handdator

Visa fullständig version : Vad gör kolo på fritiden


Minikubik
2017-07-12, 18:56
Tanken kom när jag satt och läste i Downshift tråden, vad är det alla gör/vill göra när dom inte jobbar? Finns det verkligen så mycket kul att lägga tid på eller är det mer tid med familjen som lockar, eller, är du kanske en liten chillare som bara vill slippa jobba? Själv har jag svårt att fylla upp en dag om jag inte ska jobba, träna kan jag väl dra ut så det tar två timmar men sen är det ganska slut på idéer så hit me med vad just din hobby är och vad gör den så fantastisk?

Magnus N
2017-07-12, 19:00
Vardagar så är det träning efter jobbet samt sitta vid datorn

lediga dagar är det träning samt div småpysslor, mer nu på sommaren uppenbart (gräsmatta, rabatt, div byggprojekt etc etc) men såklart en hel del liggandes i soffan och enbart ta det lugnt.

Ska försöka hinna med en del böcker denna sommaren hoppas jag

Kanske inte direkt klassas som hobby i den bemärkelsen dock


Fiske är annars något som lätt kan få tiden att gå när man väl tar sig i kragen och beger sig

anvihl
2017-07-12, 19:02
Perioderna jag jobbar, jobbar jag i princip 15-16h per dag 6 dagar i veckan, blir matlagning och sömn på det. Perioderna jag är ledig fiskar jag nästan uteslutande. Klämmer in lite träning där jag hinner.

Petoria
2017-07-12, 19:02
Gym, läser (oftast historia, politik, ekonomi), lär mig programmering (Javascript just nu), reser ganska ofta, matlagning, fotografering, umgås med vänner och familj.

Tidigare även MMA, BJJ, boxning, dykning, bouldering. Tänkte ta och börja med bouldering igen snart.

blåvitt
2017-07-12, 19:03
Klättring, foto, vandring, påtar i jorden, läser och umgås med folk

Vad som binder mig till klättring:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7784011&postcount=258

Lipservice
2017-07-12, 19:04
Barn 60% > Hus 20% > Cykla 10% > Dator 9% > Öl 1%. Typ det man hinner med i livet utöver jobbet.

TheOne1994
2017-07-12, 19:05
Kul tråd måste jag säga. Jag har funderat på detta en del. Jag har vanligt jobb, jobbar hemifrån mellan 7-16. Jobbar mot den norska markanden , astrevligt folk som alltid är vänliga och tillmötesgående. Jag har en glad arbetsdag med "norsk lön" :)

16:01 startar mitt andra liv. Jag tränar varje dag, både styrka, gång och löpning. Kommer hem 18.30 , ser lite tv och slösurfar. Inget speciellt direkt, ganska enformigt men jag och min tjej gillar det. Nu är jag 44 så mina barn har flyttat hemifrån så det är lugnare på barnbiten. Kör lite hoj på sommaren när vädret tillåter. Åker på semester 2 gånger om året. Ja som du ser är det ganska "vanligt". Jag är superlycklig för min livssituation, det är det som är viktigt för mig.

Minikubik
2017-07-12, 19:07
Det här med fiske pratar många om, ena kollegan är helt galen i det men jag fattar verkligen inte grejen

Magnus N
2017-07-12, 19:09
Det här med fiske pratar många om, ena kollegan är helt galen i det men jag fattar verkligen inte grejen

Vissa gillar det vissa ej, är väl inte direkt något konstigt :)

Du har säkert någon hobby som andra finner dötråkigt.


Vad i fisket är det du inte fastnar för ?

shut teh face
2017-07-12, 19:10
Det här med fiske pratar många om, ena kollegan är helt galen i det men jag fattar verkligen inte grejen
Inte jag heller. :)

Nattljus
2017-07-12, 19:11
Det här med fiske pratar många om, ena kollegan är helt galen i det men jag fattar verkligen inte grejen
Det är väldigt trevligt att sitta i strandkanten och njuta av naturen. Det stilla kluckandet från vattnet, vindens sus och allt det där. Jag rekommenderar fiske utan spö för att säkerställa att inte drabbas av irriterande napp och slemmiga fiskar *popcorn*

Minikubik
2017-07-12, 19:11
Vissa gillar det vissa ej, är väl inte direkt något konstigt :)

Du har säkert någon hobby som andra finner dötråkigt.


Vad i fisket är det du inte fastnar för ?


Tror min enda hobby är och har alltid varit gymmet så här på brädan är jag i rätt gott sällskap på den :laugh:
Nej men det är det där sitta still och vänta på typ ingeting. 2 minuter sen börjar det sprätta iväg i både huvudet och kroppen

dream_theater_
2017-07-12, 19:12
Vad i fisket är det du inte fastnar för ?

Det kanske är fisken som inte fastnar...

TheOne1994
2017-07-12, 19:12
Vissa gillar det vissa ej, är väl inte direkt något konstigt :)

Du har säkert någon hobby som andra finner dötråkigt.


Vad i fisket är det du inte fastnar för ?

Hej Magnus,

Jag kan tänka mig att det är själv grejen "att fiska" som är skön. Komma hemifrån , ensamheten , sitta vid vattnet i lugn och ro..tyst och skönt. Vattnet är roande bara det. För alla fiskar tar man inte hem väl ? en del slänger tillbaka dem också ?

Nattljus
2017-07-12, 19:13
Tror min enda hobby är och har alltid varit gymmet så här på brädan är jag i rätt gott sällskap på den :laugh:
Nej men det är det där sitta still och vänta på typ ingeting. 2 minuter sen börjar det sprätta iväg i både huvudet och kroppen
Äsch, man ska inte tänka för mycket *hug*

https://i.chzbgr.com/full/8008016896/h4D84E2F4/

Magnus N
2017-07-12, 19:14
Hej Magnus,

Jag kan tänka mig att det är själv grejen "att fiska" som är skön. Komma hemifrån , ensamheten , sitta vid vattnet i lugn och ro..tyst och skönt. Vattnet är roande bara det. För alla fiskar tar man inte hem väl ? en del slänger tillbaka dem också ?

Jo, för min del är det som du säger, att man får vara ensam och bara vara själv som är tjusningen :)

Catch and Release är populärt ja, kör med det själv en hel del.

anvihl
2017-07-12, 19:14
Det här med fiske pratar många om, ena kollegan är helt galen i det men jag fattar verkligen inte grejen

Man är helt själv i helt underbar natur, det är meditation, som abrupt avbryts av ett monsterhugg så grejerna håller på att flyga i sjön, allt är borta, adrenalinet flödar, det förflutna är borta, framtidens problem är borta, bara du, din puls och fisken. Exakt samma kick som tung styrketräning+ att man få uppleva helt magisk natur. Sen ska ju tilläggas att de flesta (inklusive jag) sportfiskar, finns massa tävlingar och vikt och längdgränser som är magiska att uppnå (10kg gädda t.ex), vilket gör det beroendeframkallande att nå dessa gränser, ungefär som att nå en viss gräns i ett styrkelyft.

