handdator

Visa fullständig version : Tränings oskuld! Hjälp


taniakitty
2017-06-28, 20:00
Hej jag heter Tania och jag är inte direkt så insatt i det här med träning men har velat ta tag i det länge. Jag har tränat lite smått hemma med hantlar och liknande så jag är inte helt död hehe. Men det är så här att jag har under en större del av livet haft mycket komplex och det är därför jag tränar, lika bra att säga det så ni förstår varför jag har vissa speciella frågor.
Nu för tiden tycker jag om min kropp men jag har ett problem, min rumpa (Och ja jag vet vad nu tänker säkert, åh nej ännu en fjortis som inte har tillräckligt med pengar för ett implantat och tror att hon kommer se ut som Kim K efter 20 squats) Min rumpa är ganska stor men den är väldigt fläskig hehe, jag skulle vilja få muskler i den så den putar upp lite och så man får lite röv vadan, i sommar kommer jag inte ha tillgång till något gym så jag undrar helt ärligt hur tränar man rumpan bäst? Räcker det att göra lite squats som alla över hela youtube? Vad är egentligen skillnaden på vanliga squats och sumo/ jumbo squats och allt vad det heter
En del säger att man ska gå så långt ner man kan i squatsen och andra säger 90 grader, har även hört att av vissa att man ska klämma ihop skinkorna samtidigt med. Jag kan förstå att detta kanske låter lite tötitt i vissa öron men jag behöver verkligen hjälp *gah!*
Jag är jätte tacksam för alla svar jag får! Tack på förhand mvh Tania :)

Chorizo
2017-06-28, 20:25
Böj tre ggr i veckan å gå i backe. Håll dig till en knäböjsteknik till du lärt dig den.

Jaggermeister
2017-06-29, 09:44
Squats 3ggr i veckan, om du inte har tillgång till Stång så gör du bara med din kroppsvikt. Gå uppför trappor flera steg i taget o fokusera på använda låren, gå uppför en backe. Det ger fina lår o fin rumpa. Men det tar väldigt lång tid.. Räkna med 1 mån innan du ser liiite resultat, men bara du ;) det tar sin tid men ha tålamod

Stanna i 90 grader eller djupare, det bestämmer dina knän. Så lyssna på dom :) om det inte gör ont o gå hela vägen ner, then do it :)

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk

VoDaresVins
2017-06-29, 19:52
Vill du ha en fastare rumpa eller vad är egentligen målet? Om du tycker du har för mycket fett där ändras inte det av att bygga mera muskler där under. Vill du ha den fastare skulle jag snarare satsa mera på fettförbrännande träning.

Cruceuz
2017-06-29, 21:43
Kör klassiska rump övningar, dvs hip thrusts, glute kickbacks osv. Squats är bra,men om du vill bygga röv finns mycket bättre övningar. Som sagt, glute kickbacks, hip thrusts, sumo mark, även raka mark/rumänska mark är bra, mycket killar här på kolozzeum,bästa vore nog att titta på youtube tjejer eller liknande,tror de kan ge dig mycket bättre svar än vi :D

Chorizo
2017-06-29, 22:38
Kör klassiska rump övningar, dvs hip thrusts, glute kickbacks osv. Squats är bra,men om du vill bygga röv finns mycket bättre övningar. Som sagt, glute kickbacks, hip thrusts, sumo mark, även raka mark/rumänska mark är bra, mycket killar här på kolozzeum,bästa vore nog att titta på youtube tjejer eller liknande,tror de kan ge dig mycket bättre svar än vi :D

Finna verkligen mycket på youtube. Sjukt stort egentligen.

Bob90
2017-06-29, 23:04
Kör klassiska rump övningar, dvs hip thrusts, glute kickbacks osv. Squats är bra,men om du vill bygga röv finns mycket bättre övningar. Som sagt, glute kickbacks, hip thrusts, sumo mark, även raka mark/rumänska mark är bra, mycket killar här på kolozzeum,bästa vore nog att titta på youtube tjejer eller liknande,tror de kan ge dig mycket bättre svar än vi :D

Fast jag tycker att ett vanligt misstag tjejer som precis börjat på gymmet gör att de inte "tränar som killar". Väldigt mycket som tjejer visar på youtube (och tex instagram) är ganska ineffektivt. Därmed sagt så finns det ju många vettiga tjejer också, men de är tyvärr i minoritet just nu.

Skrollovicz
2017-06-30, 07:34
Squats 3ggr i veckan, om du inte har tillgång Stanna i 90 grader eller djupare, det bestämmer dina knän. Så lyssna på dom :) om det inte gör ont o gå hela vägen ner, then do it :)

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk

Det är längden på lårbenen och vristernas rörlighet som avgör hur långt du kan komma, mer än någonting annat.

svenbanan
2017-06-30, 07:53
Om du inte har nåt gym med vikter att tillgå så skulle jag föreslå utfall. Precis som knäböj så tar dessa på både rumpa och framsida lår, men man klarar inte så många eftersom man bara använder ett ben åt att pressa upp sig (det främre benet).

pxRHjEdMFLo