handdator

Visa fullständig version : Ge upp jagandet av den estetiska fysiken? (Oproportionellt breda höftben(bilder))


bobu
2017-07-05, 15:06
Hejsan. Jag har deffat ett tag nu och min midja har minskat i omkrets, det har framhävt mina höftben en del. Då jag har en del fett kvar kan jag tänka mig att det blir ännu ''värre'' desto mer jag deffar. Det här har börjat bekymra mig då jag tycker att det förstör ''v-tapern''. Funderar på om jag kanske borde se om träningen och bry mig mer om styrka exempelvis istället för att försöka nå den optimala kroppen...

Bifogar två olika bilder i olika ljus
http://i65.tinypic.com/2jeglu.jpg
http://i68.tinypic.com/9zxg1t.jpg

Vad tycker ni?

MackeJuve
2017-07-05, 15:13
Att det ser helt normalt ut och att det inte är något som borde vara en faktor för huruvida du ska sluta deffa eller inte. På den övre bilden tänker man lite på höften, på den nedre ingenting.

Det är inte bara olika ljus på bilderna utan även olika vinkel. Den nedre borde vara mest rättvis då den är tagen rakt framifrån. Eller nästan rakt framifrån i alla fall, ser att du har vinklat kameran något.

baktung
2017-07-05, 15:23
Ser helt normalt ut! Jag har mycket bredare höfter. Sen tycker jag det ser bättre ut med lite bredd över höften men det är förstås bara min smak. För kraftig V-form ser rangligt ut. Stabilt hela vägen och rejäl bål är snyggast. Med tanke på fysiken du strävar efter skulle det dock behövas mer muskler på överkroppen (och kring höftpartiet) för att framhäva V-formen bättre och dölja höftbenen. Längd och vikt?

xan
2017-07-05, 15:53
Inget jag ens hade tänkt på om du inte nämnt det.

bobu
2017-07-07, 11:39
Tack för svaren. Är väl hjärnspöken från min sida..
Ser helt normalt ut! Jag har mycket bredare höfter. Sen tycker jag det ser bättre ut med lite bredd över höften men det är förstås bara min smak. För kraftig V-form ser rangligt ut. Stabilt hela vägen och rejäl bål är snyggast. Med tanke på fysiken du strävar efter skulle det dock behövas mer muskler på överkroppen (och kring höftpartiet) för att framhäva V-formen bättre och dölja höftbenen. Längd och vikt?
Jo jag jobbar på att få mer muskler på lång sikt. Just nu väger jag så lite som 69.5 kg på 176 cm. Är dock ganska vattentömd så ligger nog mer på 71-72 kg om jag skulle höja kolhydraterna.