Sen är jag uppväxt med att min far, farfar, styvfar, morfar (yrkesfiskare), styv farfar, styv morfar, äldre bröder, far och morbröder och majoriteten av alla vänner fiskar, det är i mitt blod. Fick min första gädda första året jag kunde gå :), jag höll spöt och farsan vevade.

Tror det här med båtliv överlag är något man ärver, väldigt få som i vuxen ålder som aldrig varit på sjön köper en båt och börjar fiska.

Magnus N
2017-07-12, 19:15
Tror min enda hobby är och har alltid varit gymmet så här på brädan är jag i rätt gott sällskap på den :laugh:
Nej men det är det där sitta still och vänta på typ ingeting. 2 minuter sen börjar det sprätta iväg i både huvudet och kroppen

Kan tänka mig om man är en hyperaktiv person och van att alltid "ha att göra" så kan det te sig lite stressande att just inte gör något :p

Diomedea exulans
2017-07-12, 19:15
Nej men det är det där sitta still och vänta på typ ingeting. 2 minuter sen börjar det sprätta iväg i både huvudet och kroppen

Håller med, plus att jag ogillar att döda djur.

För egen del är hobbyerna nätsurfande, bokläsande, tv-serie-och-film-tittande, hängande med släkt och vänner, dränggöra på föräldrarnas tomt/mindre gård, ritande, meditation, träning och vardagssysslor (om de räknas).

TheOne1994
2017-07-12, 19:18
tur våra fruntimmer inte ser vad som skrivs. Ingen nämner: hänga med tjejen, mysa osv. Alla vill bara bort från hemmet och hitta lugn och ro :)

Vi är lite enstöringar allihopa :)

HenrikJ
2017-07-12, 19:18
Framförallt gillar jag att dricka kaffe, äta kakor och läsa böcker (gärna prettolitteratur). Sedan glo på fotboll, gillar hundar, lära mig språk och tillämpa dem i varmare länder.

Minikubik
2017-07-12, 19:21
text
Nu låter du lite som kollegan, han sportfiskare väl lite eller vad han nu gör, tydligen en jävla duktig fiskare. Skaffa båt hade jag lätt kunnat göra om jag hade nånstans att åka :laugh: skulle säkert må bra av att sitta och ta det lugnt men nja svårt att se tjusningen
Kan tänka mig om man är en hyperaktiv person och van att alltid "ha att göra" så kan det te sig lite stressande att just inte gör något :p
Skoja inte, bara tanken ger mig kalla kårar haha

Snubben
2017-07-12, 19:22
1% träning, 40% driva företag, 59% familj.

delta_mats
2017-07-12, 19:22
Friluftsliv av olika slag.
Klättrar lite.
Fiskar.
Kör motorcykel.
Spelar discgolf.
Åker slalom.

Förutom olika former av träning. Tidigare en hel del kampsport, nu för tiden främst gymmet och sporadisk konditionsträning.

blåvitt
2017-07-12, 19:22
Vi är lite enstöringar allihopa :)

Det är väl därför vi hänger kvar här sex år efter forumdöden? :D

anvihl
2017-07-12, 19:23
Nu låter du lite som kollegan, han sportfiskare väl lite eller vad han nu gör, tydligen en jävla duktig fiskare. Skaffa båt hade jag lätt kunnat göra om jag hade nånstans att åka :laugh: skulle säkert må bra av att sitta och ta det lugnt men nja svårt att se tjusningen

Skoja inte, bara tanken ger mig kalla kårar haha

Bara lägga i vid valfri båtramp och ge sig ut :), fritt att både röra sig och fiska i hela skärgården.

Får väl lura ut dig sen dyka ned och rycka till som fan i ditt drag får du se hur hjärtat slår trippelvolt så är du fast sen ;).

Minikubik
2017-07-12, 19:26
Bara lägga i vid valfri båtramp och ge sig ut :), fritt att både röra sig och fiska i hela skärgården.

Får väl lura ut dig sen dyka ned och rycka till som fan i ditt drag får du se hur hjärtat slår trippelvolt så är du fast sen ;).

Risken finns att man får Flashbacks och hoppar i vattnet med kniven i högsta hugg haha

Minikubik
2017-07-12, 19:27
Friluftsliv av olika slag.
Klättrar lite.
Fiskar.
Kör motorcykel.
Spelar discgolf.
Åker slalom.

Förutom olika former av träning. Tidigare en hel del kampsport, nu för tiden främst gymmet och sporadisk konditionsträning.

Discgolf har jag sett ett helt gäng pyssla med här i närheten, man går runt och kastar frisbee i en korg va?

anvihl
2017-07-12, 19:28
Risken finns att man får Flashbacks och hoppar i vattnet med kniven i högsta hugg haha

Haha :d

delta_mats
2017-07-12, 19:37
Discgolf har jag sett ett helt gäng pyssla med här i närheten, man går runt och kastar frisbee i en korg va?

Japp! Precis som vanlig golf fast med frisbees eller discar som det kallas. Riktigt rolig och skön rekreation tycker jag. Utmärkt att gå tillsammans med vänner. Eller så går man med i lokala klubben och spelar tillsammans med dem. Det är svårt i början men inlärningskurvan är ganska brant.

Minikubik
2017-07-12, 19:40
Japp! Precis som vanlig golf fast med frisbees eller discar som det kallas. Riktigt rolig och skön rekreation tycker jag. Utmärkt att gå tillsammans med vänner. Eller så går man med i lokala klubben och spelar tillsammans med dem. Det är svårt i början men inlärningskurvan är ganska brant.

Har en sån bana 3 minuter hemifrån, tog lång stund innan jag fattade vad det var för nötter som sprang runt och kastade frisbee i skogen haha

Ett Orm
2017-07-12, 19:49
Sånt jag gör för egen del.
Träning, fiske, onödigt mycket mobilspel, serietittande, öl o krogen fre&lördag varannan vecka, trädgården, slösurfande, knivslipande,... sen är det inte mycket mer.

Hanse
2017-07-12, 19:52
Träning varje dag. Läser en timme innan jag somnar. Lirar lite dataspel ibland.

Thats it!

baktung
2017-07-12, 20:19
Träning är huvudsaklig syssla. Läsa om träning och skriva här är första bisyssla. Jag vilar också 30-60 min efter varje måltid. Det inkluderar avslappningsövningar. Sen ska det diskas och tvättas och handlas och lagas mat så mycket mer än hushållssysslor hinner jag faktiskt inte med. En ledig dag kanske jag hinner göra nån extragrej som att träffa en kompis en sväng eller åka och köpa nåt klädesplagg jag börjar behöva akut.

