handdator

Visa fullständig version : Ökar i muskelgrupperna som ligger sist i passet


Max
2004-04-29, 18:46
Jag tycker att det mest vedertagna här är, "träna det du vill växa i först", men för mig verkar det vara tvärtom. Det jag tränar sist under passet blir starkast.

Idag började jag med bänkpress, hantelpress och militärpress. Sen var det dags för triceps, och det är där jag ökar mest.

Samma visa under benpassen, kör vaderna sist, och dom svarar bäst.

Vad anser ni om det här.

Tricklev
2004-04-29, 19:09
Tycker allt sånt är bs, dom utsättes för överbelastning först eller sist. är bara något dumt rykte att man bara växer i dom man tränar först.

Dr Cheeks
2004-04-29, 19:48
Rykte eller inte, det verkar ju logiskt att det skulle stämma då de flesta, däribland jag, är såpass slitna i slutet av passen så man inte kan lyfta lika mycket som om man hade kört övningen först. Mindre överbelastning = mindre tillväxt. Eller? :confused: Skulle vara kul om någon insatt i ämnet skulle ge ett vettigt svar..

Tricklev
2004-04-29, 20:20
Originally posted by Dr Cheeks
Rykte eller inte, det verkar ju logiskt att det skulle stämma då de flesta, däribland jag, är såpass slitna i slutet av passen så man inte kan lyfta lika mycket som om man hade kört övningen först. Mindre överbelastning = mindre tillväxt. Eller? :confused: Skulle vara kul om någon insatt i ämnet skulle ge ett vettigt svar..


beror ju på, jag kör axlar före bröst o jag bänkar lika mycket ändå.

Sen så kan man ju vila lite mellan seten också men det kanske är överskattat;)