017-07-25, 18:22
Uppmuntra honom inte till att skaffa 50 cm armar. Han kommer att vara så stor att folk som går för nära sugs in i omloppsbana runt honom :D

Kom i håg att lilleman i serien Herman hedning försökte äta så mycke att maten drogs till honom. Funkade faktiskt.

1x0
2017-07-25, 18:22
Finns inte mycket energi kvar till discolull efter två timmar av flerledsövningar (böj och mark).
Klart alla discogymmare (legdayskippare) har stora armar när det är lika jobbigt att träna som att resa sig ur datorstolen.
Ceejay, spara hypertrofigainsen (från isolationsövningar) till du åker på en allvarlig skada som hindrar dig från böj och mark.
Japp... Vill man se ut som man tränar (med kläder på) så bör man nog ha lite isolationsträning för muskler som armar, axlar (inkl baksida axlar), bröst och kanske lite latsdrag ovanpå ett program med tunga böj, mark och bänkpress eller OL-schema. Jag har tränat bara tunga skivstångsövningar och ser fortfarande otränad ut mer eller mindre, fast jag har blivit något "bitigare" med högre volym generellt sett senaste året.

Har rätt bra traps, ben, röv, djup i rygg osv men bröst typ obefintligt (pga inte så mycket bänkpress), OK axlar pga tunga stötar och pressar över huvudet, obefintliga armar, tror mina armar mäter typ 38cm efter 5 år i gymmet på 85kg.
Ser dig ofta skriva detta. Du överdriver eventuellt mindre bra självförtroende. Är säker på att det syns att du tränar! :)
Själv ser jag helt otränad ut påklädd, överkroppen, skyller på att jag är lång - svårt att fylla ut min ram. :Pp

Tobbey
2017-07-25, 19:04
Ser dig ofta skriva detta. Du överdriver eventuellt mindre bra självförtroende. Är säker på att det syns att du tränar! :)
Själv ser jag helt otränad ut påklädd, överkroppen, skyller på att jag är lång - svårt att fylla ut min ram. :Pp

Är bara självmedveten :P Och fet.

sweet tooth
2017-07-25, 19:23
Inte? Du ligger på 45 nu utan någon specifik träning för just volym på armarna, hur kommer det sig att du så snabbt avfärdar möjligheten att nå 50 om du satsat på det med samma intresse som du gjort med böj och mark? :)

Glöm inte att omkrets påverkas ju större den är. Ökning från 35 till 40 är mindre än 40 till 45, och ännu mindre än 45 till 50. Utöver det så finns det genetiska förutsättningar att ta hänsyn till.

Testa här om du inte vill använda miniräknare. https://www.omnicalculator.com/math/circumference skriv cm i circumference (omkrets) och se skillnaderna i area vid 35, 40, 45 och 50 cm så märks skillnaderna ganska tydligt.

R0B
2017-07-25, 21:14
Tack, jag klarar mig med miniräknare :)

Jag undrade egentligen mest varför Ceejay så hårt slog fast att han inte skulle lyckas passera 50cm med mer fokus på armar. Vad som gjorde han så säker.

ceejay
2017-07-25, 21:17
Det blir nog svårt att öka 5cm utan att öka kroppsvikt.

R0B
2017-07-25, 21:37
Jo, inte ökat mer än två centimeter på kanske 4 års träning. Jag har blivit starkare men vikten har stått still. Känns inte riktigt värt att bli fet för att få större armar. Hade det varit kxxxn vi pratade om dock... *popcorn**popcorn**popcorn**popcorn*

liftit
2018-12-11, 22:43
1,5år senare 8kg tyngre.
blekare och fetare midjemått :laugh:
vad tror ni om att ligga på balans/gå upp något kilo till sen börja deffa framåt våren?

Diomedea exulans
2018-12-11, 22:54
vad tror ni om att ligga på balans/gå upp något kilo till sen börja deffa framåt våren?

Optimal plan!