ApexProcyon
2017-07-12, 20:32
Långdistanslöpning är mitt huvudintresse. Utöver det så försöker jag hinna med att läsa böcker, en del spelande och att påta runt i trädgärden.

shadowfire
2017-07-12, 20:39
Husbygge/renovering, trädgårdspyssel, filmtittande, filmskapande, fiske, styrketräning, löpträning, löpartävlingar, nätdating, surfning, datorspel, matlagning, bakning, äventyr, bergsklättring, friluftsliv. Försöker hinna sova också. Har sjukt effektiviserad fritid för att försöka hinna med allt jag vill göra innan jag dör.

Shqypnia
2017-07-12, 20:41
Inte för jag vill downshifta men jag kan helt klart tänka mig resa mkt mer.

ApexProcyon
2017-07-12, 20:42
Husbygge/renovering, trädgårdspyssel, filmtittande, filmskapande, fiske, styrketräning, löpträning, löpartävlingar, nätdating, surfning, datorspel, matlagning, bakning, äventyr, bergsklättring, friluftsliv. Försöker hinna sova också. Har sjukt effektiviserad fritid för att försöka hinna med allt jag vill göra innan jag dör.

Underbar prioritering av fritidsintressen, jag skulle nog våga säga att du vann tråden med din händelserika fritid. :hbang:

eternallord
2017-07-12, 21:22
Är utomlands minst en helg i månaden (Holland förra helgen, Polen helgen innan det, England helgen innan det), tränar crossfit och yoga, går på tysklektioner, går på bio, läser, löser rubiks kub, kollar UFC, träffar vänner och kollegor, går på tech-meetups med mera. Hade jag haft mer tid i nuläget hade jag nog plockat upp BJJ och musikspelandet igen, börjat klättra, börjat skriva en bok, kanske börjat spela TV/dator-spel igen (då hade det behövts mycket mer tid dock), pluggat Koreanska och/eller Kinesiska igen med mera. Tid är mitt största problem.

TheOne1994
2017-07-13, 06:20
det hade varit kul och se om ni är ensamstående, har familj osv. Det verkar som de flesta är ensamma i sina liv. Shadowfire är ett exempel. Har du familj förstår jag absolut inte hur du hinner med...och framförallt orkar :) sjukt impad om det verkligen är som du säger.

Minikubik
2017-07-13, 06:27
Husbygge/renovering, trädgårdspyssel, filmtittande, filmskapande, fiske, styrketräning, löpträning, löpartävlingar, nätdating, surfning, datorspel, matlagning, bakning, äventyr, bergsklättring, friluftsliv. Försöker hinna sova också. Har sjukt effektiviserad fritid för att försöka hinna med allt jag vill göra innan jag dör.

Är utomlands minst en helg i månaden (Holland förra helgen, Polen helgen innan det, England helgen innan det), tränar crossfit och yoga, går på tysklektioner, går på bio, läser, löser rubiks kub, kollar UFC, träffar vänner och kollegor, går på tech-meetups med mera. Hade jag haft mer tid i nuläget hade jag nog plockat upp BJJ och musikspelandet igen, börjat klättra, börjat skriva en bok, kanske börjat spela TV/dator-spel igen (då hade det behövts mycket mer tid dock), pluggat Koreanska och/eller Kinesiska igen med mera. Tid är mitt största problem.

När ens fritid ser ut så här förstår jag att man inte har tid att jobba :laugh:
Om man bortser från mina barn skulle en lördag för mig se ut typ så här ; gå upp, träna, sitta och stirra i väggen tills läggdags

The_RobRoy
2017-07-13, 06:59
Är utomlands minst en helg i månaden (Holland förra helgen, Polen helgen innan det, England helgen innan det), tränar crossfit och yoga, går på tysklektioner, går på bio, läser, löser rubiks kub, kollar UFC, träffar vänner och kollegor, går på tech-meetups med mera. Hade jag haft mer tid i nuläget hade jag nog plockat upp BJJ och musikspelandet igen, börjat klättra, börjat skriva en bok, kanske börjat spela TV/dator-spel igen (då hade det behövts mycket mer tid dock), pluggat Koreanska och/eller Kinesiska igen med mera. Tid är mitt största problem.

Get busy living, or get busy dying. I like it! :thumbup:

Själv är jag en dator-råtta och spenderar alldeles för mycket tid vid datorn (alltså mer än jag objektivt själv vill). Och speciellt gör jag ovettiga saker vid datorn, skriver här, spelar hearthstone med mera. Ibland gör jag vettiga grejer vid datorn, som läser på om bolag/aktier osv.

Men HK är i alla fall en stad där mycket annat drar. Så jag äter ute 3-4 dagar i veckan, ut på krogen med kompisar ibland, sticker ut och hikar i HKs underbara natur, ligger på beachen, tränar såklart (gym & yoga). Överlag händer det mycker mer här, och allt är nära, så det finns liksom inga ursäkter att sitta hemma, förutom när man verkligen känner för det förståss - och ett sådant klimat passar mig perfekt. Försöker göra så mycker som möjligt av aktiviteterna tillsammans med flickvännen, men ibland är det såklart skönt med grabbtid.

lanzal
2017-07-13, 07:12
Jag spelar world of warcraft. Har hittat massa sköna svenskar som också är studenter att spela med och vi kör på utsatta tider två dagar i veckan och spelar tillsammans! Det är svingött att sitta och skapa strategier tillsammans och jobba ner en boss ihop. Det blir lite av en verklighetsflykt också, vilket är skönt ibland.

Woodrow
2017-07-13, 08:06
Jag är rätt lugn av mig så att ha en miljon intressen och ha fullt upp varje dag passar inte riktigt mig, gillar mer att stanna upp och njuta. Låter kanske töntigt men mestadels av tiden går åt långa skogspromenader, ta med mig kaffe-termos och sitta vid vattnet tidigt på morgonen, meditera, plöja igenom hela bibliotekets böcker, träna och försöker resa rätt ofta. Hitta en billig sista minuten-resa är lite av en sport.

Gillar även att umgås med människor men har inga vänner eller familj, annars kan jag tänka mig att jag hade lagt väldigt mycket tid på det.

1x0
2017-07-13, 08:27
Jag är helt ledig fem dagar i veckan:

08:00-12:00: Pimplar kaffe (1050ml), surfar (youtube, onlineshoppar, läser saker/utbildar mig om intressen, skriver mejl/foruminlägg) hushållssysslor, handla, planerar dagens träningspass
12:00-16:00: Tränar (styrketräning och landsvägscykling efteråt)

Mellan 16:00 och till läggdags (00:00) lagar jag mat och äter. Matlagningen, kaloriräknandet och äta 4000+ kcal är tidskrävande. Annars samma sysslor som på morgonen. Gejmade mycket här innan men vågar inte nu (rädd för snöa in mig). Tvserier och film i sängen vid 22-00 för sömn-nedvarvning efter jag ätit.


Är helt ensam (och gillar det). Önskar att jag vore snabbare på förmiddagen, komma igång med träningen fortare. Då hade jag haft mer fritid på kvällen. Men de fyra timmarna på morgonen går verkligen sjukt snabbt.

Pepparspray
2017-07-13, 08:41
Gymmet, gaming, hunden känns som vad jag hinner med, sedan jobbar jag, dumsurfar och gör hemarbete resten av tiden. Fan vad tråkig jag är :/

Cykelcykel
2017-07-13, 08:42
Jag är helt ledig fem dagar i veckan:

08:00-12:00: Pimplar kaffe (1050ml), surfar (youtube, onlineshoppar, läser saker/utbildar mig om intressen, skriver mejl/foruminlägg) hushållssysslor, handla, planerar dagens träningspass
12:00-16:00: Tränar (styrketräning och landsvägscykling efteråt)

Mellan 16:00 och till läggdags (00:00) lagar jag mat och äter. Matlagningen, kaloriräknandet och äta 4000+ kcal är tidskrävande. Annars samma sysslor som på morgonen. Gejmade mycket här innan men vågar inte nu (rädd för snöa in mig). Tvserier och film i sängen vid 22-00 för sömn-nedvarvning efter jag ätit.


Är helt ensam (och gillar det). Önskar att jag vore snabbare på förmiddagen, komma igång med träningen fortare. Då hade jag haft mer fritid på kvällen. Men de fyra timmarna på morgonen går verkligen sjukt snabbt.

Får man fråga vad du jobbar med 2 dagar i veckan?
Och vart du får pengar ifrån

shadowfire
2017-07-13, 09:59
När ens fritid ser ut så här förstår jag att man inte har tid att jobba :laugh:
Om man bortser från mina barn skulle en lördag för mig se ut typ så här ; gå upp, träna, sitta och stirra i väggen tills läggdags

Hah, jag jobbar, men jag har lämnat 60-70h-veckor bakom mig och lärt mig att säga nej, prioritera bort och sonika försöka hålla mig till mina 38-timmarsveckor på jobbet. För mig är fritiden där jag lever livet och den jag prioriterar :). Jobbet finns kvar ändå och tro det eller ej, men jag märker ingen skillnad på varken löneökning eller anseende nu när jag jobbar "normalt" mot för då jag jobbade 60-timmarsveckor.

Minikubik
2017-07-13, 10:07
Hah, jag jobbar, men jag har lämnat 60-70h-veckor bakom mig och lärt mig att säga nej, prioritera bort och sonika försöka hålla mig till mina 38-timmarsveckor på jobbet. För mig är fritiden där jag lever livet och den jag prioriterar :). Jobbet finns kvar ändå och tro det eller ej, men jag märker ingen skillnad på varken löneökning eller anseende nu när jag jobbar "normalt" mot för då jag jobbade 60-timmarsveckor.
Jo jag vet att du jobbar ;) själv känner jag att jag har en bit kvar till där jag vill, och behöver, vara för att kunna känna mig nöjd. Men detta är troligen hjärnspöken som bottnar i en stark känsla av att jag har något att bevisa, vilket antagligen ligger helt hos mig(så, fick ni lite självpsykologi på köpet:laugh:)

TheOne1994
2017-07-13, 10:12
Jo jag vet att du jobbar ;) själv känner jag att jag har en bit kvar till där jag vill, och behöver, vara för att kunna känna mig nöjd. Men detta är troligen hjärnspöken som bottnar i en stark känsla av att jag har något att bevisa, vilket antagligen ligger helt hos mig(så, fick ni lite självpsykologi på köpet:laugh:)

wow ! Har du skrivit upp var du vill vara om typ 5 år ? Vad du ska åstadkomma osv ?

Jag har gjort det för några år sedan. Skrev upp saker jag ville genomföra, saker som kunde genomföras. Ca 20 saker, inramad och allt. Vänder mig om lite då och då och bockar av om jag klarat något :)

Minikubik
2017-07-13, 10:30
wow ! Har du skrivit upp var du vill vara om typ 5 år ? Vad du ska åstadkomma osv ?

Jag har gjort det för några år sedan. Skrev upp saker jag ville genomföra, saker som kunde genomföras. Ca 20 saker, inramad och allt. Vänder mig om lite då och då och bockar av om jag klarat något :)

Började med en sån list för ca 7 år sen, då var det väldigt basala saker som ändå var viktiga då. Listan har sedan bockats av, fyllts på och ändrats genom åren. Numera är den uppdelad, typ karriär, familj, fysik, ägodelar osv

1x0
2017-07-13, 10:31
Får man fråga vad du jobbar med 2 dagar i veckan?
Och vart du får pengar ifrån
I kök.
Aktivitetsersättning (https://www.forsakringskassan.se/privatpers/studerande/studera_med_sjuk-_eller_aktivitetsersattning/aktivitetsersattning) har jag.

wintersnowdrift
2017-07-13, 11:07
Mina fritidsintressen har varierat lite men överlag har det inkluderat någon form av träning de senaste 15-16 åren. Har tävlat i triathlon, cykling (cyklade jättemycket mountainbike och downhill under ett gäng år), tyngdlyftning, åkt några Vasalopp och har de senaste åren främst ägnat mig åt löpning (sprang tre fjällmarathon förra året t.ex. och den träningen är rätt tidskrävande). Jag har även ridit och haft häst, vilket är så tidskrävande att allt annat bleknar i jämförelse. Jag gillar verkligen att vara utomhus i naturen och skulle inte vilja leva ett liv där jag inte kunde göra det.

Förutom detta försöker jag ägna mig åt någon form av intellektuella och kulturella aktiviteter. Spelade fiol i princip varje dag från 7-17 års ålder men det blir ganska sällan numera. Sjöng och spelade på ett bröllop förra sommaren och det var väldigt kul att få väcka den musikaliska genen till liv igen, så det kanske blir mer av den varan framöver. Läser just nu en sommarkurs om Dostojevskijs romaner vilket är otroligt kul. Jag gillar även att debattera och diskutera både live och på internetz samt att följa aktuella samhällshändelser. Är intresserad av historia och läser/lyssnar/tittar gärna på historiska böcker/poddar/serier. Reser gärna till vackra platser; har i år varit i Hong Kong, på Lofoten och åker snart till franska rivieran. Jag gillar att baka och laga mat också och anser att livet är för kort för att äta tråkig mat.

Jag och min sambo har precis köpt ett hus på landet, som förvisso ska renoveras av proffs innan vi flyttar in, men jag misstänker ändå att det kommer sluka en del tid framöver. När vi flyttat in tänker jag skaffa häst igen, samt kanske börja odla lite saker i grönsakslanden.

MasterChief
2017-07-13, 11:18
Jag runkar.

trädgårdsmöbel
2017-07-13, 11:36
Jag runkar.

Hur löser du det? Du har väl familj? Det har jag med, och jag har väldigt svårt att kunna göra detta. Jag är väldigt sällan ensam hemma, antingen är min fru hemma, min son hemma eller bägge och jag får liksom aldrig tillfälle att göra detta. Jag kan inte med att göra det på jobbet heller.

Om bara jag och min son är hemma, och min son går ut med någon kompis så skulle det vara väldigt riskabelt för han kan komma hem när som helst för att hämta något, de vill leka inne istället eller gå på toa, så jag skulle inte kunna koppla av riktigt för att göra det.

Sent på nätterna om jag är vaken vill jag gärna spela tv-spel, och skulle jag vilja runka (vilket jag iofs vill, men får inte till det) vill jag se på porr och åtminstone ha lågt ljud på, och jag vill inte riskera att väcka någon genom porr och runk-ljud.

Jag kan inte göra det i duschen heller, i min familj har jag väldigt lite privatliv och när jag duschar så går ofta min fru eller son rätt in (låset går bara att vrida upp utifrån med ett tum- och pekfingergrepp) i badrummet och då vill jag inte bli överraskad med att stå och runka i duschkabinen då jag tror det skulle synas.

Woodrow
2017-07-13, 11:39
Oj, vad galet jobbigt det låter. Jag hade blivit knäpp. Hoppas du får sexa mycket med frugan.

ApexProcyon
2017-07-13, 11:43
Jag runkar.

4AwhURx7WJ0

TheOne1994
2017-07-13, 11:44
Hur löser du det? Du har väl familj? Det har jag med, och jag har väldigt svårt att kunna göra detta. Jag är väldigt sällan ensam hemma, antingen är min fru hemma, min son hemma eller bägge och jag får liksom aldrig tillfälle att göra detta. Jag kan inte med att göra det på jobbet heller.

Om bara jag och min son är hemma, och min son går ut med någon kompis så skulle det vara väldigt riskabelt för han kan komma hem när som helst för att hämta något, de vill leka inne istället eller gå på toa, så jag skulle inte kunna koppla av riktigt för att göra det.

Sent på nätterna om jag är vaken vill jag gärna spela tv-spel, och skulle jag vilja runka (vilket jag iofs vill, men får inte till det) vill jag se på porr och åtminstone ha lågt ljud på, och jag vill inte riskera att väcka någon genom porr och runk-ljud.

Jag kan inte göra det i duschen heller, i min familj har jag väldigt lite privatliv och när jag duschar så går ofta min fru eller son rätt in (låset går bara att vrida upp utifrån med ett tum- och pekfingergrepp) i badrummet och då vill jag inte bli överraskad med att stå och runka i duschkabinen då jag tror det skulle synas.

:)
Du får byta lås på dörren !

glömmer aldrig när mossan kom in i rummet när jag var i full gång ...det var tider det :) Fick fjege bara av att kolla i Ellos katalogen !
Oj vad jag saknar den goda tiden..

MasterChief
2017-07-13, 11:50
Hur löser du det? Du har väl familj? Det har jag med, och jag har väldigt svårt att kunna göra detta. Jag är väldigt sällan ensam hemma, antingen är min fru hemma, min son hemma eller bägge och jag får liksom aldrig tillfälle att göra detta. Jag kan inte med att göra det på jobbet heller.

Om bara jag och min son är hemma, och min son går ut med någon kompis så skulle det vara väldigt riskabelt för han kan komma hem när som helst för att hämta något, de vill leka inne istället eller gå på toa, så jag skulle inte kunna koppla av riktigt för att göra det.

Sent på nätterna om jag är vaken vill jag gärna spela tv-spel, och skulle jag vilja runka (vilket jag iofs vill, men får inte till det) vill jag se på porr och åtminstone ha lågt ljud på, och jag vill inte riskera att väcka någon genom porr och runk-ljud.

Jag kan inte göra det i duschen heller, i min familj har jag väldigt lite privatliv och när jag duschar så går ofta min fru eller son rätt in (låset går bara att vrida upp utifrån med ett tum- och pekfingergrepp) i badrummet och då vill jag inte bli överraskad med att stå och runka i duschkabinen då jag tror det skulle synas.

Trevåningshus + ipad + låsbara toaletter = Win

Skämt å sido.

Jag prokrastinerar nog en del. Jag fantiserar hela tiden om allt kul jag vill göra på fritiden men när väl fritiden kommer så blir det lite slösurfande, spelande och allmänt tjafs. Fritiden för mig har blivit lite som den där planerade viktnedgången för en överviktig. Man ser fram emot att ta tag i den men när dagen är inne sitter man mest och gör inte så mycket. Men jag jobbar hårt och länge så det påverkar såklart orken.

trädgårdsmöbel
2017-07-13, 11:51
Oj, vad galet jobbigt det låter. Jag hade blivit knäpp. Hoppas du får sexa mycket med frugan.

haha, nej, även det är väldigt sparsamt. Det blir mycket gymmande och min nya hobby "rådjursstalking" istället.

eternallord
2017-07-13, 12:01
När ens fritid ser ut så här förstår jag att man inte har tid att jobba :laugh:
Om man bortser från mina barn skulle en lördag för mig se ut typ så här ; gå upp, träna, sitta och stirra i väggen tills läggdags

Tid att jobba? Det har man ju givetvis, detta är utöver arbete.

Minikubik
2017-07-13, 12:12
Tid att jobba? Det har man ju givetvis, detta är utöver arbete.

Ja jo, tror aldrig jag hade lyckats göra så mycket :)

wintersnowdrift
2017-07-13, 12:28
Jag prokrastinerar nog en del. Jag fantiserar hela tiden om allt kul jag vill göra på fritiden men när väl fritiden kommer så blir det lite slösurfande, spelande och allmänt tjafs. Fritiden för mig har blivit lite som den där planerade viktnedgången för en överviktig. Man ser fram emot att ta tag i den men när dagen är inne sitter man mest och gör inte så mycket. Men jag jobbar hårt och länge så det påverkar såklart orken.

Så tror jag nästan alla känner. Eller jag gör i alla fall det och hoppas därför att inte alla andra människor har värsta superliven och lever sina drömmar varje sekund pga det skulle få mig att känna mig som en (ännu) mer misslyckad individ. Jag har många fritidsintressen men mängden tid som går åt till att "göra ingenting"/fantisera om vad man vill/borde/skulle kunna göra >>> tiden jag faktiskt gör saker.

MasterChief
2017-07-13, 12:35
Så tror jag nästan alla känner. Eller jag gör i alla fall det och hoppas därför att inte alla människor har värsta superliven och lever sina drömmar varje sekund :). Jag har många fritidsintressen men mängden tid som går åt till att "göra ingenting"/fantisera om vad man vill/borde/skulle kunna göra >>> tiden jag faktiskt gör saker.

Vilket är så konstigt för efter man "gjort något" så mår man ju klart bättre. För egen del så är det nog tröskeln som är lite hög då jag av någon anledning kommer in på väldigt tidskrävande intressen. För ett par år sedan började jag med fågelskådning och det är ju mer tidskrävande än cykling (om man vill se annat än skator och koltrastar). Samma med astronomi som följt mig i alla år. Det är krävande att offra halva natten. Så även om jag alltid är nöjd efter en heldag runt en fågelsjö så minskar aldrig motståndet att ge sig ut. Jag önskade att jag var ännu mer passionerad, likt en hund som vill komma ut och lätta på trycket. Men den där 100 % passionen infinner sig allt mer sällan.

spoon
2017-07-13, 13:42
Sen vi flyttade ut till hus så går den mesta av min fritid åt till att jobba på huset eller att ha dåligt samvete över att jag inte jobbar på huset. Träning får jag in tre gånger i veckan. Sen så gillar jag att se på film eller sport om jag har tid. TV har jag plockat bort och slösurfande också. Kunde gärna ha surfat mer på kolo. Jag hade gärna haft tid över så kunde jag gärna ha läst en bok skruvat ihop motorcykeln eller byggt det där gymet i ladan som ska köpa mig mer tid. Nu gissar jag att allt detta bara är drömmar. Det är tillökning på gång och folk brukar säga att man får mindre tid då.

Cykelcykel
2017-07-13, 13:46
Viktigt att komma ihåg att allt är relativt och alla dör ändå oavsett vad

MasterChief
2017-07-13, 13:48
Viktigt att komma ihåg att allt är relativt och alla dör ändå oavsett vad

Ljushastigheten är inte relativ.

upperkatt
2017-07-13, 13:54
Ljushastigheten är inte relativ.

I vakuum? Eller?

wintersnowdrift
2017-07-13, 13:57
Vilket är så konstigt för efter man "gjort något" så mår man ju klart bättre. För egen del så är det nog tröskeln som är lite hög då jag av någon anledning kommer in på väldigt tidskrävande intressen. För ett par år sedan började jag med fågelskådning och det är ju mer tidskrävande än cykling (om man vill se annat än skator och koltrastar). Samma med astronomi som följt mig i alla år. Det är krävande att offra halva natten. Så även om jag alltid är nöjd efter en heldag runt en fågelsjö så minskar aldrig motståndet att ge sig ut. Jag önskade att jag var ännu mer passionerad, likt en hund som vill komma ut och lätta på trycket. Men den där 100 % passionen infinner sig allt mer sällan.

Ja, visst mår man bättre av att ägna sig åt något som känns meningsfullt. Jag drivs nog kanske mer av disciplin och "jävlar anamma" än passion dock?
Det var lite därför jag anmälde mig till en sommarkurs. Jag kände att jag ville läsa mer, men fastnar lätt med mobilen eller datorn och läser något menlöst istället för vettig litteratur. Nu är det en vän till mig som är kursansvarig så jag känner även en viss lojalitet gentemot henne att faktiskt fullfölja kursen. Perfekta incitament för min del och det är jätteroligt att verkligen reflektera kring det jag läser.

Annars är djur rätt bra faktiskt. Ansvar över någon annans liv gör ju att man måste göra saker även när man inte känner för det. Det är egentligen samma sak med träning för mig - jag vill ha ett tydligt mål, då kan jag ta mig igenom de grisigaste av pass utan att blinka. Är fysiskt lite begränsad för tillfället och märker det jättetydligt på motivationen.

MasterChief
2017-07-13, 14:03
I vakuum? Eller?

Japp. Det är i regel underförstått när man pratar ljushastigheten.

Nattljus
2017-07-13, 14:04
Sen vi flyttade ut till hus så går den mesta av min fritid åt till att jobba på huset eller att ha dåligt samvete över att jag inte jobbar på huset.
*hug*

Kan du klämma in lite dåligt samvete över att du inte hänger i babbla också? *popcorn*

ApexProcyon
2017-07-13, 14:04
Japp. Det är i regel underförstått när man pratar ljushastigheten.

Alltså är även den relativ. ;)

J.V
2017-07-13, 14:10
Tranar, spelar och tittar pa hockey, dricker ol, aker longboard, promenerar planlost runt med hunden samt tittar pa alldeles for mycket film och tv-serier.
Det här med fiske pratar många om, ena kollegan är helt galen i det men jag fattar verkligen inte grejenFiske ar ju underbart. Men jag sag ocksa att du hade svart att sitta still och da begriper jag helt klart att det inte ar sa lockande. :D Onskar jag tog mig tid till det oftare.

Mats J
2017-07-13, 14:16
Helt beroende på barn eller barnfri vecka. Ensamstående med en dotter varannan vecka.

Barnveckor är packade från morgon till kväll så när dottern väl somnar går oftast jag också och lägger mig.

Barnfria veckor ängnas åt gym, städning/tvätt (vilket jag gillar), trädgårdarbete, se film/serier, läsa om kost och träning, umgås/pratar/chattar med familj och vänner, danskurser, gå ut och dansa

ApexProcyon
2017-07-13, 14:16
Fiske ar ju underbart. Men jag sag ocksa att du hade svart att sitta still och da begriper jag helt klart att det inte ar sa lockande. :D Onskar jag tog mig tid till det oftare.

http://i.imgur.com/FRSGL.jpg

J.V
2017-07-13, 14:21
http://i.imgur.com/FRSGL.jpgYpperligt tillfalle for lite rokig whiskey dessutom.

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2014-11/7/12/enhanced/webdr11/anigif_enhanced-buzz-31555-1415380519-12_preview.gif

anvihl
2017-07-13, 14:27
http://i.imgur.com/FRSGL.jpg

Förutom att man inte dödar någonting, utan ser till att ha bevara fiskbestånden genom att släppa tillbaka allt (utom väldigt dåligt krokade som får bli matfiskar).

trädgårdsmöbel
2017-07-13, 14:40
Jag måste få er åsikt i min hobby "rådjursstalking". Det går till så att jag (och min son ofta) traskar/smyger omkring i skogen och när vi ser ett rådjur så filmar vi det, eller så försöker jag gå så nära jag bara kan utan att skrämma henne (med förhoppning om att ta på henne). Jag håller reda på var hon brukar ligga och trycka på för ställen, vart hon brukar gå för att dricka osv.

Översätter man det här till mänskliga termer att jag (vi) skulle stalka en människa på samma sätt så blir det ju rätt sjukt egentligen :)

Djurplågeri eller harmlös hobby?

anvihl
2017-07-13, 14:42
Ta jägarexamen tillsammans med grabben, skaffa jaktmark och smygjaga rådjur då?

trädgårdsmöbel
2017-07-13, 14:53
Ta jägarexamen tillsammans med grabben, skaffa jaktmark och smygjaga rådjur då?

Min far jagade mycket när jag var barn, och jag var ofta med, men jag har inte pengar till det :) Får nöja mig med att jaga med mobilkameran tills vidare:D

anvihl
2017-07-13, 14:58
Hehe, tror inte det ska vara någon fara för rådjuret. Märker du att det är en get som snart ska ha kidd kan man ju vara lite snäll och låta henne va iallafall :).

baktung
2017-07-13, 15:27
Jag måste få er åsikt i min hobby "rådjursstalking". Det går till så att jag (och min son ofta) traskar/smyger omkring i skogen och när vi ser ett rådjur så filmar vi det, eller så försöker jag gå så nära jag bara kan utan att skrämma henne (med förhoppning om att ta på henne). Jag håller reda på var hon brukar ligga och trycka på för ställen, vart hon brukar gå för att dricka osv.

Översätter man det här till mänskliga termer att jag (vi) skulle stalka en människa på samma sätt så blir det ju rätt sjukt egentligen :)

Djurplågeri eller harmlös hobby?

Det låter mer eller mindre sjukt beroende på din sons ålder. Om han är 36 så är beteendet lite skumt alltså. Och att få en möjlighet att klappa djuret kan du nog fetglömma. Då får du testa lämna mat bra länge och hoppas att djuret är så pass sjukt att det låter sig bli tamt.

När jag gick i högstadiet brukade jag jaga rådjur och ekorrar med en kompis. Vi smög efter djuren med stora stenar som vi kastade men kom väl som bäst någon decimeter ifrån att träffa, som tur var. Finns väl i generna det där med att söka spänning i jakt även om avsikten bara är att fotografera.

Så jag röstar på harmlös hobby, förutsatt att din son inte är 36 då vill säga.

d1anny2
2017-07-27, 21:19
Till att börja med är 40t arbete per vecka alldeles för mkt. Går ner till 30t i augusti. Gillar att göra ingenting. Sitta på balkongen, eller ännu hellre ute. Är 37 med fru och två barn. Känner mindre och mindre att jag måste göra saker. Viktigaste är att spendera mindre tid vid en skärm så sköter resten sig själv. Jo just det, ska läsa robotprogrammering på distans i höst.

Chorizo
2017-07-27, 21:54
Tränar

G_lund
2017-07-27, 23:01
Tränar crossfit, klättring och yoga/movement.
Bygger bilmotorer, fotograferar, filmar, programmerar arduinos, kollar dokumentärer, läser på om börsen och reser utomlands rätt mycket.

Hade gärna börjat träna kampsport eller dans i framtiden.

Nyexad ingenjör och kniper förhoppningsvis första akademikerjobbet om en vecka eller två.

Bärsärk
2017-07-27, 23:17
Det är väl just det som är en av poängarna med hela kalaset.

Om man får mindre att göra så börjar man bli kreativ och hitta på saker, vilket i sin tur kommer leda till förbättrat samhälle/värld.

Var ju så man kom fram till alla uppfinningar förr i tiden, nån glurig gubbe satt och kom på något och hade all tid i världen på sig att utveckla och driva det vidare.

Jockefoten
2017-07-28, 06:05
Tränar crossfit, klättring och yoga/movement.
Bygger bilmotorer, fotograferar, filmar, programmerar arduinos, kollar dokumentärer, läser på om börsen och reser utomlands rätt mycket.

Hade gärna börjat träna kampsport eller dans i framtiden.

Nyexad ingenjör och kniper förhoppningsvis första akademikerjobbet om en vecka eller två.

Grattis!

pluckepuck
2017-07-28, 06:40
Äter, tränar och sover.

Bott på hotell i skogen ett par månader nu, finns inget mer att göra då.

Mantus
2017-07-28, 08:24
Äter, sover, tränar.

Sedan blir det långpromenader/naturpromenader/upptäcksfärder i grannskapet och att träffa vänner och släkt. Mycket mer än det hinns inte med. När man är singel finns det alltid för mycket tid, som sambo är det tvärtom.

Snobbe
2017-07-28, 08:26
Äter, tränar, spelar pingis, datorspel och nojjar över saker jag borde göra.

G_lund
2017-07-28, 10:01
Grattis!

Tack! *hug*

Starke75an
2017-07-28, 15:18
Lyssnar på hårdrock så mycke det går.

supercharge
2017-07-28, 21:12
Ingen som håller på med någon typisk livsstilsaktivitet (annat än gym då förstås)? Vissa människor är ju närmast besatta av golf exempelvis och verkar knappt göra något annat. Jag har alltid undrat hur det är. Segling är väl lite likadant.

knooox
2017-07-28, 21:22
Just nu är det bara jobb, träning, laga mat (och givetvis äta den) och sova. Låter nästan lite tragiskt men jag gillar det. Tidigare gjorde jag mycket musik och var dj överallt, men jag tröttnade på det och ägnar nu all min tid åt det jag skrev.

An Iron Soul
2017-07-28, 21:39
Jag är en ganska vanlig människa som uppskattar dom små sakerna i livet.
Jag är en hyfsad snowboardåkare och en duktig simmare. Har alltid varit aktivt på ett eller annat sätt.
Mycket av min fritid går åt till styrketräningen. Att träna, äta ute på restaurang med träningskompisarna och gå på bio händer ganska ofta.

Tycker om att hyra en kajak över en dag med en vän i skärgården. Kanske tälta. Även om det börjar bli längesen nu. Det är sjukt kul. Samma sak med att åka långfärdsskridskor. Så jäkla mysigt.

Jag gillar gymnastik, simning och friidrott. Det är dom ultimata sporterna. Att vara hundvakt åt pappas schäfer är något jag börjat gilla mer och mer. När jag blir vuxen ska jag ha en Border collie.

Jag gillar att lyssna på podcast, titta på mma och följa mitt SHL lag år efter år. Många resor blir det under en säsong. Jag älskar det.

Det är jag i korta drag. Hade velat lära mig dyka. Det hade varit en häftig upplevelse. Inte bada med delfiner. Utan dyka, PÅ RIKTIGT.

leo1
2017-07-28, 21:53
Jag är 40 år och har aldrigt liksom trivts att sitta hemma. Har inte ens ett hem nu. Hyr ett vardagsrum i en tvåa.

Spenderar mycket tid på stan. Då jag inte bor i en storstad just nu så är det ganska tråkigt.

Tycker om att dricka kaffe och titta på folk. Läser magasin på bibblan. Går till Ica Maxi och äter en baguette och tittar på folk där:)

Edit: har alltid trivts bra i säsongslivet där man i regel har ett rum, en säng och golvet att ställa väskan på.

r3mpuh
2017-07-29, 02:25
Korrumperar Sverige.
Tar över världen.
Etc.

shut teh face
2017-07-29, 07:25
Vad jag gillar att göra: Läsa böcker, vandra, löpa, träna, trädgårdsarbete, laga mat, baka, testa olika öl, tv-serier, film, datorspel

Vad jag hade gillat att hinna gilla: Mer språk, mer filosofiska böcker, mer ideellt engagemang i diverse saker, börjat med någon sport, träsnickeri, mecka med bilen

Vad jag faktiskt gör: Styr upp syskonbråk, städar efter barnen, umgås med barnen, underhåller barnen

:)

Min verkliga passion ligger i naturen, alla säsonger. Är uppe 3-4 veckor om året i Jämtland, främst vinter. Hade jag fått bestämma hade jag bott där uppe. *popcorn*

shut teh face
2017-07-29, 07:28
Ingen som håller på med någon typisk livsstilsaktivitet (annat än gym då förstås)? Vissa människor är ju närmast besatta av golf exempelvis och verkar knappt göra något annat. Jag har alltid undrat hur det är. Segling är väl lite likadant.
Jag känner bara en som är så extrem, det är min farbror som spelar golf och gör det året runt, alltså reser han i princip jämt omkring för att spela. Det krävs att man är pensionär och såklart pengar. Han är runt 78 nu och har gjort såhär iaf 20 år hittills.

Andra i min närhet som har snöat in sig på något har fått göra det på säsong, eftersom de inte haft råd att göra det året runt.

Hemi
2017-07-29, 08:47
Ingen som håller på med någon typisk livsstilsaktivitet (annat än gym då förstås)? Vissa människor är ju närmast besatta av golf exempelvis och verkar knappt göra något annat. Jag har alltid undrat hur det är. Segling är väl lite likadant.

Jo verkligen, jag har många andra grejjer jag gör utanför styrketräningen. Men när det gäller sådana sporter som du nämner så tror jag folk kan bli mer uppslukade av dem än man blir normalt av gymmet. Jag kan träna styrketräning för att bli starkare i segelbåten eller kajaken för min del, men inte segla segelbåt för att bli bättre i gymet. Har alltid sett styrketräningen som ett bra tillägg till andra saker. Aldrig tvärtom.

koncept
2017-07-29, 14:40
Nu går mycket tid till träning och studier. Menar då allt de innefattar, dvs genomförande, läsning för att lära mig mer, planering, etc. Är genuint intresserad av båda, så det gör inte så mycket bortsett från att tillvaron stundvis blir enfaldig.

Läsning är antagligen det "intresse" som tar mest tid. Här blir det mest mer facklitteratur och en del akademiskt, men även en del magasin och dagstidningar, helst i fysisk form.

Förut spelade jag mycket tv-spel, följde F1, åkte skateboard i princip hela uppväxten, och höll på med musik (orkester, producerade, DJade, köpte vinyl, osv). Har försökt börja mer med det igen men det har inte varit så kul som väntat. Känns ibland synd eftersom man la så mycket tid på det och blev ganska duktig, men samtidigt har jag resonerat som så att om något inte längre är kul så slutar jag med det.

Mr Th
2017-07-29, 19:52
Hänger på gymmet, cyklar o springer. En sommarjobbare ville lära sig binda flugor och nu är man tillbaka i det träsket. Man kan alltid binda mindre eller bättre flugor. Fiskar givetvis med fluga....

Alexton
2017-07-29, 21:47
Klättring, vandra i bergen. Att ha alperna "runt knuten" hjälper förstås. Reser runt mycket i Frankrike, dricker vin och upplever de olika områdenas mat och kultur.

Sen är det lite kultur här bland kollegorna "work hard, play hard" med allt det innebär. På gott och ont.

Hur som helst så känner jag mig mer levande och i nuet än jag någonsin gjorde i Sverige med ett normalt 9-5 arbete.

timoat
2017-07-29, 22:12
Jag är 40 år och har aldrigt liksom trivts att sitta hemma. Har inte ens ett hem nu. Hyr ett vardagsrum i en tvåa.

Spenderar mycket tid på stan. Då jag inte bor i en storstad just nu så är det ganska tråkigt.

Tycker om att dricka kaffe och titta på folk. Läser magasin på bibblan. Går till Ica Maxi och äter en baguette och tittar på folk där:)

Edit: har alltid trivts bra i säsongslivet där man i regel har ett rum, en säng och golvet att ställa väskan på.

Det låter som att du skulle gilla att cafeskissa!

Tobbey
2017-07-29, 22:14
Tränar, läser, promenerar, lyssnar poddar, håller mig uppdaterad på börsen, spelar på casinon.

supercharge
2017-07-29, 22:29
Jag känner bara en som är så extrem, det är min farbror som spelar golf och gör det året runt, alltså reser han i princip jämt omkring för att spela. Det krävs att man är pensionär och såklart pengar. Han är runt 78 nu och har gjort såhär iaf 20 år hittills.

Andra i min närhet som har snöat in sig på något har fått göra det på säsong, eftersom de inte haft råd att göra det året runt.

Det låter som det mest extrema, men golf verkar bli en livsstil för vissa även om man inte har de pengarna. Jag vet en person som jag inte alls känner bra men som uteslutande tycks hålla på med golf. Det är förstås säsongsbetonat men även på vintern umgås det mest med andra golfare, tittas på golf på TV, pratas golf, semesterresan i januari går till något golfställe o.s.v. Det är så otroligt mycket golf att man blir lite fascinerad över det hela.

shut teh face
2017-07-30, 07:30
Det låter som det mest extrema, men golf verkar bli en livsstil för vissa även om man inte har de pengarna. Jag vet en person som jag inte alls känner bra men som uteslutande tycks hålla på med golf. Det är förstås säsongsbetonat men även på vintern umgås det mest med andra golfare, tittas på golf på TV, pratas golf, semesterresan i januari går till något golfställe o.s.v. Det är så otroligt mycket golf att man blir lite fascinerad över det hela.
Ja sådana finns det gott om, det kan gälla skidåkning, långfärdsskidor, segling, snöskoter, cykling osv.

Jag tycker det är lite skoj att man ändå har hobby som man brinner rejält för.